ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در دانمارک

رشته خلبانی در دانمارک

رشته خلبانی در دانمارک از طریق کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. تحصیل در دانمارک دارای مزایای بی شماری برای متقاضیان است، لذا تحصیل در رشته خلبانی در این کشور ثروتمند اسکاندیناویایی می تواند انتخابی ایده آل برای کسانی باشد که به دنبال تحصیل در این رشته در خارج از کشور هستند. دانمارک یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل در قاره اروپاست. این کشور شمال اروپا به طور منظم به عنوان یکی از امن ترین و شادترین مکان ها برای زندگی انتخاب می شود. در این کشور، خدمات عمومی با کیفیت بالا مانند مراقبت های بهداشتی رایگان و سیستم حمل و نقل کارآمد به کاهش فشار مالی بر دانشجویان کمک می کند. مقاله حاضر که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است تلاشی در جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در دانمارک 2021 می باشد.

دلایل و مزایای تحصیل رشته خلبانی در دانمارک

دانمارک دارای برخی از مقرون به صرفه ترین شهرهای جهان مانند کپنهاگ و آلبورگ است که به گرمی از دانشجویان استقبال می کنند. کپنهاگ که یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل است برخی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین جاذبه های این کشور را پوشش می دهد. شهرت دانمارک به عنوان خوشحال ترین کشور جهان تنها نتیجه سیاست، فرهنگ یا تاریخ آن نیست. این امر همچنین نتیجه سیاست باز در قبال دانشجویان بین المللی است که توسط قانونگذاران و جوامع دانمارکی به عنوان بخشی اساسی از یک ملت سالم و موفق شناخته می شوند. این کشور اسکاندیناویایی آموزش با کیفیت بالا، احساس آزادی در سبک زندگی و حمایت و رفاه اجتماعی ارائه می دهد. مقایسه کیفیت زندگی در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد دانمارک با 192.53 بالاتر از تمامی کشورها در رتبه اول قرار دارد. همچنین دانمارک کشوری بسیار امن است.

وضعیت امنیت در دانمارک

دانمارک دارای مقام دوم اروپا از نظر کیفیت هوا و ایمنی محیط زیست می باشد. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که حیات وحش آنها در حال کوچک شدن است، در دانمارک این فرصت وجود دارد که بتوان گرازها، گرگ ها، خرس های قهوه ای، خرگوش ها، روباه ها و سنجاب ها را در طبیعت مشاهده نمود. همچنین، دانشجویان می توانند در اوقات فراغت خود از پارک های طبیعی عالی و مناظر شگفت انگیز دانمارک لذت ببرند، از کف سواحل تا جنگل ها، کوه ها و جزایر آن. تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی و یادگیری زبان دانمارکی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در دانمارک می باشند.

آکادمی ها و مدارس خلبانی دانمارک

تحصیل رشته خلبانی در دانمارک از طریق کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی امکان پذیر است. برخی از آکادمی ها و مدارس خلبانی این کشور عبارتند از:

  • Blue Air
  • Copenhagen Air Taxi A /S
  • آکادمی هوانوردی Flight4000
  • Learntofly ApS
  • LenAir
  • آکادمی خلبانی فونیکس

در زیر چند مورد از آکادمی ها و مدارس خلبانی دانمارک را معرفی می کنیم.

رشته خلبانی در Blue Air در دانمارک

Blue Air در وسط Jutland –سرزمین اصلی دانمارک– واقع شده است، در صورتی که امکانات آن در فرودگاه Skive (EKSV) قرار دارد. این فرودگاه 1200 متر باند فرودگاه طولانی دارد و برای عملیات های شبانه روزی تایید شده است. همه مدرسان در Blue Air بسیار واجد شرایط می باشند و از مهارت بالایی برخوردار هستند تا یک دوره آموزشی کامل و دقیق را به دانشجویان ارائه دهند. برای دانشجویانی که می خواهند آموزش عملی پرواز خود را در یک مدت زمان کوتاه و متمرکز انجام دهند، پیشنهاد می شود آموزش عملی پرواز خود را در دپارتمان مدرسه خلبانی Blue Air در مالت تجربه کنند، جایی که آب و هوای مطبوع تقریبا 365 روز سال امکان آموزش پرواز را فراهم می کند.

برای کسانی که می خواهند آموزش خلبانی را شروع کنند، اما شاید کمی مطمئن نیستند که چگونه در یک هواپیمای کوچک بنشینند و خلبان فرمانده شوند، این مدرسه یک درس نمونه ارائه می دهد، که در آن فرد تحت نظارت یک مربی واجد شرایط پرواز مجاز است کنترل هواپیما را بر عهده بگیرد. در این مدرسه، هم آموزش خلبانی هواپیما و هم آموزش خلبانی هلیکوپتر ارائه می شود. از برنامه های آموزشی خلبانی این مدرسه می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود. Blue Air از Cessna 172، Grumman AA1 و Piper Seneca V برای آموزش خلبانی استفاده می کند.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی فونیکس در دانمارک

آکادمی خلبانی فونیکس یک سازمان آموزشی با بیش ترین سرعت رشد در اسکاندیناوی است زیرا از ابتدای سال 2011 تاکنون بیش از 200% رشد داشته است. این آکادمی دومین اپراتور بزرگ در فرودگاه Roskilde می باشد که در Sealand با حدود 1500000 نفر شهروند در نزدیکی کپنهاگ واقع است. فضای آرام و دنجی در پایگاه اصلی وجود دارد و هیچ یک از دانشجویان یا مربیان لباس فرم نمی پوشند. کلمات کلیدی برای آکادمی فونیکس عبارت است از محیط مثبت یادگیری اجتماعی و استانداردهای با کیفیت بالا. این آکادمی مسکن در محل ارائه نمی دهد. در آکادمی خلبانی فونیکس هم آموزش خلبانی هواپیما و هم آموزش خلبانی هلیکوپتر وجود دارد. از برنامه های آموزشی فونیکس می توان به خلبان اسپورت (SPL /LSA)، خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی پرواز (CFI /FI)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)، ریتینگ ابزاری (IR) و غیره اشاره نمود.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی فونیکس در دانمارک

رشته خلبانی در LenAir در دانمارک

LenAir که در سال 1984 تاسیس گردید یک سازمان آموزشی مورد تایید است که تمرکز ویژه ای بر UPRT پیشرفته (Part FCL 745.A) و ریتینگ آروباتیک (EASA, part-FCL 800) دارد. در ماه می 2020، LenAir حق دسترسی به مربیان پرواز UPET پیشرفته را به دست آورد. همه مربیان LenAir با داشتن تجربه زیاد پرواز از رقابت های آروباتیک تا خلبانی برای شرکت های هواپیمایی بسیار واجد شرایط هستند. در LenAir آموزش خلبانی هلیکوپتر وجود ندارد. خلبان خصوصی (PPL)، مربی پرواز (CFI /FI) و Night Rating برنامه های آموزشی خلبانی موجود در LenAir می باشند. LenAir در Roskilde قرار داد. Roskilde یکی از شهرهای دانمارک است که کم تر از یک ساعت رانندگی با کپنهاگ پایتخت دانمارک فاصله دارد.

رشته خلبانی در آکادمی هوانوردی Flight4000 در دانمارک

آکادمی هوانوردی Flight4000 آموزش خلبانی را متناسب با هر کارآموز خلبانی و نیازهای وی قرار می دهد. این آکادمی به هیچ گونه پیش پرداختی نیاز ندارد. آکادمی هوانوردی Flight4000 برنامه هایی را برای PPL، CPL، ATPL، SEP(L)، MEP(L)، Night Rating، IR، CB-IR، E-IR، FI و FI-IR ارائه می دهد. این آکادمی به طور کامل متعلق به گروهی از افراد مرتبط با صنعت است و توسط یک هیئت مدیره هفت نفره اداره می شود. Flight4000 یک پایه آموزشی مقرون به صرفه و مستحکم را با بهترین فرهنگ آموزش اسکاندیناوی و استانداردهای هوانوردی تضمین می کند. این آکادمی فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. آکادمی هوانوردی Flight4000 در Roskilde واقع است.

زندگی دانشجویی در دانمارک

زندگی دانشجویی در دانمارک به طرز حیرت انگیزی بسیار جالب است زیرا یک روز معمولی شامل تحصیل و مطالعات و فعالیت های وقت آزاد است. زندگی تحصیلی در این کشور می تواند سخت و پرفعالیت اما فوق العاده سرگرم کننده باشد. حتی در شهرهای کوچک دانمارک، وقت آزاد دانشجویان می تواند واقعا مفید و حتی سرگرم کننده باشد زیرا زیرساخت ها و امکانات بسیار خوبی وجود دارد. باشگاه ها، انجمن ها و جوامع زیادی متناسب با علایق اجتماعی دانشجویان در این کشور طراحی شده است. موسسات آموزش عالی این کشور کارگاه ها و رویدادهایی را با محوریت پیشرفت دانشجو و آینده آن ها پس از فارغ التحصیلی برگزار می کنند.

همچنین کارگاه های کارآفرینی وجود دارد که خودکفایی و تفکر مستقل را ارتقا می دهند. به علاوه، دانشجویان می توانند از مجموعه ای از فعالیت های ورزشی مانند فوتبال، تنیس، بسکتبال، والیبال و بسیاری موارد دیگر به صورت رایگان لذت ببرند. هزینه زندگی در دانمارک برای دانشجویان بین المللی به عنوان یک تخمین تقریبی 800EUR تا 1200EUR (یورو) می باشد. البته این هزینه ها می توانند بر اساس عادت های دانشجویان بالا یا پایین بروند. با این حال، هزینه های زندگی در پایتخت دانمارک، کپنهاگ، بیش تر از سایر شهرهای این کشور است.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در دانمارک 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در دانمارک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *