ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در اسلواکی

رشته دامپزشکی در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسلواکی برای علاقه مندان به این رشته بسیار متفاوت از بسیاری از کشورهای شناخته شده در قاره اروپا است. در برخی از رشته های تحصیلی، دانشگاه های اسلواکی توانسته اند رتبه های بسیار مناسبی را به دست آورند اما شرایط برای تحصیل در رشته دامپزشکی کمی متفاوت است و دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود در این رشته باید مسیری نسبتا طولانی تر را سپری کنند. دانشگاه های اسلواکی در این رشته فاقد جایگاه بین المللی هستند و به همین دلیل نمی توان آن ها را در جمع بهترین های جهان قرار داد. مزیت اصلی انتخاب اسلوونی به عنوان مقصد تحصیلی، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند و البته این که اسلواکی یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است.

رشته دامپزشکی یکی از رشته های کلیدی در بازار کار امروز است و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند مسیر نسبتا دشواری را برای رسیدن به مدرک تحصیلی خود طی می کنند. این رشته در حال حاضر در دو مقطع پزشکی و دکترای تخصصی ارائه می شود و علاقمندان به هر دوره باید با توجه به شرایط خود مدارک متفاوتی را برای رسیدن به خواسته های خود طی کنند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای عضور حوزه شنگن پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسلواکی چیست؟
  • آیا دانشگاه های اسلواکی از نظر کیفیت آموزش در سطح مناسبی قرار دارند؟
  • آیا هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسلواکی برای دانشجویان خارجی مناسب است؟
  • فرایند رسیدن به کار در اسلواکی برای دانشجویان خارجی را چگونه می توان تعریف کرد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسلواکی

اسلواکی تنها یکی از کشورهای جهان است که دانشگاه های آن در رشته دامپزشکی نتوانسته اند به رتبه های علمی دست پیدا کنند و اثری از دانشگاه های آن در رشته دامپزشکی در این رتبه بندی ها دیده نمی شود. در چنین شرایطی تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور را به افرادی می توان توصیه کرد که اولا رزومه تحصیلی قدرتمندی در اختیار ندارند و در ثانی به دنبال راهی هستند تا در یکی از کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل مشغول شوند.

متاسفانه در اسلواکی نمی توان به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی پرداخت و این یکی از معایب جدی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد. برای مهاجرت به اسلواکی دانشجویان باید یک برنامه ریزی 5 ساله داشته باشند تا موفقیت خود را در این باره تضمین کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر ورود به رشته دامپزشکی برای علاقمندان به کشور اسلواکی تنها از طریق آزمون ورودی امکان پذیر است و علاقمندان باید پس از قبولی در آزمون ورودی برای ثبت نام در این رشته اقدام کنند. دوره تخصص زمانی برای افراد قابل دسترس خواهد بود که اولا دوره انترنی را پشت سر گذاشته باشند و در نهایت در آزمون ورودی مربوط به ورودی دوره تخصص پذیرش دریافت کنند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسلواکی

 هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورها ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، کمتر با چالش های مالی روبرو می شوند. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور سبب شده است تا اسلواکی به مقصدی جذاب برای بسیاری از افراد تبدیل شود.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که متوسط هزینه های مربوط به رشته دامپزشکی در این کشور بالاتر از متوسط هزینه های تحصیل در سایر رشته های دیگر است اما هنوز هم تحصیل در این کشور در رده گزینه های ارزان قیمت به حساب می آید. دانشجویان خارجی در اسلواکی نمی توانند به دریافت بورسیه در این کشور امید داشته باشند ولی باید در نظر داشت که امکان کار پاره وقت به دانشجویان این فرصت را می دهد تا هزینه های زندگی خود را در این کشور تامین کنند.

در گراف زیر، متوسط هزینه های یک سال تحصیل در کشور اسلواکی در رشته دامپزشکی مشخص شده است.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل در کشور اسلواکی در رشته دامپزشکی

شرایط کار یک دامپزشک در اسلواکی

افرادی که اسلواکی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که این کشور از نظر کیفیت زندگی در شرایط مناسبی قرار دارد اما استانداردهای موجود در این کشور با سایر کشورهای اروپایی بسیار زیاد است. در حال حاضر متوسط درآمد یک فرد در اسلواکی به عنوان دامپزشک در حدود 2530€ (یورو) در ماه است که با توجه به هزینه های زندگی در این کشور می توان آن را یک سطح درآمد بسیار مناسب دانست.

در شرایط کلی افرادی که اسلواکی را برای محل تحصیل خود انتخاب می کنند، در نظر دارند که پس از پایان دوره تحصیل خود، از این کشور به سایر کشورهای حوزه شنگن راه پیدا کنند. شما نیز در صورتی که در صدد مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *