ویزای تحصیلی

رشته حقوق در فنلاند

رشته حقوق در فنلاند

تحصیل در رشته حقوق در فنلاند را به علاقه مندان به سبک زندگی اسکاندیناوی و زندگی در شادترین کشور روی زمین، پیشنهاد می کنیم. فنلاند به عنوان خانه یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان و همچنین چندین دانشگاه دارای رتبه های برتر، برای هر کسی که به دنبال تحصیلات با کیفیت بالا در خارج از کشور است، انتخابی ایده آل می باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در فنلاند در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

فنلاند و سیستم حقوقی آن

فنلاند که در شمال اروپا قرار دارد و با نروژ، سوئد، استونی و روسیه هم مرز است، با توجه به کیفیت زندگی، فرصت های اقتصادی و آموزش باکیفیت به طور مرتب یکی از بهترین مکان ها برای زندگی است. فنلاند با درآمد سرانه نزدیک به 50000$ (دلار) که بالاترین درآمد در جهان است، به خود می بالد. در سال 2002، واحد پول فنلاند (مارکا) با یورو جایگزین شد. این کشور دو زبان رسمی دارد: فنلاندی و سوئدی.

سیستم قضایی فنلاند مبتنی بر قانون مدنی است و بین دادگاه های اداری و دادگاه های کیفری/ مدنی تقسیم شده است. قوانین فنلاند اساساً مبتنی بر قوانین سوئد است اما به شدت تحت تأثیر قوانین روم می باشد. در فنلاند دادگاه های تجدیدنظر (منطقه ای) و دادگاه های محلی وجود دارد. یک دادگاه عالی استیضاح نیز وجود دارد که صرفاً به جرائمی که مقامات عالی رتبه دولتی مرتکب شده اند، رسیدگی می کند.

مجازات برای نقض قوانین در فنلاند شامل مجازات تعلیقی/ آزادی مشروط، جریمه و خدمات اجتماعی است. قتل غیر عمد، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم جدی به طور کلی مجازات 9 سال زندان را در بر دارد. فنلاند برای قتل عمد فرد را به حبس ابد محکوم می کند اما به طور کلی پس از 10 تا 15 سال به زندانی آزادی مشروط می دهد. این کشور در 1971 مجازات اعدام را لغو کرد.

چرا تحصیل در فنلاند؟

تحصیل در فنلاند یک انتخاب به طور فزاینده محبوب است و دلایل زیادی برای آن وجود دارد. اولین دلیل سیستم آموزشی کلاس جهانی در این کشور است. با داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان، جای تعجب نیست که حتی بیش از 14000 دانشجوی بین المللی فنلاند را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کرده اند. نمودار زیر تعداد دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه های فنلاند در سال های گذشته را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه های فنلاند

از سال 2019 دانشگاه های فنلاند در میان 3% برتر جهانی رتبه بندی شدند. جدول زیر بهترین دانشگاه های فنلاند بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)
دانشگاه هلسینکی فنلاند9874104
دانشگاه آلتو فنلاند201401127
دانشگاه تامپر301501409
دانشگاه اولو301501408
دانشگاه LUT351901470
دانشگاه تورکو351301287
دانشگاه فنلاند شرقی401501499
دانشگاه ییواسکیلا401701333
دانشگاه آبو آکادمی601571

در حالیکه شهریه دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان فنلاند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا رایگان است، شهریه دانشجویان بین المللی ممکن است 6000€ تا 16000€ (یورو) در سال باشد. با این حال، بسیاری از دانشگاه های آن بورس های تحصیلی سخاوتمندانه ای را به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند که اساسا براساس شایستگی های دانشگاهی است. تحصیل به زبان انگلیسی، استاندارد بالای زندگی، برابری و آزادی، تحصیل به زبان سوئدی، طبیعت زیبا و کار ضمن تحصیل در فنلاند از دیگر مزایای تحصیل در این کشور اروپایی به شمار می آید.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در فنلاند

فنلاند به هر کسی اجازه می دهد وکالت کند اما فقط افرادی که از کانون وکلای فنلاند مجوز دریافت می کنند می توانند به طور قانونی از عنوان “asianajaja” به معنای “وکیل” استفاده کنند. وکلائی که “asianajaja” محسوب می شوند، در یک دوره لیسانس حقوق سه ساله (“oikeusnotaari”) و یک دوره فوق لیسانس حقوق دو ساله (“oikeustieteen maisteri”) تحصیل کرده اند. علاوه بر این، وکلا همچنین باید چهار سال کارآموزی را در یک موسسه حقوقی یا با یک وکیل خصوصی تجربه کنند و در آزمون وکالت قبول شوند.

بالاترین مدرک تحصیلی حقوق در فنلاند “Oikeustieteen tohtori” یا دکترای حقوق است. دانشجویان دکترا باید 60 واحد بگذرانند و یک رساله دکتری را نگارش کنند که معمولاً در حدود 250 صفحه است. سپس باید از این رساله در مقابل هیأتی از اساتید حقوق تعیین شده دفاع کنند. در فنلاند، مدارک حقوق را فقط می توان از یکی از سه دانشگاه لاپلند، تورکو و هلسینکی دریافت کرد. وکلای فنلاندی مجاز به فعالیت مستقل، در شرکت های با مسئولیت محدود یا شرکت های غیر سهامی، هستند. بعلاوه، وكلاي مشغول به کار بايد سالانه 18 ساعت يا بيش تر را در يك دوره آموزش مداوم بگذرانند تا مجوز خود را حفظ كنند.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در فنلاند

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته حقوق در فنلاند

پیرامون هزینه تحصیل در فنلاند باید گفت پرداخت شهریه و مبلغ آن در این کشور به سطح تحصیلات، ملیت و همچنین برنامه مورد علاقه دانشجو بستگی دارد. این بدین معناست که برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است شهریه ای از 2500€ تا 18000€ (یورو) در هر سال تحصیلی داشته باشند. در فنلاند، از دانشجویان ورودی از اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس شهریه دریافت نمی شود. برنامه های دکترا نیز برای همه دانشجویان فارغ از ملیت آن ها رایگان است. اما از پاییز 2017، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا باید شهریه بپردازند. در نتیجه:

  • حداقل شهریه برای مقاطع تحصیلی که زبان آموزش آن ها انگلیسی است: 1500€ در سال
  • متوسط شهریه برای مقاطع تحصیلی که زبان آموزش آن ها انگلیسی است: 5000€ تا 18000€ (یورو) در سال
  • مقاطع تحصیلی که زبان آموزش آن ها فنلاندی یا سوئدی است: برای همه دانشجویان رایگان است.

با این حال، به متقاضیان گرامی پیشنهاد می کنیم جهت اطلاع دقیق از شهریه خود به وب سایت دانشگاه انتخابی مراجعه کنند. در این کشور، بسته به منطقه ای که دانشجو در آن زندگی می کند، هزینه زندگی می تواند بین 700€ تا 900€ (یورو) در ماه باشد. هلسینکی گران ترین شهر این کشور است در حالی که لاپرانتا، پوری و تامپر به عنوان مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی آن شناخته می شوند.

بهترین فرصت های تحصیل رشته حقوق بین الملل در فنلاند

در جدول زیر چند فرصت عالی تحصیل در رشته حقوق بین الملل در فنلاند برای سال 2021 در مقطع کارشناسی ارشد را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهمدت زمان تحصیلزبان آموزش
حقوق تجارت بین المللدانشگاه هلسینکی2 سالانگلیسی
حقوق حکومت جهانیدانشگاه هلسینکی2 سالانگلیسی
حقوق بین الملل و حقوق بشردانشگاه آبو آکادمی2 سالانگلیسی
حقوق بین الملل اقتصاد و منابعدانشگاه فنلاند شرقی2 سالانگلیسی

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در فنلاند در سال 2021 هستید می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر، به ویژه در زمینه کار بعد از تحصیل در فنلاند، و دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *