ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در نیوزلند

رشته خلبانی در نیوزلند

رشته خلبانی در نیوزلند به عنوان کشوری پیشرفته در جنوب اقیانوسیه از طریق دانشگاه، کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی به متقاضیان ارائه می گردد. تحصیل در این کشور دارای مزایای زیادی است به طوری آن را به گزینه ای بسیار خوب برای علاقه مندان به تحصیل رشته خلبانی در خارج از کشور تبدیل می کند. با ادامه افزایش جمعیت جهان، تمایل به پرواز مشهودتر شده است. با افزایش سریع ترافیک هوایی در سراسر جهان، علاوه بر اروپا و فراتر از آن، نیاز روزافزونی به جوانان متخصص برای ورود به حوزه حمل و نقل و هوایی وجود دارد. خلبانی یک شغل بسیار مورد تقاضا و دارای درآمد زیاد است. کارفرمایان در هنگام استخدام خلبان، موسسه آموزشی را که متقاضیان در آن حضور داشته اند را در تصمیم گیری خود دخیل می سازند.

برخی از بهترین برنامه های هوانوردی و خلبانی جهان در نیوزلند ارائه می شود. بنابراین برای کسانی که به دنبال تحصیل در هر زمینه ای از صنعت هوانوردی هستند، نیوزلند توصیه می شود. همچنین، صنعت هواپیمایی این کشور در حال بزرگ تر شدن می باشد. بنابراین واضح است صنعت هواپیمایی آن فرصت های شغلی فراوانی را فراهم می سازد. از طرفی، نیوزلند یک کشور مهاجرپذیر است و دانشجویان می توانند به کار و زندگی پس از تحصیل در آن بیاندیشند. به علاوه، تحصیل به زبان انگلیسی یک مزیت بزرگ تحصیل در نیوزلند است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند 2024 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند یعنی تحصیل در سطح جهانی؛ بنابراین دانشجویانی که در نیوزلند تحصیل می کنند چشم اندازهای شغلی بهتری را کسب خواهند کرد. همه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در بین سه صد برتر دانشگاه های جهان قرار دارند. علاوه بر این، دانشجویان با تحصیل در این کشور مهارت های رهبری و مهارت های عملی را برای به اشتراک گذاشتن با کشور خود کسب خواهند کرد. به این ترتیب، وقتی پس از تحصیل دانشجویان به کشور خود باز می گردند می توانند تغییر مثبتی را در کشور خود ایجاد کنند. نیوزلند یک جامعه چند فرهنگی است و مردم این کشور دوستدار طبیعت، صادق و گشاده رو هستند. نیوزلند یکی از آرام ترین کشورهای جهان است؛ فساد در آن کم و شفافیت و امنیت زیاد است. نمودار زیر وضعیت امنیت در نیوزلند را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در نیوزلند

در این کشور تعادل خوبی بین کار و زندگی وجود دارد. نیوزلند کوچک و کم جمعیت است، بنابراین رفت و آمد و انجام کارها در آن نسبتا آسان است. تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، بورسیه های تحصیلی، زیبایی های طبیعت، کار ضمن تحصیل، و محیط های یادگیری با فناوری پیشرفته و مدرن از دیگر مزایای تحصیل در نیوزلند می باشند.

تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در نیوزلند

نیوزلند با جمعیت نزدیک به پنج میلیون نفری خود دارای یازده شرکت هواپیمایی از جمله شرکت حامل پرچم این کشور (Air New Zealand) می باشد. بر اساس پیش بینی ایرباس (Airbus) تا چهار دهه آینده تعداد مسافران هواپیمایی به سه شهر برتر نیوزلند تقریبا دو برابر خواهد شد و به 38000000 خواهد رسید. آمارها همچنین نشان می دهد که نیوزلندی ها در میان پر رفت و آمدترین مسافران جهان قرار دارند. بر این اساس، نیوزلند دارای یکی از بالاترین نرخ های مالکیت هواپیما در جهان است. در آخرین شمارش، 3350 هواپیما در نیوزلند ثبت شده است (به استثنای هواپیماهای نظامی). به عبارت دیگر می توان گفت به ازای هر 1200 نفر یک هواپیما در این کشور وجود دارد. لذا، واضح است که صنعت هواپیمایی نیوزلند فرصت های شغلی فراوانی را فراهم می کند.

در حال حاضر، فردی که به عنوان خلبان در نیوزلند کار می کند معمولا سالانه 157000NZD (دلار نیوزلند) درآمد دارد (یعنی ماهیانه 13100NZD). این متوسط حقوق سالانه شامل حق مسکن و سایر مزایا می باشد. باید توجه داشت که حقوق خلبانان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت و موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. محدوده حقوق سالانه خلبانان در نیوزلند به صورت زیر است:

محدوده حقوق سالانه خلبانان در نیوزلند

در نیوزلند رشته خلبانی از طریق دانشگاه، کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. شرایط ورود به این رشته در نیوزلند عبارت است از: داشتن حداقل هفده سال سن؛ توانایی خواندن، صحبت کردن، نوشتن و درک زبان انگلیسی؛ گذراندن معاینات پزشکی؛ و فارغ التحصیلی از دبیرستان. برخی از مراکز آموزش خلبانی در نیوزلند عبارتند از دانشگاه مسی، آکادمی هوانوردی بین المللی نیوزلند، و آکادمی یادگیری Air New Zealand.

الزامات اساسی جهت پذیرش در رشته خلبانی در نیوزلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند هستند، باید تمامی الزامات اساسی جهت پذیرش در رشته خلبانی را به طور دقیق رعایت کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد. زیرا اولین سوالی که به ذهن تمامی متقاضیان تحصیل رشته خلبانی در خارج از کشور می رسد، الزامات اولیه در این زمینه می باشد. اصلی ترین الزامات برای دانشجویان رشته خلبانی در نیوزلند رعایت شرایط سنی می باشد. حداقل سنی که یک داوطلب برای انجام برنامه آموزش خلبانی در خطوط هوایی نیوزلند باید داشته باشد 18 سال است.

برای آشنایی بیشتر با دیگر الزامات جهت پذیرش در رشته خلبانی در نیوزلند به موارد زیر توجه فرمایید:

الزامات جهت پذیرش در رشته خلبانی در نیوزلند

رشته خلبانی در دانشگاه مسی نیوزلند

دانشگاه مسی (Massey University) دارای برنامه کارشناسی هوانوردی (خلبان حمل و نقل هوایی) می باشد که در آن آموزش پرواز با تحصیل دانشگاهی ادغام شده است. این برنامه به صورت تمام وقت است و سه سال به طول می انجامد. دانشگاه مسی تنها مکانی در نیوزلند است که در آن دانشجویان می توانند اشتیاق و علاقه خود به هوانوردی را به یک مدرک دانشگاهی تبدیل کنند. مسی نه تنها یک مرکز آموزش خلبانی شناخته شده در سطح بین المللی است بلکه دانش گسترده ای از صنعت هوانوردی جهانی را نیز به دانشجویان ارائه می دهد. کارشناسی هوانوردی (خلبان حمل و نقل هوایی) فرصت هایی را برای تبدیل شدن به خلبانان شرکت های هواپیمایی یا هر حرفه بالقوه دیگری در صنعت هوانوردی-هواپیمایی ایجاد می کند.

بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته به عنوان مربی پرواز در نیوزلند یا استرالیا کار می کنند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان می توانند به سمت مهم ترین پست های مدیریتی یا آموزشی در یک شرکت هواپیمایی یا نهادهای بین المللی یا ایکائو پیشرفت کنند. در این صورت، تحصیلات تکمیلی در هوانوردی قابل تامل است. به دانشجویان بین المللی توصیه می شود حداقل سه ماه قبل از تاریخ شروع پیش بینی شده درخواست خود را به این دانشگاه ارائه دهند تا درخواست آن ها به موقع پردازش شود. کلیه دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید شرایط ورود به آن را داشته باشند. همچنین برای تحصیل در این برنامه دانشجویان باید استانداردهای زبان انگلیسی دانشگاه مسی را دارا باشند. در صورتی که انگلیسی زبان اول متقاضیان نباشد، آن ها باید دارای نمره 6.5 در آیلتس آکادمیک یا معادل آن باشند.

رشته خلبانی در دانشگاه مسی نیوزلند

رشته خلبانی در آکادمی هوانوردی بین المللی نیوزلند

آکادمی هوانوردی بین المللی نیوزلند (IAANZ) که در فرودگاه بین المللی کرایست چرچ و در یک مجتمع برجسته واقع شده است سالانه خانه حدود 100 کارآموز خلبان تجاری و مربی پرواز است. مزایای آموزش در یک فرودگاه بین المللی بسیار زیاد است و به خلبانان کارآموز اجازه می دهد مهارت های خود را در یک محیط هواپیمایی واقعا حرفه ای توسعه دهند. برنامه های آموزشی IAANZ برای آموزش خلبانان “آماده ایرلاین” که با خواسته های متغیر صنعت هوانوردی مطابقت دارند طراحی شده است.

دوره های آکادمی به گونه ای طراحی شده اند که نه تنها دانشجویان را قادر می سازد تا شرایط و مهارت های لازم برای گواهینامه خلبانی مربوطه را برآورده کنند، بلکه همچنین نیازهای کارفرمایان آینده را نیز برآورده سازند. از دوره ها یا برنامه های آموزشی این آکادمی می توان به گواهینامه خلبان تجاری (CPL)، گواهینامه خلبان خصوصی (PPL) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند 2024 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه مهاجرت به نیوزلند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

پاسخ به سوالات در خصوص رشته خلبانی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته خلبانی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • هزینه تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند به نسبت اغلب کشورهای اقیانوسیه نسبتا بالاتر است، که این موضوع به یکی از چالش های تحصیل در نیوزلند تبدیل شده است. هزینه تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند برای هر دانشجو حدود 3100NZD (دلار نیوزلند) در ماه می باشد.
  • آیا حین تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند می توانم در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوم؟ تمامی دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل رشته خلبانی در نیوزلند به صورت تمام وقت و 18 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *