ویزای تحصیلی

رشته حقوق در نیوزلند

رشته حقوق در نیوزلند

نیوزلند یک مقصد محبوب تحصیلی است که هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی را بخود جذب میکند. تحصیل در رشته حقوق در نیوزلند مزایای زیادی دارد. این کشور به خاطر سیستم آموزشی شگفت انگیز خود شناخته شده است و دارای دانشگاه های رتبه برتر و معروف در سطح جهان است. علاوه بر این، شهریه دانشگاه های آن یکی از کم ترین هزینه های تحصیل در جهان است. مدارک تحصیلی نیوزلند در سراسر جهان، به ویژه توسط کارفرمایان انگلستان، شناخته شده هستند. همچنین، دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی خدمات پشتیبانی ارائه می دهند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در نیوزلند 2024 به شرح زیر تهیه نموده است.

نیوزلند و سیستم حقوقی آن

نیوزلند یک جزیره در جنوب غربی اقیانوس آرام در شرق استرالیا است. این جزیره از دو خشکی اصلی –جزیزه شمالی و جزیره جنوبی– و حدود 600 جزیره کوچک تر تشکیل شده است. جمعیت نیوزلند بیش از 4886000 نفر است. پایتخت نیوزلند ولینگتون و پرجمعیت ترین شهر آن اوکلند است. جزایر نیوزلند به دلیل دور بودن، آخرین سرزمین های بزرگ قابل سکونت بودند که توسط بشر آباد شدند. امروزه اکثریت مردم این کشور از نژاد اروپایی هستند و بومیان مائوری بزرگ ترین اقلیت می باشند. نیوزلند کشوری پیشرفته و عضو سازمان ملل، کشورهای مشترک المنافع و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

نیوزلند یک پادشاهی مشروطه و دموکراسی پارلمانی است. این کشور بیش تر سیستم حقوقی خود را از سیستم common law مورد استفاده در انگلستان گرفته است. با این حال، برخی از مناطق متفاوت هستند زیرا نیوزلند شکل خاص خود از کامن لاو را توسعه داده است. مردم نیوزلند همچنین از قوانین مصوبه پیروی می کنند که به قوانینی اشاره دارد که توسط پارلمان این کشور ایجاد شده اند. قانون نیوزلند بر سه اصل مرتبط استوار است: حاکمیت پارلمان، حاکمیت قانون و تفکیک قوا. قوه مقننه این کشور، یک پارلمان یک مجلسی است که رسما مجلس نمایندگان نامیده می شود. و دوره پارلمان سه سال است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در نیوزلند؟

اعزام دانشجو به نیوزلند نسبتا مقرون به صرفه است. اگرچه ارزان نیست اما مقرون به صرفه تر از تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان یا استرالیا است. به علاوه، دانشجویان می توانند برای دریافت بورس تحصیلی در این کشور اقدام کنند. سیستم آموزشی در نیوزلند بر اساس مدل موفق انگلستان است. با چنین بنیاد محکمی، جای تعجب ندارد که هر سال دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه کسب می کنند. در سال 2024، نیوزلند به عنوان دومین کشور صلح آمیز بر اساس شاخص صلح جهانی شناخته شد. این کشور از نرخ های کم جرم و فساد، فضای سیاسی با ثبات و جامعه ای کاملا آرام برخوردار است.

جدول زیر بهترین دانشگاه های نیوزلند بر اساس رتبه بندی های بین المللی در 2024 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2024)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2024)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2024)
دانشگاه اوکلند147201801
دانشگاه اوتاگو201301184
دانشگاه فناوری اوکلند251901437
دانشگاه کانتربری401401270
دانشگاه واتکاتو501701375
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون501401223
دانشگاه لینکلن کانتربری601801387
دانشگاه مسی601601272

تحصیل به زبان انگلیسی، خدمات پشتیبانی دانشگاه ها برای دانشجویان، زیبایی های طبیعت و کار ضمن تحصیل در نیوزلند از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور است.

طول دوره تحصیل رشته حقوق در نیوزلند

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق در نیوزلند را دارند، باید قبل از ورود به این کشور در مورد طول دوره تحصیل این رشته محبوب در نیوزلند تحقیق کنند. زیرا در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، با چالش های گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. به طور کلی برای کسب مدرک حقوق در نیوزلند، دانشجویان باید در 2 آزمون دولتی شرکت کنند و یک دوره آموزش آموزشی 6 ساله را در این کشور با موفقیت طی کنند.

علاوه بر این، دانشجویان وکالت در نیوزلند باید در پایان 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، اولین آزمون دولتی را در این کشور بگذرانند. سپس دانشجویان رشته وکالت باید یک دوره کارآموزی 2 ساله را بگذرانند تا در تمام جنبه های سیستم حقوق در این کشور تجربه کسب کنند. از سوی دیگر، برای دانشجویانی که 2 سال کارآموزش قانونی را در دادگاه های کیفری و مدنی به پایان می رسانند دومین امتحان دولتی به آنها اعطا می شود. البته لازم به ذکر است که، در طول دوره کارآموزی، دانشجویان باید در کلاس هایی که توسط وکلا یا قضات تدریس می شود نیز شرکت کنند. دستمزد پرداختی به دانشجویان وکالت نیز توسط دولت نیوزلند تامین می شود.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در نیوزلند

وکلائی که در نیوزلند مشغول به کار هستند باید مدرک کارشناسی حقوق (Bachelor of Laws Degree) از یکی از دانشگاه های این کشور داشته باشند. پس از آن، یک دوره عملی که توسط کالج حقوق نیوزلند یا موسسه مطالعات حقوقی کاربردی برگزار می گردد، دنبال می شود. دانشجویان اغلب مدرک دوگانه (dual degree) می گیرند یا تحصیلات تکمیلی خود را در رشته حقوق دنبال می کنند، اما این الزامی نیست.

برای تحصیل در رشته حقوق در نیوزلند، دانشجویان باید به یکی از دانشگاه های این کشور که تحصیلات حقوقی ارائه می دهد درخواست ارائه دهند. دوره لیسانس حقوق تقریباً چهار سال تحصیل تمام وقت طول می کشد. پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره و دوره عملی، دانشجویان قبل از این که بتوانند به کار وکالت مشغول باشند باید در لیست وکلای دفاع و مشاوران حقوقی دادگاه عالی نیوزلند قرار بگیرند. آن ها همچنین باید برای گواهینامه انجمن حقوقی نیوزلند اقدام نموده و این گواهینامه را داشته باشند.

تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته حقوق در نیوزلند

برنامه حقوق نیوزلند مزایای مختلفی را به همراه دارد. این کشور از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و شهرهایی مانند اوتاگو، که دانشگاه های بزرگ در آن واقع شده اند، امکانات کافی برای دانشجویان دارند. هر دانشجویی که به صورت تمام وقت در نیوزلند تحصیل کند، به طور خودکار واجد شرایط کار در این کشور به صورت تمام وقت در تابستان ها و پاره وقت در طول سال تحصیلی است. همچنین، مردم نیوزلند صمیمی هستند و دانشجویان خارجی را به راحتی می پذیرند. دانشجویان همچنین برای پذیرش در یک برنامه حقوق الزامات انعطاف پذیر دارند. دانشجویان می توانند سال اول تحصیل را دنبال کنند، و سپس بر اساس سال اول خود در باقیمانده برنامه پذیرفته می شوند. این امر به آن ها اجازه می دهد قبل از ورود به برنامه کامل حقوقی ببینند که آیا تحصیل در رشته حقوق برای آن ها مناسب است یا خیر.

ساکنان نیوزلند که در رشته حقوق ثبت نام می کنند برای یک سال تحصیلی 5798$ (دلار) پرداخت می کنند. از آن جا که یارانه های دولتی ممکن است برای دانشجویان بین المللی در دسترس نباشد، این هزینه ها برای شهروندان کشورهای دیگر ممکن است افزایش یابد. پس از فارغ التحصیلی موفق با اخذ مدرک حقوق نیوزلند، دانشجویان می توانند در نیوزلند وکالت کنند، یا می توانند آموزش های بیشتری را برای وکالت در کشوری دیگر دنبال کنند. برنامه آموزش عالی نیوزلند پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی شش ماه اجازه کار می دهد تا شغلی برای خود پیدا کنند و در صورت تمایل برای اقامت اقدام نمایند. آموزش های حقوقی همچنین می تواند زمینه را برای کار به عنوان خبرنگار دادگاه، دبیر حقوقی، مجری حقوقی یا مسئول ثبت دادگاه فراهم کند. همچنین تحصیل بیش تر گزینه های شغلی بیش تری را برای افراد فراهم می کند.

تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته حقوق در نیوزلند

هزینه تحصیل و زندگی در نیوزلند

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در نیوزلند نشان می دهد برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی در نیوزلند، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه بسته به نوع درجه، سطح تحصیلات و مدت تحصیل متفاوت است اما به طور کلی برای مقطع کارشناسی، 4100€ تا 6100€ (یورو)، برای مقطع کارشناسی ارشد 7300€ تا 10500€ (یورو) و برای مقطع دکترا 3700€ تا 5100€ (یورو) در سال می باشد. دانشگاه های خصوصی در مقایسه با دانشگاه های دولتی گران تر هستند و شهریه آن ها می تواند 20000€ یا حتی +25000€ (یورو) در هر سال تحصیلی باشد. همچنین، برای تامین هزینه زندگی در نیوزلند، دانشجویان به بودجه ای معادل 750€ تا 1300€ (یورو) در ماه نیاز دارند. مهم ترین عواملی که این بودجه را تحت تاثیر قرار می دهد عبارتند از نوع محل اقامت، منطقه محل زندگی و مبلغ مورد نیاز برای رفت و آمد یا سفر.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود، با کادری مجرب متشکل از وکلا و کارشناسان خبره همواره آماده راهنمایی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در نیوزلند در سال 2024 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در نیوزلند با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته حقوق در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته حقوق در نیوزلند پاسخ دهیم. مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته حقوق در نیوزلند با بورسیه تحصیلی امکان پذیر است؟ بله، بورسیه های تحصیلی متنوعی توسط دولت نیوزلند و با همکاری دانشگاه های این کشور در اختیار دانشجویان کم بضاعت قرار گرفته است.
  • آیا تحصیل رشته حقوق در نیوزلند برای اتباع کشورهای خارجی گزینه مناسبی است؟ تحصیل رشته حقوق در نیوزلند به دلیل کیفیت بالای سطح آموزش در این کشور بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
4.2/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته حقوق در نیوزلند

  1. محسن گفت:

    سلام و خسته نباشید. ممنون از مقاله بسیار خوب تان در مورد حقوق در نیوزلند. خیلی خوب بود.
    من هر روز مقالات شما پیرامون رشته حقوق در کشورهای مختلف را دنبال می کنم. ممنونم به خاطر مقالات خوبی که در مورد این رشته در سایت تان قرار می دید.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      باعث افتخاره که میتونیم خدمات خوبی به شما عزیزان ارائه بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *