ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در اکوادور

رشته دامپزشکی در اکوادور

تحصیل رشته دامپزشکی در اکوادور برای افرادی مناسب است که از نظر علمی، رزومه قدرتمندی در اختیار ندارند و علاقه به رشته دامپزشکی دارند. در حال حاضر اکوادور یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که شرایط نسبتا مشابهی با کشورهای آمریکای شمالی برای خود ایجاد کرده است. نمی توان چنین بیان داشت که اکوادور یکی از کشورهای قدرتمند آمریکای لاتین برای تحصیل در خارج از کشور است اما می توان ادعا کرد که این کشور در حال حاضر شرایط نسبتا مناسب تری نسبت به اکثر کشورهای آمریکای لاتین دارد. دانشگاه های این کشور از سیستم آمریکایی برای توسعه خود استفاده می کنند و به همین دلیل است که جایگاه های خود را ارتقاع داده اند و امروزه در جمع دانشگاه های برتر شناخته می شوند.

رشته دامپزشکی به عنوان یکی از رشته های اصلی در گروه پزشکی شرایط بسیار مناسبی در اکوادور ندارد و به همین دلیل است که می توان از دانشجویانی درخواست کرد که این کشور را در لیست خود قرار دهند که رزومه های متوسط و ضعیف تری در اختیار دارند و توانایی دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر را ندارند. در راستای توجه به همین مسائل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط کلی تحصیل رشته دامپزشکی در اکوادور پرداخته اند.

  • آیا اکوادور کشور مناسبی برای تحصیل رشته دامپزشکی است؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در کشور اکوادور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • شرایط دانشگاه های اکوادور برای تحصیل در رشته دامپزشکی چگونه است؟
  • آیا می توان به کار دانشجویی در اکوادور دست پیدا کرد؟
  • مهم ترین مزایای دریافت کار پس از تحصیل در اکوادور برای دانشجویان خارجی چیست؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اکوادور

برای تحصیل در اکوادور در رشته دامپزشکی، دانشجویان باید پیش از دریافت پذیرش در آزمون های ورودی نام نویسی کرده و نمره کافی را به دست آورند و تنها در صورتی می توانند پذیرش نهایی خود را به دست آورند که قبولی آزمون را به دست آورده باشند. در حال حاضر اکوادور یکی از کشورهایی است که آزمون ورودی در آن دشوار نیست و دانشجویان زیادی توانایی دریافت نمره قبولی در آن را خواهند داشت.

برای تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور دو دانشگاه نسبتا معتبر وجود دارد که هر یک از آن ها شرایط خاص خود برای پذیرش را دارند:

  • دانشگاه مرکزی اکوادور کوئیتو در رتبه 82 آمریکای لاتین و 778 جهان
  • دانشگاه سن فرانسیسکو دی کوئیتو در رتبه 100 آمریکای لاتین و 914 جهان

به همین دلیل است که بیان می شود متقاضیان مهاجرت به اکوادور برای تحصیل در رشته دامپزشکی بهتر است در صورتی این کشور را انتخاب کنند که رزومه های بسیار قدرتمند در اختیار ندارند. تحصیل در اکوادور در رشته دامپزشکی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر و این مسئله می تواند اهمیت تحصیل در این کشور را بسیار بهتر جلوه دهد. در حال حاضر تحصیل در دوره دامپزشکی در برخی از دانشگاه های این کشور 5 و در برخی دیگر حدود 6 سال به طول می انجامد. در شرایط کنونی می توان گفت که اکوادور یکی از کشورهای درجه دوم جهان برای تحصیل در رشته دامپزشکی به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اکوادور

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اکوادور

افرادی که اکوادور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، هزینه های نسبتا زیادی برای تحصیل در این کشور پرداخت نمی کنند و این می تواند به عنوان امتیاز برای آن ها به حساب آید. بر خلاف اکثر کشورهای آمریکای لاتین، به دانشجویان در کشور اکوادور این فرصت داده می شود که به صورت نیمه وقت در این کشور و به مدت 16 ساعت در هفته کار کنند تا به این صورت بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. با این حال برای دریافت بورسیه در اکوادور باید مسیر نسبتا طولانی را سپری کرد و به طور کلی می توان گفت که دستیابی به بورسیه کار بسیار دشواری خواهد بود.

در گراف زیر، متوسط هزینه های یک سال تحصیل دانشجویان رشته دامپزشکی در کشور اکوادور به تفکیک نشان داده شده است.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل دانشجویان رشته دامپزشکی در کشور اکوادور

در چنین شرایطی می توان گفت که دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را به عنوان هزینه های سالیانه خود در این کشور پرداخت کنند که با توجه به کلیت موجود در این کشور چندان مقرون به صرفه به نظر نمی رسد.

شرایط کار یک دامپزشک در اکوادور

افرادی که به عنوان دامپزشک از دانشگاه های اکوادور فارغ التحصیل می شوند، این شانس را خواهند داشت تا به عنوان نیروی کار در همین کشور اقامت به دست آورند و در نتیجه شرایط زندگی خود را بهبود ببخشند. یک دامپزشک در این کشور 1490$ (دلار) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت متوسط درآمد در این کشور یک درآمد مناسب به حساب می آید. با همه این تفاسیر شرایط کلی موجود در اکوادور به گونه ای نیست که بتوان این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای زندگی دانست. در صورتی که به دنبال اطلاعات کافی در زمینه های مختلف مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *