ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در کرواسی

رشته خلبانی در کرواسی

رشته خلبانی در کرواسی از گزینه های خوب برای علاقه مندان است. کرواسی بین جهان غرب و شرق واقع شده است و ترکیبی کامل از فرهنگهای مختلف است. مردم این کشور صمیمی هستند و از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. در کرواسی مردم به زبان های مختلفی –انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و روسی– صحبت می کنند. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند با محیط سازگار شوند و همچنین به راحتی با کروات ها معاشرت کنند زیرا آن ها چند زبانه هستند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در کرواسی در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در کرواسی

کرواسی به دلیل میراث تاریخی و فرهنگی غنی و بی نظیر خود شناخته شده است. این کشور دارای کوه های زیبا، پارک های طبیعی و بسیاری مکان های جذاب دیگر است. کشورهای همسایه آن با اتوبوس، قطار یا ماشین به راحتی قابل دسترسی هستند. کرواسی در حال تبدیل شدن به یک مقصد به طور روزافزون محبوب در بین دانشجویان بین المللی در جهان است. یکی از دلایل آن امنیت موجود در این کشور است. همچنین کرواسی دارای ثبات اقتصادی و سیاسی است، که این امر آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل تبدیل می کند. نمودار زیر وضعیت امنیت در کرواسی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در کرواسی

کیفیت زندگی یکی دیگر از دلایل تحصیل در کرواسی است. برخی از شهرهای بزرگ این کشور مانند زاگرب که یکی از بهترین شهرهای کرواسی است بهترین کیفیت زندگی را دارند. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، کرواسی برای زندگی نسبتا ارزان شناخته می شود. بیش ترین هزینه در کرواسی متعلق به مسکن است. این کشور ارتباط خوبی با بقیه اروپا دارد. در طول سال، می توان از شهرهای کرواسی تقریبا به تمام مقصدهای اروپا پرواز کرد. همچنین با توسعه جهانگردی، پروازهای مستقیم و بیشتری به مقصد خارج از اروپا از کرواسی انجام می شود. آموزش باکیفیت، مناظر زیبا، فرصت های شغلی فراوان، غذاهای استثنایی، و تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر دلایل تحصیل در این کشور اروپایی است. به خوانندگان پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه به مقاله مزایا و معایب تحصیل در کرواسی مراجعه کنند.

مراکز آموزش خلبانی در کرواسی

در زیر برخی از مراکز آموزش خلبانی در کرواسی را نام می بریم:

  • Air Pannonia
  • Air Tractor – مدرسه خلبانی Pannonia
  • Hrvatsko Zrakoplovno Nastavno Srediste
  • مدرسه خلبانی MGV
  • Pilotski Skolski Centar

در زیر به معرفی این مراکز می پردازیم.

رشته خلبانی در مراکز آموزش خلبانی در کرواسی

رشته خلبانی در مراکز آموزش خلبانی در کرواسی

به عنوان اولین مرکز، Air Pannonia را معرفی می کنیم. Pannonia یک شرکت پیشرو در کشورهای بالکان در بازار آموزش خلبانان است. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL) اشاره نمود. مورد دوم Air Tractor – مدرسه خلبانی Pannonia است که در زاگرب قرار دارد. شرکت Air Tractor در سال 2009 برندی را به نام مدرسه خلبانی Pannonia تاسیس کرد که سعی در ایجاد تغییراتی در نحوه آموزش داوطلبان جوان دارد. علاوه بر خلبانی، این مرکز آموزش تعمیر و نگهداری هواپیما نیز ارائه می دهد. از برنامه های آموزشی آن می توان به PPL، خلبان تجاری (CPL) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود.

مرکز بعدی Hrvatsko Zrakoplovno Nastavno Srediste در زاگرب است. آن یک واحد مستقل برای آموزش خلبانی عملی گروه هوانوردی دانشکده حمل و نقل و علوم ترافیک است که خود بخشی از دانشگاه زاگرب است. از اوایل دهه نود، نسل های زیادی از خلبانان تجاری امروزی، آموزش خلبانی خود را در این مرکز آغاز نموده و به پایان رساندند. این مرکز دوره آموزش تعمیر و نگهداری هواپیما دارد. از برنامه های آموزش خلبانی آن می توان به CPL، مربی پرواز (CFI/ FI)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) و IR اشاره نمود.

مورد چهارم مدرسه خلبانی MGV است که یکی از قدیمی ترین مدارس خلبانی خصوصی در کرواسی می باشد. داوطلبان در این مدرسه بر فراز ساحل زیبای آدریاتیک و دیگر چشم اندازهای جالب پرواز می کنند. مدرسان آن خلبانان حرفه ای و جوان با انگیزه بالا می باشند. قیمت ها در این مدرسه احتمالا ارزان ترین قیمت ها در کرواسی هستند. از برنامه های آن می توان به PPL اشاره کرد. مورد آخر Pilostki Skolski Centar است که در اوایل سال 2011 توسط گروه مدرسان جوان و باتجربه ای تاسیس شد. این مرکز آموزش خلبان اسپورت و آموزش خلبان هواپیما ارائه می دهد.

زندگی دانشجویی در کرواسی

زندگی به عنوان یک دانشجو در کرواسی بسیار سخت اما بسیار هیجان انگیز است، فعالیت های روزمره دانشجویی بسیار چالش برانگیز است اما در نهایت پر مزیت است. محوطه های دانشگاهی به خوبی به تمام ابزارهای لازم برای آموزش مناسب مجهز هستند که می توانند با هر جامعه پیشرفته ای در جهان رقابت کنند. دانشجویان از فرصت ها، سخنران های برجسته، اساتید و مشاوران بهره مند می شوند. در کرواسی، همه دانشجویان در نزدیکی دانشگاه های خود زندگی می کنند و رفت و آمد آن ها بسیار آسان است. پس از پایان کلاس ها، در باقیمانده ساعات روز دانشجویان می توانند در برنامه های فوق برنامه، ورزش، باشگاه ها و انجمن های دانشجویی و موارد دیگر به فعالیت بپردازند.

زندگی و تحصیل در کرواسی دانشجویان را در مسیر پیشرفت هدایت می کند. در واقع تحصیل در کرواسی سرمایه گذاری قابل توجهی در پیشرفت شخصی و شغلی دانشجویان است. این کشور یک فضای شبکه ای عالی برای دانشجویان دارد و مهمان نوازی در آن برجسته است و این امر برای کسی که از خارج از کرواسی وارد این کشور می شود مفید است. سیستم آموزشی کرواسی بخشی از حوزه آموزش اروپا می باشد، بنابراین در هر کجای دنیا به خوبی شناخته شده است. تحصیل در آن فرصتی را برای در نوردیدن مرزهای خلاقیت و نوآوری فراهم می کند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در کرواسی 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در کرواسی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته خلبانی در کرواسی

  1. نیزا گفت:

    ایا امکان تحصیل رایگان در کروواسی یا بورسیه در رشته خلبانی وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر رشته خلبانی از اون دست رشته هاییه که حتما شهریه ش به عهده خودتون خواهد بود

      1. نیزا گفت:

        توی هیچ کشوری همچین چیزی وجود نداره که رایگان تحصیل کنیم ازمونی داشته باشه یا شرایطی وجود نداره که اگر اونها رو داشته باشیم بتونیم رایگان خلبانی تحصیل کنیم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای این رشته خیر متاسفانه
          مگر اینکه در ایران در نیرو هوایی که فراخوان میده برای دوره های خلبانی اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *