ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در انگلستان

رشته دامپزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در انگلستان برای دانشجویان خارجی بسیار شاخص و متفاوت از سایر کشورهای جهان است که به آن اشاره میکنیم. انگلستان یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان برای تحصیل است و به همین دلیل می توان این کشور را در دسته کشورهای خوب جهان برای تحصیل معرفی کرد. دانشجویان زیادی هر سال انگلستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند و این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر شرایط برای تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور کمی متفاوت از گذشته شده است و دانشجویان باید مسیر متفاوتی را طی کنند. رشته دامپزشکی یکی از رشته های به شدت رقابتی در انگلستان است و تنها 18% صندلی های دانشگاهی در این کشور به دانشجویان خارجی می رسد.

در راستای توجه به این موضوع مهم، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در انگلستان پرداخته اند و به مهم ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در انگلستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های انگلستان از نظر علمی شرایط مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور برای دانشجویان چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در این کشور برای دانشجویان خارجی چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در انگلستان

افرادی که انگلستان را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که در رشته دامپزشکی، دریافت ALevel در رشته زیست شناسی یکی از الزامات است و متقاضیان باید نمرات خوبی در درس های زبان انگلیسی و ریاضی نیز به دست آورده باشند. در بسیاری از کشورهای جهان آزمون های ورودی تعیین کننده ورود دانشجویان به رشته دامپزشکی است اما در انگلستان شرایط کمی متفاوت تر است. متقاضیان پس از قبولی در آزمون ورودی باید در مصاحبه ورودی نیز شرکت کرده و نمرات کافی را به دست آورند.

برای شرکت در آزمون های ورودی و پذیرش نهایی در دانشگاه، دانشجویان باید نمره آیلتس 6 را به صورت حداقل در اختیار داشته باشند ولی اکثر دانشگاه های انگلستان برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی حداقل نمره 6.5 آیلتس را درخواست می کنند ضمن این که نمره نهایی آزمون زبان در دوره دبیرستان نیز بخشی از نمره نهایی دانشجویان برای دریافت پذیرش خواهد بود. شرکت در دوره های 5 ساله دامپزشکی در انگلستان می تواند دریچه روشنی برای ورود به بازار کار در این رشته با بالاترین کیفیت ممکن باشد.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در انگلستان

معرفی دانشگاه های رشته دامپزشکی در انگلستان

دانشگاه های انگلستان در رشته های مختلف تحصیلی از جمله دامپزشکی، دارای رتبه های برتر جهانی هستند و به همین دلیل می توان آن ها را در جمع بهترین های جهان قرار داد. افرادی که انگلستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید رزومه های درخوری در اختیار داشته باشند مگر آن که بخواهند در دانشگاه های درجه دوم یا سوم این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی

پر واضح است که تحصیل در انگلستان در رشته دامپزشکی می تواند مسیر و آینده کاری درخشانی را پیش روی علاقمندان به این رشته قرار دهد.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در انگلستان

یکی از مهم ترین چالش هایی که علاقمندان به زندگی در انگلستان با آن روبرو هستند، هزینه هایی است که باید به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور صرف کنند. خوشبختانه به دلیل وضعیت مناسب اقتصادی موجود در کشور انگلستان، دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشوند، می توانند از وام های دانشجویی برای تامین هزینه های زندگی خود استفاده کرده و از این طریق هزینه های خود را به حداقل برسانند.

به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل در رشته دامپزشکی، دانشجویان به حدود 18500£ تا 23000£ (پوند) در سال نیاز خواهند داشت و از طرفی برای تامین هزینه های زندگی خود نیز باید بودجه ای در حدود 13000£ (پوند) را در اختیار داشته باشند. در چنین شرایطی که دانشجویان امکان تحصیل و کار به صورت نیمه وقت به صورت همزمان را خواهند داشت، می توان گفت که هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

شرایط کار یک دامپزشک در انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای مهم اروپایی است که افراد زیادی به دنبال رسیدن به فرصت های شغلی در آن هستند. مهاجرت به انگلستان به منظور تحصیل، می تواند کلید رسیدن به این مهم باشد. یک دامپزشک در انگلستان به طور متوسط 12900£ (پوند) در سال درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند تمامی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کرده و زندگی با کیفیتی را نیز برای خود ایجاد کند. در حال حاضر سایر راه های رسیدن به انگلستان برای کار بسیار سخت و دشوار هستند و به همین دلیل است که توصیه می شود تا برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *