ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در کویت

رشته خلبانی در کویت

علاقه مندان به تحصیل در رشته خلبانی در کویت باید مطلع باشند که این کشور کوچک با جمعیت بیش از چهار میلیون نفر خود فقط یک مدرسه خلبانی دارد و آموزش پرواز در خارج از این کشور انجام می شود. فقط آموزش شبیه ساز و کلاس درس در کویت انجام می گیرد. بیش تر آموزش خلبانی برای دانشجویان کویت در خارج از این کشور به ویژه در اروپا و آمریکا انجام می شود. کویتی کشوری ثروتمند است و استانداردهای زندگی و امنیت در آن بالا است؛ لذا دانشجویان می توانند با خیالی راحت به تحصیل و زندگی در این کشور بپردازند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در کویت 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در کویت

در حال حاضر، کویت دانشجویان بیش تری را نسبت به گذشته جذب می کند. این کشور آسیایی از پیشینه و سنت فرهنگی غنی برخوردار است و می توان از تحصیل در آن جا چیزهای زیادی کسب کرد. کویت دارای ذخایر نفتی غنی است که یک پایه اقتصادی مناسب فراهم می کند و آن را قادر می سازد تا با دنیای غرب تجارت کند. تحصیل در کویت به دانشجویان طیف گسترده ای از تجربه آموزشی را می دهد. زبان رسمی کویت عربی است و تحصیل در آن به دانشجویان فرصتی برای یادگیری این زبان را می دهد. از طرفی، کویت کشوری امن و امان برای زندگی، تحصیل و کار است. نمودار زیر وضعیت امنیت در آن را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در کویت

نمودار زیر تعداد دانشجویان ثبت نام شده در کویت را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان ثبت نام شده در کویت

تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه تحصیل و زندگی منطقی، استاندارد بالای زندگی، و فرصت های شغلی با درآمد بهتر در کویت یا خارج از آن از دیگر مزایای تحصیل در این کشور ثروتمند عربی می باشد.

تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در کویت

کویت فقط یک مدرسه خلبانی دارد و آن “آکادمی خلبانی کویت” است. بیش تر دانشجویان کویتی برای خلبان شدن در سطح بین المللی آموزش می بینند. شرایط ورود به رشته خلبانی در کویت عبارت است از: داشتن حداقل هفده سال سن، قادر بودن به خواندن، صحبت کردن، نوشتن و درک زبان انگلیسی، گذراندن معاینات پزشکی (گواهینامه پزشکی کلاس یک / دو) برای گواهینامه خلبان تجاری در حداقل هجده سالگی، و فارغ التحصیل دبیرستان بودن. پس از پایان دوره آموزش خلبانی و خلبان شدن، افراد می توانند به گزینه های شغلی مانند خلبان شرکت های هواپیمایی بزرگ یا منطقه ای، خلبان تاکسی هوایی، مربی پرواز، خلبان آمبولانس هوایی، خلبان کشاورزی و بسیاری گزینه های دیگر بیندیشند.

این کشور دارای تعدادی شرکت های هواپیمایی بزرگ مانند Kuwait Airways و Jazeera Airways است که در حال رشد هستند و به خلبان نیاز دارند. فردی که به عنوان خلبان در کویت کار می کند به طور معمول حدود 2130KWD (دینار کویت) در ماه درآمد دارد. دامنه حقوق خلبانان در کویت به شکل زیر است:

دامنه حقوق خلبانان در کویت

این متوسط حقوق ماهیانه شامل حق مسکن و سایر مزایا است. حقوق خلبانان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.

نرخ بیکاری در کویت در ادوار مختلف

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی کویت

در آکادمی خلبانی کویت (KFA)، تعلیم و آموزش ساختارمند است به گونه ای که برنامه خلبانی شغلی/ حرفه ای را می توان در زمان به طور قابل ملاحظه کم تر و هزینه بسیار کم تری نسبت به برنامه های مشابه در مدارس خلبانی بسیاری از کشورهای دیگر به اتمام رساند. در برنامه های فشرده این آکادمی، دانشجویان بیش تر می آموزند و سریع تر یاد می می گیرند. KFA در سال 2014 در کویت تاسیس شد. این آکادمی زیر مجموعه فناوری های هوافضای کویت (KAT) است. کیفیت بالای آموزش تحت استانداردهای EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اروپا) و برنامه شخصی انعطاف پذیر از ویژگی های KFA است. الزامات ورود به این آکادمی عبارتند از:

  • داشتن حداقل هفده سال سن
  • داشتن گواهی پزشکی کلاس یک
  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی
  • داشتن دانش کافی از ریاضیات و فیزیک

این آکادمی دارای دوره EASA 0-ATPL (A) برای دانشجویانی است که تجربه پرواز بسیار کمی دارند و می خواهند مطابق با مقررات EASA در آینده خلبان باشند. داوطلبان این دوره با PPL (A) یعنی گواهینامه خلبان خصوصی شروع می کنند و با کسب تجربه پرواز لازم، این دوره را با برنامه های پرواز IR (A) (ریتینگ ابزاری)، MEP (هواپیمای چند موتوره) و CPL (A) (گواهینامه خلبان تجاری) ادامه می دهند.

در پایان آموزش پرواز، هر دانشجو حداقل 200 ساعت تجربه پرواز با احتساب زمان PPL را خواهد داشت. PPL اولین قدم برای تبدیل شدن به یک خلبان حرفه ای یا یادگیری پرواز به عنوان یک سرگرمی است. این گواهینامه به دارنده آن اجازه می دهد تا به صورت انفرادی یا همراه با مسافر یا بار اما بدون دریافت هیچ گونه دستمزدی برای آن پرواز کند. آموزش PPL (A) اولین قدم برای تبدیل یک به یک خلبان حرفه ای است و برای متقاضیان با تجربه پرواز صفر طراحی شده است.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی کویت

هزینه زندگی دانشجویی در کویت

هزینه های زندگی در کویت به سبک زندگی دانشجو و محل اقامت وی بستگی دارد. در این کشور، به عنوان هزینه محل اقامت، دانشجویان بسته به موقعیت مکانی باید انتظار پرداخت بین 180KWD (دینار کویت) و 540KWD (دینار کویت) را داشته باشند. البته اگر اقامت در مرکز شهر را انتخاب کنند هزینه اجاره در آن قسمت بالا است در حالی که در خارج از مرکز شهر هزینه اجاره کم تر است. نمودار زیر وضعیت اجاره آپارتمان یک خوابه در کشور کویت در ابتدای سال 2021 را نشان می دهد:

هزینه اجاره آپارتمان در کویت

جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی و مواد غذایی در کویت را نشان می دهد:

عنوانقیمت (بر حسب دینار کویت)
یک قرص نان سفید تازه 500 گرمی0.30KWD
یک کیلوگرم برنج سفید0.61KWD
یک کیلوگرم پنیر محلی1.32KWD
یک کیلوگرم سیب0.61KWD
یک لیتر شیر0.44KWD
12 عدد تخم مرغ0.57KWD
یک کیلوگرم گوجه فرنگی0.42KWD
یک لیتر بنزین0.10KWD
شلوار جین14.72KWD
لباس تابستانی14.01KWD
کفش ورزش دو نایک28.07KWD
یک کیلوگرم گوشت گاو2.79KWD
یک کیلوگرم فیله مرغ1.32KWD

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در کویت در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه ویزای تحصیلی کویت با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *