ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در نروژ

رشته خلبانی در نروژ

رشته خلبانی در نروژ از طریق آکادمی، مدرسه و کلوپ خلبانی به متقاضیان ارائه می گردد و تحصیل در دانشگاه های دولتی آن کاملا رایگان است. تحصیل در رشته خلبانی در این کشور مرفه اروپایی دارای مزایای زیادی است و بنابراین انتخاب بسیار خوبی برای علاقه مندان به تحصیل این رشته در خارج از کشور به شمار می آید. اطلاع از مراکز آموزش خلبانی در این کشور امری ضروری برای متقاضیان است؛ لذا در همین زمینه تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته خلبانی در نروژ 2021 تهیه نموده است.

نکته جالبی که در مورد تحصیل در نروژ وجود دارد این است که دانشجویان در این کشور با مانع زبانی مواجه نخواهند شد زیرا همه نروژی ها می توانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند. حتی نروژی ها دوست دارند با انگلیسی صحبت کردن با افراد و دانشجویان از کشورهای دیگر مهارت های زبان خود را تمرین و ارتقا دهند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته خلبانی در نروژ

از زمان کشف نفت در سواحل نروژ در سال 1969، نروژی ها از سطح بالایی از زندگی برخوردار بوده اند. نروژ کشوری امن برای تحصیل، کار و زندگی است و میزان جرم و جنایت در آن کم است. این کشور بازار کار جذابی دارد و نرخ بیکاری در آن پایین است (در حال حاضر 3.35% با وجود تاثیرات همه گیری ویروس کرونا). نروژ دارای اقتصادی باز با شرکت های بین المللی بسیار و تجارت خارجی گسترده است. این کشور دارای یک جامعه مرفه است که در آن ترکیبی از یک شغل چالش برانگیز همراه با زندگی خانوادگی و اوقات فراغت کاملا امکان پذیر است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور ثروتمند اروپایی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در نروژ

نمودار زیر نیز نرخ بیکاری در نروژ در سال های 2018 تا 2020 را نشان می دهد:

نرخ بیکاری در نروژ

نروژی ها عاشق فضای باز هستند و از هر فرصتی برای اسکی یا پیاده روی استفاده می کنند؛ لذا تحصیل در این کشور فرصتی مغتنم برای دانشجویان علاقه مند به فضای باز و اسکی است. به علاوه، در نروژ، مراقبت های بهداشتی نسبتا مقرون به صرفه است و برای مسکن دانشجویی توسط دولت یارانه پرداخت می شود، بنابراین مسکن بسیار مقرون به صرفه و در استاندارد بسیار بالایی است. همچنین، قیمت ها در کافه های دانشجویی همواره بسیار مناسب هستند. تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، یادگیری زبان نروژی، و زیبایی های طبیعت، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در نروژ می باشد.

مراکز آموزش خلبانی در نروژ

رشته خلبانی در نروژ از طریق آکادمی، مدرسه و کلوپ خلبانی ارائه می گردد. در فهرست زیر برخی از آکادمی ها، مدارس و کلوپ های خلبانی موجود در نروژ را نام می بریم:

  • آکادمی آموزش پرواز هوانوردی
  • Gardermoen Flyklubb
  • Luftfartsskolen AS
  • Oslo Glyveklubb
  • Pilot Flyskole
  • Rakkesstad flyklubb
  • Sola Flyklubb
  • Uglen

در بخش های فرعی زیر برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

رشته خلبانی در آکادمی آموزش پرواز هوانوردی نروژ

آکادمی آموزش پرواز هوانوردی متعلق به خلبانان حرفه ای است و توسط آن ها اداره می شود. پرسنل این آکادمی از سال 1978 در بازار هواپیمایی-هوانوردی فعالیت داشته اند و این آکادمی دارای تجربه طولانی در کار با هواپیما و هلیکوپتر هم در زمینه آموزش و هم در زمینه بازار است. کارمندان اداری، مربیان ارشد و خلبانان این مرکز آموزشی به عنوان کاپیتان در شرکت های هواپیمایی مشغول به کار هستند. آکادمی آموزش پرواز هوانوردی در Hamar نروژ واقع شده است و انواع دوره های آموزشی و آموزش نظری را ارائه می دهد. از برنامه های آموزشی این مرکز می توان به خلبان اسپورت (SPL/ LSA)، خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)، مربی پرواز (CFI/ FI)، ریتینگ ابزاری (IR) و ریتینگ کلاس چند موتوره اشاره نمود.

رشته خلبانی در آکادمی آموزش پرواز هوانوردی نروژ

رشته خلبانی در Uglen و Gardermoen Flyklubb در نروژ

Uglen در اسلو، پایتخت نروژ و یکی از بهترین شهرهای نروژ برای تحصیل، واقع شده است. Uglen یک کلوپ یا باشگاه هوایی غیر انتفاعی است. این مرکز آموزش EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اروپا) را برای PPL، LAPL و Night Rating ارائه می دهد. این مرکز آموزشی فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است و برنامه های آموزشی آن عبارتند از خلبان خصوصی (PPL)، Night Rating و ریتینگ ابزاری (IR). Gardermoen Flyklubb یا Gardermoen Aero Club در فرودگاه اسلو/ گاردرموئن – فرودگاه اصلی– واقع شده است. این مرکز با دو هواپیما کار می کند: یکی 2004 C172S – Skyhawk SP 180hp برای آموزش و تور، و دیگری C182P برای تور. این کلوپ نیز فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. تنها برنامه آموزشی آن خلبان خصوصی (PPL) می باشد.

رشته خلبانی در Sola Flyklubb و Rakkesstad flyklubb در نروژ

Sola Flyklubb یکی از بزرگ ترین و فعال ترین کلوپ های هوایی نروژ است که بیش از 250 عضو دارد. این کلوپ در فرودگاه استاوانگر در سولا (ENZV) واقع شده است. Sola Flyklubb دارای یک مدرسه پرواز فعال است که آموزش های مربوط به PPL-A را ارائه می دهد. در این مرکز، هر ساله از سپتامبر تا مارس یک دوره نظری (فقط به زبان نروژی) در دسترس است. آموزش پرواز در تمام سال در دسترس می باشد. این مرکز فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. Rakkesstad flyklubb یکی از بزرگ ترین کلوپ های هوانوردی نروژ است. این کلوپ در Rakkestad نروژ واقع است. Rakkesstad flyklubb دارای یک پایگاه اولیه در فرودگاه Ski و فرودگاه Rakkestad می باشد. همچنین دارای پایگاه بهاری و پاییزی در فرودگاه Rakkestad است. این کلوپ درست در بیرون از مرکز اسکی واقع شده است. تنها برنامه آموزشی این کلوپ خلبان خصوصی (PPL) می باشد.

رشته خلبانی در Pilot Flyskole و Oslo Flyveklubb در نروژ

Pilot Flyskole در نزدیکی اسلو واقع شده است. این مدرسه آموزش کامل و یکپارچه خلبانی را ارائه می دهد و دانشجویان خود را برای پروازهای تجاری و مشاغل در شرکت های هواپیمایی آماده می سازد. این مرکز دارای آموزش کلاس درس و امکانات مدرن به همراه هواپیماهای زیاد و دو شبیه ساز Cessna و Boeing 737 می باشد. این مدرسه فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان اسپورت (SPL/ LSA)، خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره کرد. Oslo Flyveklubb کلوپ پرواز دیگری در نروژ است. این کلوپ از دهه پنجاه به آموزش خلبانان خصوصی واجد شرایط می پردازد. Oslo Glyveklubb ساعات پرواز ارزان و پرواز ایمن ارائه می دهد. این مدرسه فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است و فقط یک برنامه آموزشی یعنی خلبان خصوصی (PPL) دارد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در نروژ 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت بعد از تحصیل در نروژ با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *