ویزای تحصیلی

رشته حقوق در گرجستان

رشته حقوق در گرجستان

گرجستان یک مقصد منحصر به فرد برای تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در رشته حقوق در گرجستان همانند سایر رشته های تحصیلی در این کشور، به شدت مورد توجه ایرانیان و دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. سیستم آموزشی این کشور به طور مداوم در هر حال توسعه است و هر ساله دانشجویان خارجی بیش تری را برای ثبت نام در دانشگاه های خود جذب می کند. گرجستان گزینه خوبی برای تحصیل دانشجویانی است که به تجربه غنی فرهنگی و ماجراجویی در کشف یک کشور جالب علاقه مند هستند که همچنان تعادل روابط خود را بین روسیه و اتحادیه اروپا حفظ می کند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در گرجستان 2021 تهیه نموده است.

گرجستان و سیستم حقوقی آن

گرجستان کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا است که در محل تقاطع آسیای غربی و اروپای شرقی، از غرب به دریای سیاه، از شمال به روسیه، از شرق به آذربایجان و از جنوب به ارمنستان و ترکیه محدود می شود. پایتخت و بزرگ ترین شهر آن تفلیس است. جمعیت گرجستان تقریبا 3718000 نفر است. این کشور یک جمهوری پارلمانی است. از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1992، گرجستان دست به اصلاح ساختاری اساسی زد که برای انتقال به اقتصاد بازار آزاد طراحی شده بود. مانند سایر کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی، گرجستان نیز با سقوط شدید اقتصادی روبرو شد. از اوایل قرن بیست و یکم تحولات مثبت بارزی در اقتصاد این کشور مشاهده گردید.

در گرجستان، قوه قضائیه از طریق عدالت، کنترل قانون اساسی و سایر اشکال تعیین شده توسط قانون اداره می شود. عدالت عمومی یکی از اشکال اداره قدرت قضایی است. عدالت توسط دادگاه های اصلح یا کامن از طریق دادرسی های مدنی، اداری و کیفری اجرا می شود. دادگاه های کامن این کشور عبارتند از دادگاه منطقه ای (شهری)، دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی گرجستان. دادگاه منطقه ای، دادگاه بدوی است. دادگاه تجدیدنظر، تجدیدنظر درباره تصمیمات دادگاه های منطقه ای را مورد رسیدگی قرار می دهد. دیوان عالی گرجستان، دادگاه رسیدگی فرجامی است که بالاترین و آخرین مرحله اجرای عدالت در سراسر این کشور است.

دادگاه قانون اساسی گرجستان، مرجع کنترل قانون اساسی است. این دادگاه متشکل از 9 قاضی – اعضای دادگاه قانون اساسی– است و برتری قانون اساسی، مشروعیت قانون اساسی و حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی را تامین می کند. رای این دادگاه قطعی است و قابل تجدیدنظر و بازنگری نیست. در این کشور، مانند سایر کشورهای دموکراتیک، اقتدار کشور با اصل تفکیک قوا اعمال می شود. در نتیجه، حکومت به قوای مقننه، مجریه و قضائیه تفکیک می گردد.

چرا تحصیل در رشته حقوق در گرجستان؟

در گرجستان، دانشجویان با مانع زبانی مواجه نمی شوند زیرا بسیاری از گرجی ها، به ویژه در شهرهای دانشجویی، انگلیسی و روسی را به عنوان وسیله ای برای ارتباط با خارجی ها روان صحبت می کنند. گرجی ها به مهمان نوازی مشهورند و این برای دانشجویان خیلی خوب است. مهمان نوازی در انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور یک عنصر مهم است، زیرا دانشجو از خانه خود بسیار دور می شود. دلایل زیاد دیگری برای تحصیل در کشور گرجستان وجود دارد، از جمله:

  • ارسال نامه پذیرش فقط طی چند روز
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • وجود بیش از 10000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در گرجستان
  • شهروندی گرجستان در صورت ازدواج با یک شهروند متولد گرجستان پس از یک سال
  • معمولا تحصیل بدون نیاز به آیلتس (دانشجو باید توانایی خواندن/ درک زبان انگلیسی را داشته باشد)
  • شهریه کم
  • هزینه خوابگاه کم
  • تاریخ و فرهنگ غنی
  • امنیت زیاد
  • مناظر و آب و هوای متفاوت در مناطق مختلف

چرا تحصیل در رشته حقوق در گرجستان

ارائه درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در گرجستان

به طور کلی، موسسات آموزش عالی دارای سیستم درخواست آسانی هستند که برای متقاضیان این امکان را فراهم می سازد که به صورت آنلاین برای فرم درخواست ثبت نام کنند. در اکثر دانشگاه ها، دانشجویان خارجی بر اساس مصاحبه پذیرفته می شوند و فقط چند دانشگاه برای تحصیل در برنامه ای که به زبان انگلیسی تدریس می شود به آیلتس نیاز دارند. معمولا فقط یک سند رسمی از دانشکده متقاضی مبنی بر این که سطح درک وی از انگلیسی صحبت کردن قابل قبول است، کافی می باشد. متقاضیان باید مدارک زیر را برای ارائه درخواست به دانشگاه ها ارسال کنند:

  • فرم درخواست آنلاین
  • فرم ثبت نام (Register Form) – لیستی که شامل دوره های انتخاب شده است.
  • فتوکپی از صفحات شناسایی گذرنامه متقاضی
  • یک قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • ریزنمراتی که نشان دهنده موفقیت یادگیری متقاضی در دانشگاه/ دانشکده قبلی خود باشد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر، متقاضیان می توانند به وب سایت مرکز ملی ارزیابی و آزمون گرجستان مراجعه نمایند.

شهریه رشته حقوق و هزینه زندگی در گرجستان

شهریه دانشگاه های گرجستان ارزان و مقرون به صرفه است اما برای همه موسسات یکسان نیست. با این حال، برای تحصیل در مقطع کارشناسی، تخمین زده می شود به طور متوسط ​​بین 2500$ تا3000$ (دلار) در سال باشد. برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند، متوسط ​​شهریه 4500$ (دلار) در سال است.

هزینه زندگی در گرجستان ارزان و مقرون به صرفه است. هزینه زندگی یک دانشجوی بین المللی در گرجستان می تواند ماهانه بین 450$ تا 500$ (دلار) باشد. این مبلغ برآورد شده شامل محل اقامت، غذا، کتاب، مسافرت و غیره می باشد. هزینه زندگی شامل محل اقامت، غذا، قبوض خدمات شهری (برق و آب و غیره) و مسافرت نیز می تواند تقریبا 400$ (دلار) در ماه باشد. با این حال، با توجه به سبک زندگی دانشجویی این رقم کم و زیاد می شود. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در گرجستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در گرجستان

مقایسه هزینه های زندگی در ارمنستان و گرجستان نشان می دهد، گرجستان نسبت به ارمنستان کشور ارزان تری است. به عنوان مثال، در نوامبر 2020، قیمت مصرف کننده (بدون در نظر گرفتن اجاره) در ارمنستان 20.55% بیش تر از گرجستان است. قدرت خرید محلی در ارمنستان 1.26% بیش تر از گرجستان می باشد. همچنین، قیمت مواد غذایی در ارمنستان 10.33% بیش تر از گرجستان است.

سوالات رایج درباره تحصیل در گرجستان

در زیر به سوالات رایج درباره تحصیل در گرجستان پاسخ می دهیم:

  • فرآیند دریافت ویزای تحصیلی گرجستان چگونه است؟ فرآیند اخذ ویزای دانشجویی این کشور برای همه دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف یکسان نیست. به محض پذیرش در دانشگاه، موسسه مورد نظر به دانشجو کمک می کند تا ویزای الکترونیکی بگیرد. بنابراین، دانشجو باید این موضوع را در وب سایت دانشکده مورد نظر خود بررسی کند.
  • هزینه تحصیل در گرجستان به چه صورت است؟ شهریه ها از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است. برای برنامه های کارشناسی تقریبا 2500$ تا 3000$ (دلار) و برای برنامه های تحصیلات تکمیلی 4500$ (دلار) در سال است.
  • هزینه محل اقامت در گرجستان می تواند چه مبلغی باشد؟ هزینه محل اقامت در این کشور می تواند 300$ تا 800$ (دلار) در سال باشد.
  • آیا می توان در گرجستان به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟ بله. انگلیسی یکی از زبان های آموزشی موسسات این کشور است و در آن دوره های زیادی در درجه اول برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است که از انگلیسی به عنوان زبان آموزش استفاده می کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب از وکلا و کارشناسان حرفه ای آماده ارائه هر گونه راهنمایی و مشاوره در زمینه تحصیل در اروپا می باشد. متقاضیان تحصیل رشته حقوق در گرجستان در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در گرجستان با کارشناسان ما تماس بگیرند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *