ویزای تحصیلی

رشته حقوق در مالتا

رشته حقوق در مالتا

مالتا یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویانی است که در مناطق انگلیسی زبان راحت ترند. تحصیل در رشته حقوق در مالتا می تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از متقاضیان و علاقمندان به تحصیل در کشوری انگلیسی زبان محسوب شود. تحصیل در این کشور کوچک و زیبای مدیترانه ای مزایای بسیاری دارد. مالتا استاندارد عالی آموزشی، استاندارد زندگی مقرون به صرفه و بسیاری از فرصت های شغلی هیجان انگیز در صنایع آینده مانند بازی، بلاکچین و هوش مصنوعی را ارائه می دهد. همچنین، مالتا کشوری است که برای فارغ التحصیلان ارزش و اهمیت قائل است.

فارغ التحصیلان ماهر که در مالتا اقامت می گزینند یا به آن مهاجرت می کنند، می توانند از تخفیف های مالیاتی، ویزاهای سریع و پشتیبانی رایگان برای راه اندازی یک کار جدید بهره مند شوند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در مالتا 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

کشور مالتا و سیستم حقوقی آن

مالتا کشوری در جنوب اروپا است که در دریای مدیترانه واقع شده است. مالتا در حدود 80 كیلومتری جنوب سیسیل، در شرق تونس و حدود 330 كیلومتری شمال لیبی واقع شده است. این کشور یکی از کوچک ترین اما پرجمعیت ترین مناطق است. مالتی و انگلیسی زبان های رسمی مورد استفاده در این کشور کوچک هستند. مالتا در سال 1964 استقلال خود را از انگلستان به دست آورد و در سال 1974 به عنوان جمهوری شناخته شد. این کشور بیش تر به دلیل آب و هوای توریستی، دمای گرم و راحت، مکان های تفریحی و سازه های تاریخی بی شمار شناخته شده است.

سیستم حقوقی در مالتا بر اساس قوانین پارلمان و همچنین آیین نامه ها، دستورات و سایر احکامی است که به اجرا درآمده اند. قانون اساسی مالتا از سایر جنبه ها و مستندات قانون مهم تر است و در همه شرایط قابل اجرا می باشد. دادگاه های مالتا به دادگاه های عالی و بدوی تقسیم می شوند و قضاتی که از طرف دولت منصوب می شوند حکم آن ها را صادر می کنند. سیستم حقوقی این کشور ترکیبی از فرهنگ ها و اعتقادات حقوقی-قانونی متعددی است که طی سال های طولانی حکومت خارجی در این جزیره اعمال شده است. همانند بسیاری از کشورهای دیگر، در مالتا نیز دادگاه های مختلفی برای پرونده های مختلف وجود دارد، از جمله دادگاه مدنی، دادگاه خانواده و دادگاه کیفری.

چرا تحصیل در رشته حقوق در مالتا؟

شاید اولین دلیل وجود دانشگاه مالتا (University of Malta) در این کشور باشد که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین موسسات یادگیری در جهان است. این دانشگاه برنامه های درسی غنی و متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهد و قدیمی ترین دانشگاه در جهان در خارج از بریتانیا است. دانشگاه مالتا که در سال 1592 تاسیس شده است در حال حاضر تنها دانشگاه دارای رتبه کشور مالتا در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی است:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی TopUniversities 2021رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه مالتا6018011068

از آن جایی که زبان انگلیسی یکی از زبان های رسمی مالتا است، بنابراین دانشجویان انگلیسی زبان در این جزیره قادر به برقراری ارتباط آسان با مردم محلی آن هستند و مانع زبانی وجود ندارد. مالتا یکی از امن ترین کشورها در جهان است. این کشور عمدتا بدون جرم و جنایت است و به عنوان یکی از امن ترین مقاصد در تمام اروپا شناخته می شود. به علاوه، مالتا مکانی عالی برای یادگیری و ارتقای زبان انگلیسی است. سالانه حدود 75000 دانشجوی بین المللی در دوره های زبان انگلیسی در این کشور ثبت نام می کنند. کار ضمن تحصیل، پشتیبانی از استارتاپ ها، فرصت های شغلی هیجان انگیز و تحصیل در مالتا به زبان انگلیسی، از دیگر مزایای تحصیل در این کشور کوچک اروپایی است. آب و هوای مالتا و زندگی شبانه هیجان انگیز در آن نیز بر جذابیت این کشور برای دانشجویان افزوده است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در مالتا

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در مالتا

مدرک تحصیلی لازم برای وکالت در مالتا، LLD یا دکترای حقوق است که به دانشجویانی اعطا می شود که سه سال تحصیل در این دوره را به پایان رسانده باشند. مالتا برنامه های فشرده ای را در زمینه حقوق ارائه می دهد که به دانشجویان این امکان را می دهد هر دو مولفه اصلی حقوقی را که مهارت های عمومی حقوقی آن ها را تقویت می کنند مورد مطالعه قرار دهند، در عین حال به آن ها این امکان را می دهد تا بر روی حوزه مورد علاقه خود تمرکز کنند. یک سال تحصیلی عادی شامل یک دوره تحصیلی دقیق در تمام زمینه های حقوق است، و قسمت آخر این دوره به یک حوزه خاص که توسط دانشجو انتخاب می شود، اختصاص داده می شود. ورود به دانشکده های حقوق مالتا با نمرات آزمون ورودی دانشگاه های این کشور تعیین می شود.

در مالتا از دانشجویان بین المللی استقبال می شود به شرط اینکه همه ویزاها و مدارک آن ها مناسب باشد. ویزای اولیه معمولا برای مدت یکسال اعطا می شود. پس از این، دانشجو ممکن است برای ویزای اقامت دائم اقدام کند. پس از اتمام دوره حقوق از دانشگاه مالتا، فرصت های تحقیقاتی و شغلی زیادی با داشتن مدرک حقوق از مالتا وجود دارد. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره حقوقی مورد نیاز، وکلا در مالتا ممکن است در یکی از مشاغل زیر خدمت کنند: سردفتر اسناد رسمی، دادستان حقوقی و وکیل. این رتبه ها از نظر قدرت در اتاق دادگاه متفاوت هستند و اساساً بر اساس سطح تخصص و تحصیلات دانشگاهی آن ها است. با عزم راسخ و اتمام موفقیت آمیز رشته حقوق از مالتا، فرصت های زیادی برای کار بعنوان وکیل در جمهوری مالتا وجود دارد، یا حتی دانشجویان می توانند مهارت های خود را به کشورهای دیگر ببرند.

ارائه درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در مالتا

روش کلی ارائه درخواست در دانشگاه های مالتا به شرح مراحل زیر می باشد:

  • یافتن برنامه دانشگاهی مورد نظر جهت تحصیل
  • بررسی این که آیا فرد حداقل شرایط ورود را دارد یا خیر
  • پرداخت هزینه درخواست (در صورت وجود)
  • ارسال اسناد خود (به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی)
  • استفاده از “خدمات مشاوره ای دانشجویان” در دسترس برای مشاوره و اطلاع رسانی به دانشجویان احتمالی (در صورت تمایل)
  • شرکت در جلسه اطلاعاتی متقاضیان احتمالی
  • اقدام برای بورس تحصیلی (در صورت موجود بودن)

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد برنامه و شرایط مورد نیاز می توانند با دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند.

سوالات رایج درباره تحصیل در مالتا

در این بخش به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در مالتا پاسخ می دهیم:

  • مدارک زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های مالتا کدامند؟ PTE Academic، IELTS، TOEFL و C1 Advanced.
  • طول مدت تحصیل در مالتا چند سال است؟ اکثر برنامه های کارشناسی سه سال هستند در حالی که اکثر برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است دو سال طول بکشد.
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در حین تحصیل در مالتا کار کنند؟ بله. فقط پس از 90 روز اقامت در مالتا آن ها می توانند با ویزای تحصیلی معتبر و مجوز اشتغال معتبر در این کشور کار کنند.
  • دانشجویان خارجی در مالتا می توانند چند ساعت کار کنند؟ آن ها فقط می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و باید حداقل 15 ساعت در هفته به تحصیل خود ادامه دهند.

به متقاضیان تحصیل رشته حقوق در مالتا در سال 2021 پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در مالتا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *