ویزای تحصیلی

رشته حقوق در لیتوانی

رشته حقوق در لیتوانی

تجربه مطلوب تحصیل در رشته حقوق در لیتوانی مستلزم اطلاع کامل از هزینه های تحصیل و زندگی و شرایط تحصیل در این کشور اروپایی است. حقوق یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در لیتوانی می باشد. این کشور به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از تمام ارزش های اروپای مدرن برخوردار است و در زمره دوزبانه ترین و تحصیل کرده ترین کشورها در منطقه بالتیک قرار دارد. لیتوانی به عنوان یکی از سریع ترین اقتصادها اتحادیه اروپا هزینه های زندگی کم تری را نسبت به بسیاری از کشورهای اروپای غربی دارد.

با توجه به مقایسه بین المللی سیستم های آموزش عالی U-Multirank، این کشور به ویژه در اقدامات مربوط به تعامل منطقه ای و آموزش و یادگیری عملکرد خوبی دارد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در لیتوانی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

لیتوانی و سیستم حقوقی آن

لیتوانی، کشوری که به فرهنگ غنی خود شهرت دارد، می تواند مکان بسیار خوبی برای تحصیل باشد. این کشور واقع در شمال اروپا بزرگ ترین کشور از بین سه کشور بالتیک است. جمعیت لیتوانی بیش از سه میلیون نفر است و شهر ویلنیوس پایتخت آن است. تاریخ غنی لیتوانی یکی از مولفه های مهم موفقیت های آن به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا است. برای دانشجویانی که قصد تحصیل در لیتوانی را دارند، مهم است که درک کنند این کشور دارای یکی از اقتصادهای به سرعت در حال رشد در منطقه و همچنین در جهان است. دانشجویانی که می خواهند به عنوان وکیل یا در هر شغل حقوقی دیگری در این کشور کار کنند، باید در دانشکده های معتبر لیتوانی به تحصیل در رشته حقوق بپردازند. فرصت های جالب توجهی برای دانشجویان به این منظور در سراسر منطقه وجود دارد.

لیتوانی سیستم حقوقی قانون مدنی دارد، این همان سیستم common law نیست. قوانین آن از نظر ساختاری مشابه قوانین آلمان و فرانسه است. تمام این قوانین بر اساس اصولی است که در قانون اساسی جمهوری لیتوانی بیان شده است. یک دادگاه قانون اساسی وجود دارد که برای تأیید این قوانین در داخل کشور کار می کند. مانند اکثر کشورها، قوانین در لیتوانی نیز با تغییر مردم و نیازهای کشور تغییر می کنند.

چرا تحصیل در رشته حقوق در لیتوانی؟

لیتوانی، که عضوی از اتحادیه اروپا است، کشوری ایده آل برای ادامه تحصیلات عالی می باشد. مدارک تحصیلی اخذ شده در لیتوانی معتبر هستند و در سایر کشورهای اروپایی نیز شناخته شده اند. دلایل زیادی برای انتخاب لیتوانی به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان وجود دارد. در این کشور، دانشجویان در صورت داشتن اجازه کار می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. مردم از لیتوانی نه تنها به دلیل معماری شگفت انگیز بلکه به دلیل استانداردهای بالای علمی آن بازدید می کنند.

هر سال برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه کسب می کنند. بهترین دانشگاه های لیتوانی بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال های 2020 و 2021 و رتبه آن ها به شرح زیر می باشد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی TopUniversities 2021
دانشگاه فناوری ویلنیوس گدیمیناس801651
دانشگاه ویلنیوس801701423
دانشگاه فناوری کائوناس1001801
دانشگاه ویتاوتاس مگنوس801

برنامه های تحصیلی زیادی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود. این برنامه ها نه تنها برای دانشجویان، بلکه برای کارآفرینان و متخصصان ماهر نیز فرصت های شغلی و کاری گسترده ای دارند. دریافت مدرک تحصیلی از لیتوانی به دانشجو در یافتن شغل مورد علاقه خود در سراسر جهان کمک می کند. همچنین جاذبه های گردشگری زیادی در این کشور وجود دارد که دانشجویان می توانند در اوقات فراغت خود از آن ها بازدید کنند. هزینه زندگی در لیتوانی با سایر کشورهای اتحادیه اروپا کم تر قابل مقایسه است. دانشجویان بدون پرداخت هیچ مبلغ سنگینی می توانند از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوند.

چرا تحصیل در رشته حقوق در لیتوانی

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در لیتوانی

برای افرادی که مایل به عضویت در سیستم حقوقی لیتوانی هستند، اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق، یعنی مدرک LLM، ضروری است. این مدرک مورد نیاز برای همه وکلای این کشور است. به طور کلی، این مدرک دارای یک برنامه تحصیلی پنج ساله است که در ابتدا شامل اتمام دوره کارشناسی حقوق (LLB) و سپس کارشناسی ارشد حقوق (LLM) است.

تحصیلات عالی حقوقی در لیتوانی می تواند نه تنها برای شهروندان محلی این کشور، بلکه برای دانشجویان بین المللی نیز یک گزینه باشد. دانشکده های حقوق در لیتوانی اغلب فرصت های محدودی برای این رشته ارائه می دهند و هر ساله فقط تعداد معینی دانشجو را در برنامه فوق الذکر می پذیرند. اغلب اوقات، این امر بر اساس توانایی ها و مدارک تحصیلی دانشجویان احتمالی است. در لیتوانی دانشگاه ها و دانشکده های حقوق مختلفی وجود دارد که تحصیل در رشته حقوق را برای دانشجویان فراهم می سازند. برنامه های موجود در این موسسات این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند تا تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان برسانند و سپس دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون صدور پروانه می کند.

هزینه های این نوع آموزش به طور قابل توجهی متغیر است. در بیش تر موارد، دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رسانده و مدرک و پروانه حقوقی خود را دریافت می کنند، می توانند در جامعه کار کنند. گرچه این یک زمینه کاملاً رقابتی است. در لیتوانی، فرصت های امیدوار کننده ای وجود دارد، اما کشور کوچکی است و سیستم حقوقی آن کاملاً تثبیت شده است. برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در رشته حقوق در لیتوانی هستند، لازم است قبل از اخذ ویزای دانشجویی مورد نیاز، مجوز دانشکده ها را بگیرند.

شهریه تحصیل حقوق و هزینه زندگی در لیتوانی

بیش تر دانشگاه های لیتوانی شهریه کمی را از دانشجویان بین المللی می گیرند. هزینه تحصیل در لیتوانی معمولا بین دانشگاه ها، سطح تحصیلات و برنامه ها متفاوت است. شهروندان لیتوانی یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا می توانند پرداخت شهریه های زیر را در سال انتظار داشته باشند:

  • کارشناسی: 1000€-5300€ (یورو) تقریبا معادل 1060$-5620$ (دلار آمریکا)
  • کارشناسی ارشد: 2200€-6500€ (یورو) تقریبا معادل 2330$-6890$ (دلار آمریکا)
  • دکترا: 7100€-8500€ (یورو) تقریبا معادل 7520$-9000$ (دلار آمریکا).

شهریه دانشجویان کشورهای دیگر، یعنی غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، متفاوت است. به متقاضیان پیشنهاد می گردد جهت کسب اطلاعات دقیق تر در مورد شهریه پرداختی خود به وب سایت دانشکده مورد نظر خود مراجعه نمایند یا با دانشگاه انتخابی تماس بگیرند. در مورد هزینه زندگی در لیتوانی باید بگوییم کشوری مقرون به صرفه است و دانشجویان در آن تخفیف های زیادی می گیرند. تخفیف های دانشجویی برای گشت و گذار در کشور از طریق حمل و نقل عمومی، غذا خوردن در رستوران ها و غیره در نظر گرفته شده است. هزینه زندگی در این کشور بسته به نوع زندگی، امکانات و موقعیت مکانی متفاوت است. اما به طور متوسط دانشجو می تواند انتظار پرداخت بین 1000LTL و 2500LTL (لیتاس لیتوانی) را داشته باشد. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در لیتوانی

مقایسه هزینه های زندگی بین لیتوانی و روسیه نشان می دهد، لیتوانی کشور گران تری نسبت به روسیه است. برای مثال، قیمت های مصرف کننده (بدون در نظر گرفتن اجاره) در لیتوانی 49.24% بیشتر از روسیه است. با این حال، قدرت خرید محلی در لیتوانی 53.80% بیشتر از روسیه است.

سوالات رایج درباره تحصیل در لیتوانی

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در لیتوانی پاسخ می دهیم:

  • برای تحصیل در لیتوانی، کدام مدارک زبان انگلیسی مورد پذیرش قرار می گیرند؟ گواهینامه هایی که به طور کلی توسط دانشگاه های لیتوانی پذیرفته می شوند عبارتند از: PTE Academic، TOEFL iBT، IELTS Academic و C1 Advanced یا C2 Proficiency.
  • اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ارسال در هنگام ارائه درخواست به دانشگاه های لیتوانی کدامند؟ اسکن گذرنامه یا شناسنامه، اسکن مدرک تحصیلی قبلی، ریزنمرات دوره تحصیلی قبلی، CV و 2 یا 3 توصیه نامه از جمله مدارک مورد نیاز هستند.
  • بهترین دانشگاه های لیتوانی که برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان ارائه می دهند کدامند؟ دانشگاه ولینیوس، دانشگاه فناوری ویلنیوس گدیمیناس، دانشگاه فناوری کائوناس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس.
  • هزینه محل اقامت در لیتوانی چگونه است؟ خوابگاه ها ارزان هستند و اجاره آن ها از 55€ تا 60€ (یورو) است. اجاره آپارتمان بسته به مکان (مرکز شهر یا خارج از مرکز شهر) و تعداد اتاق ها متغیر است. به طور متوسط، دانشجویان می توانند انتظار پرداخت 500LTL و 2150LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه را برای اجاره آپارتمان انتظار داشته باشند.

علاقه مندان به تحصیل رشته حقوق در لیتوانی در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *