ویزای تحصیلی

رشته حقوق در کره جنوبی

رشته حقوق در کره جنوبی

انتخاب محل تحصیل برای رشته حقوق یک تصمیم دشوار است. کره جنوبی یکی از جالب ترین کشورها برای تحصیل به عنوان دانشجوی بین المللی است. تحصیل در رشته حقوق در کره جنوبی مطابق با جدیدترین قوانین این کشور طراحی شده است و می تواند دانشجویان را آماده ورود به بازار کار کند. کره جنوبی یکی از کشورهای مورد علاقه دانشجویان بین المللی برای تحصیل است. تعداد این دانشجویان که بسیار هم مورد استقبال قرار می گیرند به سرعت در حال افزایش است و دولت این کشور اعلام کرده است که از این افزایش حمایت می کند.

  • وکالت در کره جنوبی به چه صورت است؟
  • بورسیه رشته حقوق در کره جنوبی به چه صورت است؟
  • درآمد وکیل در کره جنوبی چقدر است؟
  • معدل برای بورسیه کره جنوبی باید چند باشد؟

بزرگ ترین دلیل جذابیت این کشور پیشرفته آسیایی برای دانشجویان سراسر جهان آموزش باکیفیت بالا و دانشگاه های برتر آن است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در کره جنوبی در سال 2023 به شرح زیر تهیه کرده است.

کره جنوبی و سیستم حقوقی آن

کره جنوبی، با عنوان رسمی جمهوری کره، کشوری در جنوب شرقی آسیاست که شامل بخش جنوبی شبه جزیره کره می باشد و با کره شمالی مرز مشترک دارد. جمعیت کره جنوبی بالغ بر پنجاه و یک میلیون نفر می باشد. این کشور به واسطه مارک های معروفی مانند ال جی و سامسونگ دارای شهرت بین المللی به خاطر وسایل الکترونیک باکیفیت خود است. کره جنوبی در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان (مانند انگلیس و آمریکا که می توانند شهریه های بالایی داشته باشند) یکی از برترین کشورها در زمینه هزینه های پایین تحصیل و زندگی و برنامه های بورسیه برای دانشجویان سراسر جهان است. از سال 1967، دولت کره نزدیک به 7000 بورس تحصیلی برای دانشجویان 148 کشور فراهم کرده است. علاوه بر این، سالانه از 2000 دانشجوی بین المللی پشتیبانی می کند.

سیستم حقوقی کره جنوبی، سیستم حقوق مدنی است که اساس آن در قانون اساسی جمهوری کره است. سیستم قضایی این کشور از دیوان عالی کره جنوبی، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی، شش دادگاه عالی، سیزده دادگاه منطقه ای و چندین دادگاه دارای صلاحیت ویژه مانند دادگاه خانواده و دادگاه اداری تشکیل شده است. در سیستم قضایی این کشور، هیچ سیستمی از هیئت منصفه وجود ندارد؛ اگرچه از 2 فوریه 2008 مقررات محدودی برای هیئت منصفه مشاوره ای برای پرونده های کیفری و پرونده های زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

رشته حقوق در کره جنوبی

رشته حقوق در کره جنوبی رشته ای است از شاخه علوم انسانی که در خصوص قوانین موجود در کره جنوبی و انواع جرایم و مجازات می پردازد. پذیرش در ر رشته حقوق در کره جنوبی همانند دیگر رشته ها از طریق کنکور انجام می شود. رشته حقوق در کره جنوبی از رشته های محبوب و پرمتقاضی است و رقابت در تحصیل این رشته بسیار تنگاتنگ است. دانشجویان فارغ التحصیل از رشته حقوق در کره جنوبی با شرکت در آزمون های مختلف می توانند در حوزه های مختلفی اعم از وکالت و قضاوت و مشاوره به بازار کار این رشته وارد شوند.

دلایل تحصیل در کره جنوبی؟

یک نکته جالب درباره کره جنوبی این است که بین دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی تفاوت قائل نمی شود. هر دو دسته از دانشجویان هزینه های تحصیل یکسانی را پرداخت می کنند. و این هزینه ها حتی چندان زیاد نیست، خصوصا وقتی با هزینه هایی مقایسه شود که در آمریکا، کانادا یا استرالیا پرداخت می شود. با این حال، بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند. شرایط هر بورس تحصیلی متفاوت است، اما بسیاری از آن ها اغلب بر اساس معدل یا عملکرد در دوره تحصیلی قبلی به دانشجویان اعطا می شود. نمودار زیر تعداد دانشجویان خارجی در موسسات آموزش عالی کره جنوبی در سال های گذشته را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان خارجی در موسسات آموزش عالی کره جنوبی

کره جنوبی دارای برخی از بهترین دانشگاه ها هم در سطح آسیا و هم در سراسر جهان است. دانشکده های این کشور اغلب در بین بهترین موسسات آموزش عالی رتبه بندی می شوند. جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های کره جنوبی بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال های 2021 و 2023 را نشان می دهد:

دانشگاه ها آموزش عالی تایمز (2023)دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021)TopUniversities 2021
دانشگاه ملی سئول6010137
موسسه علم و فناوری پیشرفته کره (KAIST)9620139
دانشگاه سونگ کیون کوآن10120188
دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (Postech)15130177
دانشگاه کره16720169
موسسه ملی علم و فناوری اولسان176401
دانشگاه یونسی18720185

هنگام تحصیل و زندگی در کره جنوبی، دانشجویان می توانند با بازدید از بناهای تاریخی و شگفت انگیز، فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد این کشور را کشف کنند. کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در کره جنوبی است.

بورسیه رشته حقوق در کره جنوبی

بورسیه رشته حقوق در کره جنوبی چندین نوع بورسیه و کم هزینه تحصیلی را شامل می شود. بورسیه رشته حقوق در کره جنوبی در دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی دارد. در دانشگاه های سئول و کره که از برترین دانشگاه ها هستند قطعا دانشجویان بین المللی مشمول حال این بورسیه ها می شوند. اما بورسیه های دیگر در کره جنوبی در رشته حقوق برای دانشجویان رتبه اول تخصیص داده می شود که علاوه بر هزینه و شهریه تحصیل کمک هزینه زندگی نیز پرداخت می شود. همچنین نوعی از بورسیه رشته حقوق در کره جنوبی برای تحصیل در کشورهای خارج هم پرداخت می شود.

تحصیل رشته حقوق در کره جنوبی

به طور سنتی، آموزش حقوق در کره جنوبی از الگوی آلمان و ژاپن پیروی می کرد. اصلاحات اخیر در حال تغییر آموزش حرفه ای از LL.B. کارشناسی به نوع J.D. تحصیلات تکمیلی آموزش است. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های این کشور، با ارائه برنامه های تحصیلات تکمیلی، از جمله دکترا در رشته حقوق، همچنان به ارائه آموزش حقوق در چهارچوب های دانشگاهی ادامه می دهند. به علاوه، چندین دانشگاه روی سیستم های حقوقی خارج از کره، مانند کامن لاو (Common Law)، متمرکز هستند.

از زمان اجرای قانون 2007 که خواستار اصلاح در آموزش حقوق این کشور بود، دانشکده های حقوق آن (مشابه با سیستم آمریکا) به دانشکده های تحصیلات تکمیلی تبدیل شده اند و دانشجویان را ملزم به داشتن مدرک کارشناسی، معدل کارشناسی رضایت بخش، مهارت زبان خارجی و نمره رضایت بخش در آزمون واجد شرایط بودن برای تحصیلات حقوق (LEET) به منظور در نظر گرفتن برای پذیرش نموده اند. آزمون LEET از روی آزمون پذیرش دانشکده های جقوق (LSAT) در آمریکا مدل سازی شده است. فاکتورهای دیگر از طریق مقاله، مصاحبه و غیره ارزیابی می شوند.

در حال حاضر می توان گفت که مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می تواند امتیاز بزرگتری برای علاقمندان به رشته حقوق باشد. ویزای تحصیلی فرانسه به نوعی از ویزای تحصیلی کره جنوبی معتبرتر است و در نتیجه می توان گفت که انتخاب این کشور می تواند برای آینده زندگی فرد مفیدتر باشد.

تحصیل رشته حقوق در کره جنوبی

بهترین دانشکده های رشته حقوق در کره جنوبی

ده دانشکده برتر حقوق در سال های 2012 تا 2023 بر اساس رتبه بندی مجله تجارت هانک یونگ به ترتیب به شرح زیر می باشند:

  • دانشکده حقوق دانشگاه ملی کره
  • داشکده حقوق دانشگاه کره
  • حقوق یونسی
  • دانشکده حقوق دانشگاه سونگ کیون کوآن
  • دانشکده حقوق دانشگاه هانیانگ
  • حقوق دانشگاه سوگانگ
  • دانشکده حقوق اوها
  • دانشکده حقوق دانشگاه ملی پوسان
  • حقوق دانشگاه کیونگ هی
  • دانشکده حقوق دانشگاه چونگ آنگ

علاوه بر ده دانشکده ای که در این بخش معرفی کردیم، مجله فوق الذکر پانزده دانشکده برتر دیگر را نیز در این زمینه در رتبه های بعدی معرفی نموده است.

چگونگی درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در کره جنوبی

هر دانشگاهی در کره جنوبی سیستم خاص خود را در وب سایتش دارد که برای دانشجویان آینده این امکان را فراهم می سازد که برای برنامه های تحصیلی مورد نظر خود درخواست ارائه داده و ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که متقاضی دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرد، می تواند درخواست خود را در وب سایت آن دانشگاه ارائه داده و اسناد و مدارک خود را در آن جا ارسال کند.

برخی از مدارک اساسی مورد نیاز برای هر برنامه تحصیلی در دانشگاه های کره جنوبی عبارتند از:

  • اسکن دیپلم دبیرستان یا دانشنامه کارشناسی متقاضی
  • ریزنمرات کارنامه دوره های قبلی متقاضی
  • اسکن گذرنامه و یا شناسنامه متقاضی
  • CV متقاضی
  • نمرات آزمون
  • مدارک مربوط به بورسیه تحصیلی یا تامین مالی
  • توصیه نامه (بین 2-3 مورد)
  • نمونه کار یا نمونه نگارش

وکالت در کره جنوبی

وکالت در کره جنوبی از مشاغل مهم پردرآمد در این کشور است. وکالت در کره جنوبی از طریق آزمون هرساله به پذیرش وکلا می پردازد. آزمون وکالت در کره جنوبی یکی از آزمون هاس خت و پرمتقاضی با رقابت بالا در این کشور است. فارغ التحصیل شدن از دانشکده حقوق و قبولی در آزمون ملی وکالت تنها راه برای واجد شرایط بودن به عنوان وکیل دادگستری در کره است، صرف نظر از مدارک تحصیلی در سایر حوزه های قضایی.

به متقاضیان پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه به مقاله مدارک لازم جهت اخذ پذیرش کره جنوبی مراجعه نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب از وکلا و کارشناسان حرفه ای همواره آماده راهنمایی ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در کره جنوبی در سال 2023 هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه، به ویژه اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی، و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب رشته حقوق در کره جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب رشته حقوق در کره جنوبی می باشیم:

 

5/5 - (6 امتیاز)

132 دیدگاه برای “رشته حقوق در کره جنوبی

  1. Anika گفت:

    سلام خسته نباشید برای رشته دانشگاهی ما اگه حقوق بخونیم یک ترم رو و برای ادامه تحصیل حقوق در کره میشه ادامه داد یا باید حقوق کره را خواند ؟این جز مهاجرت تحصیلی حساب میشود؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مهاجرت تحصیلی حساب میشه
      با این حال نمیشه ادامه داد و باید از اول بخونید مگر اینکه رشته ای مثل حقوق بین الملل باشید. البته این رو هم در نظر بگیرید که اکثر رشته ها اکثر چند ترم بخونید و مدرک نداشته باشید، امکان ادامه تحصیل توی اون مقطع رو ندارید و باید از اول اون مقطع رو شروع کنید

  2. nargess گفت:

    سلام وقتتون بخیر در این نوع مهاجرت میشه با همراه ( مادر ) برویم.
    اگر بله چه شرایطی دارد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما اول باید تشریف ببرید، بعد از اون اگر اقامت گرفتید برای مادرتون دعوتنامه ارسال کنید

  3. مونا گفت:

    سلام من دانشجوی رشته حقوقم، و قصد دارم بعد لیسانسم اقدام کنم مهاجرت به کره جنوبی رو، من میتونم ارشدم رو اونجا بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود داره

  4. مژده گفت:

    سلام من ترم اول رشته‌ی حقوقم آیا میشه الان درخواست بدم برا مهاجرت به کره؟و اونجا تحصیلاتم رو ادامه بدم؟آیا شرایط سنی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید ولی از ابتدا باید بخونید و این یک سال حساب نمیشه

  5. L گفت:

    سلام شنیدم برای مقطع کارشناسی مدرک تحصیلی دیپلم کافیه اگه مدرک زبان انگلیسی و کره ای و مدرک های ورزشی و کارنامه و رتبه خوب و …. رو داشته باشیم
    میتونیم برای بورس تحصیلی اقدام کنیم و اونجا تو دانشگاه رشته حقوق رو بخونیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مدرک دیپلم کافی هست. مدرک زبان رو هم باید داشته باشید.
      برای بورسیه همه می تونن اقدام کنند ولی هیچ تضمینی وجود نداره

  6. نازنین گفت:

    سلام ببخشید ی سوال داشتم حتما باید مدرک زبان داشته باشیم؟یا بجا مدرک همون مصاحبه کافیه لطفا جواب بدیددد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تا مقطع کارشناسی ارشد قطعا مدرک لازم هست ولی برای دکتری ممکن هست استاد بتون بگه نیاز نیست

  7. زهرا گفت:

    سلام اگر سه سال دبیرستان رو رشته حقوق نخونده باشیم تو دانشگاه بخوایم رشته حقوق بخونیم نمی‌تونیم بورسیه بگیریم؟؟ توروخدا جواب بدید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ کسی در دبیرستان رشته حقوق رو نمی خونه. شما می تونید وارد رشته دانشگاهی مورد نظر خودتون بشید ولی برای بورسیه، شرایط به دانشگاه شما بستگی داره

  8. Sana گفت:

    سلام من میخواستم بدونم اگر من همه کارهای مورد نیاز رو انجام بدم و شرایطش رو داشته باشم، اینکه من مسلمون هستم مشکلی ایجاد نمیکنه در وکیل شدن؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر

  9. sh گفت:

    سلام و عرض ادب
    آیا امکانش هست با داشتن مدرک زبان کره ای و انگلیسی و همینطور تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی ، قاضی شد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در بلند مدت این امکان هست

  10. VSV گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من اگر دیپلم با معدل بالا داشته باشم و مدرک زبان کره ای و انگلیسی هم داشته باشم ، می تونم برای وکالت توی کره جنوبی اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما ابتدا باید در رشته حقوق تحصیل کنید و بعد از اون کارهای لازم برای رسیدن به این خواسته رو انجام بدید

  11. Zeynab گفت:

    سلام میشه سه سوال در دبیرستان ایران درس خوند و برای ادامه تحصیل و اقامت تحصیلی به دانشگاه کره درخواست داد و چه مدارکی لازمه برای اقامت تحصیلی ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هیچ مسئله ای وجود نداره و می تونید اقدام کنید.
      لیست مدارک رو توی دانشگاه ها اعلام کردند ولی قطعی ترین هاش شامل: مدارک تحصیلی 3 سال آخر بعلاوه ترجمه و مدرک زبان هست

  12. نادیا گفت:

    سلام ببخشید میوتیم سه سال دبیرستان رشته حقوق ایران بخونیم و ورود به دانشگاه بورسیه بشیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ تضمینی برای بورسیه گرفتن در کره نیست

  13. نادیا گفت:

    سلام ببخشید میوتیم سه سال دبیرستان رشته حقوق ایران بخونیم و ورود به دانشگاه مهاجرت کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست که شما در ایران تحصیل کنید دبیرستان رو و بعد مهاجرت کنید به کره

      1. 나힏 گفت:

        سلام
        من در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیلم برام سواله که اگه من بورسیه بگیرم کشور کره هزینه های زندگی و تحصیل من رو مثل انگلیس و آمریکا متقبل میشه
        و چجوری میشه بعد از دبیرستان بورسیه گرفت

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بورسیه انواع مختلف داره: بعضی ها کاملا پوشش می ده
          بعضی ها فقط شهریه رو پوشش می ده
          بعضی ها کمک هزینه هست
          شما باید ببینید که کدوم یکی از این ها رو می تونید بگیرید. اصلا هم تضمینی نیست. ضمن این که در انگلستان و آمریکا هم به همین سادگی نیست که همه هزینه ها رو بدن

  14. صدف گفت:

    سلام من کلاس نهمم و سه سال دیگه برای تحصیل به کره میرم میگم که من میخوام رشته حقوق اونجا بخونم کلا من دیپلمم رو گرفتم بعدش باید چی کار کنم ممنون میشم کامل و مختصر توضیح بدین با تشکر.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مشخص کنید که می خواهید به چه زبانی تحصیل کنید
      باید مدرک B2 اون زبان (کره ای یا انگلیسی) رو به دست بیارید
      بعد از اون باید مدارک خودتون رو در یک دارالترجمه رسمی ترجمه کنید و برای دانشگاه های مختلف ارسال کنید.
      بعد از اون اگر به شما پذیرش دادن، باید به سفارت کره جنوبی درخواست ویزای تحصیلی بدید

  15. Parisa sh گفت:

    سلام من رشتم علوم قضایی و دارم لیسانس میخونم میخواستم بدونم میشه برای مقطع ارشد در کره جنوبی بورسیه بگیرم و مهاجرت کنم یا باید از اول در کره بخونم بعد ارشد که بتونم وکالت قبول بشم میشه راهنمایی کنین ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر این توانایی کافی رو در خودتون می بینید که مجدد مطالعه کنید قطعا خیلی خیلی بهتر هست برای شما که این رشته رو از ابتدا بخونید چون قوانین متفاوت هست کاملا
      برای بورسیه گرفتن هم بستگی به این داره که شما چقدر توانایی بالایی داشته باشید. سال اول معمولا خبری از کمک هزینه های مالی نیست. از سال دوم اما دانشجوهای برتر می تونن بورسیه بگیرن

  16. mahi گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم میخواستم ببینم شرایط بورس شدن برای ارشد حقوق تو کره جنوبی چطور هست؟هزینش چطور؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اولین نکته این هست که شما بتونید پذیرش بگیرید. شرایط هر دانشگاه با دانشگاه دیگه فرق داره. بعضی دانشگاه ها محدودیت های معدل، نمره خاص توی بعضی از درس ها، نوع زبان (کره ای یا انگلیسی)، نمره زبان و معدل رو در نظر می گیرن برای دادن پذیرش. ریز این جزئیات رو فقط می شه توی سایت خود دانشگاه و صفححه رشته حقوق مشاهده کنید.
      بعد از این مسئله، شما باید همه مدارک خودتون رو ترجمه کنید و در زمانی که مشخص شده، توی سایت دانشگاه بارگذاری کنید و منتظر باشید که ببینید آیا به شما پذیرش می دن یا نه.
      برای بورسیه شدن مسیر خیلی سخت هست به ویژه مقطع کارشناسی. وقتی که پذیرش رو گرفتید، شما به عنوان دانشجوی با نمرات عالی می تونید اقدام کنید برای بورسیه که صرفا کمک هزینه مالی هست.
      هزینه تحصیل شما سالی حدود 5200$ (دلار) میشه. سالی هم حدود 12500$ (دلار) برای زندگی نیاز دارید. البته می تونید نیمه وقت کار کنید و این هزینه ها رو تامین کنید برای خودتون

  17. سارا گفت:

    سلام وقتتون به خیر
    برای خوندن حقوق در کره وقتی دیپلم گرفتم باید چه اقداماتی انجام بدم ک بتونم برم اونجا درس بخونم و بورسیه هم داشته باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید دانشگاه های ارائه کننده این رشته رو پیدا کنید. هر دانشگاه مدارک خاص خودش رو داره.
      ولی در کل باید مدارک خودتون رو ترجمه کنید، مدرک زبان بگیرید و در زمانی که دانشگاه تعیین کرده، همه این مدارک رو به صورت آنلاین برای دانشگاه بفرستید و منتظر باشید تا دانشگاه به شما پذیرش بده.
      بعد از اون که پذیرش گرفتید، باید اقدام کنید برای دریافت ویزای تحصیلی کره جنوبی و تشریف ببرید

  18. Sara گفت:

    سلام روزتون بخیر🌹
    میخواستم بدونم یه خارجی میتونه در دادگستری کره وکالت کنه یا اینکه فقط میتونه توی شرکت های خارجی به عنوان مشاور حقوقی کار کنه؟
    باید حتما تابعیت کره داشته باشه تا بتونه توی آزمون وکالت شرکت کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام و روز بر شما هم خوش
      می شه به این درجه رسید ولی باید در نظر داشت که قوانین محدود کننده ای هم در این رابطه وجود داره.
      شما اگر در این کشور تحصیل کنید، و بعد از اون به کار برسید، می تونید در مسیر شهروندی کره جنوبی هم قرار بگیرید و اگر در کار خودتون توانمندی به دست بیارید، قادر هستید که به این خواسته هم برسید

      1. Sara گفت:

        مرسی خیلی ممنونم

        1. امیر جلالی گفت:

          برای شما آرزوی موفقیت داریم

  19. Nadia گفت:

    سلام، وقت بخیر،
    من الان دارم دوره کارشناسی‌ حقوق میخونم، می‌خواستم بدونم اگه واسه دوره کارشناسی ارشد حقوق به دانشگاه‌های کره درخواست بدم، بعدا می‌تونم اونجا کار کنم؟ چون فقط ارشد رو قراره اونجا بخونم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که دانشگاه کره ای مدرک شما رو پذیرش کنند بله.
      در نظر داشته باشید که رشته حقوق یکی از رشته هایی است که به دلیل تفاوت قوانین، ساده نمیشه باهاش مهاجرت کرد.
      شما در حین تحصیل به صورت نیمه وقت و بعد از اون به صورت تمام وقت می تونید در کره کار کنید. اصلی ترین شرط برای کار کردن، یادگیری زبان کره ای هست

  20. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    مرسی بابت مطالبتون
    من با خوندن پیام های دوستان یسری نکته رو متوجه شدم
    من به نصف زبان کره ای مسلطم جوری که متوجه حرف هاشون میشم ولی زیاد نمی تونم حرف بزنم اگه یه وقت تو آزمون وکالت کره قبول شم می تونم حین خوندن ادامه زبان رو یاد بگیرم یا حتما نیازه که از قبل مسلط باشم؟
    سوال دیگه اینکه با رشته تجربی هم می تونم حقوق بخونم؟
    من مدت زیادیه که دوست دارم وکالت بخونم ولی به خاطر اصرار خانواده مجبور به ورود به رشته تجربی شدم با یک نفر که صحبت کردم گفت رشته خودت رو ادامه بده بعد از دیپلم آزمون وکالت بده. این ممکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر قصد داشته باشید که در کره حقوق بخونید یا زبان انگلیسی باید تحصیل کنید یا کره ای. در هر صورت باید قبل از ورود به دانشگاه به زبان تسلط کامل داشته باشید

  21. Raha گفت:

    به چه دلیل بورسیه شدن در کره انقدر سخت هست؟ و بیشتر پیشنهاذ میشه ک در ایتالیا یا روسیه بورسیه گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      بورسیه کمک های مالی هست که دانشگاه یا دولت برای دانشجوها در نظر می گیرن
      تعداد این بورسیه ها در دو کشوری که نام بردید در حداکثر مقدار خودش قرار داره و به همین دلیل تقریبا همه دانشجوها می تونن ازش استفاده کنن ولی در کره بسیسار محدود هست

  22. غزال گفت:

    سلام وقت بخیر،لیسانس علوم قضایی دارم و میخوام بدونم چه کشوری برای من مناسب تره تا برای ارشدم ویزا تحصیلی بگیرم؟بین المان و هلند دوبه شک ام بخاطرهمین نمیدونم استارت ایلتس بزنم یا زبان المانی..شما پیشنهادتون چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به همین سادگی نمیشه به قطعیت رسید
      توصیه می کنم با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند و اطلاعات کافی رو از شما دریافت کنند

  23. ساغر گفت:

    با سلام و خسته نباشید ؛ من دختری شونوزده ساله هستم و خیلی علاقه دارم به تحصیل رشته حقوق در کره میشه گفت بزرگترین آرزوم اینه سوالم این بود دانشگاه های کره جنوبی بعد 18 سالگی امکان بورسیه میدن؟ تو بعضی سایتها نوشته که نه فقط برای فوق
    لیسانس و دکترا میدن .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همه دانشجوهایی که در کره تحصیل می کنند، شانس دارن که بورسیه تحصیلی بگیرند ولی حتی برای مقطع کارشناسی ارشد هم نمیشه گفت که کسی قطعا بورسیه خواهد گرفت.
      عوامل مختلفی در این رابطه تاثیرگذار هست

  24. nazanin گفت:

    سلام وقت بخیر.برای اپلای رشته حقوق کدوم کشورها بهتر و پردرادترهستن.وامنیت خوبی هم دارن؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مسئله امنیت در اکثر کشورهای جهان چیزی نیست که شما بخواهید از اون نگران باشید
      در رابطه با فارغ التحصیلان رشته حقوق هم باید گفت که وکلا در اکثر کشورهای جهان درآمد خیلی بالایی دارن.
      شما بفرمایید به چه زبانی تسلط دارید و این که شرایط آموختن زبانتون چطور هست تا بتونیم شما رو راهنمایی کنیم

  25. س.ج گفت:

    سلام خسته نباشین من تازه وارد دانشگاه دارم میشم میشه قبل از لیسانس اپلای کنم و به جای رشته ای که الان میخونم حقوق اونجارو بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید و مشکلی نیست

  26. Erfan chitsaz گفت:

    سلام مجدد ،
    چند سوال داشتم .
    معدل دبیرستان مون اگر ۱۷ یا ۱۸ هم باشه
    برای بورسیه میشه اقدام کرد ؟
    .
    اگر نمیشه ،، باید چجوری بدون گزینه بورسیه تو کره جنوبی تو این رشته تحصیلی کنیم ؟
    و اگه یه موقعی به امید خدا بورسیه شدیم پول دانشگاه و بلیت رفت و برگشت هواپیما و اقامت هم نمیخواد بدیم ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید درخواست خودتون رو به دانشگاه ارائه کنید و اون ها با توجه به همه درخواست هایی که در اختیار دارند، به بهترین گزینه ها کمک مالی انجام می دن.
      مقدار بورسیه به دانشگاه بستگی داره. امکان داره فقط بخشی از هزینه دانشگاه رو شامل بشه، یا ممکن هست که هزینه تحصیل رو کامل پوشش بده ولی این که بتونید کمک هزینه زندگی هم دریافت کنید یک مقداری دور از ذهن هست. شما می تونید توی کره جنوبی به صورت نیمه وقت کار کنید در حین تحصیل و هزینه های زندگی رو تامین کنید.
      اگر کشورهای دنیا صرفا در مقطع دکترا فول فاند ارائه می کنند که هزینه های زندگی رو شامل میشه ولی کشوری مثل ایتالیا می تونه نصف هزینه های زندگی شما در سال رو هم تامین کنه

  27. Erfan chitsaz گفت:

    سلام من پسر ۱۴ ساله هستم .
    و خیلی علاقه به وکالت در کره جنوبی دارم ،،
    میتونید‌بگید باید تو چه سالی از سنم برای امتحان وکالت کره جنوبی وقت بزارم و بدم ؟🤍
    و اینکه باید حتما اینجا کنکور بدم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیازی ندارید که امتحان کنکور رو شرکت کنید.
      زمانی که دیپلم خودتون رو دریافت کردید، می تونید اقدام کنید برای پذیرش گرفتن از دانشگاه در رشته حقوق و بعد پروسه تحصیل رو ادامه بدید تا مجوز شرکت در آزمون وکالت رو بگیرید

  28. Army گفت:

    سلام خسته نباشید میشه سایت دانشکده های حقوق کره جنوبی رو بزارین لطفا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بیش از 15 دانشکده حقوق در کشور کره جنوبی وجود داره. با یک جستجوی ساده می تونید به اون ها دسترسی پیدا کنید

  29. Sara گفت:

    سلام وقتتون بخیر!
    من اگر به زبان کره ای و انگلیسی تسلط کامل داشته باشم میتونم و معدل بالا داشته باشم و اول در ایران مدتی را فعالیت کنم و بعد به کشور کره جنوبی مهاجرت کنم و در انجا فعالیت کنم و در ان کشور کار کنم؟ باید دوره ای را در ان کشور به دلیل قانون های متفاوت بگذرانم؟ هدف من فعالیت در شرکت ها است! شرایط شرکت ها چطونه است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرکی رو دریافت کنید که مطابق با قوانین کره جنوبی باشه
      دقت داشته باشید که قوانین ایرانی با قوانین کره جنوبی تفاوت داره و نمی تونید با مدارک ایرانی توی این کشور کار کنید

  30. Sarina گفت:

    سلام خسته نباشید من یه سوال داشتم درباره اینکه شرایط تحصيل در رشته علوم قضایی در کره جنوبی مثل حقوق عه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله تقریبا رشته مشابهی هست

  31. ... گفت:

    سلام آیا امکان بورسیه شدن در دانشکده حقوق در کره وجود داره واینکه برای رفتن به دانشکده حقوق در کره باید در کره آزمون بدهیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امکان دریافت بورسیه وجود داره اما هیچ چیز قطعی نیست و ممکن هست نتونید به این خواسه برسید

  32. M.Shahpar گفت:

    سلام
    ببخشید من امسال انتخاب رشته دارم (مقطع متوسطه دوم) و خیلی دوست دارم در آینده توی کره وکالت بخونم و همونجا مشغول به کار بشم اما چندتا سوال داشتم
    اول اینکه اگر از رشته تجربی وارد بشیم احتمال گرفتن بورسیه بیشتره یا انسانی؟
    و دوم اینکه اگر معدل سه پایه تحصیلی بالا باشه میتونیم درخواست بورسیه بدیم یا باید چند ترم رو در شاخه حقوق بین الملل در دانشگاه ملی ایران بخونیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به هیچ عنوان نباید به خودتون این باور رو القا کنید که قطعا در کره جنوبی بورسیه خواهید شد. ممکن هست این اتفاق رخ بده یا نه! ممکن هست یک ترم بورسیه بشید ترم بعد نه.
      در صورتی که دنبال بورسیه تقریبا قطعی هستید باید به فکر مهاجرت به ایتالیا باشید

      1. Erfan chitsaz گفت:

        سلام مجدد ، خب الان برای بورسیه چه رشته ای ( انسانی، تجربی ، ریاضی.. ) بهتره تا بریم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          هیچ تضمینی برای گرفتن بورسیه توی کره جنوبی وجود نداره و نمی شه انتظار داشت که دانشجوهای رشته ای خاص بتونن بورسیه بگیرن. اگر دنبال بورسیه هستید، کشورهایی مثل ایتالیا و روسیه رو انتخاب کنید

  33. EE گفت:

    سلام ببخشید میدونید کره جنوبی برای ارشد حقوق چه گرایش هایی رو بورسیه میکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید به این نکته توجه داشته باشید که بورسیه تحصیلی در همه رشته ها و گرایش ها ارائه می شه ولی هیچ ضمانتی برای اون نیست

  34. 만월 گفت:

    سلام و خسته نباشيد💛🌼
    ميخواستم بدونم شما اطلاعي داريد كه قانون كره از چه زبان هايي آميخته شده است؟
    مثلا تو حقوق ايران فرانسوي و عربي بايد تا حدودي مسلط باشي..در حقوق كره چه زبان هايي هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اطلاعات ما در زمینه مهاجرت هست و در این زمینه اطلاعاتی در اختیار نداریم

  35. Aminnnnn گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم میشه مثلا 2تا ترم رشته حقوق رو در ایران خوند و برای ادامش به کره جنوبی بریم؟b

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به این دلیل که قوانین کشورها متفاون هست، انتقالی گرفتن در این رشته بسیار دشوار هست

  36. Lim گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون گذاشتید. یه سوال داشتم، دانشکده های حقوق کره برای ارشد چه گرایش هایی ارائه میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در تمامی گرایش های قانونی در این کشور می تونید پذیرش دریافت کنید

  37. EE گفت:

    سلام ببخشید برای دریافت بورسیه میشه همزمان برای چند دانشکده حقوق درخواست فرستاد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله محدودیتی از این بابت وجود نداره

  38. عباسی گفت:

    سلام میخواستم بپرسم اگه فوق لیسانس رو در کره جنوبی بخونیم بعدش میتونیم اونجا هم کار کنیم یا وکالت در کره جنوبی برای خارجی ها غیر ممکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید و مشکلی نیست

  39. 만월 گفت:

    سلام آیا میتونیم به طور متوالی شيش سال حقوق بين المللي رو در کره ی جنوبی بخونيم؟( كه شمال كارشناسي و كارشناسي ارشد ميشه)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا میشه

  40. Hiro ebrahimpour گفت:

    سلام
    من چند تا سوال داشتم
    اول اینکه من شنیده بودم رشته هایی مثل حقوق اصلا بورسیه نداره
    دوم اینکه رشته حقوق جوری نیست که توی یه کشور بخونی بعد توی یه کشور دیگه ای کار کنی به هر حال قوانین هر کشور با هم تفاوت هایی دارن پس اگه تو کره این رشته رو بخونی اقامت رو بهت میدن؟ و اگه اینجوری نمیدن شرایتش چیه؟
    سوم اینکه برای ورود آزمون خاصی میگیرن؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر حقوق بخونید و توی این کشور بعد از تحصیل کار پیدا کنید، می تونید اقامت بگیرید

  41. Mary گفت:

    ببخشید بعد از دبیرستان وقتی میخوایم برای دانشگاه درخواست بورسیه بدیم دیگه نیازی به کنکور دادن نیست؟
    و اینکه من شنیده بودم برای تحصیل رشته حقوق در کره باید چینی هم بلد باشیم درسته؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اولا که زیاد روی دریافت بورسیه توی این کشور حساب باز نکنید.
      دوم این که نیازی به شرکت توی کنکور ایران نیست
      سوم این که چرا باید یک نفر برای تحصیل در کره، زبان چینی بلد باشه؟ این یک صحبت اشتباه هست

  42. Zahra گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبی که به اشتراک گذاشتید چقدر امکان کاریابی در مقطع ارشد حقوق بین الملل بعد از تحصیل هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست

  43. .... گفت:

    برای بورسیه یا پذیرش ب یکی از دانشگاه های کره جنوبی ، چه مدرک زبانی لازمه؟ کره ای یا انگلیسی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما به هر دو زبان امکان تحصیل در این کشور رو دارید
      بستگی داره که رشته ای که انتخاب می کنید در دانشگاه های مختلف به چه زبانی ارائه میشه

  44. دینا گفت:

    شلام من شنیده بودم که فقط برای مقطع فوق لیسانس و دکترا میشه بورسیه گرفت و باید مقطع لیسانس رو در ایران بخونیم درسته؟و اینکه درمورد متفاوت بودن قوانین کشور ها قوانین رو مطابقت میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اینطور نیست بلکه شانس بورسیه در مقاطع بالاتر تحصیلی افزایش پیدا می کنه. هر کسی با توجه به عملکرد خود در مقاطع قبلی می تونه بورسیه دریافت کنه

  45. Noone :) گفت:

    سلام برای اینکه همینطوری بدون بورسیه اقدام به ثبتنام کنیم در یکی از دانشگاه های حقوق کره آزاد منظور به مدرک آیلتس زبان انگلیسی لازم داریم کافیه ؟ یا باید برای زبان کره ای هم داشته باشیم ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این شرطی که شما می گید رو باید در لیست دانشگاه های کره جستجو کرد. بعضی ها به مدرک آیلتس و بعضی به مدرک زبان کره ای نیاز دارند

  46. ماریا گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم غیر از رشته ی حقوق رشته ی پیشنهادی شما که امکان بورسیه ی بیشتری با مدرک تاپیک و آیلتس داره چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شانس دریافت بورسیه تحصیلی برای هیچ کس بالا نیست. شما باید در نظر داشته باشید که بورسیه بر اساس توانایی های علمی هر فرد بهش تعلق می گیره و با توجه به این که شما اطلاعی از رقبای خودتون در این زمینه ندارید، بهتر هست تمرکزی روی این قضیه نداشته باشید

  47. Hasti گفت:

    سلام خسته نباشید برای لیسانس میشع اقدام کرد با معدل بالای ۱۹ و مدرک تاپینک زبان کره ای ۵ مدرک زبان انگلیسی آیلتس و کمی روزمه میشه بورس شد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه اقدام کرد اما بورسیه چیزی نیست که بشه به صورت قطعی در موردش صحبت کرد.
      شما نمی تونید از الان تشخیص بدید که متقاضیان دریافت بورسیه از دانشگاه های کره جنوبی چه کسانی هستند

  48. Arianna گفت:

    سلام وقتتون بخیر من در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه الزهرا تهران تحصیل میکنم
    و با نمره آیلتس 7
    ایا امکان گرفتن بورسیه برای رشته من وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه تحصیلی چیزی نیست که به طور قطعی بشه در موردش صحبت کرد.
      اگر می خواید شانس بالایی برای دریافت بورسیه داشته باشید، باید به فکر تحصیل در کشوری مثل ایتالیا باشید

  49. امید گفت:

    ببخشید تا چه حد امکان دارد برای فوق لیسانس یا دکترا حقوق رفت کره جنوبی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که معدل تحصیلی شما بالا باشه، می تونید پذیرش دریافت کنید و مهاجرت کنید

  50. امید گفت:

    میشه برای فوق لیسانس یا دکترا حقوق رفت کره جنوبی وامکان اقامت چه قدرت ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می شه رفت و بعد از تحصیل به شما فرصت کاریابی داده می شه و در صورتی که بتونید کار پیدا کنید می تونید بمونید

  51. ... گفت:

    ..کدوم یکی از رشته های علوم انسانی در مقطع لیسانس بهتر بورس میشن ؟ احتمال گرفتن بورس و پذیرش بیشتر هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بورس در همه رشته ها وجود داره که هر ساله ظرفیت دانشجوهای ایرانی رو برای اون رشته مشخص میکنن
      بستگی به معدل شما و نمره زبانتون داره

  52. Sonia گفت:

    سلام من سال بعد کنکور دارم و قصد دارم اقدام کنم برای بورسیه در رشته حقوق در این کشور …میخوام بدونم حدودا چقدر امکان داره از ایران متقاضی انتخاب بشه و حداکثر رتبه کنکور باید چقدر باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رتبه کنکور در بورس تاثیری نداره و معدل و مدرک زبان در اون تاثیزگذار خواهد بود

  53. m.b گفت:

    سلام امکان بورس رشته هایی مث حقوق بین الملل در کره وجود داره؟امکانش چقدره ارزش تلاشو داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بورس میشه اقدام کرد و امکانش ارزش تلاش رو داره دوست من
      لطفا مقاله بورسیه تحصیلی در کره جنوبیرو مطالعه نمایید

    2. Lim گفت:

      سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون گذاشتید. یه سوال داشتم، دانشکده های حقوق کره برای ارشد حقوق چه گرایش هایی ارائه میدن؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما می تونید به تمامی گرایش های رشته حقوق در این کشور دسترسی داشته باشید

  54. عسل زکی گفت:

    سلام
    اگر بخواهیم برای ارشد اقدام کنیم باید برای خواندن رشته حقوق و وارد شدن به دانشگاه آزمون بدیم قبلش
    و اینکه آیا اونجا هم مث ایران آزمون کانون وکالت داره

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیازی به آزمون وجود نداره ولی باید ابتدا مشاوره کنید تا بتونید اطلاعات دقیقی در این مورد بدست بیارید

  55. zahra گفت:

    سلام من 16 سالمه.
    قصد ادامه تحصیل در کره ی جنوبی رو دارم و سوالم این هستش که میتونم 18 سالگی با بورسیه در رشته ی حقوق به این کشور مهاجرت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته حقوق هم مثل رشته های دیگه امکان اخذ بورس رو در کره دارن اما این خاطرتون باشه که این رشته یک رشته بومیه و امکان پذیرش و بورس در اون به نسبت باقی رشته ها کمتره به همین خاطر پیشنهاد میکنم که در ابتدا مشاوره بشید تا بتونید بهترین تصمیم رو بگیرید

    2. یسنا گفت:

      سلام من سال نهمم و انسانی می‌خوام برم به نظرتون کدوم رشته در انسانی امکانش بیشتره که بتونم بورسیه بگیرم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در کره جنوبی بورسیه تحصیلی مشخصی برای رشته های تحصیلی نیست.
        پس بهتر این هست که به امید بورسیه گرفتن اقدامی نکنید

  56. fatemeh گفت:

    چندنفر درایران کره جنوبی درهرسال بورسیه میکند

    1. داوری گفت:

      سلام
      هر سال در سایت تعداد سهمیه های ایرانی رو اعلام میکنن اما این در مقطع لیسانسه در مقطع ارشد تعداد خیلی بیشتره

  57. Narges گفت:

    سلام ببخشید آیا امکان دارد دانشگاه های کره جنوبی به دانشجو های ایران بورسیه بدهند ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان بسیار محتمل هم هست

  58. اسفندیارامیرشاهی گفت:

    باسلام اطلاعتان درباره تحصیل خوب بود

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالی بود بفرمائید راهنماییتون کنم

    2. شیرین گفت:

      سلام من امسال باید شروع به تحصیل در رشته ی حقوق کنم
      قصد مهاجرت تحصیلی به کره رو دارم و دانشگاه پیام نور قبول شدم
      میخواستم بدونم ک کدوم یکی از شاخه های حقوق رو بخونم و کسب چه معدلی در کارشناسی یا ارشد برای پذیرش در دانشگاه این کشور لازمه؟؟
      ممنون ♡

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر رشته حقوق یکی از رشته هایی است که به سختی می شه پروسه مهاجرت در اون رو تکمیل کرد.
        قوانین کشورها با هم تفاوت داره و به همین دلیل مدرکی که خارج از کره دریافت شده به سختی پذیرش میشه

      2. Parisa گفت:

        سلام وقت بخیر،سوالی داشتم: آیا میتونم با دیپلم کار و دانش درخواست به دانشگاه حقوق کره بدم؟؟اگر هم نه پس چطور میتونم برای رشته حقوق در کره اقدام کنم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          این شرایط رو باید در لیست احتیاج های دانشگاه بررسی کنید.
          در صورتی که مشکلی دارید، باید آزمون های دیپلم رو بدید و مثلا یک دیپلم علوم انسانی بگیرید

        2. پریا گفت:

          سلام
          آیا کره اجازه وکیل شدن به اتباع خارجی رو میده‌؟
          یعنی میتونیم برای خودمون دفتر داشته باشیم ؟؟یا تبعیض بین بومی و خارجی قائل میشه؟

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بله تفاوت هایی وجود داره ولی باید در نظر داشته باشید که دولت اجازه کاری رو به شما می ده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *