ویزای تحصیلی

رشته حقوق در پرتغال

رشته حقوق در پرتغال

رشته حقوق در پرتغال در سال 2022 نیز از جمله رشته های پرمخاطب اما دشوار در این کشور خواهد بود که آینده شغلی مناسبی را برای فرد ایجاد میکند. به عنوان قدیمی ترین کشور اروپا، پرتغال مکانی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است. هر ساله بیش از 50000 دانشجوی بین المللی پرتغال را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند و دلایل خوبی نیز دارند.

پرتغال در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی هزینه زندگی و شهریه کم تری دارد. اگرچه برای تحصیل در دانشگاهی در پرتغال، ممکن است دانشجویان نیازی به دانستن زبان پرتغالی نداشته باشند، اما می توانند این زبان را یاد بگیرند و در رزومه خود به عنوان یک دارایی ارزشمند داشته باشند زیرا پرتغالی در 10 کشور زبان رسمی است و بسیاری از شرکت های بین المللی به دنبال فارغ التحصیلانی هستند که در سطح پیشرفته هم انگلیسی و هم پرتغالی صحبت می کنند.

  • شرایط تحصیل در رشته حقوق در کشور پرتغال چیست؟
  • هزینه تحصیل در رشته حقوق در پرتغال چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته حقوق کدامند؟
  • محدودیت های ادامه تحصیل رشته حقوق در پرتغال چیست؟

چرا تحصیل در رشته حقوق در پرتغال؟

پرتغال کشوری هیجان انگیز برای تحصیل در خارج از کشور است. دانشگاه های این کشور در حوزه های مختلف آموزش عالی فعال هستند. پرتغال یکی از محبوب ترین کشورها برای برنامه های تبادل دانشجو به شمار می رود. دانشگاه های این کشور اروپایی هم بر ارائه دانش نظری ارزشمند و هم بر درگیر کردن دانشجویان در پروژه های تحقیقاتی مرسوم تمرکز دارند. این کشور دارای چندین دانشگاه دارای رتبه برتر در سطح جهان می باشد. برخی از بهترین دانشگاه های پرتغال بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2022 به شرح زیر هستند:

دانشگاه ها آموزش عالی تایمز
رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای
رتبه بندی TopUniversities
دانشگاه کاتولیک پرتغال351801
دانشگاه پورتو401301357
دانشگاه لیسبون501151357
دانشگاه آویرو601501581
دانشگاه بیرا اینتریور601
دانشگاه کویمبرا601501431
دانشگاه آلگارو801
دانشگاه مینهو801401591

دانشگاه های دولتی پرتغال مقرون به صرفه هستند و دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که هر سال بین 500€ تا 5000€ (یورو) شهریه بپردازند. البته دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا معمولا هزینه های بیش تری را پرداخت می کنند. اگر این واقعیت را نیز اضافه کنیم که هزینه های زندگی در این کشور پایین است، درک اینکه چرا بسیاری از خارجی ها پرتغال را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند، آسان خواهد بود

امکان تحصیل به زبان انگلیسی، کار حین تحصیل و یادگیری زبان پرتغالی از دیگر مزایا و دلایل تحصیل در پرتغال هستند. همچنین دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور اروپایی از آب و هوای مدیترانه ای و سواحل زیبای آن لذت ببرند و از مکان های شگفت انگیز و بناهای تاریخی معروف آن بازدید کنند.

چگونگی درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در پرتغال

قبل از ارائه درخواست، برای انتخاب برنامه تحصیلی مورد علاقه، متقاضیان باید دوره های تحصیل در پرتغال را با توجه به سطح تحصیلات خود جستجو کنند و به زبان تحصیل توجه نمایند. برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند، در حالی که برخی دیگر دانشجویان را ملزم به دانستن زبان پرتغالی می دانند.

متقاضیان علاقه مند به تحصیل در یک برنامه مقطع کارشناسی در پرتغال می توانند از طریق وب سایت رسمی پرتغالی که به آموزش عالی اختصاص دارد، به صورت آنلاین درخواست ارائه دهند. آن ها می توانند حداکثر 6 دانشگاه/ پلی تکنیک و برنامه تحصیلی را جهت ارائه درخواست انتخاب نمایند. اما به هنگام ارائه درخواست برای دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا در پرتغال، متقاضیان باید به سادگی در وب سایت دانشگاه های انتخابی خود درخواست ارائه دهند. در این زمینه چند نکته وجود دارد که متقاضیان باید به خاطر داشته باشند:

  • باید تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست را بررسی کنند و مطمئن شوند که همه آن ها به زبان پرتغالی ترجمه شده اند، اگر دانشگاه انتخابی به آن ها نیاز داشته باشد.
  • الزامی است از مدرک زبان مورد نیاز و اینکه آیا نیاز به اثبات مهارت های خود در زبان انگلیسی قبل از ثبت نام در برنامه تحصیلی مورد نظر را دارند یا خیر اطمینان حاصل کنند.
  • باید نحوه عملکرد خود در دوران دانشجویی قبلی را نشان دهند و مطمئن شوند که معدل کل (GPA) خود در طول تحصیل قبلی را می دانند؛
  • برای افزایش شانس رفتن به پرتغال، باید حتما به بیش از یک دانشگاه درخواست ارائه کنند.

به متقاضیان پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از مدارک مورد نیاز، به مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی پرتغال در سال 2022 مراجعه نمایند.

چگونگی درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در پرتغال

فرصت های عالی تحصیل حقوق در پرتغال 2022

برخی از بهترین فرصت های تحصیلی رشته حقوق در پرتغال برای سال 2022 در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر می باشد:

رشتهدانشگاهمدت زمانشهریه بر حسب یورو در سالنوع
حقوق تجارت بین المللدانشگاه کاتولیک پرتغال1 سال14000€تمام وقت/ پاره وقت
حقوق در اقتصاد دیجیتالدانشگاه کاتولیک پرتغال1 سال14000€تمام وقت
حقوق و انفورماتیکدانشگاه مینهو2 سال1250€تمام وقت
حقوق بشردانشگاه مینهو2 سال1250€تمام وقت
حقوق اتحادیه اروپادانشگاه مینهو2 سال1250€تمام وقت
حقوق مالیاتی و مالیدانشگاه مینهو2 سال1250€تمام وقت
حقوق کودک، خانواده و وراثتدانشگاه مینهو2 سال1250€تمام وقت

برنامه های تحصیل در پرتغال در رشته حقوق به همین چند مورد در مقطع کارشناسی ارشد محدود نمی شود و متقاضیان می توانند با اندکی جستجو برنامه مورد نظر خود را بیابند.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در پرتغال

در اکثر دانشگاه های دولتی پرتغال، هزینه تحصیل یا شهریه در مقطع کارشناسی بین 550€ تا 1050€ (یورو) در سال و در مقطع کارشناسی ارشد بین 500€ تا 2500€ (یورو) در سال می باشد. البته استثناهایی وجود دارد. به عنوان مثال، شهریه بسیاری از برنامه های مقطع کارشناسی در دانشگاه مادیرا 4000€ (یورو) در سال است. شهریه مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آویرو نیز 4500€ تا 5500€ (یورو) در سال می باشد. این شهریه ها عمدتا برای دانشجویان اتحادیه اروپا اعمال می شود. بنابراین شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا باید انتظار پرداخت شهریه بیش تری را داشته باشند. البته این امر برای همه برنامه های تحصیلی صدق نمی کند زیرا هر موسسه آموزش عالی می تواند شهریه خود را تعیین کند. لذا، به دانشجویان پیشنهاد می کنیم جهت اطلاع دقیق از هزینه تحصیل خود در دانشگاه مورد نظرشان به وب سایت آن دانشگاه مراجعه نمایند.

در حالی که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرتغال بیش تر است، اما در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان یا استرالیا هنوز هم کم تر است. دانشجویان می توانند انتظار پرداخت 7000€ (یورو) در سال برای برخی از برنامه های تحصیلی را داشته باشند؛ البته باید توجه داشت که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هزینه ها ممکن است بیش تر باشد. متوسط شهریه های دانشگاه های رتبه بالای پرتغال به شرح زیر می باشد:

دانشگاهمتوسط شهریه بر حسب یورو در سال
دانشگاه آویروبین 3000€ و 5500€
دانشگاه کویمبرابین 900€ و 9000€
دانشگاه لیسبونبین 3000€ و 7000€
دانشگاه پورتوبین 871€ و 6000

به متقاضیان پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر به مقاله دانشگاه های ارزان پرتغال مراجعه کنند.

هزینه های زندگی حین تحصیل در پرتغال

زندگی در پرتغال آسان تر است زیرا یکی از ارزان ترین کشورهای اروپاست. هزینه های زندگی در پرتغال از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است اما به طور متوسط دانشجویان بین المللی بین 500€ تا 800€ (یورو) در ماه نیاز دارند. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در پرتغال در سال 2022 را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در پرتغال

هزینه های اقامت در پرتغال با میانگین بین المللی مطابقت دارد. در صورت استفاده از خوابگاه دانشجویی، هزینه اقامت دانشجویان بین 150€ تا 250€ (یورو) در ماه خواهد بود. و اگر دانشجویان یک آپارتمان تک اتاقه اجاره کنند هزینه آن معادل 200€ تا 800€ (یورو) در ماه است. خدمات شهری (آب، برق و غیره) نیز می تواند تا 100€ (یورو) به هزینه های ماهانه دانشجویانی که آپارتمان اجاره می کنند بیافزاید.

هزینه غذا و مواد غذایی حدود 150€ تا 200€ (یورو) در ماه برآورد می شود. در صورت صرف ناهار در یک رستوران کوچک، حتی در لیسبون، هزینه یک وعده غذایی می تواند معادل 7€ (یورو) باشد. البته شام گران تر است و همراه با نوشیدنی می تواند بیش از 15€ (یورو) هزینه داشته باشد. در مورد هزینه حمل و نقل می توان گفت بلیط یک طرفه برای حمل و نقل محلی در پرتغال حدود 1.5€ (یورو) است. در اکثر شهرهای این کشور، هزینه کارت مسافرتی مترو نیز حدود 25€ (یورو) در ماه است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب متشکل از وکلا و کارشناسان حرفه ای آماده راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور در سال 2022 می باشد. در همین راستا، از شما متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در پرتغال در سال 2022 دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات درباره اقامت پس از تحصیل در پرتغال و دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *