ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در ایسلند

رشته دامپزشکی در ایسلندرشته دامپزشکی در ایسلند

تحصیل رشته دامپزشکی در ایسلند با توجه به شرایط خاص اقلیمی در این کشور دارای شرایط و قوانین ویژه مربوط به خود است. ایسلند یکی از کشورهای جذاب برای مهاجرت ایرانیان از سال ها قبل بوده است و به همین دلیل است که شرایط مهاجرت به این کشور از روش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. افراد زیادی تمایل به مهاجرت به ایسلند دارند و مهاجرت از طریق تحصیل تنها یکی از راه ها ورود به این کشور است. در حال حاضر دانشگاه های ایسلند تنها در برخی از رشته های تحصیلی دارای اعتبار مناسب هستند و به همین دلیل باید به این موضوع توجه داشت که دانشجویان در مسیر مهاجرت خود دچار مشکلات اعتبار مدرک تحصیلی نشوند.

رشته دامپزشکی در دسته رشته های مرتبط با گروه علوم پزشکی قرار دارد و به همین دلیل است که سخت گیری های فراوانی برای پذیرش دانشجویان خارجی در این رشته می شود. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی را دارند باید مدت نسبتا طولانی را در محیط دانشگاهی سپری کنند تا واجد شرایط کار در این رشته شناخته شوند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در این رشته از نظر مادی و همچنین جایگاه اجتماعی می تواند اعتبار بسیار بالایی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در رشته دامپزشکی در ایسلند پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایسلند چیست؟
  • آیا دانشگاه های معتبری برای تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور وجود دارد؟
  • مجموع هزینه های تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ایسلند، در این کشور به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایسلند

افرادی که ایسلند را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، با چالش های مختلفی روبرو خواهند شد که یکی از مهم ترین آن ها شرایط آب و هوایی موجود در این کشور است. یکی دیگر از چالش های جدی برای تحصیل در ایسلند، انتخاب دانشگاهی است که فرد قصد ادامه تحصیل در آن را دارد. در اکثر رشته های تحصیلی از جمله دامپزشکی، دانشجویان نمی توانند دانشگاهی را در ایسلند پیدا کنند که در رتبه بندی های جهانی جایگاهی مناسب برای خود به دست آورده باشد و به همین دلیل است که نمی توان از ایسلند به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل، از نظر علمی، یاد کرد.

در حال حاضر متقاضیان و علاقمندان به تحصیل در کشور ایسلند در رشته دامپزشکی، برای ورود به دانشگاه های این کشور باید در آزمون های ورودی شرکت کرده و در صورتی که در نمره قبولی در این آزمون را به دست آورند و پذیرش به آن ها اعطا شود، آماده مهاجرت به ایسلند شوند. در حال حاضر محدودیت هایی برای تحصیل رشته دامپزشکی به زبان انگلیسی در ایسلند وجود دارد ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر همچنان گزینه های محدودی در این زمینه موجود هست. برای دانشجویان خارجی که تحصیلات خود را در ایسلند آغاز می کنند، دوره دامپزشکی یک دوره حداقل 5 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند اقدامات لازم برای شرکت در دوره های تخصص را پیگیری کنند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایسلند

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در ایسلند

علاقمندان به تحصیل رشته دامپزشکی در ایسلند باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور نسبتا ارزان قیمت است اما در رابطه با هزینه های زندگی، ایسلند یکی از کشورهای نسبتا گران قیمت اروپایی به حساب می آید. دانشجویان خارجی در ایسلند شانس بالایی برای دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی ندارند اما می توانند به صورت نیمه وقت و تنها برای 15 ساعت در هفته کار کنند تا بخشی از هزینه های زندگی آن ها در این کشور از همین طریق تامین شود. باید به این نکته اشاره داشت که در مجموع می توان ایسلند را در دسته کشورهای نسبتا ارزان قیمت برای تحصیل و زندگی معرفی کرد.

در شرایط کنونی، گراف زیر نشان می دهد که یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته دامپزشکی در ایسلند، در طول یک سال تحصیلی به چه بودجه ای نیاز خواهد داشت.

هزینه تحصیل یکساله در رشته دامپزشکی در ایسلند

شرایط کار یک دامپزشک در ایسلند

زمانی که دوره آموزشی متقاضی به پایان می رسد و وی به عنوان فارغ التحصیل رشته دامپزشکی از دانشگاه خارج می شود، این امکان را خواهد داشت که در بازار کار ایسلند به جستجوی کار بپردازد و شرایط را برای کار کردن خود ایجاد کند. در صورتی که فردی موفق به کاریابی در این کشور شود، این فرصت را خواهد داشت که به درآمدی در حدود 772000ISK (کرون ایسلند) در ماه دست پیدا کند که البته نسبت به متوسط درآمد پزشکان متخصص در این کشور کمتر است. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که کار در ایسلند اقامت این کشور را نیز به همراه خواهد داشت. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *