ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در آمریکا

رشته دامپزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در آمریکا بسیار متفاوت از اکثر کشورهای جهان است و تنها در کانادا می توان شرایط مشابهی پیدا کرد. علاقمندان به تحصیل در رشته دامپزشکی باید مسیر پر فراز و نشیبی را برای رسیدن به رشته مورد نظر خود طی کنند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی توصیه کرد تا فردی زمان بسیار طولانی تری را برای رسیدن به آمریکا در این رشته طی کند. همه علاقمندان به رشته دامپزشکی، باید پروسه 4 ساله پیش از ورود به رشته دامپزشکی را پشت سر بگذارند و به همین دلیل است که بسیاری مسیر دیگری را برای رسیدن به آمریکا طی می کنند.

در حال حاضر رشته دامپزشکی یکی از رشته های خوب برای تحصیل در آمریکا به حساب می آید و از نظر جایگاه علمی نیز شرایط بسیار مناسبی را در اختیار دارد. با این حال افراد زیادی هستند که تمایل به عبور از مراحل قانونی این مسیر ندارد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل دامپزشکی در آمریکا پرداخته اند.

  • آیا این رشته را می توان بدون آزمون ورودی شروع کرد؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته دامپزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا برای تحصیل در رشته دامپزشکی چقدر است؟
  • آیا شرایط کار برای دامپزشکان در این کشور فراهم است؟

مراحل شروع دوره دامپزشکی در آمریکا

افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود در رشته دامپزشکی انتخاب می کنند، باید مراحل مختلفی را طی کنند که یکی از آن ها دریافت یک مدرک لیسانس معتبر است. از جمله رشته هایی که می توان برای ورود به رشته دامپزشکی در آن ها اقدام به دریافت مدرک لیسانس کرد می توان به زیست جانوری، زیست، شیمی و رشته های مرتبط دیگر اشاره داشت. دوره تحصیل در این رشته های همگی 4 ساله است و پس از آن دانشجویان آماده تحصیل در رشته دامپزشکی خواهند شد.

در ضمن دانشگاه های آمریکا به دانشجویان این رشته در پایان دوره اشان یکی از دو مدرک زیر را اعطاء می کنند:

  • DVM  (دکتر دامپزشکی)
  • VMD (پزشک حیوانات اهلی)

برای ورود به رشته دامپزشکی، دانشجویان باید در یک آزمون ورودی مثل MCAT یا Biology GRE شرکت کنند و تنها در صورت قبولی در آزمون است که مجوز حضور در مدارس دامپزشکی را پیدا می کنند. تحصیل در دوره دامپزشکی در آمریکا 5 الی 6 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان باید مسیری 10 ساله را برای تحصیل در این رشته سپری کنند. زبان تحصیل در آمریکا نیز انگلیسی است و دانشجویان برای ورود به رشته دامپزشکی، حداقل به IELTS 6.0 به بالا و یا TOEFL 90 به بالا نیاز خواهند داشت.

علاوه بر این برای پذیرش در این رشته از دانشگاه های آمریکایی شما بایستی از مدارک زیر هم برخوردار باشید:

مراحل شروع و پذیرش دوره دامپزشکی در آمریکا

معرفی دانشگاه های برتر رشته دامپزشکی در آمریکا

آمریکا یکی از قدرتمندترین سیستم های آموزشی در رشته دامپزشکی را ارائه می کند و به همین دلیل است که اکثر دانشگاه های این کشور در رتبه های برتر جهان قرار گرفته اند. نگاهی به 20 دانشگاه برتر جهان در رشته دامپزشکی به خوبی نشان می دهد که چرا آمریکا یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در این رشته است.

معرفی دانشگاه های برتر رشته دامپزشکی در آمریکا

در چنین شرایطی باید اشاره داشت که بیش از 100 دانشگاه برای تحصیل در آمریکا در رشته دامپزشکی وجود دارد و دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر و با توجه به رزومه تحصیلی که در اختیار دارند، اقدام به پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور کنند.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در آمریکا

یکی از معایب تحصیل دامپزشکی در آمریکا آن است که دانشجویان برای تحصیل خود باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند و این مسئله ای است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک چالش شناخته نمی شود. با توجه به شرایط اقتصادی موجود در آمریکا، بسیاری از دانشجویان در این کشور امکان دریافت وام های دانشجویی را خواهند داشت تا هزینه های تحصیل خود در این کشور را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل دامپزشکی در آمریکا نیز بسته به دانشگاه مربوطه کاملا متغیر است و برای برخی از معروفترین دانشگاه های آمریکا به شرح زیر است:

نام دانشگاهرتبه در رشتهمدرک اعطاییمدت دورهشهریه سالانه به دلار
دانشگاه کالیفرنیا- دویس1DVM4 سال$44863
دانشگاه کورنل2DVM4 سال$59500
دانشگاه دولتی کلرادو3DVM4 سال$62910
دانشگاه دولتی کارولینا شمالی
4DVM4 سال$49565
دانشگاه دولتی اوهایو
5DVM4 سال$75809
کالج دانشگاه A&M تگزاس6DVM4 سال$42022

هزینه تحصیل دامپزشکی در آمریکا به طور متوسط بین 28500$ تا 36000$ (دلار) در سال متغیر است و دانشجویان باید در حدود 18000$ (دلار) را نیز برای هزینه های زندگی خود پرداخت کنند. در آمریکا به دانشجویان فرصت کار ضمن تحصیل در شرایط خاص نیز داده می شود و می توان گفت که بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور از همین طریق قابلیت جبران را خواهد داشت.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در آمریکا

شرایط کار یک دامپزشک در آمریکا

مهاجرت به آمریکا زمانی کامل می شود که فرد پس از تحصیل خود در این کشور به جستجوی کار پرداخته و سپس به عنوان یک دامپزشک فعالیت رسمی خود را آغاز کند. در واقع دامپزشکان پس از اتمام تحصیلات آکادمیک اشان در آمریکا می توانند به عنوان یک دامپزشک ماهر در شرکت های دارویی و تولید محصولات مرتبط با حیوانات، کلینیک ها و مطب های حیوانات خانگی، باغ وحش ها و نیز پناهگاه های حیوانات ایفای نقش کنند. مطابق آخرین آمارها نیز متوسط درآمد یک دامپزشک در این کشور در حدود  8786$ (دلار) در ماه است و در دسته افرادی قرار می گیرد که از نظر مالی در شرایط مناسبی قرار دارد.

متوسط درآمد یک دامپزشک در آمریکا

از بهترین شرکت های آمریکایی برای دامپزشکان نیز می توان به شرکت های Vetco، Veterinary System Services، Modern Animal، Valley Veterinary Care و نیز WellHaven Pet Health اشاره کرد.

در این بین نیز حدود 64% از دانپزشکان در آمریکا از سطح حقوق خود راضی هستند که آمار خوبی را به ما نشان می دهد:

وضعیت درآمدی دامپزشکی در آمریکا

بالاخره نکته آخر هم اینکه بهترین شهرهای آمریکا از نظر سطح درآمد دامپزشکان شامل شهر لس آنجلس ($9452 دلار در ماه) و سن فرانسیسکو ($9242 دلار در ماه) می باشد. در حال حاضر کار در آمریکا یکی از راه های مناسب برای اخذ گرین کارت است و افرادی که در این کشور کار می کنند، به سرعت می توانند به گرین کارت اقامتی خود که مقدمه دریافت شهروندی این کشور است دست پیدا کنند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته دامپزشکی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته دامپزشکی در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • مراحل شروع دوره دامپزشکی در آمریکا چیست؟ افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود در رشته دامپزشکی انتخاب می کنند، باید مراحل مختلفی را طی کنند که یکی از آن ها دریافت یک مدرک لیسانس معتبر است. از جمله رشته هایی که می توان برای ورود به رشته دامپزشکی در آن ها اقدام به دریافت مدرک لیسانس کرد می توان به زیست جانوری، زیست، شیمی و رشته های مرتبط دیگر اشاره داشت. دوره تحصیل در این رشته های همگی 4 ساله است و پس از آن دانشجویان آماده تحصیل در رشته دامپزشکی خواهند شد.
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در آمریکا چه مقدار است؟ یکی از معایب تحصیل دامپزشکی در آمریکا آن است که دانشجویان برای تحصیل خود باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند و این مسئله ای است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک چالش شناخته نمی شود. با توجه به شرایط اقتصادی موجود در آمریکا، بسیاری از دانشجویان در این کشور امکان دریافت وام های دانشجویی را خواهند داشت تا هزینه های تحصیل خود در این کشور را پرداخت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *