ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در اسکاتلند

رشته دامپزشکی در اسکاتلند

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند برای علاقمندان به این رشته نسبتا مناسب و در دسترس است که به آن می پردازیم. اسکاتلند به عنوان یکی از کشورهای بریتانیا کبیر است که شرایط مناسبی برای زندگی دارد. جمعیت قابل توجهی در این کشور زندگی می کنند و از نظر نظام آموزشی نیز شباهت های بسیار زیادی با ایران دارد. در حال حاضر می توان گفت که اسکاتلند یکی از کشورهای تراز برای تحصیل در رشته دامپزشکی است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته های خود برای ورود به بازار کار دست پیدا کنند. محدودیت هایی برای پذیرش دانشجویان در رشته دامپزشکی در این کشور وجود دارد و باید این محدودیت ها مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

رشته دامپزشکی در حال حاضر یکی از رشته های اصلی در گروه پزشکی است و به همین دلیل است که دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در این رشته دارند. افرادی که اسکاتلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید شرایط خاصی داشته باشند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل در رشته دامپزشکی کدامند؟
  • آیا اسکاتلند مقصد قابل توجهی برای تحصیل در اسکاتلند است؟
  • هزینه های تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند کار یک دامپزشک در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند

افرادی که اسکاتلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند باید در نظر داشته باشند که نظام آموزشی در این کشور شباهت های زیادی به نظام آموزشی در انگلستان دارد و به همین دلیل علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند اطمینان حاصل کنند که کیفیت بالای آموزشی را در این کشور دریافت خواهند کرد.

زبان تحصیل در این کشور و همچنین زبان رایج بین مردم در محیط شهری تنها انگلیسی است و به همین دلیل دانشجویان برای کار و زندگی در آن تنها به همین زبان نیاز خواهند داشت و می توانند به راحتی آن را بیاموزند. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نیز دانشجویان به حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس نیاز خواهند داشت. شرط دیگری که برای دریافت پذیرش در دانشگاه های این کشور وجود دارد، شرکت در آزمون ورودی برای دریافت پذیرش است که تقریبا رقابتی و دشوار است.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند

معرفی دانشگاه های رشته دامپزشکی در اسکاتلند

افرادی که اسکاتلند را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که این کشور یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است و دانشگاه های آن از کیفیت بالایی برای تحصیل برخوردار هستند. برخی از بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته دامپزشکی در اسکاتنلد به شرح زیر است.

نام دانشگاهرتبه اروپاییرتبه جهانی
دانشگاه ادینبورگ59
دانشگاه گلاسکو1540
دانشگاه آبردین53184
دانشگاه استرلینگ84295
دانشگاه رورال کالج اسکاتلند129484
دانشگاه اسراثکلاید176652
دانشگاه دوندی186687

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به اسکاتلند برای علاقمندان به رشته دامپزشکی ارزشمند است و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی یاد کرد.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند

افرادی که اسکاتلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور نسبتا زیاد است و گاهی هزینه های بیشتری برای تحصیل در این کشور به نسبت انگلستان مورد نیاز است. در گراف زیر متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی در اسکاتلند نشان داده شده است.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی در اسکاتلند

در حال حاضر امکان دریافت کمک هزینه های تحصیلی و همچنین وام های دانشجویی در اسکاتلند برای دانشجویان ممکن است تا بتوانند از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. باید در نظر داشت که دانشجویان امکان کار ضمن تحصیل را نیز خواهند داشت و می توانند از این طریق هزینه های تحصیل خود در کشور اسکاتلند را نیز تامین کنند.

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند، وجود بورسیه های دانشجویی متنوع در این رشته تحصیلی می باشد. به طور کلی، دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور، به دانشجویان مستعد بین المللی که توان مالی کافی برای تحصیل رشته دامپزشکی دراسکاتلند را ندارند بورسیه های دانشجویی متنوعی را ارائه می دهد. البته لازم به ذکراست که برای دریافت بورسیه دانشجویی در اسکاتلند باید در یک موسسه آموزشی معتبر در این کشور پذیرفته شده باشید، در غیر این صورت اجازه دریافت بورسیه را در این کشور نخواهید داشت.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست بورسیه دانشجویی در رشته دامپزشکی در اسکاتلند را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست بورسیه دانشجویی در رشته دامپزشکی در اسکاتلندشرایط کار یک دامپزشک در اسکاتلند

افرادی که به عنوان دامپزشک در کشور اسکاتلند کار می کنند، این توانمندی را خواهند داشت که به درآمد بالایی در این کشور درسترسی داشته باشند. متوسط درآمد یک دامپزشک در این شکور در حدود 9830£ (پوند) در ماه است و از این طریق می توان گفت که یک دامپزشک به درآمد بسیار بالا دسترسی دارد. کار در این کشور زمینه ساز دریافت اقامت در اسکاتلند نیز خواهد بود و می توان از این طریق اطمینان حال کرد که فرد در بهترین شرایط برای زندگی خود قرار خواهد گرفت.

اسکاتلند در حال حاضر یکی از کشورهای با کیفیت و البته نسبتا گرانقیمت برای تحصیل است و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به این موضوع توجه داشته باشند. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته دامپزشکی در اسکاتلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته دامپزشکی در این کشور، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند به مجوز اقامت نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی پس از پذیرش در دانشگاه های اسکاتلند در رشته دامپزشکی باید برای دریافت مجوز اقامت در این کشور اقدام نمایند.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند برای اتباع کشورهای خارجی وجود دارد؟ آن دسته از دانشجویان بین المللی که به دنبال کار حین تحصیل رشته دامپزشکی در اسکاتلند هستند، می توانند 18 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *