ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در بلژیک

رشته خلبانی در بلژیک

تحصیل در رشته خلبانی در بلژیک گزینه بسیار خوبی برای علاقه مندان می باشد. آکادمی ها و مدارس خلبانی باکیفیت زیادی در این کشور وجود دارد که با مدرن ترین فناوری ها به آموزش دانشجویان می پردازند. این امر آمادگی دانشجویان را برای شغل آینده آن ها به عنوان خلبان ایرلاین بهیه می سازد و شانس آن ها را برای استخدام افزایش می دهد. تحصیل در بلژیک فرصت های زیادی را پیشروی دانشجویان قرار می دهد. در این کشور دانشجویان احساس امنیت و محافظت می کند و تحصیل در آن شامل مراقبت های بهداشتی-درمانی و خدمات اجتماعی می باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در بلژیک 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل رشته خلبانی در بلژیک

دلایل زیادی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد. جمعیت بومی دارای سه زبان رسمی، بلژیک را به مکانی جالب برای دانشجویان تبدیل کرده است. بلژیک دارای سه زبان رسمی هلندی، فرانسوی و آلمانی است و دانشجویان می توانند در طول تحصیل خود حداقل برای یادگیری یکی از این زبان ها تلاش کنند زیرا به عنوان زبان مادری در سراسر بلژیک در دسترس هستند. با این حال، بسیاری از مردم بلژیک می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و مانع زبانی برای دانشجویان در این کشور وجود ندارد. از آن جا که بروکسل، پایتخت بلژیک، محل پارلمان اروپا و سایر نهادهای اتحادیه اروپاست، لذا این کشور دارای ارتباطات مسافرتی عالی با سایر نقاط اروپا می باشد. به این ترتیب می توان به راحتی از بلژیک به بیش تر کشورهای دیگر اروپا سفر نمود. بلژیک به واسطه امنیت بالا، کیفیت بالای زندگی و فرهنگ سرزنده خود شناخته می شود.

مقایسه کیفیت زندگی در برخی کشورهای مطرح اروپایی

خوشبختانه بلژیک از نظر گزینه های عالی مسکن کم ندارد. اجاره آپارتمان در بلژیک نسبت به سایر کشورهای اروپایی آسان تر است. دولت بلژیک همچنین چیزی به نام مسکن اجتماعی دارد که برای خانواده ها یا افرادی می باشد که درآمد محدودی دارند. سیستم حمل و نقل عمومی در بلژیک بسیار مقرون به صرفه است و هیچ کمبودی در آن وجود ندارد و این باعث می شود دانشجویان در اوقات فراغت خود مسافرت کنند. هزینه زندگی در بلژیک، به ویژه برای دانشجویان که برای به حداقل رساندن هزینه ها به آنها اجازه کار نیز داده می شود، پایین است. به علاوه، کیفیت آموزش در این کشور بالاست و چند دانشگاه آن در رتبه بندیهای دانشگاهی بین المللی رتبه کسب کرده اند.

مدارس و آکادمی های خلبانی در بلژیک

تحصیل در رشته خلبانی در بلژیک از طریق کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی انجام می گیرد. برخی از بهترین مدارس و آکادمی های خلبانی در بلژیک عبارتند از:

  • مدرسه هوانوردی غیرنظامی اروپا
  • Air Academy New CAG
  • ALFAKO
  • Aviation Academics
  • مدرسه خلبانی بلژیک
  • آکادمی خلبانی بن ایر
  • مدرسه هوانوردی بروکسل
  • DL-Aviation SPRL
  • مدرسه خلبانی عقاب
  • GhentAviation
  • آکادمی هوانوردی هاب ایر
  • Kortrijk Flying Club
  • LindSky Aviation Training & Services
  • Propeller
  • Royal Aero Para Club de Spa
  • آکادمی ونیو
  • کلوپ هوانوردی وست.

در زیر به معرفی یک آکادمی، یک مدرسه و یک کالج خلبانی در بلژیک می پردازیم.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی سابنا در بلژیک

آکادمی هوانوردی CAE آکسفورد بروکسل– آکادمی خلبانی سابنا (Sabena) یک سازمان آموزش هوانوردی است که در سال 1953 ایجاد شده و در Steenokkerzeel بلژیک واقع است. این مدرسه هم اکنون بخشی از آکادمی CAE Global می باشد. آکادمی خلبانی سابنا یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مدارس خلبانی حمل و نقل هواپیمایی در اروپا محسوب می شود. منشا ایجاد مدرسه ای برای آموزش خلبانان هواپیمایی آینده، یعنی مدرسه هوانوردی ملی بلژیک، به سال 1953 برمی گردد. قسمت های تئوری و آموزش پرواز در فرودگاه گریمبرگن انجام می گرفت. بعدها این مدرسه، مدرسه هوانوردی بلژیک و سپس مرکز آموزش هوایی سابنا نام گرفت، و مدرسه به ساختمان جدیدی در فرودگاه ملی بروکسل منتقل شد.

پس از آموزش اولیه پرواز، دوره آموزش پیشرفته پرواز این مدرسه در آنتروپ برگزار می شود و دانشجویان مدت زمان هشت ساعت پرواز را در Diamond DA42 طی می کنند. این پرواز برای یادگیری استفاده از ابزار هواپیما در محیط ترافیک هوایی اروپا توسط دانشجویان طراحی شده است. مرحله نهایی آموزش طی سه هفته با استفاده از شبیه ساز فول موشن شش محوره بوئینگ 737-CL، بوئینگ 737-NG یا ایرباس A320 در فرودگاه بروکسل انجام می شود. 28 ساعت به MCC اختصاص داده می شود که به دانشجویان می آموزد چگونه در یک محیط چند خدمه با هواپیمای جت به طور کارآمد کار کنند و برای آزمون های انتخاب ایرلاین آماده شوند.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی سابنا در بلژیک

رشته خلبانی در مدرسه هوانوردی بروکسل در بلژیک

مدرسه هوانوردی بروکسل یک مدرسه خلبانی است که در بروکسل و شارلوا واقع شده است. این مرکز دوازده سال است که به طور مداوم دوره های آموزش خلبانی را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهد. دوره های زمینی یا ground در مرکز بروکسل برگزار می شود و مهارت های پرواز در فرودگاه بین المللی Brussels South Charleroi توسعه داده می شوند. مدرسه پرواز به دانشجویان این فرصت را می دهد تا گواهینامه خلبان خصوصی اروپا ((PPL (A) را دریافت کرده و در هر کجای دنیا پرواز کنند، چه برای سفرهای خصوصی و چه برای سفرهای حرفه ای. این مدرسه همچنین سفرهای پروازی را برای خلبانان دانشجو و خلبانان واجد شرایط (اعم از خصوصی یا تجاری) در بسیاری از کشورهای مختلف اروپا و سایر مناطق دیگر برگزار می کند.

دوره های نظری PPL به زبان انگلیسی ارائه می شود، بنابراین انگلیسی زبانان مورد استقبال قرار می گیرند. در صورت درخواست دانشجویان، دروس خصوصی نیز توسط این مدرسه ارائه می شود و بنابراین آنها می توانند ترکیبی از دوره های کلاسی و دروس خصوصی را انتخاب کنند. این مدرسه فقط یک مدرسه پرواز هواپیما نیست، بلکه تمامی انواع فعالیت های مرتبط با هوانوردی، مانند دروس پرواز مقدماتی، را سازماندهی می کند. افراد می توانند اولین پرواز را در صندلی سمت چپ هواپیما تجربه کنند. آنها می توانند کنترل هواپیما را به مدت یک ساعت در یک پرواز واقعی زیر نظر خلبان تجاری و مربی پرواز در دست بگیرند.

رشته خلبانی در کالج اوستند ایر در بلژیک

کالج اوستند ایر اولین مدرسه آموزشی معتبر برای خلبانان هواپیمایی در بلژیک مطابق با استاندارد اروپا (JAR-FCL (EASA) است. این کالج دارای زیرساخت بسیار مدرن با میانگین موفقیت 95% است. مربیان این مدرسه با انگیزه و دارای تجربه مرتبط با هوانوردی غیرنظامی هستند. آموزش در یک فرودگاه بین المللی با شرایط آب و هوایی معمول ارائه می شود. آموزش عملی برای اخذ گواهینامه (PPL (A توسط کالج اوستند ایر BE/ATO-001 برگزار می شود. داوطلبان قبل از ثبت نام در این دوره باید دارای شرایط پذیرش باشند؛ از جمله اینکه حداقل 17 سال سن داشته باشند و دارای گواهینامه EASA Part-Med کلاس یک یا دو باشند. برای دریافت گواهینامه خلبان خصوصی (A)، فرد باید حداقل 45 ساعت پرواز کند که 5 ساعت از آن ممکن است با شبیه ساز پرواز باشد.

آموزش نظری و عملی برای گواهینامه خلبان تجاری ((CPL (A) توسط کالج اوستند ایر BE/ATO-001 برگزار می شود. از شرایط پذیرش آن می توان به داشتن حداقل 18 سال سن، گواهینامه پزشکی هوانوردی EASA کلاس یک و دانش کافی از زبان انگلیسی اشاره نمود. علاوه بر این، در این کالج برنامه های ریتینگ ابزاری، ریتینگ چند-موتوره، ریتینگ مدرس پرواز و غیره نیز وجود دارد. کالج اوستند ایر معتقد است گذر آسان از هواپیمای آموزشی به نسل فعلی هواپیماهای مسافربری تنها زمانی تضمین می شود که هواپیمای آموزشی به همان اندازه پیشرفته باشد. آموزش با مدرن ترین فناوری، آمادگی دانشجویان این مدرسه را برای شغل آینده آنها به عنوان خلبان ایرلاین بهینه می کند و شانس آنها را برای استخدام افزایش می دهد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در بلژیک 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در بلژیک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *