ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در سوئد

رشته خلبانی در سوئد

رشته خلبانی در سوئد از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه میگردد. این کشور مدارس خلبانی با ناوگان و امکانات پیشرفته ای دارد. سوئد به واقع یک مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در این کشور اسکاندیناوی دارای مزایای بسیاری است. دانشجویان می توانند علاوه بر این که در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند، بدون وجود مانع زبانی به راحتی در جامعه سوئد زندگی نموده و مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت نمایند و همچنین زبان سوئدی یاد بگیرند. با توجه به کیفیت آموزش در این کشور ثروتمند اروپایی، دریافت مدرک سوئدی و وجود آن در CV مطمئنا می تواند آینده شغلی بسیار خوبی به همراه داشته باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در سوئد 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در سوئد

سیستم آموزشی در سوئد با تاکید جدی دانشجویان را برای ایجاد محیطی که افراد را به حداکثر ظرفیت خود برساند تشویق می کند. همچنین، سوئد جزو معدود کشورهایی است که زمینه تفکر خلاق را فراهم می سازد. این کشور شمال اروپا دارای فضایی بسیار دوست داشتنی و لیبرال است. برنامه های بسیاری به زبان انگلیسی تدریس می شود و مانع زبانی در برقراری ارتباط وجود ندارد زیرا مردم این کشور به راحتی انگلیسی صحبت می کنند. مردم و دولت سوئد و سبک زندگی عمومی این کشور کاملا مخالف هر نوع تبعیض در مورد خارجی ها هستند. همچنین مردم و دولت این کشور بسیار دوستدار محیط زیست و صلح جو می باشند.

در سال های اخیر سوئد به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است و این امر دلایل زیادی دارد. سوئد یکی از بانفوذترین کشورهای اسکاندیناوی است که دارای سیستم آموزشی بین المللی است و دانشگاه های آن به طور مداوم در میان بهترین های جهان قرار می گیرند. نمودار زیر تعداد دانشجویان جدید خارجی در سوئد در سال های تحصیلی مختلف را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان جدید خارجی در سوئد

کار ضمن تحصیل در سوئد، رفاه اجتماعی بالا، امکانات مطلوب زندگی، تاریخ غنی، طبیعت زیبا، ثبات سیاسی و اقتصادی، آزادی بیان، یادگیری زبان سوئدی، و کیفیت بالای زندگی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در سوئد هستند.

آکادمی ها و مدارس خلبانی در سوئد

رشته خلبانی در سوئد از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. در فهرست زیر برخی از آکادمی ها و مدارس خلبانی این کشور پیشرفته اروپایی را نام می بریم:

  • Skies Airline Training
  • STOFLIGHT – آکادمی خلبانی استکهلم
  • آکادمی خلبانی سوئد جنوبی AB
  • آکادمی هوانوردی OSM
  • آکادمی دیاموند ایر
  • Airways Flygutbildning AB
  • Alm Air Flygutbildning
  • Arnold Air AB
  • Arvika Flygklubb
  • Borlange Flygklubb
  • آکادمی خلبانی دیاموند
  • Flyguppdraget
  • Hasslö Flygförening Flygskola
  • Kungsair Training
  • دانشکده هوانوردی دانشگاه لوند
  • Miles Flight Training
  • Nordvästra Skånes Flygklubb
  • Svensk Pilotutbilding
  • آکادمی بین المللی خلبانی سوئد

در زیر برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

رشته خلبانی در آکادمی هوانوردی OSM سوئد

آکادمی هوانوردی (OSM (OSMAA بزرگترین FTO (سازمان آموزش خلبانی) در اسکاندیناوی است و از 1963 آموزش پرواز حرفه ای را برای افراد و شرکت های هواپیمایی ارائه داده است. این آکادمی دارای هم آموزش خلبانی هواپیما و هم آموزش خلبانی هلیکوپتر می باشد. OSMAA به همراه شرکا و شرکت های تابعه خود، طیف گسترده ای از آموزش را برای افراد و شرکت های هواپیمایی ارائه می دهد. با آموزش با کیفیت بالا و صرفه جویی در هزینه، OSMAA به عنوان یکی از ارائه دهندگان آموزش خلبانی بزرگ، حرفه ای و با مهارت در دنیای هوانوردی شهرت و آوازه کسب کرده است. این آکادمی با ناوگان دوازده فروند هواپیمای Cessna 172 G1000، دو فروند Diamond Twin Star DA42 G1000 و دو شبیه ساز نسل جدید بوئینگ 737، می تواند آموزش هایی را در یک کابین خلبان مدرن ارائه دهد که گذر به هواپیمای بزرگ تر را راحت می کند.

خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی خلبانی (CFI/ FI)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) و ریتینگ ابزاری (IR) برخی از برنامه های آموزشی ارائه شده توسط این آکادمی می باشد. OSMAA دارای پیوندهایی با شرکت های هواپیمایی نروژ، فضای دوستانه، ناوگان هواپیمایی مدرن و رویکرد حرفه ای مربیان و کارکنان است. همچنین تحصیل در OSM این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا علاوه بر آشنایی با مردم و فرهنگ سوئد، با افرادی از طیف گسترده ای از کشورها و فرهنگ های مختلف آشنا و دوست شوند. همچنین دانشجویان شانس تجربه و کاوش مناظر زیبای سوئد در حین پرواز را دارند، مناظری که شاید پس از بازگشت به کشور خود دیگر آن ها را تجربه نکنند.

رشته خلبانی در آکادمی هوانوردی OSM سوئد

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی استکهلم سوئد

آکادمی خلبانی استکهلم (Stoflight) در سال 2015 تاسیس شد و به سرعت توسعه یافت به طوری که امروزه به یکی از مدرن ترین و با تجربه ترین سازمان های آموزشی تبدیل شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آکادمی Stoflight تجربه گسترده هواپیمایی است به طوری که از مدیریت ارشد گرفته تا مربیان زمینی آن همه دارای تجربه هواپیمایی هستند. هدف Stoflight استخدام بیش از 90% کارکنان خود به طور مستقیم از صنعت هواپیمایی است و این آکادمی می تواند با اطمینان به عموم اطلاع دهد که به بیش از هدف خود رسیده است.

استکهلم، پایتخت سوئد و همچنین اسکاندیناوی، یک انتخاب عالی برای استقرار این آکادمی است. آکادمی در تقریبا 100 کیلومتری مرکز شهر استکهلم واقع شده است و همواره به دانشجویان توصیه می کند تا از این شهر بازدید کنند. Stoflight با آموزش پرواز– هوانوردی عمومی و تجاری که متناسب با اهداف آکادمی است– احاطه شده است. بیش ترین آموزش پرواز در فرودگاه Stockholm Västerås و Stockholm Arlanda انجام می شود. این آکادمی فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. از برنامه های Stoflight می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود.

رشته خلبانی در دانشکده هوانوردی دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند یکی از معدود دانشگاه هایی است که تحصیلات عالیه در هوانوردی دارد. دانشکده هوانوردی دانشگاه لوند (LUSA) این آرزو را دارد که از طریق تحقیق و توسعه مرکزی برای آموزش پرواز و مرتبط با پرواز باشد. جهان پویای هوانوردی مستلزم آن است که دانشکده هوانوردی دانشگاه لوند از سطح بالایی از توانایی و صلاحیت در هر جنبه آموزشی برخوردار باشد. برخی از مدرسان و مربیان در LUSA همچنین به عنوان خدمه پرواز در شرکت های هواپیمایی تجاری کار می کنند. آموزش خلبان حمل و نقل هوایی فقط یکی از برنامه های مرتبط با هوانوردی در این دانشکده است. دوره های دیگر شامل برنامه مربی پرواز (CFI/ FI)، خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، آموزش از راه دور ATP، آموزش اختصاصی برای نیروهای مسلح سوئد، گارد ساحلی سوئد و پلیس سوئد، دوره های سفارشی در همکاری چند خدمه (MCC)، مدیریت منابع خدمه (CRM) و مدیریت، و غیره است.

چنانچه علاقمند به تحصیل رشته خلبانی در سوئد 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در سوئد با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته خلبانی در سوئد

  1. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    اگه یک نفر مدرک خلبانی از یکی از دانشگاه های ایران یا آموزشگاه های ایرانی بگیره میتونه وارد ناوگان هوایی سوئد یا هر کشور دیگه ای بشه؟ منظورم اینه یک خلبان ایرانی فقط میتونه ناوگان هوایی ایران استخدام شه یا ناوگان هوایی کشور های دیگه هم میتونه استخدام بشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سخت گیری های بسیار زیادی برای ورود فرد به ناوگان هوایی خارجی وجود داره اما غیر ممکن نیست

  2. مجید رضاپور گفت:

    سلام و عرض ادب رضاپور هستم 50 ساله متولد تهران و ساکن تهران .لیسانس هوا فضا دارم و حدود 30 سال سابقه پرواز با هواپیمای ملخی و جت تکموتوره ملخی جت تک موتوره و جت چند موتوره حدود 5000 ساعت پرواز کردم و معلم هواپیمای ملخی اموزشی و چت چند موتوره نیز بودم.
    در حال حاضر معلم خلبان اموزشی در یکی از مدارس اموزش هوانوردی تهران هستم.
    جهت اشتغال به کار در این تخصص در کشور سوید راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید توی این کشور کار پیدا کنید ولی باید بدونید که با توجه به شرایط سنی و سابقه کاری که نزدیک به بازنشستگی هست، پیدا کردن کار سخت هست.
      شما باید از طریق موسسات کاریابی توی این کشور اقدام کنید برای پیدا کردن کار. رزومه خودتون رو باید برای موسسات ارسال کنید و پیشنهاد کاری دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *