ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در رومانی

رشته دامپزشکی در رومانی

تحصیل رشته دامپزشکی در رومانی یک گزینه برجسته در زمینه مطالعات دامپزشکی و مطالعات کشاورزی و و سایر رشته های مرتبط می باشد و این کشور به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورها در زمینه دامپزشکی شناخته شده است. تحصیل دامپزشکی در رومانی به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی امکان پذیر می باشد و یکی از بهترین گزینه ها برای اخذ مدرک معتبر دامپزشکی در یک کشور پیشرفته خارجی می باشد. دانشکده ‌های دانشگاه های برتر رومانی در زمینه دامپزشکی در مراکز علوم زراعی و دامپزشکی و دانشکده ‌های خصوصی، مطالعات دامپزشکی را ارائه می‌دهند.

کیفیت عالی آموزش و تحصیل دامپزشکی در رومانی، شهریه های ارزان و هزینه های زندگی مناسب، امکانات فنی به روز و بیمارستان ها و آزمایشگاه های پیشرفته و مزارع دانشگاهی، مدارک تحصیلی شناخته شده در تمام منطقه اقتصادی اروپا و فراتر از آن، تنها برخی از عواملی می باشند که موجب جذب دانشجویان برای تحصیل دامپزشکی در رومانی می شوند. تمام دانشکده های دامپزشکی رومانیایی اعضای کامل EAEVE (انجمن مؤسسات اروپایی آموزش دامپزشکی)، FVE (فدراسیون دامپزشکی اروپا) و WVA (انجمن جهانی دامپزشکی) هستند و در ETCS (سیستم اعتباری قابل انتقال اروپایی) شرکت می کنند و توسط EAEVE ارزیابی می شوند. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی موضوعاتی که به تحصیل دامپزشکی در رومانی مرتبط هستند را بررسی خواهند کرد.

آشنایی با تحصیل رشته دامپزشکی در رومانی و شرایط آن

برای تحصیل در رومانی در رشته دامپزشکی، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که دانشکده های دامپزشکی دانشگاه های علوم زراعی و دامپزشکی در رومانی دوره های دامپزشکی را در برنامه های تحصیلی 6 ساله به زبان های انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی به انتخاب دانشجو ارائه می دهند. هر دانشکده دارای بیمارستان بالینی، مزرعه و همکاری با واحدهای تولیدی کشاورزی، چارچوب آموزش عملی دانشجویان را تضمین می کند. اکثر دانشکده های دامپزشکی (دانشگاه ها) در رومانی بیش از 100 سال تجربه دارند و دانشگاه های چند فرهنگی با دانشجویان از سراسر اروپا و همچنین سایر کشورهای دنیا هستند. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل دامپزشکی در رمانی به این کشور مهاجرت می کنند اهل کشورهای بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، یونان، فرانسه، نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، مراکش، تونس، الجزایر، مصر، ترکیه، هند و اسرائیل می باشند.

تنوع و انبوه آموزش های بالینی ارائه شده به دانشجویان دامپزشکی برای تحصیل دامپزشکی در رومانی به آنها کمک می کند تا دانش و تجربه خود را گسترش دهند و درک کنند که چگونه باید به موارد بالینی برخورد کرد. همچنین به آنها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه تشخیص درستی را انجام دهند و چگونه درمان مناسب را اعمال کنند. در عین حال، مطالعات دامپزشکی در دانشگاه های رومانی با کار دوره ای برای به دست آوردن چشم اندازی بهتر از موقعیت های بالینی واقعی تکمیل می شود. علاوه بر دامپزشکی، دانشگاه ‌های علوم کشاورزی و دامپزشکی رومانی، دانشگاه‌ های پیچیده ‌ای هستند و دارای دانشکده ‌های کشاورزی، باغبانی، علوم دامی، احیای زمین و مهندسی محیط‌ زیست، بیوتکنولوژی، مدیریت، مهندسی اقتصادی در کشاورزی و توسعه روستایی هستند.

آشنایی با تحصیل رشته دامپزشکی در رومانی و شرایط آن

دوره های تحصیل رشته دامپزشکی در رومانی

تحصیل در رومانی در زمینه دامپزشکی دارای دوره ها و موضوعات مختلفی می باشد که در این بخش به آنها اشاره می کنیم. دانشکده های دامپزشکی در رومانی، تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (دکتری یا دکترا یا تحقیقاتی) ارائه می دهند. لیسانس دامپزشکی در رومانیایی به عنوان برنامه یکپارچه (لیسانس و کارشناسی ارشد) 6 ساله است که منجر به دکترای دامپزشکی (دکتر پزشک یا دامپزشک) می شود. این برنامه تحصیل دامپزشکی در رومانی شامل مطالعات پیش بالینی و بالینی مانند تمام دوره های پزشکی است.

برنامه تحصیل دامپزشکی در رومانی در مقطع کارشناسی شامل دو بخش اصلی می باشد:

  • دامپزشکی (انگلیسی، فرانسوی و یا رومانیایی)
  • کنترل و امنیت مواد غذایی

برنامه های تحصیل دامپزشکی در رومانی در مقطع دکترا برای 4 سال تحصیل در نظر گرفته شده و بر یادگیری از طریق فرآیند تحقیق متمرکز است که هدف آن توسعه نیروی انسانی کارآمد در زمینه تحقیق، توسعه و نوآوری است. اخذ مدرک دکترا یک الزام برای اشتغال حرفه ای در زمینه آموزش عالی و تحقیقات در زمینه پزشکی دامپزشکی است.

رشته های دکتری دامپزشکی در رومانی عبارتند از:

  • بیماری های عفونی
  • مورفولوژی طبیعی و پاتولوژیک
  • بهداشت باغ وحش
  • نشانه شناسی و آسیب شناسی پزشکی
  • میکروبیولوژی و ایمونولوژی
  • آسیب شناسی جراحی
  • تخصص دامپزشکی فناوری و بهداشت
  • علوم دامی عام و خاص
  • بیماری های انگلی
  • فارماکولوژی و سم شناسی
  • فیزیولوژی طبیعی و پاتولوژیک
  • بیهوشی، پروپادوتیک و تکنیک های جراحی

در نمودار زیر به طور به درصد دانشجویان خارجی براساس سطح تحصیلات در رومانی اشاره شده است:

درصد دانشجویان خارجی براساس سطح تحصیلات در رومانی

اخذ پذیرش برای تحصیل رشته دامپزشکی در دانشگاه های رومانی

مهاجرت به رومانی با هدف تحصیل دامپزشکی در بهترین دانشگاه های این کشور در اولین قدم نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در رومانی دارد. درخواست پذیرش برای تحصیل دامپزشکی در رومانی نیازمند مدارک خاصی است که می تواند در دانشگاه های مختلف متفاوت باشد.

مدارک مورد نیاز برای ورود و اخذ پذیرش در دانشگاه دامپزشکی رومانی به شرح زیر است:

  • کپی قانونی دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان یا معادل آن و برگه های ریز نمرات با موضوعات و نمرات سال های دبیرستان (کپی تایید شده)
  • نسخه اصلی و کپی پاسپورت
  • نسخه اصلی و کپی شناسنامه
  • گواهی پزشکی مبنی بر عدم ابتلای داوطلب به بیماری در حال گسترش و یا خاص
  • گواهی صلاحیت زبان B1 (انگلیسی،فرانسوی و رومانیایی)
  • چهار قطعه عکس رنگی (اندازه پاسپورت)

موارد ذکر شده مواردی کلی برای اخذ پذیرش می باشند و علاوه بر این، دانشجویان باید مدارک و اسناد دیگری نیز (در صورت نیاز، همانطور که گفته شد برای هر دانشگاه شرایط متفاوت می باشد) ارائه دهند که شامل موارد زیر است:

  • گواهی تکمن مالی با ارائه پرینت بانکی به مبلغ 30.000.000€ (یورو)
  • انگیزه نامه انتخاب رشته (دامپزشکی) و انتخاب دانشگاه
  • گواهی یا مدارکی که ثابت کند دانشجو به عنوان داوطلب در خدمات اجتماعی یا برای انجمن های مرتبط با رفاه حیوانات فعالیت داشته است.
  • برای کسانی که متقاضی تحصیل در مقطع دکترا هستند، باید مدرک معتبر دانشگاهی (دوره قبلی) و سوابق تحصیلی نیز ارائه شود.

هزینه های تحصیل رشته دامپزشکی در رومانی

هزینه های تحصیل دامپزشکی در رومانی یکی دیگر از موضوعات مهمی می باشد که هر دانشجو قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور باید درباره آن اطلاعات کافی کسب کند.

در جدول زیر به به هزینه های تحصیل دامپزشکی در رومانی اشاره شده است:

دوره تحصیلیزبان تحصیلهزینه تحصیل (سالانه)
لیسانس دامپزشکیانگلیسی یا فرانسوی3200€ تا 4500€ (یورو)
دکترای دامپزشکیانگلیسی یا فرانسوی3200€ تا 6000€ (یورو)
لیسانس دامپزشکیرومانیایی3200€ تا 3600€ (یورو)
دکترای دامپزشکیرومانیایی3600€ تا 4000€ (یورو)

هزینه زندگی و سایر هزینه های شخصی ممکن است با توجه به سبک زندگی هر دانشجو در رومانی و شهرهای مختلف این کشور متفاوت باشد. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در رومانی 500€ (یورو) در ماه می باشد که بسیار مناسب و کمتر از اکثر کشورهای دنیا است. دانشجویان باید توجه داشته باشند که حتی دانشجویانی هستند که با 200€ (یورو) در ماه موفق به اقامت دانشجویان در رومانی می شوند. شایان ذکر است که دانشجویانی که موفق به اقامت در پردیس دانشجویی دانشگاه مورد نظر خود می شوند (در صورت وجود مکان رایگان) می توانند هزینه های اقامت خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

هموطنان محترمی که علاقه مند به رشته دامپزشکی یا سایر رشته های تحصیلی هستند و قصد دارند برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا اقدام به اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود کنند می توانند برای انجام امور مربوطه و کسب اطلاعات درباره روند و مدارک مورد نیاز و هزینه های زندگ در رومانی برای دریافت ویزا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند تا از بهترین خدمات ما بهره مند شوند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته دامپزشکی در رومانی

  1. سید محمد مهاجری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    نام بهترین دانشگاه های رومانی رو در زمینه دامپزشکی ذکر نکردید لطفا نام ببرید
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه کشاورزی و علوم دامپزشکی بانات
      دانشگاه کشاورزی و علوم دامپزشکی براد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *