ویزای تحصیلی

رشته حقوق در یونان

رشته حقوق در یونان

تحصیل در رشته حقوق در یونان سرزمینی که مهد تمدن است، می تواند مدرک تحصیلی معتبر و پر آوازه ای را برای دانشجویان به ارمغان آورد. یونان، سرزمین خدایان، به عنوان یک چشمه فکری شناخته می شود که فرهنگ مدرن غربی بسیاری از اعتقادات و سیستم های زبانی، حقوقی، فلسفی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی خود را مدیون آن است. مفاهیم فردگرایی، آزادی، دموکراسی و حکومت ریشه در اندیشمندان بزرگ یونان باستان دارد که امروزه ایده های آن ها بسیار مورد مطالعه، بحث و بررسی قرار می گیرد. این کشور مدیترانه ای دارای چندین دانشگاه است که سالانه از هزاران دانشجوی بین المللی استقبال می کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در یونان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

یونان و سیستم حقوقی آن

یونان در همسایگی ترکیه، مقدونیه و بلغارستان، یکی از پر بازدیدترین کشورها در جهان است. قدمت این کشور دارای خطوط ساحلی زیبا، چشم انداز کوهستانی و اماکن تاریخی باستانی به قرن ششم قبل از میلاد باز می گردد. یونان کشوری دموکراتیک و بسیار پیشرفته است، عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد می باشد، در شاخص توسعه انسانی رتبه بالایی دارد و بزرگ ترین اقتصاد بالکان را دارا است. جمعیت یونان بیش از 10720000 نفر می باشد. این کشور توسط نخست وزیر یونان اداره می گردد که به وسیله پارلمان یونان انتخاب می شود. قانون اساسی یونان آزادی های مدنی و سایر حقوق مشابه گنجانده شده در قانون اساسی دموکراتیک را تضمین می کند.

یونان دارای سه دادگاه مختلف است: دادگاه های اداری، مدنی و کیفری. پرونده های مدنی در ابتدا توسط دادگاه های بدوی رسیدگی می شوند و سپس می توانند به دادگاه های تجدیدنظر برسند. جرایم جنایی در دادگاه های بدوی و در صورت لزوم در دادگاه های تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می گیرند. فقط متعهدترین و باتجربه ترین حقوقدانان یونانی برای سمت های قضایی انتخاب می شوند که مستلزم موفقیت در آزمون های Areios Pagos (دادگاه عالی یونان) هستند.

چرا تحصیل در رشته حقوق در یونان؟

یونان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است که دارای تاریخ و فرهنگ غنی و خارق العاده ای است. دانشگاه های این کشور استانداردهای مدرن آموزش عالی را ارائه می دهند و در چند سال گذشته تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند. دانشگاه های یونان هر سال در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه کسب می کنند. بهترین دانشگاه های یونان بر اساس رتبه بندی های بین المللی در 2020 و 2021 عبارتند از:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه کرت351801801563
دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن401301651262
دانشگاه ارسطو تسالونیکی601501571349
دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن601801
دانشگاه ملی فنی آتن601601477412
دانشگاه یوانینا601801567
دانشگاه تسالی601901
دانشگاه Aegean801
دانشگاه پاتراس751763
دانشگاه کشاورزی آتن1063

یونان به خاطر مهمان نوازی مردمانش مشهور است. یونانی ها از مهمان نوازترین مردمان جهان هستند. تحصیل به زبان انگلیسی در یونان، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، مکان های باستانی و سواحل زیبا، آب و هوای گرم در تمام طول سال، محیط چندفرهنگی در دانشگاه ها، فرصت یادگیری زبان یونانی و کار ضمن تحصیل در یونان از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور اروپایی است. با این حال، علیرغم امکان اشتغال حین تحصیل در این کشور، پیدا کردن کار دشوار به نظر می رسد زیرا نرخ بیکاری آن بالا بوده و تعداد افراد بیکار زیاد است.

نرخ بیکاری در یونان

نمودار فوق نرخ بیکاری در یونان از سال 2010 تا 2020 را نشان می دهد.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در یونان

مدرک کارشناسی ارشد حقوق (LLM) مدرک پیشرفته ای است که پس از کسب مدرک کارشناسی حقوق (LLB) می توان دریافت نمود. اگرچه داشتن مدرک LLM برای وکالت در یونان ضروری نیست، اما شرکت های حقوقی هنگام استخدام فارغ التحصیلان تازه وارد به داشتن این مدرک تمایل نشان می دهند. همچنین، این مدرک می تواند دانش تخصصی را برای دانشجویانی که می خواهند در یک حوزه خاص از حقوق کار کنند، فراهم سازد. اکثر دانشجویان برای تحصیل و به پایان رساندن مدارک LLB و LLM بین 5 تا 6 سال زمان صرف می کنند. پس از فارغ التحصیلی از برنامه حقوق، دانشجویان پس از اتمام دوره کارآموزی هجده ماهه در یک موسسه حقوقی یا در کنار یک وکیل مستقل، مجاز به شرکت در آزمون وکالت می شوند. آزمون وکالت یونان شامل بخش های شفاهی و کتبی در مورد حقوق کیفری، مدنی و تجارت است.

دانشجویانی که می خواهند در یونان وکالت کنند باید بدانند که آزمون وکالت به زبان یونانی گرفته می شود. جهت تحصیل در رشته حقوق در یونان، دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیازی به پرداخت شهریه در دانشکده ها یا دانشگاه های دولتی یونان ندارند. با این حال، ممکن است برای برخی از برنامه های کارشناسی ارشد شهریه اخذ شود. دانشجویان غیر اروپایی باید هر سال شهریه پرداخت کنند که شامل کتاب های درسی و غیره می شود. وکلای واجد شرایط یونان از موقعیت اجتماعی و شغلی بالایی برخوردار هستند، به ویژه هنگام وکالت در تسالونیکی و آتن. در حال حاضر، تقاضا برای وکلای شرکت های خصوصی و دولتی بیش تر است تا شرکت های حقوقی که فقط در یک نوع زمینه حقوقی متخصص هستند و این تقاضا فزاینده است.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در یونان

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در یونان

برای ارائه درخواست جهت برنامه ای در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور یونان، متقاضی باید تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز درخواست را به صورت آنلاین از طریق وزارت آموزش ملی و امور دینی یونان ارسال کند. تمام مدارک باید به زبان یونانی ترجمه شده و توسط مرجع دیپلماتیک یونان در خارج از کشور یا توسط سرویس ترجمه وزارت امور خارجه در یونان تایید شود.

برای ارائه درخواست جهت برنامه ای در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه های یونان، متقاضی باید به صورت آنلاین درخواست ارائه دهد و تمام مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه منتخب خود ارسال نماید. تمامی اسناد و مدارک باید به زبان یونانی ترجمه شده باشند. مدرک کارشناسی یا معادل آن که در سطح بین الملل شناخته شده باشد مدرک اصلی مورد نیاز برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های یونان است. همچنین، متقاضی باید در مورد گواهینامه زبان انگلیسی مورد نیاز و این که آیا قبل از ثبت نام در برنامه تحصیلی مورد نظر نیاز به اثبات مهارت در زبان انگلیسی دارد یا خیر، مطمئن شود. برای افزایش شانس رفتن به یونان، به متقاضیان توصیه می شود به بیش از یک دانشگاه یونانی درخواست ارائه دهند.

سوالات رایج درباره تحصیل در یونان

در این قسمت به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در کشور یونان پاسخ می دهیم:

  • ویزای مورد نیاز برای تحصیل در یونان چیست؟ ویزای دانشجویی (ویزای ملی – نوع D).
  • آیا یونان برای تحصیل دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است؟ بله. در دانشگاه های دولتی یونان، از دانشجویان EU و EEA معمولا هیچ شهریه ای دریافت نمی شود. تنها استثنا چند برنامه کارشناسی ارشد است. همه دانشجویان بین المللی دیگر باید شهریه پرداخت کنند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه به نظر می رسد. همچنین یونان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای خارجیان است، هم برای جهانگردان و هم دانشجویان بین المللی.
  • هزینه تحصیل و زندگی در یونان برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟ شهریه یا هزینه تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی می تواند از 1500€ تا 9000€ (یورو) در سال باشد که شامل کتاب های درسی برای دوره های انتخاب شده نیز می باشد. به طور متوسط، در مقایسه با سایر مقصدهای تحصیل در اروپا (اسپانیا، آلمان یا ایتالیا) که متوسط هزینه های ماهانه زندگی بین 800€ تا 1000€ (یورو) است، در یونان برای کل هزینه ها از جمله محل اقامت، تقریبا 450€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز است.
  • دانشگاه های یونان کدام آزمون های رسمی زبان انگلیسی را قبول می کنند؟ PTE Academic، EILTS، TOEFL و C1 Advanced.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در یونان در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در یونان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *