ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در قطر

رشته خلبانی در قطر

تحصیل در رشته خلبانی در قطر از طریق “کالج هوانوردی قطر” انجام می گیرد و در واقع، این کالج تنها مرکز آموزش خلبانی در این کشور است. کالج هوانوردی قطر در سال 1975 به عنوان کالج هوانوردی غیرنظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس تاسیس گردید و اکنون پیشروترین ارائه دهنده آموزش در صنعت هوانوردی-هواپیمایی در منطقه خلیج فارس است. کالج هوانوردی قطر دوره های تمام وقت و مصوب برای خلبانان، مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما، کنترل کننده های ترافیک هوایی، هواشناسان و دیسپچرهای پرواز و دوره های کوتاه مدت در رشته های مختلف مرتبط با هوانوردی ارائه می دهد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در قطر 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در قطر

با توجه به این که آموزش از اولویت های اصلی مردم و دولت قطر است، می توان انتظار داشت که استانداردها به ویژه در مورد تحصیلات دانشگاهی بسیار بالا باشد. در واقع، قطر از نظر کیفیت آموزش عالی که ارائه می دهد شهرت بسیاری در جهان عرب دارد. دانشجویان در قطر از سیستمی بهره مند می شوند که دانش عملی و یک ساختار دانشگاهی همه جانبه را ارتقا می دهد. نمودار زیر تعداد دانشجویان ثبت نام شده در قطر در سال های گذشته بر اساس جنسیت را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان ثبت نام شده در قطر در سال های گذشته

قطر کشوری امن و امان برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در آن را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در قطر

دانشجویانی که می خواهند در قطر تحصیل کنند، فرهنگ عربی و فرهنگ اسلامی را تجربه کرده و زبان عربی را یاد می گیرند. تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، محیط پشتیبان و استقبال کننده، و سواحل زیبا از دیگر مزایای تحصیل در قطر می باشد. از طرفی، پس از اتمام تحصیل فرصت های زیادی برای کار در قطر وجود دارد. نمودار زیر نرخ بیکاری در قطر را نشان می دهد.

بررسی نرخ بیکاری در کشور قطر

همان طور که نمودار فوق نشان می دهد وضعیت اشتغال در این کشور فوق العاده خوب است.

تاریخچه رشته خلبانی در قطر

قطر با جمعیت بیش از 2832000 نفر فقط یک مدرسه خلبانی دارد و آن کالج هوانوردی قطر (Qatar Aeronautical College (QAC)) است. اولین بحث ها درباره هوانوردی در قطر از سال 1927 آغاز شد. این بحث ها بر سر تهیه یک باند فرود اضطراری نزدیک به دوحه برای هواپیماها در مسیرهای بین المللی متمرکز بود. با آغاز کار شرکت های نفتی، نیاز به پشتیبانی هوایی مشخص شد. همزمان، اهمیت استراتژیک و تجاری قطر در سطح بین المللی نیز در حال شناخته شدن بود. با توسعه شرکت های نفتی در قطر، تقاضا برای خدمات مسافربری افزایش یافت.

و بنابراین در سال 1952 شرکت هواپیمایی خلیج فارس اولین خدمات برنامه ریزی شده را در دوحه آغاز نمود. از آن پس توسعه سریع بود و باند جدیدی برای پاسخگویی به نیازهای شرکت های هواپیمایی بین المللی که با هواپیماهای مسافربری بزرگ تری کار می کردند ساخته شد. نیم قرن بعد، دوحه دارای یکی از شلوغ ترین و مجهزترین فرودگاه های خلیج فارس، یعنی ایرلاین ملی خود با نام قطر ایرلاینز (Qatar Airways) که به سرعت در حال رشد است، و یک موسسه آموزشی کلاس جهانی برای صنعت هوانوردی یعنی کالج هوانوردی قطر شد. این کالج به علاقه مندان رشته های هوانوردی از جمله خلبانی آموزش ارائه می دهد.

رشته خلبانی در کالج هوانوردی قطر

کالج هوانوردی قطر (QAC) در سال 1975 به عنوان کالج هوانوردی غیرنظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس تاسیس گردید. این کالج در دوحه، یکی از بهترین شهرهای قطر برای تحصیل، قرار دارد. QAC دوره های تمام وقت و کوتاه مدت ارائه می دهد و در منطقه خلیج فارس سرآمد است. گروه آموزش خلبان این کالج دانشجویان را برای شغل خلبان هواپیمای تجاری آماده می کند. این کالج فاقد آموزش خلبان هلیکوپتر است. QAC دارای آموزش خلبان هواپیما، آموزش تعمیر و نگهداری هواپیما، دوره های دیسپچر هواپیما و آموزش کنترل ترافیک هوایی است. از برنامه های آموزشی این کالج می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، و خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) اشاره نمود.

رشته خلبانی در کالج هوانوردی قطر

ارائه درخواست برای رشته خلبانی در کالج هوانوردی قطر

هنگام ارائه درخواست برای اخذ پذیرش در کالج هوانوردی قطر در این کشور، فرد متقاضی باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کند. توصیه می کنیم متقاضیان لیست مدارک لازم را مستقیما از دانشگاه بخواهند زیرا ممکن است برای متقاضیان کشورهای مختلف متفاوت باشد. در زیر فهرستی از مدارک مورد نیاز احتمالی را معرفی می کنیم:

  • تمام مدارک آکادمیک
  • فرم درخواست پذیرش آنلاین
  • گواهینامه IELTS یا TOEFL
  • گذرنامه
  • شماره تماس
  • آی دی ایمیل
  • اطلاعاتی درباره خانواده
  • عکس
  • گواهی پرداخت شهریه
  • هزینه درخواست
  • بیمه درمان و عمر
  • ویزای دانشجویی
  • گواهی پزشکی
  • گواهی حمایت مالی
  • شناسنامه
  • پشتیبانی اسپانسر محلی

زندگی دانشجویی در قطر

دانشجویان با تحصیل در قطر از امکانات زیادی بهره مند شده و چشم اندازهای جهانی مختلفی را در این کشور عربی به دست می آورند. بسیاری از دانشجویان خارجی بدون توجه به اینکه از کدام کشور هستند از آشنایی با سنت ها و فرهنگ قطر استقبال می کنند. جالب توجه است که غذاهای قطری به راحتی مورد علاقه بسیاری از خارجی ها در این کشور قرار می گیرند. بسیاری از موسسات آموزش عالی با تشکیل نمایشگاه ها و رویدادهای شغلی دانشجویان را برای آینده آماده می کنند که راهی عالی برای شبکه سازی و ملاقات با شرکت ها و سازمان هایی است که می توانند دانشجویان را به آرزوهای شغلی خود برسانند. با کمال تعجب تمام موسسات آموزش عالی قطر با دسترسی آسان به مراکز شهر، فرودگاه ها و غیره فاصله بسیار کمی از شهرها دارند.

قطر کشوری از نظر زیبایی متنوع است که از دانشجویان استقبال می کند. این کشور صلح آمیز و بسیار بی خطر است. قطر یک کشور اسلامی است که با قوانین اسلامی بسیاری اداره می شود. مصرف عمومی الکل شدیدا ممنوع است و بعضی اوقات مجازات دارد؛ قوانین سختگیرانه ای برای افراد محلی و بازدیدکنندگان وجود دارد. توصیه می شود که دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در قطر را دارند از قوانین این کشور پیروی کنند و به فرهنگ و افراد پیرامون خود در هنگام تحصیل و خارج از محیط دانشگاه احترام بگذارند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در قطر 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه زندگی و تحصیل در قطر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

3/5 - (2 امتیاز)

12 دیدگاه برای “رشته خلبانی در قطر

  1. علی گفت:

    سلام آیا از رشته تجربی هم میشه در قطر به تحصیل خلبانی اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه

  2. مهرناز گفت:

    سلام ما باید چه رشته ای رو انتخاب کنیم در ایران و بخونیم تا موقع دانشگاه به این‌کالج بتونیم بریم و چطور باید ثبت نام‌کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست رشته ریاضی تحصیل کنید

  3. Ali گفت:

    سلام،وقت بخیر?
    ببخشید هزینه آموزش خلبانی در قطر(از مقطعpplتاatpl) با آموزش های عملی و پرواز چقدر هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 60000$ (دلار)

  4. محمد گفت:

    من می خام تا ماه آینده در قطر تحصیل خلبانی ام رو شروع کنم ایا شما در این مورد می تونین مشاوره و کمک تخصصی به من کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران در زمینه کاریابی خدماتی نداره دوست من

  5. محمد گفت:

    سلام
    ببخشید هزینه اموزش صفر تا صد خلبانی مسافربری در قطر چقدر هست برای امسال(1400)
    فقط هزینه ی اموزش

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل دوره خلبانی اول باید بررسی شه که با پذیرش این دوره به شما ویزا میدن یا خیر
      بهتره که در حال حاضر اگر به این دوره فکر میکنید اون رو در ترکیه بگذرونید

  6. محمد گفت:

    من به تازگی گواهینامه PPL.CPL.IRرو گرفتم و ۲۵ سالم هست و کارت پایان خدمت هم دارم .
    قصد مهاجرت کاری به قطر یا امارات رو دارم ایا امکانش هست؟
    ایا خلبانی جز شغل های مورد نیاز قطر یا امارات هست؟
    اگه هست چطور باید استخدام بشم؟
    لطفا راهنمایی کنین ??????

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در قطر به عنوان یک خلبان باید دعوتنامه کاری دااشته باشید که میتونید از طریق ایرلاین های این کشور پیگیر بشید که براتون صادر میکنن یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *