ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در بلاروس

رشته دامپزشکی در بلاروس

تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس دارای شرایط خاصی است که تنها برای گروه اندکی از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور جذابیت دارد. بلاروس یکی از کشورهایی است که اکثر دانشگاه های آن مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران نیستند و به همین دلیل دانشجویان پس از تحصیل در این کشور نمی توانند به ایران بازگشته و به کار مشغول شوند. در شرایط کنونی می توان گفت که بلاروس یکی از کشورهایی است که مناسب افرادی است که رزومه های قدرتمند تحصیلی در اختیار نداشته و به دنبال راهی برای خروج از کشور هستند و در نتیجه کیفیت آموزش برای آن ها از اهمیت چندان زیادی برخوردار نیست.

رشته دامپزشکی یکی از رشته های مهم و مرتبط با علوم پزشکی است که در دانشگاه های مختلف جهان همچون رشته های پزشکی در دسترس است اما باید به این نکته توجه داشت که کیفیت آموزش در این رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل است که برای تغییر کشور خود برای کار یا ادامه تحصیل، فرد باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کرده و شرایط خاص موجود در این زمینه را ایجاد کند. در حال حاض می توان گفت که تحصیل رشته دامپزشکی می تواند کیفیت بسیار مهمی داشته باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به ایران پرداخته اند.

  • فرایند تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا بلاروس مقصد مناسبی برای تحصیل رشته دامپزشکی است؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار خارجی در این کشور به کار پس از تحصیل مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس

افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، بهتر است به دنبال مسیری برای تحصیل خود باشند که اولا کیفیت آموزش در سطح بین المللی را تجربه کنند و در مرحله دوم بتوانند شرایط مناسبی برای کار در سطح بین المللی پیدا کنند. در بلاروس اما نمی توان تجربه چنین مراحلی را به دست آورد. کیفیت آموزش در بلاروس چندان مناسب نیست و دانشجویان برای به دست آوردن کیفیت بالای تحصیل نیز به دانشگاه های با کیفیتی دسترسی ندارند چنانچه دانشگاه های این کشور در رشته دامپزشکی نیز فاقد رتبه های بین المللی هستند.

برای تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور، از دانشجویان یک آزمون ورودی دریافت می شود که در بسیاری از موارد جنبه تشریفاتی دارد و متقاضیان در این رشته مورد پذیرش واقع می شوند. دوره تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور به زبان انگلیسی برگزار می شود و به همین دلیل دانشجویان نیاز چندانی به یادگیری زبان روسی برای تحصیل در این کشور نخواهند داشت. دانشجویان برای تحصیل در این کشور در رشته دامپزشکی، باید در یک دوره 5 ساله به ادامه تحصیل بپردازند تا بتوانند مدرک تحصیلی خود را در این رشته دریافت کنند و پس از آن آماده ورود به بازار کار در این رشته شوند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس

یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند تحصیل در بلاروس را برای بسیاری از افراد ارزشمند سازد، هزینه های تحصیل در این کشور است به طوری که می توان بلاروس را در جمع ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل معرفی کرد. باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به طور جداگانه نیز بسیار مقرون به صرفه است و می توان آن را مناسب دانست.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در حوزه خلیج فارس کیفیت مناسبی برای تحصیل ندارند ولی هزینه های بالایی دارند ولی باید به این نکته اشاره کرد که در روند مهاجرت به بلاروس، کیفیت تحصیل و هزینه های آن همخوانی مناسبی دارد. در گراف زیر، هزینه های مرتبط با یک سال تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس به تفکیک بیان شده است.

هزینه های مرتبط با یک سال تحصیل رشته دامپزشکی در بلاروس

در فرآیند تحصیل در این کشور دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند تا بخشی از درآمد خود در این کشور را تامین کنند و این می تواند یک کمک هزینه مناسب برای تحصیل در این کشور باشد.

شرایط کار یک دامپزشک در بلاروس

افرادی که کار در بلاروس را جستجو می کنند، گروه کمی از جامعه را تشکیل می دهند و به همین دلیل است که دانشجویان پس از تحصیل در این کشور، خاک بلاروس را ترک کرده و به دنبال مسیرهایی برای مهاجرت کاری به سایر کشورهای جهان هستند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که یک دامپزشک در این کشور به طور متوسط 3330BYN (روبل) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت سطح درآمد در این کشور می توان آن را مفید و مناسب ارزیابی کرد. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین گزینه های مهاجرتی برای خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *