ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در ارمنستان

رشته دامپزشکی در ارمنستان

برای تحصیل رشته دامپزشکی در ارمنستان گزینه های محدود اما ایده آلی برای بسیاری از افراد وجود دارد که می توانند آن ها را انتخاب کنند. ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که از نظر کیفیت زندگی شرایط نسبتا مناسبی دارد و به همین دلیل است که دانشجویان زیادی از ایران تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در حال حاضر دانشگاه های محدودی در ارمنستان رشته دامپزشکی را ارائه می کنند و به همین دلیل است که دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور ممکن است با چالش های نسبتا زیادی روبرو شوند.

در حال حاضر رشته دامپزشکی یکی از رشته های ارزشمند در دنیای پزشکی است و سخت گیری های فراوانی برای اعطای پذیرش به دانشجویان در این رشته اعمال می شود چراکه آن ها نیز با جان موجودات زنده درگیر هستند. در شرایط کنونی بازار کار مناسبی نیز در ارمنستان برای این رشته وجود دارد و افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند می توانند در همین مسیر کار کرده و شرایط مناسبی را برای خود به وجود آورند. در راستای توجه به این موضوع پر اهمیت، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران که مخاطبان زیادی دارد پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ارمنستان چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های مناسبی در ارمنستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در ارمنستان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ارمنستان به عنوان نیروی کار به ایران بازگشت؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ارمنستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب ارمنستان برای تحصیل رشته دامپزشکی چندان هوشمندانه نیست به ویژه زمانی که فرد تمایل دارد تا پس از تحصیل خود به ایران بازگشته و در کشور خود مشغول به کار شود. دانشگاه های ارمنستان از نظر علمی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیستند و به همین دلیل نمی توان پس از تحصیل در ارمنستان انتظار داشت که فرد به ایران بازگشته و شروع به کار کند.

یکی از امتیازات تحصیل در ارمنستان در رشته دامپزشکی آن است که فرد می تواند با زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در این رشته مشغول شود. در برخی از دانشگاه های این کشور نیازی به تسلط به زبان انگلیسی از طریق ارائه مدرک زبان نیز نیست و یک مصاحبه برای تعیین تسلط فرد به موارد مختلف در نظر گرفته می شود.

دانشجویان پس از شرکت در یک آزمون اولیه امکان حضور در کلاس های درس را پیدا خواهند کرد ولی با توجه به کمبود تعداد دانشگاه های ارائه کننده رشته دامپزشکی، متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد و به همین دلیل است که رقابت برای دریافت پذیرش در بالاترین سطح خود قرار دارد. دانشجویانی که رشته دامپزشکی را برای ادامه تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند، باید یک بازه زمانی 5 ساله را برای تحصیل خود در این رشته در نظر داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط اقتصادی آن فاصله بسیار زیادی با مناطق مرکزی و غربی اروپا دارد و به همین دلیل است که به راحتی می توان این کشور را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود در نظر گرفت. در بسیاری از موارد دانشجویان برای ادامه تحصیل خود در این کشور نیازی به دریافت بورسیه های تحصیلی ندارند و شخصا می توانند هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند.

یکی از مزیت های انتخاب ارمنستان به عنوان مقصد تحصیلی آن است که فرد می تواند به عنوان دانشجوی خارجی به صورت نیمه وقت در این کشور کار کند و درآمد کافی برای گذراندن یک زندگی دانشجویی در این کشور را داشته باشد. در شرایط کنونی، می توان ارمنستان را به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل معرفی کرد و گراف زیر نیز به منظور روشن ساختن همین موضوع ارائه شده تا هزینه های یکسال تحصیل دانشجویان خارجی در ارمنستان در رشته دامپزشکی را نشان دهد.

هزینه های یکسال تحصیل دانشجویان خارجی در ارمنستان در رشته دامپزشکی

در شرایط کنونی شاید بتوان گفت که مهاجرت به ارمنستان تنها برای افرادی مناسب است که رزومه های تحصیلی قوی در اختیار ندارند.

شرایط کار یک دامپزشک در ارمنستان

افرادی که به عنوان دامپزشک در ارمنستان فارغ التحصیل شده اند، این فرصت را خواهند داشت که به صورت تمام وقت در همین کشور کار کنند و به درآمدی در حدود 969000AMD (درام) در ماه دست پیدا کنند که درآمد مناسبی در خاک ارمنستان به حساب می آید. باید در نظر داشت که در حال حاضر کار کردن در ارمنستان مقدمه ای برای رسیدن به اقامت در این کشور است و می توان آن را راه ساده ای برای رسیدن به موفقیت در این زمینه دانست. در صورتی که در جستجوی بهترین کشورهای جهان برای زندگی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *