ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در ایرلند

رشته دامپزشکی در ایرلند

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایرلند برای برخی از علاقمندان به این رشته می تواند بسیار ارزشمند و برای برخی بد باشد. ایرلند یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط زندگی در آن شباهت های زیادی با بریتانیا دارد و به همین دلیل توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. برخی از دانشگاه های این کشور از رتبه های علمی بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل می توان انتظار داشت که تحصیل در این کشور نیز متقاضیان خاص خود را داشته باشد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که ایرلند برای تحصیل افرادی مناسب است که از نظر مالی شرایط مناسبی در اختیار دارند و توانایی پرداخت هزینه های بالای زندگی در این کشور را خواهند داشت.

باید به این نکته توجه داشت که رشته دامپزشکی یکی از رشته های خاص موجود در میان رشته های علوم پزشکی است و دریافت پذیرش در آن نیز با چالش های بسیار زیادی همراه است. در چنین شرایطی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایرلند پرداخته اند تا بتوانند بهترین اطلاعات در این زمینه را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چیست؟
  • فرایند تحصیل رشته دامپزشکی در کدام دانشگاه های جهان بهتر است؟
  • شرایط مالی مورد نیاز برای تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور چگونه است؟
  • فرایند رسیدن به کار در ایرلند برای علاقمندان رشته دامپزشکی چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایرلند

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی را دارند، این مسئله بسیار مهم است که در دانشگاهی ورود پیدا کنند که از نظر علمی در شرایط مناسبی قرار دارد. در حال حاضر تنها برخی از دانشگاه های ایرلند هستند که از نظر کیفیت در رشته دامپزشکی شرایط مناسبی دارند و این دانشگاه ها را می توان در جدول زیر مشاهده کرد.

نام دانشگاهرتبه رشته دامپزشکی در اروپارتبه رشته دامپزشکی در جهان
دانشگاه کالج دوبلین1439
دانشگاه دوبلین، کالج ترینیتی117433
دانشگاه کالج کورک158583
دانشگاه ملی ایرلند در گالوی188692

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به ایرلند برای افرادی مناسب تر است که بتوانند دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل را انتخاب کنند چراکه اختلاف زیادی میان دانشگاه های این کشور وجود دارد.

برای شروع دوره تحصیل رشته دامپزشکی در ایرلند، متقاضیان باید مراحل مختلفی را طی کنند که مهم ترین آن ها شرکت در آزمون ورودی مربوط به رشته دامپزشکی است. زبان تحصیل در ایرلند نیز در تمامی رشته های تحصیلی انگلیسی است و به همین دلیل دانشجویان با آسودگی خاطر بیشتری می توانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. دوره تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور نیز 5 سال به طول خواهد انجامید و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند این فرصت را خواهند داشت پس از همین دوره نیز می توانند وارد بازارهای کار شده و یا در دوره های مربوط به تخصص دامپزشکی شرکت نمایند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در ایرلند

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان در ایرلند با آن روبرو خواهند شد، پرداخت هزینه های تحصیل مربوط به رشته های مختلف در این کشور است. شاید کیفیت آموزش در برخی از دانشگاه های ایرلند چندان مناسب نباشد ولی باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان برای ورود به این کشور باید بودجه های نسبتا زیادی را در اختیار داشته باشند. هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور نیز به صورت قابل توجهی بیشتر از سایر رشته های تحصیلی است.

در گراف زیر می توان متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی در ایرلند را مشاهده کرد.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی در ایرلند

در چنین شرایطی است که گفته می شود ایرلند برای همه افرادی که علاقه به تحصیل در خارج از کشور دارند کشور مناسبی نیست و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در اختیار داشته باشند. در حال حاضر ایرلند یکی از کشورهایی است که دانشجویان در آن امکان کار کردن ضمن تحصیل را خواهند داشت اما این مسئله فقط باعث پوشش دادن کمتر از نیمی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور خواهد بود.

شرایط کار یک دامپزشک در ایرلند

با وجود اینکه هزینه های تحصیل در ایرلند بسیار بالا است، دانشجویان پس از دوره تحصیل خود در این کشور، مانند انگلستان یا به طور کلی بریتانیا درآمد بالایی نخواهند داشت و زمان زیادی برای باز تامین هزینه های پرداختی نیاز خواهند داشت. به طور متوسط یک دامپزشک در این کشور 46300€ (یورو) در سال درآمد کسب می کند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا مبلغی مناسب به حساب می آید. در صورتی که شما نیز در فکر کار در ایرلند هستید، تحصیل در ایرلند می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد اما توصیه می شود تا پیش از هر گونه اقدام، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *