ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در گرجستان

رشته خلبانی در گرجستان

تحصیل در رشته خلبانی در گرجستان برای علاقه مندان فقط از طریق دانشگاه هوانوردی گرجستان (Georgian Aviation University) امکان پذیر است. این دانشگاه در تفلیس، پایتخت کشور گرجستان، واقع شده است. چندین مربی خلبان با بیش از 10000 ساعت تجربه خلبانی در این دانشگاه برای آموزش خلبانان آینده کار می کنند. دانشگاه هوانوردی گرجستان دارای چهار دانشگاه مختلف و همچنین مرکز آموزش حرفه ای می باشد. دانشجویان از کشورهای خارجی نیز وارد این دانشگاه می شوند و فارغ التحصیلان آن با موفقیت در بسیاری از شرکت ها کار می کنند. تحصیل در این کشور کوچک مزایای زیادی دارد که در این مقاله برخی از آن ها را مورد اشاره قرار خواهیم داد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در گرجستان در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل تحصیل در رشته خلبانی در گرجستان

تحصیل در گرجستان و به ویژه تفلیس تجربه ای متفاوت است. این شهر پایتخت گرجستان و کانون اقتصادی، فرهنگی و علمی این کشور است؛ همچنین یکی از بهترین شهرهای گرجستان برای تحصیل می باشد. وسعت یک شهر می تواند تفاوت زیادی در تجربه تحصیل دانشجویان ایجاد کند. برخی از آن ها سرعت شهرهای بزرگ و شلوغ را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر ممکن است شهرهای کوچک تر و آرام تری را ترجیح دهند. تفلیس به طور متوسط حدود 1000000 نفر جمعیت و حدود 726 کیلومتر مربع مساحت دارد. امنیت نکته مهمی در تصمیم گیری برای تعیین مقصد تحصیل در خارج از کشور است و گرجستان کشوری امن برای تحصیل، زندگی و کار می باشد. نمودار زیر وضعیت امنیت در گرجستان را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در گرجستان

گرجی ها بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و با تحسین و احترام با بازدیدکنندگان رفتار می کنند. این کشور از همه استقبال می کند و یکی از بهترین تجربیاتی را که هر فرد خارجی می تواند درخواست کند را فراهم می نماید. از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در گرجستان می توان به تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه زندگی مقرون به صرفه، آب و هوای بسیار خوب، زیبایی های طبیعت، و تاریخ و فرهنگ غنی آن اشاره نمود.

تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در گرجستان

گرجستان فقط یک مدرسه پرواز دارد و آن “دانشگاه هوانوردی گرجستان” است. بیش تر گرجی ها آموزش خلبانی خود را در خارج از کشور انجام می دهند. شرایط ورود به آن عبارت است از داشتن حداقل هفده سال سن، فارغ التحصیل دبیرستان بودن، قادر بودن به نوشتن، خواندن و صحبت کردن به زبان انگلیسی، و گذراندن معاینات پزشکی. این دانشگاه در بسیاری از دانشگاه های دیگر از کشورهای مختلف برنامه تبادل دارد. مراحل پذیرش متقاضیان بین المللی ساده است. گرجستان با بیش از 3500000 نفر جمعیت دارای چهار شرکت هواپیمایی از جمله شرکت حامل پرچم خود –Georgian Airways– می باشد.

پس از فارغ التحصیلی از دوره های خلبانی، خلبانان جدید دارای گزینه های شغلی مانند خلبان هواپیما برای شرکت های هواپیمایی بزرگ، خلبان هواپیما برای شرکت های هواپیمایی منطقه ای کوچک تر، مربی پرواز، خلبان کشاورزی، خلبان آمبولانس هوایی و غیره می باشند. متوسط درآمد ناخالص خلبانان هواپیما در تفلیس گرجستان 99266GEL (لاری گرجستان) می باشد. در این کشور، یک خلبان سطح ابتدایی هواپیما (1 تا 3 سال تجربه) به طور متوسط 71880GEL (لاری گرجستان) حقوق می گیرد. از طرف دیگر، یک خلبان سطح بالا (+8 سال تجربه) به طور متوسط 125327GEL (لاری گرجستان) حقوق دریافت می کند.

رشته خلبانی در دانشگاه هوانوردی گرجستان

رشته خلبانی در دانشگاه هوانوردی گرجستان

دانشگاه هوانوردی گرجستان (GAU) در تفلیس، تنها مدرسه پرواز این کشور است که دوره های آموزش خلبانی را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهد. GAU در سال 1992 در ساختار دانشگاه فنی گرجستان تاسیس شد. در سال 2005، مدرسه پرواز از دانشگاه فنی گرجستان جدا شد و از وزارت آموزش و علوم گرجستان امتیاز تاسیس دریافت کرد و اکنون به عنوان یک موسسه مستقل فعالیت می کند. GAU در تلفیس واقع شده و تنها موسسه هوانوردی در این منطقه است. در این دانشگاه، آموزش در ناوگانی از Cessna 152، Piper Seneca، A-22، An-28، Boeing 737-200 و شبیه ساز پرواز FNPT II انجام می شود. موقعیت این مدرسه به دلیل هزینه پایین زندگی، حمل و نقل ارزان، امنیت موثر، سیستم بهداشتی خوب، آب و هوای خوب، جاذبه های گردشگری، رستوران ارزان، لباس های ارزان قیمت، امکانات ورزشی عمومی و وای فای رایگان برای دانشجویان مناسب است.

دانشجویان این دانشگاه می توانند در برنامه های تبادل با دانشگاه های کشورهای اروپایی شرکت کنند. این روزها دانشگاه معتبر هوانوردی گرجستان تقریبا 1000 دانشجو دارد و دارای یک بیس از نظر مادی و فنی قوی می باشد. GAU دارای چهار دانشکده و یک مرکز آموزش حرفه ای است. دانشکده های آن عبارتند از حقوق هوایی، مهندسی، مدیریت کسب و کار حمل و نقل هوایی، و بهره برداری پرواز حمل و نقل هوایی. مرکز آموزش حرفه ای نیز دارای تخصص های خلبان، تکنسین تعمیر و نگهداری موتور هواپیما، حسابدار و غیره است. دانشگاه فاقد آموزش خلبان هلیکوپتر است. از برنامه های آموزش خلبانی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود.

زندگی دانشجویی در گرجستان

مهاجرت به یک کشور جدید برای افراد مختلف تجربه متفاوتی است، با این حال، هر دانشجویی می تواند به این نتیجه برسد که زندگی دانشجویی در گرجستان بسیار هیجان انگیز است. شروع در یک محیط جدید با چالش های اولیه آن همراه است که پس از مدتی کوتاه به سرعت محو می شوند. بدیهی است که برخی جزئیات اساسی وجود دارد که برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل وارد هر دانشگاهی در گرجستان می شوند کلیدی هستند. دانشجویانی که مشتاق کاوش در طبیعت می باشند، می توانند به مکان های زیبایی مانند دریاچه Lisi یا دریاچه زیبای Turtle بروند. یکی از کارهای مورد علاقه اکثر دانشجویان در گرجستان این است که در شهرهای قدیمی زیبا قدم بزنند. دانشجویان می توانند سفر کنند و با مردم معاشرت داشته باشند. گرجستان دارای شهرهای زیبا و چشم اندازهای باشکوه است. زندگی دانشجویی در آن بسیار فعال و جدی است.

دانشگاه های آن تعاملات اجتماعی میان دانشجویان را مورد تشویق قرار می دهند و فعالیت های زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند در آن ها شرکت کنند. گرجستان بسیار دنج است و از دانشجویان استقبال می کند. حمل و نقل در گرجستان بسیار مقرون به صرفه است بنابراین دانشجویان می توانند به راحتی سفر و رفت و آمد داشته باشند. همچنین، کارت های اتوبوس دانشجویی برای هر دانشجو وجود دارد که به آن ها امکان تخفیف برای هر نوع سرویس حمل و نقل را در شهرهای خود می دهد. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در گرجستان 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در گرجستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *