ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در اسلواکی

رشته خلبانی در اسلواکی

تحصیل در رشته خلبانی در اسلواکی با توجه به وجود دانشگاه ها و مدرسه های خلبانی معتبر و دارای امکانات پیشرفته گزینه مناسبی به نظر می رسد. دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی با داشتن مدرسان با تجربه پیشروی آموزش خلبانی در این کشور است. برنامه های تحصیلی مدرن و جذاب دانشکده هوانوردی دانشگاه فنی کوشیتسه کاملا منعکس کننده الزامات مقررات هواپیمایی ملی و همچنین اروپایی است که اشتغال فارغ التحصیلان خود را در مقیاس اروپایی بسیار گسترش می دهد. تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا، واحد پولی یورو و حوزه شنگن مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته خلبانی در اسلواکی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در اسلواکی

اسلواکی تعداد زیادی دانشگاه معتبر بین المللی دارد که از استانداردهای اعلامیه بولونیا پیروی می کنند. کیفیت و استاندارد آموزش در اسلواکی بسیار بالا است و تعداد زیادی موسسه عالی در این کشور وجود دارد که در محدوده وسیعی از برنامه ها و دوره های تحصیلی در تمامی سطوح – کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا – آموزش ارائه می دهند. قدیمی ترین دانشگاه این کشور در سال 1465 تاسیس شده است و امروزه به عنوان بزرگ ترین و عالی ترین موسسه اسلواکی مطرح است. مدارک اسلواکی در سراسر جهان شناخته شده است و فارغ التحصیلان این کشور به طور معمول در بازار کار در جایگاه برتری قرار دارند. در اسلواکی، فرصت کار به صورت پاره وقت، داوطلبانه یا حتی کارآموزی در بسیاری از موسسات، شرکت ها و سازمان های بین المللی برای دانشجویان وجود دارد.

دانشجویان می توانند به عنوان دانشجوی اسلواکی با ویزای این کشور به اروپا و حوزه شنگن سفر کرده و به گشت و گذار بپردازند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور اروپایی مقرون به صرفه است. اسلواکی حمل و نقل رایگان و هزینه های یارانه ای برای خوابگاه دانشجویان خارجی صرف نظر از محل اقامت آن ها در کشور ارائه می دهد. در این کشور، تحصیل برای دانشجویان خارجی که به زبان اسلواکیایی تحصیل می کنند رایگان است و اگرچه برنامه هایی که به زبان خارجی تدریس می شوند نیاز به شهریه دارند، اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار کم تر است. برنامه های بورس تحصیلی، یادگیری زبان جدید (زبان اسلواکیایی) و زیبایی های طبیعی نیز از دیگر مزایای تحصیل در اسلواکی است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در اسلواکی

تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در اسلواکی

برای تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در اسلواکی چهار راه وجود دارد که عبارتند از تحصیل در رشته خلبانی در دانشگاه، شرکت در دوره های مدارس خلبانی، شرکت در برنامه های خلبان کارآموز شرکت های هواپیمایی و عضویت در نیروی هوایی ارتش اسلواکی. در صورت که متقاضیان به دنبال یادگیری خلبانی و دریافت مدرک دانشگاهی در این رشته به طور همزمان هستند بهترین گزینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی است. هفت دانشگاه و مدرسه خلبانی ارائه دهنده آموزش خلبانی در اسلواکی عبارتند از:

  • Flight School Kosice
  • ProfiPilot
  • SNA Letecka skola Kosice
  • دانشکده هوانوردی دانشگاه فنی کوشیتسه
  • Seagle Air
  • دانشگاه زیلینا
  • Noir Aviation

برای حضور در مدرسه خلبانی جهت یادگیری پرواز در اسلواکی همانند هر کشور دیگری، متقاضیان باید واجد شرایط خاصی باشند. از جمله این که آن ها باید در شروع دوره آموزش خلبانی حداقل 16 سال داشته باشند. همچنین متقاضیان باید دارای دیپلم دبیرستان باشند. به متقاضیان پیشنهاد می شود در هنگام انتخاب مدرسه خلبانی تصمیم خود را بر پایه هدف خلبانی، هزینه تحصیل و امکانات مدرسه اتخاذ نمایند. مدارس خلبانی اسلواکی، گواهینامه خلبان دانشجو (SPL)، گواهینامه خلبان شخصی (PPL)، گواهینامه خلبان تجاری (CPL)، ریتینگ ابزاری (IR)، ریتینگ چند-موتوره (MER) و گواهینامه خلبان حمل و نقل ایرلاین (ATPL) ارائه می دهند که برای شرکت در دوره های هر یک از آن ها و دریافت گواهینامه مربوطه متقاضیان باید شرایط خاصی را دارا باشند.

در حال حاضر، متوسط حقوق خلبانان در اسلواکی 3600EUR (یورو) در ماه می باشد که عواملی همچون تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بر آن اثر می گذارند. دامنه حقوق خلبانان در این کشور اروپایی در سال 2021 عبارت است از:

میزان حقوق خلبانان در اسلواکی

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق خلبانان است و طبیعتا تجربه بیش تر، دستمزد بالاتری را نیز به ارمغان می آورد.

تحصیل رشته خلبانی در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی

دانشکده هوانوردی به عنوان نهمین دانشکده دانشگاه فنی در سال 2005 در کوشیتسه اسلواکی تاسیس گردیده است. اصل بنیاد این دانشکده با سنت طولانی مدت و غنی خلبانی هواپیما و آموزش دانشگاهی متخصصان خلبانی و هوانوردی در کوشیتسه گره خورده است. آموزش دانشگاهی و تحقیق و توسعه علمی در حوزه های پایه هوانوردی انجام می گیرد.

دانشکده هوانوردی افراد حرفه ای را برای موقعیت هایی مانند خلبانان حرفه ای، کنترل کننده های ترافیک هوایی، مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما، متخصصان چارچوب هواپیما، موتور و سیستم هوابرد و مدیران ایرلاین آماده می کند. از سال 2016، این دانشکده علاوه بر آماده سازی متخصصان هوانوردی برای بخش هواپیمایی کشوری، تحصیلات دانشگاهی برای نیازهای نیروی هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلواکی را نیز فراهم می سازد. از سال 2017، این دانشکده با همکاری آکادمی آموزش اسلواکی در فرودگاه کوشیتسه آموزش عملی خلبانان و تکنسین های پرواز را ارائه می دهد.

این دانشکده تنها دانشکده در فضای دانشگاهی اسلواکی است که دارای طیف گسترده ای از گواهینامه های سازمان حمل و نقل اسلواکی (NSAT) و بخش مدیریت نیروی هوایی دولتی وزارت دفاع جمهوری اسلواکی در مورد صلاحیت آموزش خلبانان، کنترل کننده های ترافیک هوایی و پرسنل فنی هواپیمایی مطابق با قوانین هواپیمایی اتحادیه اروپا است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بعنوان با سابقه ترین مجموعه مهاجرتی ایران با کادری مجرب از وکلا و کارشناسان خبره و حرفه ای در زمینه ویزاهای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و کارآفرینی همواره آماده راهنمایی هموطنان علاقه مند به تحصیل در اروپا می باشد. چنانچه علاقمند به تحصیل در رشته خلبانی در اسلواکی 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه کار بعد از تحصیل در اسلواکی با کارشناسان ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از آن ها جویا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *