ویزای تحصیلی

رشته حقوق در کرواسی

رشته حقوق در کرواسی

کرواسی در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. تحصیل در رشته حقوق در کرواسی را با توجه به علاقه مندان آن میتوان به عنوان یک گزینه مناسب برای ورود به بازار کار این رشته در اروپا دانست. این کشور اروپایی که درست بین جهان غرب و شرق واقع شده است، ترکیبی کامل از فرهنگ های مختلف است. آموزش و تحصیل در کرواسی دارای سابقه طولانی است؛ اولین دانشگاه آن، دانشگاه زادار، در سال 1396 میلادی تاسیس گردیده است.

تمامی موسسات آموزش عالی کرواسی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند، معمولا دارای یک دفتر همکاری بین المللی یا یک فرد ارتباطی مشخص هستند که اطلاعات لازم را برای دانشجویان بین المللی احتمالی فراهم می کند. دانشجویان احتمالی باید قبل از شروع تحصیلات خود با آن دفتر تماس بگیرند تا اطلاعات مربوط به مراحل درخواست و سایر موارد مهم را به دست آورند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در کرواسی در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

کرواسی و سیستم حقوقی آن

کرواسی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و با اسلوونی در شمال غربی، ایتالیا و اسلوونی در دریای آدریاتیک، مجارستان در شمال، مونته نگرو در جنوب، صربستان در شمال شرقی و بوسنی و هرزگوین در قسمت تحتانی کرواسی مرز مشترک دارد. کرواسی ترکیبی از جنوب شرقی و مرکزی اروپا و مدیترانه است. این کشور به دلیل میراث تاریخی و فرهنگی غنی و بی نظیر خود شناخته شده است. کرواسی دارای کوه های زیبا، پارک های طبیعی و مکان های جذاب دیگر بسیاری است. کشورهای همسایه کرواسی با اتوبوس، قطار یا اتومبیل به راحتی قابل دسترسی هستند.

کرواسی یک دموکراسی پارلمانی است. این کشور دارای سیستم چند حزبی بر اساس اصل سه قوه حکومت است: مقننه، مجریه و قضائیه. از نظر برخی از کارشناسان، صلاحیت خاص دادگاه قانون اساسی، آن را به چهارمین مرجع این کشور تبدیل می کند. قوه مقننه دارای بالاترین اختیار در وضع قوانین، قوه مجریه دارای بالاترین اختیار در اجرای آن قوانین و قوه قضائیه دارای بالاترین اختیار در قضاوت در مورد موضوعات آن می باشد. دادگاه قانون اساسی کرواسی نیز می تواند به عنوان بخش چهارم حکومت این کشور در نظر گرفته شود. قدرت قضایی بطور کلی از طریق قانون دادگاه ها تنظیم می شود. وزیر دادگستری از میان قضات منصوب شده رؤسای دادگاه ها را معرفی می کند و رئیس دادگاه عالی کرواسی براساس پیشنهاد هیئت وزیران توسط پارلمان انتخاب می شود. انواع دادگاه ها در کرواسی عبارتند از دادگاه دارای صلاحیت قضایی عمومی، دادگاه تجاری، دادگاه پلیس و دادگاه اداری.

دلایل و مزایای تحصیل در کرواسی

اولین دلیل تحصیل در کرواسی را می توانیم آموزش باکیفیت آن معرفی کنیم. این کشور دارای تعدادی دانشگاه های کلاس جهانی است که آموزش باکیفیت بالا ارائه می دهند. موسسات آموزش عالی کرواسی طیف گسترده ای از دوره ها را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. مدارک این کشور در سراسر جهان شناخته شده بوده و پذیرفته می شوند. بعضی از دانشگاه های آن نیز در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی دارای رتبه هستند. جدول زیر دانشگاه های برتر کرواسی بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال های 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی TopUniversities 2021رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه اسپلیت801497
دانشگاه زاگرب401801575
دانشگاه ریجکا، دانشکده اقتصاد801

در کرواسی، برنامه های تحصیلی زیادی برای کروات زبان ها و غیر کروات زبان ها وجود دارد. همچنین، بیش تر موسسات آموزش عالی در این کشور دوره های زبان کرواتی و دوره های زبان خارجی را برای دانشجویان ارائه می دهند. طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی یا برنامه های تبادل برای تحصیل در موسسات آموزش عالی در سراسر کرواسی در دسترس است. در موسسات آموزش عالی این کشور، برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی و همچنین زبان های خارجی موجود است. محیط این کشور دوستانه و چندزبانه بوده و مردم آن صمیمی هستند و می توانند به زبان های مختلف صحبت کنند. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه است و برنامه های بورسیه تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کرواسی هستند وجود دارد. کار ضمن تحصیل در کرواسی از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است.

بهترین دانشکده های رشته حقوق در کرواسی

بهترین دانشکده های حقوق کرواسی و شهریه تقریبی آن ها به شرح زیر می باشد:

رتبهدانشکده حقوقشهریه تقریبی در سال (بر حسب دلار آمریکا)
1Josip Juras Strossmayer University-Osijek7000$
2دانشگاه ریجکا6500$
3دانشگاه اسپلیت5000$
4دانشگاه زاگرب2500$
5Inter-University Centre Dubrovnik4000$

به متقاضیان پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات دقیق تر پیرامون شهریه دانشکده انتخابی خود به وب سایت آن مراجعه نمایند.

بهترین دانشکده های رشته حقوق در کرواسی

رشته حقوق در دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشکده حقوق دانشگاه زاگرب در سال 1776 تاسیس شده است. این دانشکده هفت نوع برنامه تحصیلی مختلف را ارائه می دهد: سه مورد در حقوق، سه مورد در مددکاری اجتماعی و یک مورد در مدیریت دولتی. در رشته حقوق، این برنامه ها عبارتند از: برنامه حقوق عمومی BA-MA (کارشناسی-کارشناسی ارشد) یکپارچه (300 ECTS)، برنامه های کارشناسی ارشد پیشرفته (120 ECTS) و برنامه دکترا (ECTS 180). هر یک از این سطوح، فرصت تخصص در یک زمینه حقوقی خاص مانند حقوق اساسی و اداری، حقوق مدنی، حقوق کیفری، حقوق تجارت، حقوق کار و حقوق تامین اجتماعی، حقوق مالیات، حقوق بین الملل و حقوق اروپا را ارائه می دهد. دانشکده حقوق روابط بین المللی قوی دارد و با بسیاری از نهادها و افراد در سراسر جهان، به ویژه در اتحادیه اروپا و منطقه، همکاری می کند. این دانشکده یک محیط استقبال کننده برای دانشجویان بین المللی است.

رشته حقوق در دانشگاه ریکای کرواسی

دانشکده حقوق دانشگاه ریکا در سال 1976 تاسیس گردیده است. این دانشکده دو برنامه کارشناسی و سه برنامه تحصیلات تکمیلی به 2000 دانشجو ارائه می دهد. در مورد برنامه کارشناسی، یک برنامه کارشناسی ارشد حقوق که به صورت یک برنامه تحصیلی پنج ساله کارشناسی و کارشناسی ارشد یکپارچه انجام می گیرد و یک برنامه کارشناسی حقوق اداری که به صورت برنامه تحصیلی سه ساله انجام می گیرد، وجود دارد. در مورد تحصیلات تکمیلی، سه دوره دانشگاهی تخصصی تحصیلات تکمیلی در دسترس دانشجویان است که عبارتند از: حقوق یکپارچگی اروپا، تحقیق در مورد جرم، و حقوق مالی شرکت ها.

البته به متقاضیان محترم پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات دقیق تر و تکمیلی پیرامون برنامه های تحصیلی به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایند. دانشکده حقوق دانشگاه ریکا در سال های گذشته کنفرانس های زیادی را ترتیب داده است. همچنین، کتابخانه دانشکده حقوق این دانشگاه به عنوان یک کتابخانه آموزش عالی در زمینه حقوق تخصص دارد.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل حقوق در کرواسی

هزینه تحصیل در کرواسی برای دانشجویان بین المللی با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی متفاوت است. با این وجود، دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته های علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی باید امیدوار باشند که سالانه 878$ تا 2416.64$ (دلار) بپردازند. البته این ارقام هر سال قابل تغییر هستند. به متقاضیان تمامی سطوح توصیه می کنیم شهریه ویژه دانشگاه خود را از دانشگاهی که به دنبال پذیرش در آن هستند، جویا شوند.

هزینه زندگی در کرواسی به عوامل زیادی مانند محل و سبک زندگی بستگی دارد. با این وجود، متوسط هزینه زندگی برای دانشجویان در این کشور بین 400€ تا 700€ (یورو) در ماه است. این مبلغ هزینه اجاره، غذا، خدمات شهری (مانند برق و آب و غیره)، حمل و نقل و سایر هزینه ها را پوشش می دهد. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در کرواسی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کرواسی

جدول زیر برخی هزینه ها و قیمت برخی اقلام را در ابتدای 2021 در کرواسی نشان می دهد:

عنوانهزینه/ قیمت (برحسب یورو)
صرف یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت7.94€
قرص نان سفید تازه 500 گرمی0.94€
1 کیلوگرم گوشت گاو10.32€
1 کیلوگرم سیب زمینی0.88€
1 کیلوگرم سیب1.29€
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.32€
شلوار جین74.51€
اجاره آپارتمان دارای یک اتاق خواب در مرکز شهر412.61€

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب از وکلا و کارشناسان حرفه ای همواره آماده راهنمایی ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در کرواسی در سال 2021 هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر، به ویژه در زمینه اقامت پس از تحصیل در کرواسی، و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *