ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در سوئد

رشته دامپزشکی در سوئد

تحصیل رشته دامپزشکی در سوئد به دانشجویان نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها را در حیوانات اهلی یا وحشی آموزش می دهد. دامپزشکان همچنین به صاحبان نشان می دهند که چگونه از حیوانات خانگی خود مراقبت کنند و در عین حال در مورد موضوعاتی مانند بیوشیمی، آناتومی، ایمونولوژی، انگل شناسی و غیره نیز دانش دارند. فارغ التحصیلان می توانند به عنوان جراح دامپزشک، پرستار، دامپزشک باغ وحش، محقق یا مشاور حیات وحش کار کنند. در ادامه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موضوعات اصلی و مرتبط با تحصیل دامپزشکی در سوئد را به طور دقیق بررسی خواهند کرد و هموطنان عزیز را با تمامی شرایط تحصیل دامپزشکی در سوئد آشنا خواهند کرد.

آشنایی با شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در سوئد

تحصیل دامپزشکی در سوئد به دانشجویان و متقاضیان بین المللی آموزش با تمرکز بر حیوانات ارائه می دهد. دانشگاه ها و دانشکده های دامپزشکی در این کشور برنامه ها و دوره های تحصیل رشته دامپزشکی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. علوم دامپزشکی به مطالعه حیوانات اهلی، تحقیق در مورد ساختار، رشد، نحوه زندگی و ارتباط آنها با محیط می پردازد. تمرکز دوره های تحصیل دامپزشکی در سوئد ارائه دانش در مورد پرورش، رشد، بهبود و بهره برداری از حیوانات اهلی است. علوم دامی روش های بهبودی را مطالعه می کند که تغذیه مناسب، اصلاح نژاد، حفظ و نگهداری دام و حیوانات را تضمین می کند. رشته دامپزشکی شامل تئوری ها و مفاهیم زیست شناسی، شیمی، کشاورزی و دامپزشکی می باشد. دوره ها شامل موضوعات زیست شناسی حیوانات خانگی، ژنتیک حیوانات، ایمونولوژی در سلامت و بیماری حیوانات، حیوانات در تحقیقات زیست پزشکی و غیره است.

تحصیل دامپزشکی در سوئد دانش بیوشیمی، آناتومی و ژنتیک را با مفاهیم اقتصاد، مدیریت یا بازاریابی ترکیب و تجزیه و تحلیل می کند. آنها همچنین مهارت هایی را در مورد نحوه طراحی، سازماندهی و مدیریت مزارع حیوانات و فرآیندهای تولید حیوانات در همه گونه های حیوانات اهلی توسعه خواهند داد. دانشمندان علوم حیوانات مهارت های کامپیوتری را یاد خواهند گرفت زیرا باید داده ها را تجزیه و تحلیل کنند و از تکنیک های آماری استفاده کنند. فارغ التحصیلان تحصیل دامپزشکی در سوئد ممکن است فرصت های شغلی در طیف وسیعی از زمینه ها از جمله پرورش حیوانات، تولید مواد غذایی و فیبر، رفتار و رفاه حیوانات، بیوتکنولوژی و غیره پیدا کنند.

آشنایی با شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در سوئد

دانشگاه ها برتر برای تحصیل رشته دامپزشکی در سوئد

تحصیل دامپزشکی در سوئد برای دانشجویان بین المللی می تواند دنیایی از فرصت ها را باز کند. دانشگاه‌ های دامپزشکی سوئد به ‌طور پیوسته در فهرست‌های رتبه ‌بندی جهانی جای خود را می‌گیرند و به عنوان یکی از بهترین ‌های جهان معرفی می‌شوند. با دوره های بی شماری و حتی برنامه های تحصیلی کامل که به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شوند، تحصیل دامپزشکی در سوئد و همچنین سایر رشته ها به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. دانشگاه هایی که برای تحصیل دامپزشکی در سوئد در بین دانشجویان بین المللی محبوب هستند، در سطح بین المللی شناخته شده و برجسته می باشند.

در جدول زیر برترین دانشگاه ها برای تحصیل دامپزشکی در سوئد اشاره شده است:

نام دانشگاهنام شهررتبه در سوئدرتبه در اروپارتبه جهانی
Swedish University of Agricultural SciencesUppsala112
Karolinska InstituteStockholm266217
Uppsala UniversityUppsala367218
Umea UniversityUmea4109398
Linkoping UniversityLinkoping5144533
University of GothenburgGothenburg6149550
Lund UniversityLund7152563

دلایل تحصیل رشته دامپزشکی در سوئد

پیشرفت، پایداری، در دسترس بودن کالج‌ و دانشگاه های خوب و سبک زندگی آزاد فرهنگ سوئدی در روزهای اخیر دانشجویان جوان را از سراسر جهان برای تحصیل در سوئد جذب کرده است. شایان ذکر است اخذ ویزای تحصیلی سوئد در صورتی که دانشجویان تمامی موارد را رعایت کرده باشند و مدارک آنها کامل شده باشد چندان سخت نیست. تغییر رو به رشد تحصیلات اروپایی در میان دانشجویان بین المللی، فرصت های گسترده ای را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئد دارند، باز می کند.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان بین المللی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به سوئد کردند اشاره شده است:

تعداد دانشجویان خارجی در سوئد

دریافت ویزا برای تحصیل رشته دامپزشکی در سوئد

سوئد با بالا رفتن از نردبان مقاصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور، در سال های اخیر اوج خود را در تعداد درخواست ‌های ویزای دانشجویی مشاهده می‌کند. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل دامپزشکی در سوئد هستند ملزم به دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت بر اساس مدت اقامت خود هستند. ویزای تحصیل در سوئد که برای دانشجویان خارجی صادر می شود حتی در زمان همه گیری کووید 19 نیز افزایش داشت و در سه سال گذشته دانشجویان زیادی برای تحصیل وارد خاک این کشور شدند. دانشجویان بین المللی که مایل به دریافت ویزای دانشجویی برای سوئد هستند، باید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه سوئد انتخابی خود ارسال کنند. هنگامی که دانشگاه آنها را پذیرش می کند، دانشجو باید اولین قسمت شهریه خود را بپردازد. دانشگاه ‌های سوئد از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که فرآیند درخواست ویزا را تنها پس از پرداخت این هزینه آغاز کنند.

هم ویزای دانشجویی و هم اجازه اقامت سوئد برای کسانی است که شهروندان غیر اتحادیه اروپا یا EEA هستند و قصد اقامت و تحصیل در سوئد را دارند. با این حال، اینکه آیا یک دانشجو نیاز به دریافت ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت دارید به مدت زمان اقامت وی بستگی دارد.

اینکه دانشجو برای تحصیل در سوئد به ویزا نیاز دارد یا نه به عوامل زیر بستگی دارد:

  • کشور مبدا آنها
  • اگر دانشجو قبلاً مجوز اقامت هر کشور دیگری از شنگن را داشته باشد.
  • اگر مقیم دائم اتحادیه اروپا باشند.
  • برای درخواست ویزای دانشجویی سوئد شرایط اجباری خاصی وجود دارد.

شرایط اخذ ویزا تحصیل در دانشگاه های سوئد

شرایط اصلی اخذ ویزا و اقامت تحصیلی سوئد به شرح زیر می باشد:

  • دانشجو باید پاسپورت معتبر داشته باشد
  • دانشجو باید در دوره تمام وقت که مستلزم حضور در آموزش عالی است، پذیرش گرفته باشد.
  • دانشجو باید بتواند هزینه های خود را تا زمان مجوز اقامتی که درخواست می کند، تامین کند.
  • دانشجو باید قبل از درخواست، شهریه قابل قبولی را پرداخت کرده باشد.
  • در صورتی که دانشجو قصد دارد کمتر از یک سال اقامت داشته باشد باید برای بیمه درمانی در سوئد درخواست داده باشد.

دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی سوئد می بایست به صورت آنلاین یا از طریق سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور مبدا اقدام کنند.

مراحل تکمیل فرم درخواست آنلاین به شرح زیر است:

  • دانشجو باید فرم درخواست آنلاین ویزای دانشجویی سوئد را در پورتال آژانس مهاجرت سوئد پر کند و تمام اطلاعات مورد نیاز را وارد کند.
  • دانشجو باید مدارک لازم را ارائه کند.
  • بعد از پرداخت هزینه درخواست، دانشجو باید منتظر وقت مصاحبه ویزای تحصیلی سوئد از سفارت یا کنسولگری این کشور باشد.
  • دانشجو باید در زمان مقرر در مصاحبه حضور یابد.

شایان ذکر است که دانشجو باید در برای مراجعه به سفارت تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشد. مدارک لازم برای درخواست ویزا تحصیلی سوئد شامل کپی پاسپورت، مدرک پذیرش از دانشگاه سوئد، مدرک بیمه درمانی در سوئد (برای اقامت کمتر از یک سال)، بیانیه حسابی است که تأیید می کند دانشجو بودجه کافی برای هزینه های زندگی خود را دارند یا مدرکی مبنی بر هرگونه بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به انجام تمامی امور مرتبط با دریافت ویزای سوئد و همچنین سایر کشورهای دنیا می باشند و هموطنان عزیز می توانند برای شروع مراحل و روند اخذ ویزا و مهاجرت به کشور مورد نظر خود با متخصصان ما در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *