ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در چک

رشته خلبانی در چک

بررسی رشته خلبانی در چک حاکی از آن است که تحصیل در رشته خلبانی در این کشور از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی امکان پذیر است. جمهوری چک به دلیل استانداردهای آموزش عالی، میراث تاریخی و استقبال گرم از دانشجویان بین المللی شناخته شده است. در این کشور ده میلیون نفری استانداردهای زندگی بالاست. دانشجویان می توانند از چشم اندازهای تماشایی کوه های برفی، مناظر زیبای طبیعت، شهرهای تاریخی و رویدادهای فرهنگی و ورزشی این کشور لذت ببرند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در چک 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در چک

جمهوری چک اغلب توسط بسیاری از دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند نادیده گرفته می شود، در حالی که کشوری جذاب و استقبال کننده از دانشجویان بین المللی است. این کشور خانه قدیمی ترین دانشگاه در اروپای مرکزی، یعنی دانشگاه چارلز در پراگ، می باشد و هر ساله پذیرای حدود 35000 دانشجوی بین المللی است. می توان چک را بهشتی برای دانشجویان دانست. در مقایسه با کشورهای محبوب برای تحصیل در اروپا، هزینه تحصیل و زندگی در چک پایین است. بررسی شاخص امنیت در این کشور عضو اتحادیه اروپا نشانگر امن بودن آن برای تحصیل، کار و زندگی است.

وضعیت امنیت در جمهوری چک

چک در بین ده کشور اول امن جهان قرار دارد. کیفیت زندگی نیز در چک بالاست. این کشور به طور منحصر به فردی زیباست و دانشجویان می توانند از بازدید جاذبه های فرهنگی و مناظر طبیعی باشکوه لذت ببرند. تحصیل در جمهوری چک به طور قطع مهارت های زبانی دانشجویان را بهبود می بخشد؛ به این صورت که دانشجویان می توانند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و زبان جدیدی یعنی زبان چکی بیاموزند. این امر به دانشجویان کمک می کند تا در جستجوی شغل آینده در بازارهای جهانی موفق تر باشند.

همچنین، تحصیل در این کشور که در میانه اروپا قرار دارد فرصت سفر به اروپا را فراهم می کند؛ به این ترتیب، دانشجویان فرصتی عالی برای کشف همه کشورهای اروپایی خواهند داشت. جمهوری چک از نظر سیستم آموزشی در میان بیست کشور برتر جهان در این زمینه قرار دارد و هر ساله برخی از دانشگاه های آن در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند. به عنوان مثال، دانشگاه چارلز در رتبه بندی آموزش عالی تایمز 2021 رتبه 401 جهان را دارد. کار ضمن تحصیل در چک از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است.

آکادمی ها و مدارس خلبانی در چک

تحصیل رشته خلبانی در جمهوری چک از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی این کشور می باشد. در زیر برخی از آکادمی ها و مدارس خلبانی در چک را معرفی می کنیم:

  • FLY FOR FUN s.r.o
  • آکادمی خلبانی جمهوری چک
  • F AIR Ltd.
  • com
  • Aeroklub Ceske Republiky
  • مرکز آموزش هوانوردی چک CATC
  • DSA
  • مرکز آموزش خلبانی r.o
  • FlyingClub
  • Helicopters Prague
  • Lets Fly
  • Vector Air

در بخش های فرعی زیر به معرفی چند آکادمی و مدرسه خلبانی در جمهوری چک می پردازیم.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی جمهوری چک

آکادمی خلبانی جمهوری چک، یک مدرسه خلبانی به طور پویا در حال گسترش در کشور اروپایی چک است که توسط خلبانان ایرلاین و با بیش از دوازده سال سابقه در آموزش خلبانی مدیریت می شود. این آکادمی در فرودگاه بین المللی برنو در تاسیسات مدرنی با اتاق های آموزشی و توجیهی مجهز به بسیاری از کتاب ها و نشریات آموزشی، نرم افزارها و برنامه های آموزشی، و دسترسی به سرورهای اطلاعات هوایی و هواشناسی مستقر است. همچنین هواپیماهای این آکادمی مجهز به iPads mini هستند. فناوری های پیشرفته مورد استفاده در این مرکز به طور قابل ملاحظه ای در آموزش دانشجویان کمک می کنند و خلبانان ایرلاین آینده را برای مشاغل آتی خود آماده می سازند. مربیان و مدرسان این مدرسه حرفه ای هستند. بسیاری از آنها خلبانان ایرلاین دارای چندین سال تجربه، مهندسان، هواشناسان و پزشکان می باشند.

کلاس های درس بزرگ با امکانات مدرن در برنو و پراگ، مواد درسی با کیفیت بالا، دسترسی به بانک سوالات EASA آنلاین، متریال های ویدئویی و کتابخانه هوانوردی برخی از امکانات موجود در این آکادمی هستند. تمام آموزش های ارائه شده مطابق با مقررات EASA Part-FCL انجام می شود. با وجود مدیریت آکادمی توسط خلبانان ایرلاین و با وجود اکثریت مربیان پروازی که در حال حاضر یا قبلا خلبان تجاری بوده اند – که همگی با دقت انتخاب می شوند – هر فرد در حال آموزشی می تواند اطلاعات هوانوردی دست اول، مشاوره کافی و تجربه خلبانی در جهان واقعی را به دست آورد. در این آکادمی، هم آموزش خلبانی هواپیما و هم آموزش خلبانی هلیکوپتر ارائه می شود. از برنامه های آموزشی خلبانی این مدرسه می توان به خلبان اسپورت (SPL/LSA)، خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی پرواز (CFI/FI)، ریتینگ ابزاری (IR) و غیره اشاره نمود.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی جمهوری چک

رشته خلبانی در مرکز آموزش هوانوردی چک CATO

مرکز آموزش هوانوردی چک CATO، یک مرکز آموزش خلبانی به خوبی مجهز شده است که دارای مربیان و مدرسان با تجربه می باشد. این مرکز علاوه بر آموزش خلبانان آینده، به آموزش خدمه پرواز نیز می پردازد. مرکز آموزش هوانوردی چک CATO طیف وسیعی از دوره ها و آموزشی جامع را ارائه می دهد. علاوه بر دانش جدید، دانشجویان از فضای منحصر به فرد شهر پراگ –پایتخت چک– که این مرکز در آن قرار دارد نیز لذت می برند. این مرکز آموزشی یک تجربه مادام العمر را تضمین می کند. CATO در فرودگاه بین المللی Prague Václav Havel قرار دارد.

CATO دارای بیش از پانزده سال سابقه خدمت به متخصصان هوانوردی و افراد علاقه مند به شغل خلبانی است. CATO تجربه، کیفیت، ایمنی، نگرش حرفه ای و همکاری را ارائه می دهد. این مرکز فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. دوره های مهماندار هواپیما، آموزش تعمیر و نگهداری هواپیما و آموزش کنترل ترافیک هوایی از جمله دسته های آموزشی این مرکز هستند. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان اسپورت (SPL/LSA)، خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)، مربی پرواز (CFI/FI)، ریتینگ ابزاری (IR)، ریتینگ کلاس چند-موتوره و غیره اشاره نمود.

رشته خلبانی در مدرسه خلبانی DSA چک

مدرسه خلبانی DSA در حال آموزش پرواز خلبانان حرفه ای هواپیما و هلیکوپتر تا سطح خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) می باشد. DSA دارنده گواهینامه تایید شماره CZ / FTO-006 صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری چک می باشد. این مدرسه خلبانی مستقیما در فرودگاه Hradec Kralove مستقر است که از امکانات مدرن، اتاق آموزش، اتاق توجیهی و محل اقامت استفاده می کند. اتاق توجیهی به طیف گسترده ای از نشریات، نرم افزار آموزشی (CBT)، دسترسی ها به سرورهای اطلاعات هوایی و هواشناسی و غیره مجهز است. این مدرسه در Hradec Kralove قرار دارد و هم آموزش خلبان هواپیما و هم آموزش خلبان هلیکوپتر را داراست. از جمله برنامه های آموزشی خلبانی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی پرواز (CFI / FI)، ریتینگ ابزاری (IR)، ریتینگ کلاس چند-موتوره و غیره اشاره نمود.

رشته خلبانی در دانشگاه فنی چک

PIL یا خلبان حرفه ای یک برنامه کارشناسی در دانشکده علوم حمل و نقل در دانشگاه فنی چک در پراگ است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه فنی چک در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 دارای رتبه 432 می باشد. این دانشگاه، علاوه بر PIL، دارای برنامه های کارشناسی دیگر در رشته های هوانوردی می باشد، از جمله DOS یا سیستم ها و فناوری حمل و نقل، ITS یا سیستم های حمل و نقل هوشمند، TUL یا فناوری تعمیر و نگهداری هواپیما و غیره. رشته تحصیلی “خلبان حرفه ای” (PIL) یک رشته تخصصی است که دانشجویان را به شیوه ای پیچیده مطابق با استانداردهای فعلی اروپا برای تبدیل شدن به خدمه پرواز در حمل و نقل هوایی تجاری و نیز سایر حوزه های تجاری-محور هوانوردی غیرنظامی آماده می سازد.

آموزش نظری مطابق با آئین نامه شماره 1178 /2011 اتحادیه اروپا که در برنامه درسی این رشته ادغام شده است، دانشجویان را قادر می سازد تا با توجه به آئین نامه فوق الذکر، برای آزمون های نظری در سطح خلبان حمل و نقل هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری چک درخواست ارائه دهد. این دوره شامل آموزش عملی خلبانی تا حدی است که دانشجو را قادر می سازد تا عضوی از خدمه ایرلاین باشد. هدف از این دوره این است که دانشجو به موازات آموزش عملی پرواز در آموزش نظری نیز شرکت کند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در چک 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در چک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه ترین مجموعه مهاجرتی ایران با شخصیت حقوقی مستقل و متشکل از دپارتمان های مختلف مهاجرتی در زمینه ویزاهای مختلف می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *