ویزای تحصیلی

رشته حقوق در سنگاپور

رشته حقوق در سنگاپور

تحصیل در رشته حقوق در سنگاپور به دانشجویان مزایای تحصیل در سطح جهانی را می دهد که مورد توجه کارفرمایان در سراسر جهان قرار دارد. لذا، مدرکی که دانشجویان به دست می آورند معتبر و مورد احترام بوده و دانشجویان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در بازار کار رقابت خواهند کرد. سنگاپور از بهترین مقاصد آموزشی در جهان محسوب می شود. برای پذیرش در دانشگاهی در این کشور، متقاضیان باید پس زمینه دانشگاهی و فردی خوبی داشته باشند. این کشور دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی کلاس جهانی است. آن چه به دانشگاه های سنگاپور برتری می بخشد ارتباط آن ها با دانشگاه های دیگر در سراسر جهان و مقرون به صرفه بودن آن هاست. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته حقوق در سنگاپور در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره سنگاپور و سیستم حقوقی آن

سنگاپور کشوری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور جزیره ای می باشد که در نوک جنوبی شبه جزیره مالایا واقع شده است. جمعیت سنگاپور 5.4 میلیون نفر می باشد. این کشور یکی از بزرگ ترین قطب های تجاری در جهان و یک مرکز تجاری مهم است. سنگاپور بندر بزرگی دارد که حدود 26% از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد. افرادی که مایل به کار و تحصیل در این کشور آسیایی هستند، پی خواهند برد که این کشور دارای یک فرهنگ پر جنب و جوش با فرصت های برجسته برای کسانی است که مایل به کار در زمینه حقوق هستند.

سیستم حقوقی در سنگاپور بر اساس سیستم کامن لاو (common law) انگلیس است و در آن حوزه های مختلف حقوقی از جمله حقوق اداری، حقوق عدالت و اعتماد، حقوق شبه جرم و حقوق قراردادها وجود دارد. حقوق کیفری نیز در سنگاپور وجود دارد. قانون اساسی جمهوری سنگاپور اصلی ترین سند قانونی آن است که نظام حقوقی این کشور را ترسیم می کند.

چرا تحصیل در رشته حقوق سنگاپور؟

سنگاپور یک سیستم آموزشی مترقی با امکانات پیشرفته ارائه می دهد. استاندارد آموزش در همه سطوح تحصیلی آن عالی است. این امر همراه با دانشگاه های معتبر بین المللی و هزینه های مقرون به صرفه آموزش، سنگاپور را به یک قطب آموزش جهانی تبدیل کرده است. جدول زیر بهترین دانشگاه های سنگاپور بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه ملی سنگاپور25801134
دانشگاه فنی نانیانگ47911343
دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور901451
دانشگاه مدیریت سنگاپور511

این کشور جزیره ای میزبان تعداد زیادی دانشجوی بین المللی است و بیش تر دانشجویان خارجی آن از انگلیس و سایر کشورهای اروپایی هستند. نمودار زیر تعداد ثبت نام دانشگاهی در سنگاپور در طی سال های گذشته را نشان می دهد:

تعداد ثبت نام دانشگاهی در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور در مقایسه با مقصدهای آسیایی ممکن است بسیار مقرون به صرفه نباشد اما در مقایسه با مقاصد گران قیمت تر مانند انگلستان بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی مقرون به صرفه، آب و هوای مطلوب، تحصیل به زبان انگلیسی، تنوع فرهنگی، کار ضمن تحصیل و امنیت بالا از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در سنگاپور است. همچنین، سنگاپور کشوری انگلیسی زبان است؛ انگلیسی یکی از 4 زبان ملی آن و زبان آموزش در تمام مدارس دولتی است. از آن جا که اکثر مردم انگلیسی می دانند، این باعث می شود سنگاپور به عنوان یک کشور فوق العاده برای دانشجویان بین المللی شناخته شود.

تحصیل در رشته حقوق در سنگاپور

اخذ مدرک حقوق گام مهمی در تبدیل شدن به یک وکیل مدافع در سنگاپور است. برای این کار، افراد حداقل نیاز به مدرک کارشناسی حقوق دارند. اکثر دانشجویان همچنین باید دوره LL.M را که دوره کارشناسی ارشد است، به پایان برسانند. در این کشور، همچنین برنامه های پیشرفته، از جمله دوره دکترا برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در این زمینه هستند، در دسترس است. هزینه ثبت نام در این برنامه ها بستگی زیادی به دانشکده انتخابی دارد.

در این کشور اغلب از دانشجویان بین المللی استقبال می شود. با این حال، تصمیم به پذیرش بسته به صلاحدید دانشگاه انتخابی است. برخی از دانشکده ها به ویژه در زمینه تحصیلات آکادمیک بسیار سختگیر هستند. شرایط انتخاب دانشجویان بین المللی همانند شرایط انتخاب ساکنان محلی است. بعلاوه، برخی از برنامه های مورد تقاضا به دلیل تقاضای محلی آنها، همیشه در دسترس دانشجویان بین المللی نیستند. درخواست زود هنگام برای این برنامه ها اغلب توصیه می شود تا اطمینان حاصل شود فرد می تواند اسناد و مدارک سفر لازم را بدست آورد.

وکیل شدن در سنگاپور

برای کار به عنوان وکیل در سنگاپور، افراد باید برای پذیرش در کانون وکلای سنگاپور اقدام کنند. برای انجام این کار، دانشجویان ابتدا باید تحصیل خود در دوره کارشناسی رشته حقوق را به پایان برسانند. این تحصیل باید در یک دانشکده مورد تایید به انجام برسد. تحصیل در دوره کارشناسی در یک دانشگاه شناخته شده توسط کانون وکلا چهار سال طول می کشد. تحصیلات بیشتر می تواند بین دو تا چهار سال آموزش اضافی طول بکشد. افرادی که به عنوان وکیل در سنگاپور کار می کنند لزوماً دستمزد بسیار بالایی دریافت نمی کنند، اما افرادی که در سمت های دولتی کار می کنند اغلب درآمد بیش تری کسب می کنند.

دانشجویانی که شرایط و الزامات تحصیلی خود را در سنگاپور تکمیل و فراهم کنند، یا این شرایط را در خارج از این کشور برآورده کنند، باید در آزمون مجوز کانون وکلای سنگاپور شرکت کنند. ادامه تحصیل غالباً پس از انجام آن ضروری است. دانشجویان سپس می توانند در یک موقعیت موقت در یک دادگاه برای مدت زمان لازم قبل از اشتغال به عنوان وکیل کار کنند. دانشجویان احتمالاً موقعیت های متعددی را در این زمینه از حقوق پیدا می کنند. بدست آوردن مشاغل در ابتدا به ویژه برای دانشجویان تازه کار دشوار است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در سنگاپور

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در سنگاپور

جدول زیر، بر اساس رتبه بندی دانشگاهی جهانی OS، دانشگاه های برتر سنگاپور برای تحصیل در رشته حقوق و برخی از برنامه های حقوقی ارائه شده توسط آن ها را نشان می دهد:

دانشگاه هابرنامه های ارائه شده در زمینه حقوق
دانشگاه ملی سنگاپورکارشناسی حقوق (4 سال، ممتاز)
کارشناسی حقوق فارغ التحصیلان (3 سال)
دو مدرکی در مدیریت بازرگانی و حقوق
دو مدرکی در اقتصاد و حقوق
دو مدرکی در حقوق و علوم زیستی
دانشگاه مدیریت سنگاپورکارشناسی حقوق (4 سال)
برنامه (J.D (Juris Doctor
کارشناسی ارشد حقوق (15 ماه، همراه با آموزش بیش تر با دانشگاه کوئین ماری لندن)
دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپورکارشناسی حقوق (4.5-6 سال)
برنامه Juris Doctor (به مدت 4 تا 6 سال)
کارشناسی ارشد مالیات (با همکاری آکادمی مالیات سنگاپور، 2-4 سال)

به متقاضیان پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر به وب سایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه نمایند.

سوالات رایج درباره تحصیل رشته حقوق در سنگاپور

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در رشته حقوق در سنگاپور پاسخ می دهیم:

  • مدت زمان تحصیل در دوره حقوق در سنگاپور چقدر است؟ مدت زمان تحصیل به سطح تحصیل بستگی دارد. معمولا دوره کارشناسی 3-4 سال و کارشناسی ارشد 1-3 سال طول می کشد.
  • نمره زبان قابل قبول برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های سنگاپور چند است؟ در مقطع کارشناسی، آیلتس به طور کلی حداقل 6.0 و تافل حداقل 600 یا 100 و در مقطع تحصیلات تکمیلی، آیلتس به طور کلی حداقل 7.0 و تافل حداقل 640 یا 100 مورد قبول هستند.
  • هزینه تحصیل در سنگاپور در دوره های حقوق به چه صورت است؟ بسته به دوره و دانشگاه انتخابی، شهریه ها متفاوتند اما شهریه برآوردی سالانه برای دوره های حقوق در دانشگاه های برتر سنگاپور نشان می دهد در دوره کارشناسی 25000SGD تا 40000SGD (دلار سنگاپور) و در دوره کارشناسی ارشد 30000SGD تا 40000SGD (دلار سنگاپور) می باشد. البته به متقاضیان توصیه می کنیم در این زمینه حتما به وب سایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه نمایند تا از رقم دقیق دوره انتخابی خود مطلع شوند.
  • چه زمانی می توانم در یک دوره حقوق در سنگاپور ثبت نام کنم؟ اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در سنگاپور هستید، پذیرش عمومی برای هر دانشگاه متفاوت است. عموما برای برنامه های حقوق، فقط یک بار پذیرش در تمام طول سال وجود دارد. به عنوان مثال، دانشگاه ملی سنگاپور در اوایل ماه اوت هر سال پذیرش می گیرد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در سنگاپور در سال 2021 هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر به ویژه در زمینه اقامت پس از تحصیل در سنگاپور و دریافت مشاوره و راهنمایی در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان ما جویا شوید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *