ویزای تحصیلی

رشته حقوق در دانمارک

رشته حقوق در دانمارک

برخلاف سایر کشورهای اروپایی، دانمارک مزایای زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد که در نهایت زندگی بهتری را برای آن ها فراهم می کند. تحصیل در رشته حقوق در دانمارک می تواند ضامن و فرصت خوبی برای آینده شغلی متقاضیان و فارغ التحصیلان این رشته در اروپا باشد. دانمارک کشوری عالی برای تحصیل است. سال هاست که این کشور همچنان یکی از مقاصد تحصیل در اروپا می باشد. در حال حاضر، 31 موسسه آموزش عالی در دانمارک وجود دارد که تقریبا همه آن ها موسسات دولتی هستند.

این کشور یک معدن طلای آموزش باکیفیت بالاست که پنج دانشگاه آن در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS رتبه کسب کرده اند. مدارک تحصیلی دانشگاه ها و کالج های دانمارک در سطح بین المللی شناخته شده و ارزشمند هستند و سیستم آموزشی و امکانات ارائه شده توسط اکثر دانشگاه های این کشور در سراسر جهان بسیار مورد توجه است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در دانمارک در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره دانمارک و سیستم قضایی آن

پادشاهی دانمارک، در جنوب نروژ و جنوب غربی سوئد، یک کشور مستقل است که کشورهای خودمختار گرینلند و جزایر فارو را نیز در پادشاهی خود شامل می شود. بیش از پنج میلیون نفر در دانمارک زندگی می کنند. دانمارک یک کشور سوسیالیست دموکرات است که به دلیل بالا بودن متوسط ​​درآمد سرانه، برابری درآمد و عوامل تحرک اجتماعی، به طور مداوم به عنوان یکی از پیشرفته ترین و خوشبخت ترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود. این کشور اروپایی که یکی از اعضای بنیانگذار سازمان ملل، ناتو، OECD و شورای شمال اروپاست، دارای گذشته ای منحصر به فرد است که غنی از تاریخ وایکینگ ها، درگیری های قرون وسطایی با کشورهای همسایه و موضع گیری بی طرفانه در طول جنگ جهانی دوم می باشد.

دانمارکی زبانی است که غالباً در دانمارک صحبت می شود. کرون دانمارک (DKK) واحد پول این کشور است. تقریباً 90% دانمارکی ها معتقد به آیین پروتستان هستند. دانمارک کشوری بسیار سرسبز است و نیروی باد 30% کل برق مورد استفاده ساکنان آن را تامین می کند. کپنهاگ پایتخت دانمارک و مقر دولت آن است.

قوای مقننه و مجریه جدا از قوه قضائیه این کشور هستند. در دانمارک هیچ سیستم قضایی واحدی وجود ندارد. در عوض، جزایر فارو، دانمارک و گرینلند سیستم قضایی خاص خود را دارند. با این حال، تصمیمات دادگاه عالی که توسط قضات ساکن جزایر فارو یا گرینلند گرفته می شود، می تواند در دادگاه های عالی دانمارک قابل اعتراض باشد. عالی ترین دادگاه کیفری و مدنی، دادگاه عالی دانمارک است که وظیفه اجرای عدالت را در سرتاسر پادشاهی دانمارک بر عهده دارد. قانون اساسی دانمارک پایه و اساس کلیه مراحل قضایی و مصوباتی است که توسط پادشاهی دانمارک اجرا می شود.

چرا تحصیل در دانمارک؟

دانشگاه های دانمارک به خاطر محیط پر رونق یادگیری و آموزش با استاندارد بالا شناخته شده اند. نقاط قوت سبک آموزش و یادگیری دانشگاه های دانمارک در روش های یادگیری مبتنی بر مسئله نهفته است که دانشجویان را به یافتن راه حل های خود و تبدیل شدن به متفکرانی نوآور ترغیب می کند. برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی دارای رتبه هستند. جدول زیر بهترین دانشگاه های دانمارک بر اساس این رتبه بندی ها در سال های 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)
دانشگاه کپنهاگ دانمارک843376
دانشگاه آرهوس10669147
دانشگاه فنی دانمارک187151103
دانشگاه آلبورگ201301305
مدرسه تجارت کپنهاگ201801
دانشگاه جنوبی دانمارک251301353
دانشگاه روسکیلد601

دانمارک به دلیل هزینه های کم تحصیل، برنامه های کارشناسی ارشد با کیفیت عالی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و روش های ابتکاری آموزش یکی از محبوب ترین مقاصد بین المللی تحصیل در اروپاست. دانشجویان بین المللی به دلیل استاندارد بالای زندگی و تنوع زیاد رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه های دانمارک، این کشور را انتخاب می کنند. نمودار زیر توزیع دانشجویان خارجی دانمارک بر اساس منطقه مبدا را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان خارجی دانمارک

دانمارک کشوری ثروتمند با برابری اقتصادی و جنسیتی و یک سیستم رفاهی بسیار خوب توسعه یافته است. این کشور از نظر کیفیت هوا و ایمنی محیط زیست دارای مقام دوم در اروپاست. همچنین یکی از کشورهای دارای کم ترین میزان جرم و جنایت در جهان می باشد. تحصیل در دانمارک امکان زندگی در یکی از شادترین کشورهای جهان را به ارمغان می آورد. کار ضمن تحصیل در دانمارک نیز از مزایای تحصیل در این کشور است.

برنامه ها و مدارک تحصیلی رشته حقوق در دانمارک

دانمارک برنامه ها و مدارک کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد حقوق (LL.M) و دکترای حقوق را ارائه می دهد. مدرک LL.M در سطح بین المللی به عنوان یک مدرک تحصیلات تکمیلی که دریافت آن حدود یک سال طول می کشد شناخته می شود. بیش تر دانشجویان رشته حقوق در دانمارک پس از اتمام دوره کارشناسی برای کسب تخصص در زمینه های تخصصی حقوق، مانند مدنی، کیفری یا قضایی، به دنبال مدرک LL.M می روند. علاوه بر این، اکثر شرکت های حقوقی دانمارک (و همچنین شرکت های حقوقی در سراسر اتحادیه اروپا) وکلایی را ترجیح می دهند که دارای مدرک LL.M باشند، زیرا این درجه نشان می دهد دانشجو آموزش حقوقی پیشرفته را تجربه کرده و صلاحیت رسیدگی به پرونده ها را در یک محیط چند ملیتی دارد.

معرفی دانشگاه های حقوق در دانمارک

دانمارک دارای دو دانشگاه ارائه دهنده مدرک حقوق است: دانشگاه کپنهاگ (گروه حقوق) و دانشگاه آرهوس (دانشکده حقوق). دانشگاه کپنهاگ بزرگترین دانشگاه حقوق در دانمارک و اسکاندیناوی است و همواره دارای 4000 دانشجوی ثبت نام شده می باشد. دانشجویان می توانند یکی از چهار برنامه دانشگاه کپنهاگ را انتخاب کنند: LL.B (کارشناسی حقوق)، LL.M (فوق لیسانس حقوق)، Ph.D یا دکتری حقوق، و کارشناسی ارشد در حل اختلاف و میانجیگری. دانشگاه آرهوس در شهر آرهوس دانمارک نیز برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حقوق را ارائه می دهد اما دارای کارشناسی ارشد حل اختلاف و میانجیگری در برنامه درسی خود نیست. در دانشگاه آرهوس کلاس های تابستانی نیز برگزار می شود.

شهریه و طول برنامه های رشته حقوق در دانمارک

به طور معمول، دانشجویان حقوق در مدت سه تا چهار سال دوره کارشناسی و در یک سال دوره کارشناسی ارشد خود را به پایان می رسانند. دوره دکترا، بسته به رشته ای که دانشجو می خواهد در آن تخصص پیدا کند، ممکن است تا سه سال به طول بیانجامد. در مورد هزینه تحصیل در دانمارک باید گفت دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا هنگام ثبت نام در یک برنامه آموزش عالی در دانمارک مجبور به پرداخت شهریه نیستند اما شهروندان آمریکایی و غیر اتحادیه اروپا باید شهریه سالانه ای را از 6000€ تا 15000€ (یورو) معادل 8000$ تا 20000$ (دلار آمریکا) بپردازند.

شهریه و طول برنامه های رشته حقوق در دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک برای دانشجویان بین المللی می تواند 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه باشد. البته این هزینه می تواند بر اساس عادت های دانشجویان بالا یا پایین برود. با این حال، اگر محل تحصیل دانشجو در پایتخت دانمارک، کپنهاگ، باشد باید انتظار پرداخت بیش تری را داشته باشد. محل اقامت حدود یک سوم هزینه ماهانه زندگی دانشجویان در دانمارک را به خود اختصاص می دهد.

دانشجویان باید انتظار پرداخت رقمی بین 800€ تا 900€ (یورو) در کپنهاگ و بین 400€ تا 670€ (یورو) در بیش تر شهرهای دانمارک را داشته باشند. هزینه های متوسط غذا نیز بسته به عادت های دانشجو در حدود 200€ تا 270€ (یورو) در ماه خواهد بود. در دانمارک، تقریبا 50% دانشجویان برای رسیدن به دانشگاه خود از دوچرخه و 30% از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. هزینه حمل و نقل عمومی ماهانه برای اتوبوس، مترو یا قطار 40€ تا 50€ (یورو) در ماه می باشد.

فرصت های شغلی برای وکلا در دانمارک

با وجود هزاران شرکت حقوقی در دانمارک و نرخ بیکاری این کشور که به طور مداوم زیر 5% است، یافتن شغل در دانمارک کار دشواری نیست. با این حال، وکلای متخصص در حقوق بین الملل نسبت به وکلای دارای مدرک LLM سرعت بیش تری در دستیابی به موقعیت ها را تجربه می کنند. نمودار زیر نرخ بیکاری در دانمارک از 2018 تا 2020 را نشان می دهد:

نرخ بیکاری در دانمارک

در حال حاضر، در دانمارک متوسط حقوق خاص ماهانه (پس از کسر مالیات) 22712.87DKK (کرون دانمارک) معادل 3047.41€ (یورو) می باشد که مبلغ قابل توجهی است و حتی از آلمان با 2351.36€ (یورو) بالاتر است. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در دانمارک در سال 2021 هستید، از شما دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز دریافت مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)

32 دیدگاه برای “رشته حقوق در دانمارک

  1. البرز گفت:

    سلام ،من کارشناس ارشد حقوق بین الملل با معدل 18/5هستم 3سال وکیل پایه دو بودم برای پذیرش در دانمارک میتوانم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط کار وکلا متفاوت هست به این دلیل که قوانین در ایران و دانمارک کاملا متفاوت است

  2. ارین گفت:

    اگه من لیسانسو داخل ایران بگیرم و برای مثال حقوق بین الملل بخونم داخل دانمارک در مقطع ارشد بعد از فارغ التحصیلی فرصت شغلی وجود داره برای فوق لیسانس حقوق بین الملل یا برای دکترا احتمال پوزیشن دادن هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید راحت تر از دانشجویان خارجی پذیرش دریافت کنید

  3. ارین گفت:

    ینی اگه من لیسانسو اینجا بگیرم بعد برم حقوق بین الملل بخونم داخل دانمارک چه فرصت های شغلی وجود داره برام اگه لیسانسو داخل ایران بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز شما با آخرین مدرک تحصیلی خودتون سنجیده خواهید شد نه مدرک کارشناسی

    2. ارین گفت:

      باسلام خدمت شما میخواستم بدونم زبان تحصیل رشته حقوق گرایش بین الملل مثل کشورهایی مانند سوییس دانمارک انگلیسی هست یا به زبان خودشان

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در اکثر کشورهای پیشرفته اروپایی، علاوه بر زبان اصلی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود داره

  4. محمد گفت:

    سلام
    دانشجوی دکترای حقوق عمومی هستم و تا چند مدت دیگر دفاع خواهم کرد.تدریس در دانشگاه های دانمارک به چه صورت امکان پذیر است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تدریس در دانشگاه های دانمارک باید به دانشگاه های این کشور درخواست همکاری ارسال کنید

    2. ارین گفت:

      سلام میخواستم بدونم در کشور هایی مانند سوییس هلند دانمارک باید حتما کارشناسی حقوق رو داخل کشور خودشون بگیری یا نه مهم نیست؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در بسیاری از گرایش های تحصیلی شما می تونید بعد از دریافت مدرک از ایران مهاجرت کنید اما برخی از گرایش ها نمی تونه برای مهاجرت مفید باشه

  5. هستی گفت:

    سلام.ببخشید من کارشناسی ارشد حقوق رو از دانشگاه تهران دارم با معدل ۱۹/۵۳.میتونم برای مقطع دکتری دانمارک درخواست کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد کشور دانمارک این رشته کhttps://emigrationplus.com/wp-admin/admin.php?page=kk-star-ratingsه میفرمائید اخذ پذیرش در مقطع دکتری کار ساده ای نیست اما در هر صورت اگر رزومه خوبی دارید مکاتبه با دانشگاه ها رو شروع کنید

  6. maryam گفت:

    سلام من 45 سال دارم بازنشسته هستم با ماهی 8 میلیون تومان در رشته مهندسی برق . در سه سال آخر تا بازنشستگی لیسانس حقوق گرفتم با معدل 18.20 . آیا برای دانمارک شانس دارم برای ادامه تحصیلات در رشته حقوق ؟ همراه خانواده و اجازه کار برای همراه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مهاجرت به این کشور باید از طریق سرمایه گذاری اقدام بفرمائید

  7. Mehdi گفت:

    سلام و عرض ارادت خدمت مشاوران عزیز. ببخشید من لیسانس حقوق با معدل 14/5 از دانشگاه پیام نور دارم. شما تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد در چه کشوری را به من پیشنهاد می دهید. یک کشوری باشه که برای کارشناسی ارشد محدودیت سنی نداشته باشد.؟
    ممنون میشم جواب سوال من را بدهید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل لیسانس شما کمه اما کماکان میشه برای کشور ایتالیا در رشته های حقوق بین الملل اقدام کنید

  8. Mehdi گفت:

    سلام و عرض ارادت. ببخشید من لیسانس حقوق با معدل 14/5 از دانشگاه پیام نور دارم. آیا من می توانم در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق در دانمارک تحصیل کنم؟
    و سوال بعدی بنده این است که آیا میتوانم کارشناسی ارشد حقوق را در دانمارک به زبان دانمارکی بخوانم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اخذ پذیرش و ویزا در رشته حقوق در کشوری مثل دانمارک بسیار سخت و ریسک پذیر خواهد بود

      1. Mehdi گفت:

        ممنون از پاسخگویی شما. ببخشید شما چه کشوری را برای تحصیل رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد به من پیشنهاد می کنید؟ کشوری که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی نداشته باشه

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          فکر میکنم ایتالیا میتونه برای شما گزینه مناسبی باشه البته باز هم نیاز به بررسی دقیق تر داره

  9. مریم گفت:

    یعنی من نمیتونم دختر ۱۸ سالمو با خودم ببرم دانمارک؟؟؟

    1. داوری گفت:

      وقتی خودتون نتونید از این طریق اقامت بگیرید مشخصه که برای همراه هم نتونید اقدام کنید

  10. مریم گفت:

    سلام من گارشناس حقوق هستم میخوام برای ارشد در دانمارک اقدام کنم معدلم 13/83هست خواستم بدونم میشه خانوادم رو هم با خودم ببرم همسرم و فرزندانم البته دخترم بالای ۱۸ باشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور کمه و بهتره که اگر هدف مهاجرتی دارید به کشورهای دیگه ای فکر کنید که شرایط بهتری داره و میتونید با خانواده مهاجرت کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

      1. مریم گفت:

        یعنی احتمالش صفر هست و من اصلا نمیتونم برای دانمارک اقدام کنم؟

        1. داوری گفت:

          بله احتمالش خیلی ضعیفه از این طریق و چرا اصرار به دانمارک دارید؟

  11. اتوسا گفت:

    سلام من کارشناسی حقوق دارم میخوام برای ارشد اقدام کنم و میخواستم بدونم میتونم خانوادم رو هم همراه خودم ببرم یا باید تکی برم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در این زمینه موفق به اخذ ویزا و پذیرش بشید این امکان وجود داره که همزمان برای خانواده هم اقدام کنید

  12. محسن گفت:

    خیلی عالی، جامع و مفید بود مقاله ممنونم

    1. داوری گفت:

      خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *