ویترین

رشته داروسازی در کامرون

رشته داروسازی در کامبوج

رشته داروسازی در کامرون یکی از رشته های تحصیلی بسیار مناسب است که نظر بسیاری را در قاره آفریقا به خود جلب کرده است. دانشجویان خارجی زیادی در این رشته در کامرون تحصیل می کنند. باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر دانشجویان غیر آفریقایی کمی در این کشور تحصیل می کنند. شهروندان خارجی می توانند از امتیازهای زیادی در این کشور بهره ببرند اما باید به این نکته اشاره کرد که هنوز نمی توان به بسیاری توصیه کرد که آن را انتخاب کنند. محدودیت های موجود در این مسیر البته بسیار کم است و دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر این مسیر را برای خود طی کنند. به نسبت بسیاری از کشورهای پیشرفته، مسیر دریافت پذیرش از دانشگاه های کامرون در این رشته سخت تر است.

باید توجه داشت که آینده داروسازان در جهان بسیار روشن است، آن ها می توانند در زمینه های مختلفی به کار مشغول شوند. امتیازهای شغلی و تحقیقاتی بسیاری پیش روی آن ها قرار دارد که می تواند به آن ها کمک کند تا در آینده شغلی خود به نوعی ضمانت وارد کنند. مسیری که می تواند فرد را به یک داروساز حرفه ای تبدیل کند، از یک دانشگاه تراز اول عبور می کند. در همین راستا، مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش می کنند تا بهترین اطلاعات در این رابطه را ارائه کنند.

  • آیا داروسازی رشته مناسبی برای تحصیل در کامرون است؟
  • زبان تحصیل رشته داروسازی در این کشور چگونه است؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل در این رشته مورد نیاز است؟
  • دانشگاه های ارائه کننده این رشته در کامرون کدامند؟

دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در کامرون

افرادی که قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارند، باید دانشگاه های کامرون در این رشته را بشناسند. باید به این نکته اشاره کرد که تعداد محدودی صندلی برای تحصیل رشته داروسازی و داروشناسی در این کشور وجود دارد. دانشجویان باید تلاش کنند تا بهترین را برای خود انتخاب کنند. لیست دانشگاه های مورد نظر در کامرون عبارتند از:

نام دانشگاهتعداد صندلی های خالی هر ورودی
دانشگاه یائونده30
دانشگاه دوئالا60
دانشگاه بانگانگته65
دانشگاه دشانگ25
مجموع180

فرد برای این که بتواند یکی از این 180 صندلی را به خود اختصاص دهد، باید رزومه قوی در اختیار داشته باشد. دانشجویان بر اساس نمرات درس زیست شناسی، شیمی و فیزیک برای سنجش دانشجویان بسیار مهم است. با این حال برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کامرون باید آزمون سراسری پزشکی را نیز شرکت کرد. دانشجویان باید نمره قبولی در این آزمون را به دست آورند تا بتوانند به عنوان یک واجد شرایط در این رشته شناخته شوند.

دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در کامرون

هزینه تحصیل داروسازی در کامرون

از جمله مهم ترین مسائلی که دانشجویان باید پیش از هر گونه اقدام به آن توجه داشته باشند، هزینه های مربوط به تحصیل در این شکور است. رشته داروسازی یکی از رشته هایی است که به نسبت پر هزینه تر از رشته های متوسط گروه های مهندسی، علوم انسانی و غیره است. دانشجویان در این کشور شانس خوبی برای دریافت بورسیه نیز دارند و پیش از اقدام باید با این هزینه ها آشنا شوند.

برای درخواست پذیرش از دانشگاه های این کشور، دانشجویان باید هزینه ای در حدود 18$ (دلار) را به دانشگاه مورد نظر خود پرداخت کنند. این هزینه غیر قابل عودت است. پس از این که دانشجویان پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کردند، باید 50$ (دلار) دیگر به عنوان حق ثبت نام به دانشگاه پرداخت کنند. این مبلغ در اختیار دانشگاه باقی خواهند ماند تا دانشجو پروسه دریافت پذیرش خود را تکمیل کند.

انتخاب برنامه داروسازی در هلند

با این وجود دانشجویان باید به هزینه های تحصیل خود نیز به طور کامل توجه داشته باشند. این هزینه ها را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:

هزینه تحصیل داروسازی در کامرون

ورود به بازار کار به عنوان یک پزشک داروساز

افرادی که دوره تحصیلی 3 ساله خود در رشته داروسازی را به پایان برسانند، این امکان را خواهند داشت که در این کشور به بازار کار وارد شوند. مهم ترین نکته در این رابطه این است که دانشجویان بتوانند در پایان دوره تحصیلی خود، در آزمون نهایی نمره قبولی دریافت کنند. یک سال دوره آموزش داروسازی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این طریق آمادگی کامل برای ورود به بازار کار را نیز به دست آورند.

برای تحصیل مجارستان در رشته داروسازی مسیر سختی ندارید!

با توجه به شرایط موجود در بازار کار کامرون، می توان متصور شد که فرد در این کشور از شانس بالایی برای کاریابی خواهد داشت. داروسازان همچنین به سطح درآمدی بالایی دسترسی خواهند داشت و می توانند آینده خوب برای خود بسازند. جدول زیر به خوبی این موضوع را به تصویر می کشد:

تجربه کاری1-3 سال3-10 سال10-20 سال
سطح درآمد به فرانک آفریقا274000XAF684000XAF943000XAF

بدیهی است که بسیاری از افراد پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، تلاش می کنند تا با به دست آوردن یک سابقه کاری حدودا 2 ساله، وارد بازارهای کار جهانی شوند و شرایط بهتری را برای آینده زندگی خود رقم بزنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از روش های مهاجرتی، می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *