ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در بلاروس

رشته خلبانی در بلاروس

بررسی رشته خلبانی در بلاروس حاکی از آنست که آموزش خلبانی در این کشور زودتر از سال 2022 آغاز نخواهد شد و هیچ دانشگاهی رشته خلبانی ندارد. قرار است یک مدرسه خلبانی ملی در آکادمی دولتی هوانوردی بلاروس تاسیس شود. در حال حاضر، بلاروس خلبان تجاری آموزش نمی دهد و خلبانان بلاروسی برای آموزش به روسیه، اوکراین و کشورهای بالتیک اعزام می شوند. در این کشور فقط چند مدرسه خلبانی خصوصی وجود دارد که آموزش خلبانی آماتوری ارائه می دهند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در بلاروس به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در بلاروس

بلاروس به عنوان یکی از جمهوریهای شوری سابق در اروپای شرقی، با داشتن فضاهای بسیار سرسبز، شهرهای تاریخی اما مدرن و مردمانی خوش برخورد و استقبال کننده، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. شهریه مقرون به صرفه، مدرک تحصیلی اروپایی، محیط آموزشی انگلیسی زبان، جامعه بزرگ دانشجویان خارجی و هزینه های پایین زندگی، برخی از دلایل و مزایای تحصیل در بلاروس می باشند. شهریه در بلاروس نسبت به بسیاری از مناطق جهان بسیار مقرون به صرفه است. بلاروس دارای یک محیط امن و صمیمی است. تحصیل و زندگی در این کشور، فرصت یادگیری زبان های دیگر مانند بلاروسی و روسی را نیز برای دانشجویان فراهم می سازد. موسسات آموزش عالی بلاروس، برنامه ها و مدارک در سطح بین الملل شناخته شده را با بالاترین استاندارد ارائه می دهند. تحصیل در بلاروس بسیار ارزشمند است و فارغ التحصیلان در شرکت های موفق بین المللی کار می کنند.

بلاروس کشوری چند ملیتی است و به طور مطلوبی میزبان نمایندگان ملیت ها و پس زمینه های فرهنگی مختلف است. موسسات آموزش عالی این کشور به تجربه آموزش طولانی مدت و محیط مساعد برای ادغام خارجی ها افتخار می کنند. برخی از دانشگاه های این کشور هر ساله در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی رتبه کسب می کنند. همچنین، دانشگاه های بلاروس دارای زیرساخت های ورزشی هستند و آماده ارائه فرصت های عالی برای تمرینات ورزشی به دانشجویان خود می باشند. موسسات آموزش عالی این کشور تیم های ورزشی خاص خود را دارند که در رقابت های معتبر و یونیورسیادهای بین المللی برنده می شوند. دانشجویان در این کشور همیشه درگیر کارهای مختلف خارج از برنامه درسی هستند، آن ها در مسابقات ورزشی شرکت می کنند، تعطیلات را جشن می گیرند و در جشنواره های دانشجویی شرکت می کنند.

تحصیل رشته خلبانی در بلاروس

مزایای تحصیل در بلاروس منجر به این شده است که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی برای تحصیل راهی بلاروس شده اند. در این میان توسط برخی از مخاطبان ما پیرامون تحصیل در رشته خلبانی در این کشور اروپایی سوالاتی مطرح گردیده است. باید به این دسته از هموطنان گرامی اعلام نماییم که در حال حاضر آموزش خلبانی در این کشور وجود ندارد. الکسی آورامنکو، وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلاروس، در مصاحبه با روزنامه رسپوبلیکا اعلام نمود که آموزش خلبانی در این کشور زودتر از سال 2022 آغاز نخواهد شد. زمانی که از وزیر در مورد برنامه های راه اندازی یک مدرسه خلبانی ملی که سال گذشته مورد بحث قرار گرفته بود سوال شد ایشان گفتند که این مدرسه در آکادمی دولتی هوانوردی بلاروس تاسیس خواهد شد. وی گفت در حال حاضر، به طور فعال در حال کار بر روی این موضوع هستند.

آقای آورامنکو گفت دپارتمان هوانوردی یک تیم کاری متشکل از خلبانان باتجربه، مهندسان و کادر آموزشی از آکادمی دولتی هوانوردی بلاروس تشکیل داده است که استانداردهای آموزشی، برنامه های درسی و مواد مورد تدریس را تهیه می کنند. وی اظهار نمود یک رشته جدید معرفی خواهد شد، کارکنان دانشکده آموزش داده خواهند شد و زیرساخت های فیزیکی شامل برخی شبیه سازهای گران قیمت ایجاد خواهد گردید. وزیر گفت که مدرسه خلبانی جدید به احتمال زیاد به یک ساختمان جداگانه متصل به آکادمی نیاز دارد. بلاروس هم اکنون خلبان تجاری آموزش نمی دهد و خلبانان بلاروسی برای آموزش به روسیه، اوکراین و کشورهای بالتیک اعزام می شوند. در این کشور چند مدرسه خلبانی خصوصی وجود دارد که آموزش خلبانی آماتوری ارائه می دهند. در ادامه به معرفی آکادمی دولتی هوانوردی بلاروس و دو مدرسه خلبانی خصوصی واقع در این کشور می پردازیم.

رشته خلبانی در آکادمی دولتی هوانوردی بلاروس

رشته خلبانی در آکادمی دولتی هوانوردی بلاروس

آکادمی دولتی هوانوردی بلاروس تنها موسسه آموزشی در جمهوری بلاروس است که در زمینه آموزش متخصصان هوانوردی غیر نظامی و نظامی تخصص دارد. همان طور که خاطر نشان ساختیم در حال حاضر رشته خلبانی در این آکادمی معروف وجود ندارد و در سال های آینده در آن معرفی خواهد شد. با بیش از چهل و چهار سال کار سخت و توسعه خلاقانه در این آکادمی بیش از 12000 متخصص هوانوردی فارغ التحصیل شده اند که هم در بلاروس و هم فراتر از مرزهای آن تقاضای زیادی برای جذب آنها وجود دارد. این آکادمی یک موسسه آموزشی است که از پس الزامات مدرن برای آموزش متخصصان هوانوردی بسیار واجد شرایط برمی آید. این آکادمی بزرگ ترین بستر همکاری های علمی، آموزشی و علمی و فنی بین المللی بین دانشمندان، طراحان، تولیدکنندگان محصولات، سرمایه گذاران و روسای سازمان ها برای توسعه محصولات نوآورانه مدرن می باشد.

رشته خلبانی در مرکز آموزش هوانوردی دیاموند در بلاروس

مرکز آموزش هوانوردی دیاموند، دوره های خلبانی را برای همگان ارائه می دهد. این مدرسه پرواز دوره هایی را در زمینه آموزش اولیه خلبانی ارائه می دهد که به معنای خلبان آماتور شدن است. این مدرسه همچنین دوره هایی را برای آمادگی و به دست آوردن گواهینامه خلبانی “خلبان هوانوردی غیرنظامی” ارائه می دهد. مرکز آموزش هوانوردی دیاموند در فرودگاه Machulishchi واقع شده است. این مدرسه خلبانی دوره های خلبان آماتور PPL را ارائه می دهد. شرایط اساسی برای اخذ PPL (گواهینامه خلبان خصوصی – گواهینامه خلبان آماتور) عبارتند از سن بالای پانزده سال، موفقیت در کمیسیون تخصصی پزشکی خاص برای پرواز (VLEC) و آموزش نظری، به صورت از راه دور یا چهره به چهره در موسسه آموزش و بازآموزی پیشرفته. مدت زمان آموزش سه تا شش ماه است. مدت زمان آموزش به میزان آموزش و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

رشته خلبانی در مدرسه StrojplaAero در بلاروس

StrojplaAero نماینده انحصاری شرکت اسلواکیایی سازنده هواپیماهای ورزشی فوق سبک در بلاروس می باشد. این شرکت برای خلبانان آماتور تحت برنامه PPL (گواهینامه خلبانی خصوصی) در هوایپمای مدرن Viper SD4 آموزش ارائه می دهد. این هواپیمای فوق سبک برای آموزش عالی است. Viper SD4 دارای آخرین فناوری، مواد با کیفیت و ایمنی سازه ای واحدهای منفرد و کل هواپیما می باشد. تمرینات عملی (آموزش پرواز) بر اساس مرکز آموزش هوایی “دیاموند” در فرودگاه Machulishchi تحت نظارت مربیان خلبانی حرفه ای و واجد شرایط با تجربه فراوان در حمل و نقل هوایی برگزار می شود. دوره های آموزش خلبان آماتور PPL شامل دو قسمت نظری و عملی است. قسمت نظری شامل کلاس های گروهی در کلاس درس یا از راه دور و قسمت عملی 42 ساعت تمرین پرواز است. کلاس های نظری عبارتند از: آموزش اولیه، آیرودینامیک، هواشناسی و رشته های مربوط به مشخصات هواپیما و تجهیزات آن.

زندگی دانشجویی در بلاروس

زندگی دانشجویی در بلاروس جالب و خلاقانه است. باشگاه های دانشجویی، دانشجویان را برای شرکت در مسابقات، جشنواره ها و برنامه های کنسرتی مختلف آماده می کنند. در طول سال جشن های مختلفی برگزار می شود. دانشگاه ها امکانات و کتابخانه های ورزشی رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهند که مشوق فعالیت های خلاقانه آنها هستند. پس از فارغ التحصیلی، متخصصان جوان فرصت ادامه تحصیل در سطح تحصیلات تکمیلی را دارند. در بلاروس، شرایط مطلوبی برای تحصیل، زندگی و تفریح برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. بیشتر موسسات امکاناتی را برای تفریح و ارتقای سطح سلامتی دانشجویان فراهم می کنند؛ برای مثال، زمین های ورزشی در فضای باز.

هزینه زندگی در بلاروس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است. هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی متفاوت است اما دانشجویان می توانند ماهانه بین 200$ تا 300$ (دلار آمریکا) را انتظار داشته باشند. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در بلاروس را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در بلاروس

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته خلبانی در بلاروس هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در بلاروس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *