ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در مالزی

رشته خلبانی در مالزی

رشته خلبانی در مالزی به عنوان یکی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی، از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. مالزی کشور Air Asia (یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت در آسیا)، Malaysia Airlines و تعدادی دیگر از شرکت های هواپیمایی، تقاضای زیادی برای خلبانان ایرلاین دارد اما تعداد نسبتا کمی مرکز آموزش خلبانی دارا می باشد. این کشور با بیش از 40000 دانشجوی بین المللی از بیش از صد کشور مکان بسیار محبوبی برای تحصیلات عالی است.

دانشجویان بین المللی که در مالزی تحصیل می کنند تجربه زندگی در یک جامعه چندفرهنگی را تجربه می کنند. در مالزی سه نژاد بزرگ، یعنی مالایی ها، چینی ها و هندی ها، همراه با سایر اقلیت های قومی وجود دارند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در مالزی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته خلبانی در مالزی

مالزی برنامه های آموزشی با کیفیت بالا را برای دانشجویان این کشور ارائه می دهد. کیفیت موسسات آموزشی در مالزی توسط دولت آن کنترل می شود. موسسات آموزش عالی این کشور دوره های آموزشی حرفه ای و متمرکز بر شغل را ارائه می دهند که به روز و مرتبط با بازار هستند. فارغ التحصیلان موسسات آموزشی این کشور مشکلی برای ورود به کار در کشور خود ندارند. قانون مالزی به دارندگان کارت دانشجویی یا مجوز تحصیل، اجازه کار در حین تحصیل را می دهد. این امر دانشجویان را قادر می سازد تا مخارج زندگی خود را تامین کرده و پول توجیبی اضافی برای سفر و فعالیت های تفریحی به دست آورند. دانشجویان مجاز به کار نیمه وقت به مدت حداکثر 20 ساعت در هفته هستند.

نمودار زیر تعداد دانشجویان ثبت نام شده در موسسات آموزش عالی دولتی مالزی را در سال های مختلف بر اساس جنسیت نشان می دهد:

تعداد دانشجویان ثبت نام شده در موسسات آموزش عالی دولتی مالزی

مالزی کشوری از نظر سیاسی سالم و از نظر جغرافیایی ایمن و عاری از بلایای طبیعی است. این کشور با زیرساخت های مدرن و سیستم حمل و نقل کارآمد، مکانی امن و راحت را برای زندگی و تحصیل ایجاد می کند. تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، مهاجرت آسان، و زیبایی های طبیعت از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در مالزی است.

مراکز آموزش خلبانی در مالزی

رشته خلبانی در مالزی از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. در فهرست زیر برخی از دانشگاه ها، آکادمی ها و مدارس خلبانی موجود در این کشور را نام می بریم:

  • آموزش پرواز آسیا و اقیانوسیه
  • کلوپ پرواز Air Adventure
  • مرکز هوانوردی آسیایی Excellence Sdn Bhd
  • HM Aerospace Sdn Bhd
  • آکادمی هوانوردی International Aero
  • دانشگاه مدیریت و علوم (MSU)
  • آکادمی پرواز مالزی (MFA)
  • Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM)
  • آکادمی هلیکوپتر Layang Layang (LLHA)

در بخش های زیر به معرفی برخی از این مراکز آموزش خلبانی می پردازیم.

رشته خلبانی در Universiti Tun Hussein Onn Malaysia

Universiti Tun Hussein Onn Malaysia یا UTHM یکی از معدود دانشگاه های دولتی در مالزی است که لیسانس هوانوردی ارائه می دهد. برنامه ارائه شده توسط این دانشگاه متمرکز بر فناوری مهندسی هوانوردی است تا دانش و مهارت قابل توجهی را برای مهندسان آینده در زمینه هوانوردی فراهم کند. این دانشگاه دو دوره هوانوردی ارائه می دهد که عبارتند از:

  • کارشناسی فناوری مهندسی هوانوردی (خلبانی حرفه ای)
  • کارشناسی فناوری مهندسی هوانوردی (تعمیر و نگهداری هواپیما)

پس از اتمام برنامه، دانشجو به خوبی به دانش نظری و عملی در هوانوردی مجهز می شود تا گواهینامه خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) یا گواهینامه مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما (AMEL) را به دست آورد.

رشته خلبانی در آکادمی پرواز مالزی

رشته خلبانی در آکادمی پرواز مالزی

با توجه به تغییر ماهیت صنعت، آکادمی پرواز مالزی (MFA) همچنان با شرکت های هواپیمایی و متخصصان صنعت مشغول معرفی اصلاحات در برنامه درسی ارائه شده است. دوره های ارائه شده توسط MFA توسط سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) و CAAM (سازمان هواپیمایی کشوری مالزی) معتبر شناخته می شوند. حداکثر تعداد کارآموزانی که در هر گروه در MFA پذیرفته می شوند، مطابق با شرایط سختگیرانه CAAM بیست کارآموز می باشد. دوره های ارائه شده توسط این آکادمی، دیپلم یا مدرک تحصیلی نیست. MFA دوره هایی را برای تجهیز کارآموزان خود برای به دست آوردن گواهینامه های زیر ارائه می دهد:

  • گواهینامه خلبان خصوصی (PPL)
  • گواهینامه خلبان تجاری (CPL)
  • گواهینامه خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)
  • گواهینامه دستیار مربی پرواز (AFI)

رشته خلبانی در آکادمی هلیکوپتر Layang Layang مالزی

آکادمی هلیکوپتر Layang Layang یکی از معدود آکادمی های آموزش پرواز مالزی است که در Sabah واقع شده است. این آکادمی دارای هواپیماهای آموزشی مختلفی مانند Cessna 172، Skyhawk، Bell 206 و Eurocopter AS 355 است تا بهترین منابع را در اختیار دانشجویان قرار دهد. آکادمی هلیکوپتر Layang Layang یا LLHA همچنین به طور مداوم با متخصصان صنعت کار می کند و دوره های آن ها توسط CAAM معتبر شناخته می شود. این آکادمی آموزش کاملی برای بال ثابت (Fixed Wing) و بال متحرک (Rotary Wing) ارائه می دهد که هر دو دارای گواهینامه ATPL و همچنین گواهینامه PPL و CPL هستند.

رشته خلبانی در آموزش پرواز آسیا و اقیانوسیه در مالزی

Asia Pacific Flight Training Sdn Bhd یا آموزش پرواز آسیا و اقیانوسیه Sdn Bhd، آکادمی آموزش پرواز خود با نام “آموزش پرواز آسیا و اقیانوسیه (APFT)” را برای تخصص در دوره های خلبانی ایرلاین برای شرکت های هواپیمایی تجاری در فرودگاه سلطان اسماعیل پترا، Pengkalan Chepa، Kota Bharu Kelntan افتتاح نمود. APFT توسط سازمان هوانوردی غیرنظامی (DCA) و وزارت آموزش عالی مالزی به عنوان یک موسسه آموزش عالی پیشرفته به طور کامل معتبر شناخته شده است. APFT که توسط ایکائو به رسمیت شناخته شده است توسط Malaysia Airlines و دیگر شرکت های هواپیمایی بزرگ به عنوان سازمانی تایید شده برای آموزش پرواز خلبانان کارآموز آن ها انتخاب شده است. آموزش پرواز آسیا و اقیانوسیه، یک کالج کاملا معتبر در زمینه آموزش پرواز است که برای آموزش و سنجش دانشجویان برای گواهینامه ها و دوره های زیر مورد تایید است:

  • گواهینامه خلبان خصوصی
  • گواهینامه خلبان تجاری
  • ریتینگ Night VFR
  • ریتینگ ابزاری
  • ریتینگ دستیار مربی پرواز
  • ریتینگ مربی پرواز
  • گواهینامه خلبان تجاری (هلیکوپتر)

رشته خلبانی در کلوپ پرواز Air Adventure در مالزی

کلوپ پرواز Air Adventure یا AAFC یک مرکز آموزشی ثبت شده و معتبر شناخته شده توسط DCA است که که هفت روز هفته با 7 هواپیما کار می کند و به دانشجویان محلی و بین المللی آموزش گواهینامه خلبان خصوصی (PPL) ارائه می دهد. نرخ ها در این مرکز آموزشی از 33000RM (رینگیت مالزی) در Cessna 150 تا 39000RM (رینگیت مالزی) در Cessna 172P می باشد. AAFC در فرودگاه بین المللی قدیمی کوالالامپور که یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل است فعالیت می کند و تا مرکز شهر کوالالامپور 20 دقیقه فاصله دارد. هتل های ارزان قیمت در فاصله 10 دقیقه ای با تاکسی قرار دارند و غذا و نوشیدنی با قیمت مقرون به صرفه در سراسر منطقه موجود است و این مکان آموزشی را برای دانشجویان بین المللی جذاب کرده است. مدرسان این مرکز انگلیسی، مالایی، ماندارین، کانتونی، آلمانی و فرانسوی صحبت می کنند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در مالزی 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار ضمن تحصیل در مالزی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *