ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در آذربایجان

رشته دامپزشکی در آذربایجان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در آذربایجان بسیار متفاوت از بسیاری از گرایش های دیگر پزشکی در این کشور است که پیش از اقدام باید بررسی گردد. دانشجویان برای ورود به این رشته باید در آزمون های ورودی شرکت کرده و امتیازات لازم در این رابطه را به دست آورند. باید به این نکته اشاره داشت که رشته دامپزشکی یکی از رشته های اصلی علوم پزشکی است و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش در این رشته در بالاترین سطح خود قرار دارد. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید رزومه تحصیلی قوی در اختیار داشته باشند تا بتوانند خود را آماده ورود به این رشته کنند.

کشور آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به ایران در سال های اخیر جمعیت زیادی از ایرانیان را به سمت خود کشانده است اما محدودیت های زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد که باید به آن ها نیز توجه داشت. در حال حاضر نمی توان از آذربایجان به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل یاد کرد اما هنوز برای بسیاری از افراد، آذربایجان کشوری مناسب برای تحصیل به حساب می آید. در راستای توجه بسیار زیادی که به تحصیل در آذربایجان در سال های اخیر شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در آذربایجان پرداخته اند تا اطلاعات دقیق تری در این رابطه در اختیار علاقمندان به این رشته قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در آذربایجان چگونه است؟
  • آیا آذربایجان کشور مناسبی برای تحصیل در رشته دامپزشکی است؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دامپزشک در کشور آذربایجان به کار پس از تحصیل مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در جمهوری آذربایجان

علاقمندان به تحصیل در جمهوری آذربایجان باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند پس در نتیجه افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، امکان بازگشت به ایران برای کار را نخواهند داشت و باید مسیر دیگر و متفاوتی را برای زندگی آینده خود در این کشور یا سایر کشورهای جهان در نظر بگیرند.

نکته آخر اینکه برای پذیرش در رشته دامپزشکی در آذربایجان نیز ارایه مدارک زیر الزامی است:

  • کپی پاسپورت ملی
  • اتوبیوگرافی
  • عکس های پاسپورتی
  • مدرک دیپلم
  • کارنامه تحصیلی
  • گواهی سلامت

برای تحصیل در رشته دامپزشکی در جمهوری آذربایجان، شرکت در آزمون های ورودی الزامی است و دانشجویان پس از پذیرش در دانشگاه باید حداقل 5 سال را در دوره اولیه خود پشت سر بگذارند تا موفق به ورود به بازار کار این رشته شوند. برای تبدیل شدن به دکترای تخصصی در این رشته، دانشجویان باید حداقل 10 سال در این رشته تحصیل کنند تا امکان رسیدن به مدرک دکترای تخصصی را داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در جمهوری آذربایجان

بهترین دانشگاه های آذربایجان برای تحصیل رشته دامپزشکی

در حال حاضر دانشگاه های جمهوری آذربایجان در رشته دامپزشکی در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند رتبه مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل باید در رابطه با تحصیل در این کشور تردیدهایی را ایجاد کرد. اکثر دانشگاه های جمهوری آذربایجان تحصیل رشته دامپزشکی را به زبان رسمی خود ارائه می کنند و به همین دلیل نمی توان آن ها را در جمع دانشگاه هایی قرار داد که به راحتی در دسترس هستند.

از جمله برترین دانشگاه های جمهوری آذربایجان برای تحصیل رشته دامپزشکی نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

  • دانشکده دامپزشکی دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان
  • دپارتمان دامپزشکی دانشگاه خزر

در میان این دانشگاه ها نیز دانشگاه خزر Khazar University جزء بهترین دانشگاه های آذربایجان به شمار می رود. دانشگاهی که چند سالی است برنامه دامپزشکی در آن بر مبنای برنامه ها و شیوه های تدریسی دانشگاه های آمریکایی و اروپایی توسط اساتید داخلی و خارجی ارایه می شود. ضمنا از مزایای تحصیل در این دانشگاه این است که دانشجویان می توانند از برنامه های تبادل بین المللی مثل Erasmus+ و برنامه مولانا بهره گرفته و نیز دوره انترنی خودشان را در شرکت های محلی و بین المللی بگذرانند.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در آذربایجان

خوشبختانه هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، به راحتی می توانند هزینه های تحصیل خود را در شرایط متوسط فراهم کنند. باید در نظر داشت که به تبع از قوانین قدیمی موجود در روسیه، در حال حاضر امکان کار در آذربایجان در حین تحصیل وجود ندارد و دانشجویانی که توان مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور را در اختیار ندارند، بهتر است مهاجرت به آذربایجان را از دستور کار خود خارج کنند. برای دریافت بورسیه تحصیلی در آذربایجان محدودیت های نسبتا زیادی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت و نباید به آن توجه ویژه داشت.

در گراف زیر متوسط هزینه های تحصیل یک دانشجوی خارجی در رشته دامپزشکی به تصویر کشیده شده است.

متوسط هزینه های تحصیل یک دانشجوی خارجی در رشته دامپزشکی

در چنین شرایطی می توان گفت که آذربایجان یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت برای مهاجرت به خارج از کشور است اما با توجه به عدم دسترسی به بودجه های کمکی نمی توان آن را از نظر مالی مقرون به صرفه دانست.

شرایط کار یک دامپزشک در آذربایجان

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهایی است که به دامپزشکان به عنوان نیروی کار خارجی نیاز دارد و به همین دلیل است که درآمد پزشکان در این زمینه مناسب است. متوسط درآمد یک دامپزشک در این کشور در حدود AZN3903 (منات) در ماه است و می توان آن را برای زندگی در این کشور مناسب ارزیابی کرد. در هر حال به افرادی که رویای بزرگ در سر دارند توصیه می شود تا شرایط خود را در کشورهای دیگر جهان نیز در نظر داشته باشند و کشورهای دیگر را نیز برای زندگی خود در نظر داشته باشند.

در قالب نمودار زیر می توان با رنج درآمدی دامپزشکان در آذربایجان آشنا شد:

 

 

رنج درآمدی دامپزشکان در آذربایجان

با در نظر گرفتن متوسط هزینه زندگی ماهیانه هر نفر در آذربایجان که فعلا حدود AZN 1417 (مانات آذربایجان) است می توان نتیجه گرفت که دامپزشکان در این کشور به راحتی می توانند از عهده تامین مخارج زندگی برآیند. در صورتی که به دنبال راهی برای بهترین نوع مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی درباره رشته دامپزشکی در آذربایجان

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر ابتدا به پاسخ پرسش های زیر توجه فرمائید:

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در جمهوری آذربایجان چگونه است؟ علاقمندان به تحصیل در جمهوری آذربایجان باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند پس در نتیجه افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، امکان بازگشت به ایران برای کار را نخواهند داشت و باید مسیر دیگر و متفاوتی را برای زندگی آینده خود در این کشور یا سایر کشورهای جهان در نظر بگیرند.
  • شرایط کار یک دامپزشک در آذربایجان به چه صورت است؟ جمهوری آذربایجان یکی از کشورهایی است که به دامپزشکان به عنوان نیروی کار خارجی نیاز دارد و به همین دلیل است که درآمد پزشکان در این زمینه مناسب است. متوسط درآمد یک دامپزشک در این کشور در حدود AZN3903 (منات) در ماه است و می توان آن را برای زندگی در این کشور مناسب ارزیابی کرد. در هر حال به افرادی که رویای بزرگ در سر دارند توصیه می شود تا شرایط خود را در کشورهای دیگر جهان نیز در نظر داشته باشند و کشورهای دیگر را نیز برای زندگی خود در نظر داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *