ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در هند

رشته خلبانی در هند

رشته خلبانی در هند یکی از رشته های نسبتا محبوب در این کشور است و هر ساله تعدادی دانشجوی خارجی نیز در این مراکز آموزشی نام نویسی می کنند. در این کشور بیش از 110 مراکز آموزش خلبانی وجود دارد. در شهرها/ ایالت های اصلی هند مانند دهلی، بمبئی، بنگلر، حیدرآباد، پونا، اوتار پرادش، گجرات و غیره چندین مراکز آموزش پرواز/ خلبانی وجود دارد. به این ترتیب، فرصت های زیادی برای تحصیل رشته خلبانی در این کشور موجود است.

تقریبا 88% از 100 مرکز آموزش پرواز/ خلبانی در هند دوره های گواهینامه ارائه می دهند در حالیکه حدود 6% دوره های مدرک تحصیلی و بقیه دوره های دیپلم ارائه می دهند. از طرفی، بخش هواپیمایی هند در حال رونق است و به همین دلیل فرصت های شغلی مختلفی برای جوانان وجود دارد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی متقاضیان تحصیل رشته خلبانی در هند 2024 به شرح زیر تهیه کرده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در هند

تحصیل در هند زندگی دانشجویان را برای همیشه تغییر می دهد. در هند، دانشجویان مواردی را مشاهده می کنند که چشمان آن ها را به جلوه ای کاملا جدید از زندگی در عصر جدید باز می کند. تحصیل در هند به معنای مواجهه با طیف کاملی از روح، تجربه و انعطاف پذیری انسانی (و همه خوبی و بدی های همراه آن) است. هند کشوری در حال توسعه است و دارای اقتصادی در حال رشد می باشد. هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان می باشد. قرار گرفتن در معرض زندگی شهری در هند یک تجربه کاملا اساسی برای دانشجویان است. علارغم چالش های فراوان هند در رابطه با فقر، این کشور همچنان شاهد پیشرفت و رشد مداوم است. شهرهایی مانند دهلی و بمبئی در این کشور در حال رونق هستند. هند دارای دومین سیستم آموزش عالی بزرگ جهان است.

علارغم جمعیت زیاد، هند کشور امنی به شمار می آید. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور آسیایی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در هند

هزینه های تحصیل و زندگی در هند مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، اجازه بها در آمریکا و انگلستان به ترتیب 509% و 456% بیش تر از هند است. فراتر از دیوارهای کلاس، دانشجویان خواهند فهمید که زندگی روزمره در هند با قرار گرفتن در معرض یک زمینه فرهنگی بسیار منحصر به فرد، یک تجربه کاملا آموزشی است. همچنین، از آن جا که هند مکان بسیار ارزانی برای زندگی و تحصیل است، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که از سفرهای مکرر و مقرون به صرفه در سراسر این کشور لذت ببرند و در تاریخ و فرهنگ غنی آن کاوش کنند. تحصیل در هند به زبان انگلیسی، یادگیری زبان هندی، جاذبه های گردشگری فراوان، سواحل زیبا، و غذاهای گوناگون از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور است.

تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در هند

رشته خلبانی در هند از طریق موسسه آموزشی، کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. حدود صد و ده مرکز آموزش پرواز/ خلبانی در این کشور وجود دارد. از این تعداد تقریبا 98% خصوصی و بقیه عمومی/ دولتی هستند. به طور معمول، دانشجویان ابتدا گواهینامه خلبان دانشجو (SPL) را دریافت می کند و سپس به دوره گواهینامه خلبان خصوصی (PPL) و سرانجام گواهینامه خلبان تجاری (CPL) منتقل می شوند. برای پرواز به عنوان سر کاپیتان نیز کسب گواهینامه خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) مورد نیاز است. برای پذیرش در هر دوره در مراکز آموزش پرواز/ خلبانی در هند معیارهایی برای واجد شرایط بودن وجود دارد؛ برای مثال، برای SPL سن متقاضی باید حداقل 16 سال باشد در حالیکه برای PPL حداقل سن باید 17 سال باشد. در CPL نیز حداقل سن متقاضی باید بین 18 تا 30 سال باشد.

در شهرها/ ایالت های اصلی هند مانند دهلی، بمبئی، حیدر آباد و پونا چندین مرکز آموزش پرواز/ خلبانی وجود دارد. پس از کسب گواهینامه خلبان خصوصی، دانشجویان می توانند توسط کارفرمایان زیر در هند استخدام شوند:

  • Indian Airlines
  • Air India
  • Indigo
  • Jet Airways
  • Vistara
  • SpiceJet
  • Air Aisa
  • و غیره

فرصت های شغلی مختلفی برای خلبانان در هند وجود دارد زیرا بخش هواپیمایی آن در حال رونق است. تقاضا برای خلبانان تجاری در این کشور در حال افزایش است. در حال حاضر، فردی که در هند به عنوان خلبان کار می کند معمولا ماهیانه 54600INR (روپیه هند) با احتساب مزایا درآمد دارد. محدوده حقوق ماهیانه خلبانان در هند به شرح زیر است:

حقوق ماهیانه خلبانان در هند

پس از اتمام آموزش خلبانی دانشجویان می توانند کمک خلبان، خلبان خصوصی جت، خلبان تجاری، خلبان ایرلاین، خلبان نیروی هوایی، کاپیتان، خلبان ورزشی، مربی پرواز، خلبان حمل و نقل هوایی، خلبان تفریحی و غیره باشند.

معرفی مراکز آموزش پرواز/ خلبانی در هند

در جدول زیر برخی مراکز آموزش پرواز/ خلبانی خصوصی معروف در هند را به همراه موقعیت مکانی آنها معرفی می کنیم:

مرکز آموزشیشهر
کالج بین المللی Remoچنای
آکادمی هوانوردی Sha Shib، گروه موسسات Sha- Shibکچی
Adventure Flight Education Private Limited- Bangaloreبنگلر
کالج فناوری هوانوردی Wingsssپونا
کالج هوانوردی کلوپ پرواز بمبئیبمبئی
IGIA (انسیستوی هوانوردی Indira Gandhi) Janakpuriدهلی
Adventure Flight Education Private Limitedقاضی آباد
Indira Gandhi Rashtriya Uran Akademiدهلی
CAE – انسیستوی آموزش پرواز ملیماهاراشترا – سایر
آکادمی آموزش پرواز آسیا و اقیانوسیهحیدرآباد
انسیستوی هوانوردی Indira Gandhi (IGIA)جایپور
آکادمی هوانوردی NMIMSشیرپور
آکادمی هوانوردی بنگلربنگلر
مدرسه پرواز Orient (OFS)پاندیچری
آکادمی هوانوردی PTCچنای

جدول زیر نیز مرکز آموزش پرواز/ خلبانی دولتی معروف در هند را نشان می دهد:

مرکز آموزشیموقعیت مکانی
ACAA – آکادمی هوانوردی Air Carnivalکویمباتور

معرفی مراکز آموزش پرواز/ رشته خلبانی در هند

در جدول زیر مراکز آموزش پرواز/ خلبانی که دوره های گواهینامه ارائه می دهند را معرفی می کنیم:

مرکز آموزشیموقعیت مکانی
آکادمی هوانوردی Air Carnival (ACAA)کویمباتور
آکادمی هوانوردی Sha Shib، گروه موسسات Sha- Shibکچی
کالج فناوری هوانوردی Wingsssپونا
Adventure Flight Education Private Limitedبنگلر
آکادمی هوانوردی PTCچنای
مدرسه آموزش هوانوردی دولتبنگلر
انسیستوی هوانوردی Indira Gandhi (IGIA)دهلی
Indira Gandhi Rashtriya Uran Akademiدهلی
کالج ملی هوانوردیچنای
آکادمی هوانوردی Rajiv Gandhiحیدرآباد

برخی از مراکز در هند که دوره های مدرک تحصیلی ارائه می دهند عبارتند از:

مرکز آموزشیموقعیت مکانی
آکادمی هوانوردی Flytechحیدرآباد
آکادمی آموزش خلبانی Southernسالم
انسیستوی پرواز Biharپتنه
دانشگاه هوانوردی ملی کیفدهلی
کالج بین امللی Kings Cornerstoneچنای

چنانچه علاقمند به تحصیل رشته خلبانی در هند در سال 2024 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در هند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص رشته خلبانی در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته خلبانی در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته خلبانی در هند چقدر است؟ متوسط هرینه تحصیل رشته خلبانی در دوره های مختلف این رشته تحصیلی حدود 3900INR (روپیه هند) در ماه می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته خلبانی در هند شرایط سنی خاصی وجود دارد؟ تمامی افرادی که قصد ورود به رشته خلبانی در هند را دارند باید کمتر از 17 سال داشته باشند. در غیر این صورت اجازه ورود به این رشته تحصیلی را نخواهند داشت.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *