ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در امارات

رشته دامپزشکی در امارات

تحصیل رشته دامپزشکی در امارات را نمی توان به راحتی به همه افراد توصیه کرد چراکه از نظر علمی و مالی با چالش هایی همراه است. در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان در تلاش برای جذب نیروی دانشجو برای تحصیل در مرزهای خود هستند، امارات تنها به فکر جذب نیروی کار موثر است و به همین دلیل کمتر به تحصیل و دانشگاه های خود توجه داشته است. در برخی از رشته های تحصیلی، به ویژه در علوم مهندسی، امارات پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است ولی همچنان فاصله زیادی میان استانداردهای جهانی آموزش در این کشور با استانداردهای بین المللی وجود دارد و به همین دلیل است که باید با تحقیقات کامل امارات را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد.

رشته دامپزشکی به عنوان یکی از اصلی ترین رشته های مرتبط با گروه پزشکی، یکی از رشته هایی است که در اکثر کشورهای جهان، بدون آزمون پزشکی در دسترس نخواهد بود و امارات نیز شرایط مشابهی را برای علاقمندان به تحصیل در این رشته در نظر گرفته است. هزینه های مربوط به تحصیل در امارات برای دانشجویان خارجی ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد و در بسیاری از موارد نیز چندان مقرون به صرفه نیست اما همچنان متقاضیان نسبتا زیادی دارد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی کلی شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های امارات در رشته دامپزشکی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • مهم ترین چالش هایی که دانشجویان رشته دامپزشکی در این کشور با آن روبرو هستند چیست؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در امارات برای دانشجویان رشته دامپزشکی چیست؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در امارات

افرادی که امارات را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید چالش های فراوانی که در مسیر تحصیل آن ها قرار خواهد گرفت را نیز بپذیرند. بیشتر چالش هایی که دانشجویان در امارات با آن روبرو خواهند شد، مربوط به مسائل مالی است که می تواند بسیاری از افراد را تحت فشار قرار دهد.

برای تحصیل در رشته دامپزشکی، دانشجویان باید دوره تحصیلی خود را با یک آزمون ورودی شروع کنند. تسلط به دروس دبیرستانی می تواند برای قبولی در این آزمون کفایت کند اما برای بسیاری از افراد این آزمون در سطح نسبتا ساده ای برگزار می شود. دانشجویان علاقمند به رشته دامپزشکی، می توانند با آسودگی خاطر این کشور را انتخاب کنند چرا که تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی انجام می شود و از این طریق می توانند شرایط خوبی برای خود ایجاد کنند.

طول دوره تحصیل رشته دامپزشکی در امارات متحده عربی، 5 سال به طول خواهد انجامید و به همین دلیل است که دانشجویان باید برنامه ریزی های بلند مدت برای تحصیل خود در این کشور داشته باشند. مهاجرت به امارات برای تحصیل در رشته دامپزشکی، هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت که توجه به آن ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در امارات

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در امارات

افرادی که امارات را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، در اولین قدم باید بررسی کنند که آیا توان پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را خواهند داشت یا خیر. یکی از مهم ترین چالش های دانشجویان خارجی در امارات آن است که به هیچ منبع مالی متصل نخواهند شد و باید تمامی هزینه های خود را شخصا پرداخت کنند.

دانشجویان در امارات شانسی برای دریافت بورسیه تحصیلی نخواهند داشت و از طرفی دسترسی به کار ضمن تحصیل نیز برای آن ها ممکن نیست. در چنین شرایطی می توان گفت که تمامی هزینه های سنگین تحصیل در این کشور به عهده خود دانشجو است و این مسئله می تواند فشار اقتصادی را بر دانشجویان بسیار سنگین کند.

گراف زیر، هزینه های مربوط به یک سال تحصیل رشته دامپزشکی در امارات را نشان می دهد.

هزینه های مربوط به یک سال تحصیل رشته دامپزشکی در امارات

در چنین شرایطی می توان گفت که امارات متحده عربی یکی از گران ترین کشورهای جهان برای تحصیل است و نمی توان به راحتی انتظار داشت که افراد زیادی آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

شرایط کار یک دامپزشک در امارات

زمانی که فردی مدرک تحصیلی خود در رشته دامپزشکی را دریافت کرده باشد، این شانس را پیدا می کند که به عنوان نیروی کار در امارات بماند و شروع به کار کردن کند ولی برای ایرانی ها محدودیت هایی وجود دارد که ممکن است روند رسیدن به کار در این کشور را برای آن ها دشوار کند. با همه این تفاسیر یک دامپزشک در این کشور به طور متوسط 23300AED (درهم) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر، درآمد سطح بالایی به حساب می آید و می تواند زندگی مرفهی را در این کشور رقم بزند. در صورتی که به دنبال بهترین راه های مهاجرتی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *