ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در انگلستان

رشته خلبانی در انگلستان

بررسی رشته خلبانی در انگلستان نشان می دهد خلبان شدن در این کشور از طریق دانشگاه ها و مدارس خلبانی برای علاقه مندان امکان پذیر است. انگلستان یکی از مقاصد محبوب تحصیل به شمار می آید و از طرفی اعتبار و شهرت آن برای دانشجویان بین المللی به طور پیوسته در حال افزایش است. امروزه انگلستان از نظر تعداد دانشجویان خارجی پس از ایالات متحده آمریکا دوم است. انگلستان از نظر فرهنگی و قومی کشوری متنوع است و به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا حین تحصیل حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. با این وجود، بهترین دلیل برای تحصیل در این کشور، کیفیت آموزش در آن است. انگلستان به دلیل استانداردهای عالی علمی، موفقیت های چشمگیر دانشجویان و همچنین کیفیت اساتید و موسسات آموزشی خود در سطح جهان شناخته شده است.

صنعت هواپیمایی در رشد هر اقتصادی نقش اساسی دارد زیرا از طیف وسیعی از صنایع مانند گردشگری، حمل و نقل و حتی نظامی پشتیبانی می کند. به همین ترتیب، اطمینان از این که متخصصان هوانوردی و هواپیمایی آموزش عالی و بهترین مدرک ممکن را از دانشگاه های معتبر دریافت کنند برای دولت های سراسر جهان از اولویت بالایی برخوردار است. انگلستان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته خلبانی و دریافت مدرک در این زمینه است. مدارک خلبانی انگلستان برای دانشگاهیان و کارفرمایان در سراسر جهان شناخته شده هستند و احتمال یافتن فرصت های عالی شغلی را برای فارغ التحصیلان فراهم می سازند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته خلبانی در انگلستان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در انگلستان

انگلستان با داشتن سالانه بیش از 500000 دانشجوی بین المللی یک مقصد تحصیلی بسیار برجسته است. دانشگاه های این کشور از بهترین دانشگاه های جهان هستند و به طور مداوم در رتبه بندی های جهانی عملکرد خوبی دارند. دوره های تحصیلی در انگلستان به طور کلی کوتاه تر از سایر کشورها هستند که این امر به کاهش شهریه و هزینه های اقامت کمک می کند. رفتن به دانشگاهی در انگلستان راهی برای گسترش دانش، ملاقات با افراد جدید، تجربه فرهنگی جدید و لذت بردن از تجربیات جدید است. دانشجویان در دانشگاه های این کشور پشتیبانی زیادی دریافت می کنند. نمودار زیر رتبه های چهار مورد از دانشگاه های برتر انگلستان بر اساس رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال های مختلف را نشان می دهد:

رتبه های 4 دانشگاه برتر انگلستان در qs

انگلستان کشوری چندفرهنگی است که از ورود دانشجویان بین المللی استقبال می کند. برخی از دانشگاه های این کشور دارای تاریخچه ای چند صد ساله هستند؛ آکسفورد و کمبریج بیش از هشتصد سال پیش تاسیس شده اند. کیفیت آموزش عالی، تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، امکانات پیشرفته، طیف گسترده رشته های تحصیلی، کار ضمن تحصیل، رفاه اجتماعی بالا، کیفیت بالای زندگی، جاذبه های فرهنگی و زیبایی های طبیعت از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در انگلستان می باشد. همچنین تحصیل در انگلستان راهی عالی برای تقویت زبان انگلیسی دانشجویان است زیرا هم کلاس ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و هم انگلیسی زبان مردم این کشور است.

تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در انگلستان

تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در انگلستان از طریق تحصیل در دانشگاه های خلبانی یا شرکت در مدارس خلبانی آن میسر است؛ با این تفاوت که افرادی که مایل به داشتن مدرک دانشگاهی در این زمینه هستند باید تحصیل در دانشگاه را انتخاب نمایند زیرا مدارس خلبانی صرفا به آموزش خلبانی پرداخته و گواهینامه های خلبانی ارائه می دهند. دانشگاه ها و مدارس زیادی در این کشور برنامه ها و دوره های خلبانی و هوانوردی ارائه می دهند و بسیاری از آن ها در رتبه بندی های بین المللی دارای رتبه اند و شهرت و اعتبار فراوان دارند. از این رو، تحصیل خلبانی در انگلستان یک انتخاب ایده آل است.

با توسعه جهانی شدن و گسترش صنعت هواپیمایی در کشورهای مختلف در سال های آینده جذب خلبانان بیش تری انتظار می رود و از آن جا که مدارک خلبانی انگلستان دارای اعتبار بالایی هستند، افرادی که در این کشور تحصیل می کنند شانس بیش تر و بهتری در این زمینه خواهند داشت. خلبانی شغلی است که دستمزد آن کاملا بالاتر از حد متوسط است و مزایای زیادی دارد. خلبانانی که در انگلستان کار می کنند معمولا سالانه حدود 123000£ (پوند انگلستان) درآمد دارند؛ این یعنی متوسط حقوق ماهانه این شغل در این کشور معادل 10200£ (پوند انگلستان) می باشد. محدوده حقوق سالانه خلبانان در این کشور به صورت زیر می باشد:

محدوده حقوق سالانه خلبانان در انگلستان

حقوق خلبانان بسته به تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. مدارس خلبانی و مدارس هوانوردی انگلستان از بهترین مقاصد برای آموزش پرواز در اروپا هستند. انگلستان به عنوان کشوری با بالاترین استانداردهای انطباق با مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) شناخته می شود و قدیمی ترین و معتبرترین مدارس خلبانی در جهان را دارد.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته خلبانی در انگلستان

در جدول زیر ده دانشگاه برتر ارائه دهنده رشته های هوانوردی و خلبانی در انگلستان را معرفی می کنیم:

دانشگاهبرنامه های هوانوردی ارائه شدهبرنامه های آموزش خلبانی ارائه شده
دانشگاه برونل لندنمهندسی هوانوردیمهندسی هوانوردی با مطالعات خلبانی
مهندسی هوانوردی با مطالعات خلبانی
مهندسی هوافضا
دانشگاه کینگستون لندنعملیات های هوانوردی با آموزش خلبانی تجاری (افتخارات)عملیات های هوانوردی با آموزش خلبانی تجاری
عملیات ها و فناوری هوانوردی (افتخارات)
دانشگاه استفوردشایرمهندسی هوانوردیمهندسی هوانوردی
دانشگاه شفیلد انگلستانمهندسی هوافضامهندسی هوافضا
دانشگاه هرتفوردشایرفناوری هوافضا با مدیریتفناوری هوافضا با مطالعات خلبانی
فناوری هوافضا با مطالعات خلبانی
دانشگاه لیدز انگلستانفناوری و مدیریت هوانوردیفناوری هوانوردی با مطالعات خلبانی
فناوری هوانوردی با مطالعات خلبانی
دانشگاه لیورپولمهندسی هوافضامهندسی هوافضا با مطالعات خلبانی
مهندسی هوافضا با مطالعات خلبانی
دانشگاه سالفوردمهندسی هوافضامهندسی هواپیما با مطالعات خلبانی
مهندسی هواپیما با مطالعات خلبانی
دانشگاه غرب انگلستانمهندسی هوافضامهندسی هوافضا با مطالعات خلبانی
مهندسی هوافضا با مطالعات خلبانی
دانشگاه ناتینگهاممهندسی هوافضامهندسی هوافضا

در بخش زیر به عنوان نمونه به معرفی رشته خلبانی در دانشگاه برونل لندن می پردازیم.

رشته خلبانی در دانشگاه برونل لندن در انگلستان

رشته خلبانی در دانشگاه برونل لندن در انگلستان

در دانشگاه Brunel انگلستان رشته خلبانی به صورت برنامه “مهندسی هوانوردی با مطالعات خلبانی” می باشد. این مدرک تخصصی یک نقطه شروع ایده آل برای دانشجویان فراهم می سازد تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی خلبان حرفه ای شوند. این برنامه شامل آموزش تئوری و عملی است اما همچنین فرصتی برای به دست آوردن گواهینامه خلبان خصوصی (PPL) و آموزش در یک شبیه ساز پرواز را فراهم می کند. نزدیکی دانشگاه برونل لندن به فرودگاه معروف هیترو لندن و سایر فرودگاه های این شهر به دانشجویان این فرصت را می دهد تا بازدیدهای سایتی داشته باشند. دانشجویان در این دانشگاه از سطح بالایی از آموزش برخوردار می شوند. دانشگاه شبیه سازهای پروازی را دارد که برای تجهیز دانشجویان به مهارت های عملی خلبانی ضرورت دارند. برونل دانشجویان را به مهارت های لازم برای تبدیل شدن به خلبانان حرفه ای و گرفتن گواهینامه های خلبان تجاری و خصوصی مجهز می کند.

این دانشگاه بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان احتمالی مقطع کارشناسی که ممکن است توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را نداشته باشند، ارائه می دهد. شواهد نشان می دهد اکثر فارغ التحصیلان هوانوردی برونل کار خود را به عنوان خلبانان تجاری آغاز می کنند. قبل از این که دانشجویان بتوانند به دانشکده هوانوردی دانشگاه برونل لندن درخواست ارائه دهند مهم است که شرایط ورود تعیین شده توسط دانشگاه برای هر سال تحصیلی را بررسی نمایند. همچنین دانشجویان باید صلاحیت خود برای دریافت بورسیه تحصیلی را نیز بررسی کنند زیرا دوره ها بسیار گران هستند. فارغ التحصیلان این دانشگاه سمت های بالایی را در صنعت هواپیمایی دارند.

چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در انگلستان در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در انگلستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *