ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در قبرس

رشته خلبانی در قبرس

در حال حاضر رشته خلبانی در قبرس بسیار پرطرفدار بوده و می تواند مسیری مناسب برای رسیدن به خواسته بسیاری از علاقه مندان به پرواز باشد. قبرس که به دلیل سواحل آفتابی، هتل های مجلل و خدمات گردشگری بی عیب و نقص خود مشهور است، ثروت خود را در سیستم آموزشی باکیفیت بالای اروپایی خود با شهریه های دانشگاهی مقرون به صرفه و امکانات و مزایای بسیار سرمایه گذاری کرده است. قبرس یک محیط چند فرهنگی و چند زبانه است و اکثر مردم این کشور می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و این یعنی دانشجویان در این کشور با مانع زبانی مواجه نیستند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در قبرس در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در قبرس

قبرس با دانشجویانی از بیش از پنجاه کشور مختلف قدرت فزاینده ای در آموزش بین الملل دارد. این کشور همچنین بالاترین درصد تحصیلات عالی در اتحادیه اروپا دارا است (54.6%). قبرس با داشتن 340 روز آفتابی در سال دومین آب و هوای عالی جهان را دارد. این کشور اروپایی با بیش از 3000000 گردشگر در سال یک جاذبه گردشگری محبوب برای اروپایی ها و اسکاندیناویایی ها می باشد. تحصیل و زندگی در این کشور عضو اتحادیه اروپا مقرون به صرفه است، به ویژه برای دانشجویان EU و EEA. علاوه بر مقرون به صرفه بودن، در این کشور آموزش با کیفیت است. قبرس بیش از 7% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند؛ یعنی سومین سهم بزرگ در اتحادیه اروپا پس از دانمارک و سوئد. قبرس امن ترین کشور کوچک جهان است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور را نشان می دهد: وضعیت امنیت در قبرس

وضعیت امنیت در قبرس

مردم این کشور در مهمان نوازی و صمیمیت شهرت جهانی دارند. قبرس امکانات جذابی دارد. در این کشور شرایط لازم برای تحصیل موفق و راحت فراهم است. تحصیل به زبان انگلیسی، تقویت زبان انگلیسی، سواحل زیبا، جاذبه های شگفت انگیر، کار ضمن تحصیل، و یادگیری زبان ترکی یا یونانی از دیگر مزایای تحصیل در قبرس می باشد.

معرفی آکادمی ها و مدارس خلبانی در قبرس

تحصیل رشته خلبانی در قبرس از طریق دانشگاه، شرکت و مدرسه خلبانی انجام می گیرد. در زیر برخی از مدارس خلبانی این کشور را نام می بریم:

  • مرکز خلبانی آویاتور
  • هوانوردی Dento
  • هوانوردی گریفون (Avgoustinos) با مسئولیت محدود
  • آموزش خلبانی Nemax
  • Nicosia Aeroclub

در ادامه به معرفی موارد فوق می پردازیم.

رشته خلبانی در مرکز خلبانی آویاتور قبرس

مرکز خلبانی آویاتور (AFC) در نیکوزیا قرار دارد. این مرکز در سال 2000 تاسیس گردید و مفتخر است که به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های آموزش پرواز در قبرس شناخته می شود. AFC کاملا مورد تایید اداره هواپیمایی کشوری قبرس است. این مرکز خلبانان از سراسر جهان را در جهت “گواهینامه خلبان خصوصی” آموزش می دهد و خلبانان را برای گواهینامه های خلبان تجاری در انگلستان و آمریکا آماده می سازد. AFC علاوه بر آموزش خلبانی، خدمات هوایی دیگری نیز ارائه می دهد. AFC دارای ناوگان چهار هواپیمایی است که توسط مهندسین بسیار مجرب و با تجربه تا استاندارد عالی نگهداری می شود. این مرکز فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL)، مربی پرواز (CFI/ FI) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود.

رشته خلبانی در هوانوردی Dento در قبرس

هوانوردی Dento در لارناکا یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی قبرس قرار دارد. از زمان تاسیس، این شرکت راه حل های برتر آموزش هوانوردی و خدمات برتر به مشتری را برای مشتریان خود ارائه داده است. هدف Dento این است که به موسسه آموزش خلبانی پیشرویی در اروپا تبدیل شود. هوانوردی Dento به دلیل پرورش خلبانان حرفه ای، مسئول و قابل اعتماد که عملکردی بالاتر و فراتر از استانداردهای صنعت دارند مشهور است. آرزوی Dento این است که فراتر از مرزهای اروپا گسترش یافته و پیشرفته ترین و مطمئن ترین آموزش هوانوردی را در جهان ارائه دهد. Dento فاقد آموزش خلبان هلیکوپتر است. این شرکت برنامه های هوانوردی دارای مدرک تحصیلی نیز دارد. گواهینامه چند خلبانی (MPL) یکی از برنامه های آموزشی این شرکت است.

رشته خلبانی در هوانوردی گریفون (Avgoustinos) در قبرس

هوانوردی گریفون (Avgoustinos) با مسئولیت محدود آموزش مقرون به صرفه ای را در یک فضای راحت و دوستانه متناسب با جدول زمانی و نیازهای همه ارائه می دهد. هوانوردی گریفون یک مدرسه پرواز است که به دانشجویان خود بهترین فرصت را برای دستیابی به رویاهای خود می دهد. هوانوردی گریفون در سال 1996 به عنوان یک اپراتور هواپیما تاسیس شد و طی سال های گذشته به عنوان سازمان برتر آموزش پرواز در قبرس رشد کرد. این مدرسه استانداردهای خود را بر اساس مقررات EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا) حفظ می کند. هوانوردی گریفون فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL) و مربی پرواز (CFI/ FI) اشاره نمود.

رشته خلبانی در هوانوردی گریفون (Avgoustinos) در قبرس

رشته خلبانی در آموزش خلبانی Nemax در قبرس

Nemax در لارناکا قرار دارد و اولین مدرسه پرواز در قبرس است که تحت EASA FCL تایید شده است. همچنین Nemax تنها مدرسه پرواز در قبرس است که آموزش خلبانی را با هواپیماهای جدید برند ارائه می دهد. این مدرسه تنها مدرسه پرواز در قبرس به عنوان یک سازمان نگهداری و پشتیبانی هواپیماهای Tecnam می باشد که توسط EASA تایید گردیده است. این مدرسه فاقد آموزش خلبان هلیکوپتر است. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، خلبان حمل و نقل عمومی (ATPL) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود. قیمت ها برای دوره های ATPL و PPL این مدرسه شامل خوابگاه دانشجویان خارجی است.

رشته خلبانی در Nicosia Aeroclub در قبرس

Nicosia Aeroclub در لفکوزیا (نیکوزیا) تاسیس گردید و در ابتدا در فرودگاه لاکاتامیا با طیف گسترده ای از فعالیت های اعضا و آموزش پرواز فعالیت کرد. اکنون Nicosia Aeroclub در فرودگاه بین المللی لارناکا (LCLK) مستقر است و طیف وسیعی از هواپیماهای Cessna را ارائه می دهد. از زمان تشکیل Nicosia Aeroclub در سال 1996، این مرکز بیش از 100 عضو در فهرست افراد خود داشته است. بسیاری از خلبانان شرکت های هواپیمایی Cyprus Airways، Eurocypria Airlines و بسیاری دیگر از شرکت های هواپیمایی جهان حرفه خود را از این مرکز آغاز کرده اند.

Nicosia Aeroclub برای اعضای خود جلسات کلوپی منظم، سیمنارها و کلینیک هایی در مورد مسائل ایمنی هوا ارائه می دهد. این مرکز تلاش می کند تا آگاهی هوانوردی عمومی در کشور را با ارائه پشتیبانی رایگان از غیر خلبان ها در رسانه های جدید افزایش دهد. Nicosia Aeroclub عضو وابسته فدراسیون فرودگاه های قبرس (CAA) است. این مرکز فاقد آموزش خلبان هلیکوپتر است. خلبان اسپورت (SPL/ LSA)، خلبان خصوصی (PPL) و مربی پرواز (CFI / FI) از جمله برنامه های آموزشی Nicosia Aeroclub می باشند.

رشته خلبانی در دانشگاه کایرنیا/ گیرنه در قبرس

دانشگاه کایرنیا/ گیرنه در قبرس شمالی، دارای برنامه کارشناسی خلبانی – آموزش خلبان حرفه ای به زبان انگلیسی می باشد. این برنامه در پاییز (سپتامبر) و بهار (فوریه) دارای پذیرش است. طول این برنامه به مدت 8 نیمسال است. شهریه هر نیمسال تحصیلی آن معادل 5000€ (یورو) می باشد. این شهریه شامل 50% بورس تحصیلی است که به کلیه دانشجویان بین المللی ارائه می شود. 105€ (یورو) هزینه ثبت نام اضافی نیز باید یکجا پرداخت شود. هزینه های سالانه بیمه سلامت و فعالیت های اجتماعی نیز اعمال می شود. به علاوه، هزینه زندگی حین تحصیل 250€ تا 500€ (یورو) در ماه برآورد می شود. دانشجویان می توانند در طول تحصیل در سراسر این جزیره به طور پاره وقت کار کنند. این مشاغل پاره وقت بسته به نوع کار معمولا دارای حقوق 300€ تا 500€ (یورو) هستند.

دانشگاه ها معمولا فرصت هایی را به صورت پاره وقت به دانشجویانی ارائه می دهند که دائما از نظر آکادمیک سرآمد هستند. دانشجویان خارجی نیز می توانند در این رشته ثبت نام کنند. شکل ارزیابی معدل کل دانشجو است. گواهینامه پایان دوره تحصیلات دبیرستان، گواهینامه A-Level، مدرک زبان انگلیسی (در صورت وجود)، و کپی گذرنامه از الزامات این برنامه هستند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در قبرس در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار ضمن تحصیل در قبرس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *