ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در استرالیا

رشته خلبانی در استرالیا

انتخاب تحصیل در رشته خلبانی در استرالیا آموزش در سطح کلاس جهانی و همچنین فرصت ها و تجربیات شگفت انگیز را برای دانشجویان فراهم می سازد. استرالیا که یکی از پنج مقصد برتر تحصیل در جهان است به دلایل زیادی یکی از بهترین کشورها جهت تحصیل در رشته خلبانی یا شرکت در دوره های پرواز است. اولین دلیل، کیفیت عالی آموزش در دانشگاه های این کشور است که هر سال در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب می کنند و این خود گواه بر کیفیت و تعهد آن ها در حمایت و استقبال از دانشجویان بین المللی است. در حال حاضر، استرالیا پس از آمریکا و انگلستان سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی در جهان انگلیسی زبان است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در استرالیا 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در استرالیا

یادگیری پرواز و خلبانی در استرالیا فرصت های بسیار خوبی را برای کشف کشوری جذاب با حیات وحش و مناظر فوق العاده و سبک زندگی بسیار آرام فراهم می سازد. آب و هوای خوب، نرخ ارز مناسب و برنامه های پرواز با کیفیت بالا نیز در جذابیت استرالیا به عنوان یک مقصد تحصیل در رشته خلبانی یا شرکت در دوره های یادگیری پرواز موثر هستند. از دیگر مزایای یادگیری پرواز یا تحصیل خلبانی در استرالیا، فرصت پرواز در طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی است. استرالیا به عنوان کشوری که توسط مهاجران ساخته شده است، یکی از محبوب ترین و منحصر به فردترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور است به طوری که سالانه جمعیت زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند. نمودار زیر ده کشور اول دارای بیش ترین تبعه دانشجو در استرالیا را نشان می دهد:

ده کشور دارای بیشتر تبعه دانشجو در استرالیا

استرالیا میزبان چندین دانشگاه دارای رتبه برتر در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی است که در بهترین شهرهای دانشجویی جهان از دانشجویان استقبال می کند. تحصیلات دانشگاهی در این کشور بیش تر بر استفاده از یادگیری مبتنی بر مسئله متمرکز است و به دانشجویان کمک می کند تا یک یادگیرنده مستقل شوند. تحصیل به زبان انگلیسی، سبک زندگی پویا و چند فرهنگی، امنیت، رفاه اجتماعی، استاندارد بالای زندگی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، دسترسی آسان به ویزای دانشجویی و کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در استرالیا می باشند.

وضعیت رشته خلبانی در استرالیا

در مقایسه با سایر مقاصد بین المللی، استرالیا دارای آب و هوای عالی، مردمان صمیمی، نرخ ارز مطلوب و فرصت های آموزشی با کیفیت بالاست. استرالیا واقعا یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن است. آموزش خلبانی در استرالیا در بخش آموزش عالی به سرعت در حال رشد است. هم اکنون، دانشگاه های بیش تری در سراسر این کشور دوره های تحصیلات تکمیلی هوانوردی را که خلبانی یکی از شاخه های آن است ارائه می دهند. چندین شرکت هواپیمایی بین المللی نیز به دلیل مزایای محیط هوانوردی استرالیا پایگاه های آموزشی گسترده ای را در این کشور تاسیس کرده اند. هوافضای بریتانیا (British Aerospace) با برنامه های هوانوردی در شهرهای تامورث در نیو ساوت ولز و آدلاید در استرالیای جنوبی یکی از این سازمان هاست. استرالیا در سطح بین المللی به عنوان یک رهبر در تعیین و حفظ استانداردهای هواپیمایی شناخته می شود.

دانشگاه های برتر رشته خلبانی در استرالیا

در این بخش چهار دانشگاه برتر استرالیا که در رشته خلبانی دانشجو می پذیرند را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی اخیر QS در سطح جهانی رتبه کسب نموده اند. این دانشگاه ها بر اساس شش شاخص رتبه بندی شده اند که شامل شهرت و اعتبار در بین دانشگاهیان، اشتغال پذیری فارغ التحصیلان و تاثیر تحقیقات آن ها می باشد. دانشگاه های مورد نظر عبارتند از:

  • دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)
  • دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA)
  • دانشگاه گریفیث
  • دانشگاه صنعتی سوئین برن

در بخش های فرعی زیر به بررسی رشته خلبانی در این دانشگاه ها می پردازیم.

رشته خلبانی در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

طبق جدیدترین رتبه بندی، دانشگاه UNSW سیدنی در استرالیا بالاترین موسسه ای است که دوره های هوانوردی و آموزش پرواز را برای دانشجویان احتمالی این کشور ارائه می دهد. دانشجویان دانشکده هوانوردی این دانشگاه همچنین تشویق می شوند تا در رشته تحصیلی خود تحقیق انجام دهند. کارشناسی هوانوردی (پرواز) یکی از دوره هایی است که این دانشگاه در زمینه هوانوردی ارائه می دهد. با مدرک کارشناسی هوانوردی (پرواز) دانشجویان می توانند رویای خلبان شدن خود را تحقق بخشند.

در این برنامه تحصیلی، دانشجویان علم پشت هوانوردی را یاد می گیرند و گواهینامه پرواز خود را نیز دریافت می کنند. طول این دوره سه سال تمام وقت است و در مجموع 144 واحد درسی دارد. علاوه بر مطالعات نظری، دانشجویان حداکثر 200 ساعت آموزش پرواز و تقریبا 30 ساعت آموزش شبیه ساز را در این دوره خواهند داشت. دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه باید تمام هزینه های آموزش پرواز را نیز پرداخت کنند.

رشته خلبانی در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

رشته خلبانی در دانشگاه استرالیای جنوبی در استرالیا

UniSA دو دوره کارشناسی هوانوردی (پرواز) و کارشناسی هوانوردی (مدیریت) را در زمینه هوانوردی ارائه می دهد. کارشناسی هوانوردی (پرواز) ساختاری دارد که دانشجویان می توانند همزمان با این برنامه کارشناسی تخصصی، آموزش پرواز را نیز به پایان برسانند. آموزش پرواز می تواند از سال اول کارشناسی از طریق دوره های خصوصی پرواز آغاز شود. این برنامه تحصیلی 3 سال تحصیل تمام وقت به طور می انجامد و شهریه آن در سال 2021 معادل 37800$ (دلار استرالیا) در سال است. از ویژگی های بارز این برنامه می توان به تحصیل تئوری و عملی آن به صورت همزمان اشاره نمود.

الزامات زبان انگلیسی این برنامه به صورت [IELTS total [6.0] ،IELTS reading [6.0] و [IELTS writing [6.0 یا معادل آن ها در آزمون های دیگر زبان انگلیسی می باشد که برای کسب اطلاعات بیش تر دانشجویان باید به وب سایت دانشگاه مراجعه نمایند. آموزش پرواز در اولین سال تحصیل دانشجویان از طریق دوره اختیاری، تجربه پرواز، ارائه می شود. در این دوره دانشجویان به تقریبا 15-20 ساعت زمان پرواز دوتایی را در یک هواپیمای تک موتوره با امکان پرواز انفرادی برای کسانی که شایستگی های آن را دارند وارد می شوند.

رشته خلبانی در دانشگاه گریفیث استرالیا

در دانشگاه گریفیث به دانشجویان دسترسی زودهنگام به یادگیری از خلبانان دارای سال ها تجربه در صنعت داده می شود. ارتباط تنگاتنگ گریفیث با صنعت برای اطمینان از این که فارغ التحصیلان موفق آن می توانند در حال حاضر و در آینده در صنعت حضور داشته باشند بسیار مهم است. در طی 25 سال گذشته دانشگاه گریفیث برای دانش آموختگانی که از طریق رویکرد نوآورانه آن در زمینه آموزش هوانوردی آماده ورود به صنعت هستند شهرت بین المللی ایجاد کرده است.

لیسانس هوانوردی همراه با دیپلم فارغ التحصیلی مدیریت پرواز این امکان را به فارغ التحصیلان می دهد تا به عنوان خلبان تجاری (commercial pilot) آماده کار در صنعت هواپیمایی باشند. فارغ التحصیلان این برنامه ها در شرکت های هواپیمایی منطقه ای، آموزش پرواز (تئوری و عملی)، خدمات هوایی (سمپاشی کشاورزی، نقشه برداری هوایی و عکس برداری)، مدیریت، پژوهش و مدیریت منابع انسانی و غیره، فرصت عالی شغلی پیدا می کنند. از طریق کارشناسی هوانوردی، دانشجویان مهارت های مورد نیاز برای یادگیری مادام العمر در محیط هوانوردی در حال تحول و تکامل را کسب می کنند.

رشته خلبانی در دانشگاه فناوری سوئین برن استرالیا

دانشگاه صنعتی SwinBurne استرالیا شاید متنوع ترین برنامه های هوانوردی را در میان موسسات دارای رتبه بالا در این کشور ارائه می دهد. کارشناسی هوانوردی و خلبانی یکی از دوره هایی است که این دانشگاه ارائه می دهد. این برنامه تحصیلی دانشجویان را برای تصدی یک شغل حرفه ای به عنوان خلبان تجاری آماده می کند. دانشجویان برنامه آموزش خلبانی حرفه ای خود، از جمله آموزش پرواز عملی، را در آکادمی هوانوردی CAE Oxford واقع در فرودگاه Moorabbin تجربه نموده و گواهینامه خلبان تجاری (CPL) و MCIR دریافت می کنند. کارشناسی هوانوردی و خلبانی سه سال تحصیل تمام وقت به طول می انجامد و دانشکده محل تحصیل آن دانشکده علوم، مهندسی و فناوری می باشد. هزینه تحصیل در این برنامه در سال 2020 معادل 188125$ تا 202215$ (دلار استرالیا) است که در صورت داشتن ساعات آموزش پرواز اضافی، هزینه اضافی نیز وجود خواهد داشت.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته خلبانی در استرالیا 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در استرالیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از آن ها جویا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *