ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در سوئیس

رشته دامپزشکی در سوئیس

تحصیل رشته دامپزشکی در سوئیس و ورود به دانشگاه های این کشور ممکن است نسبت به سایر کشورهای دنیا کمی سخت تر باشد. اما در دانشگاه های سوئیس، کیفیت آموزش و تدریس و همچنین امکانات و تجهیزات تحصیلی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و هر فردی که از از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شود، قطعا شغل و آینده تضمین شده ای در تمام نقاط دنیا خواهد داشت. دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس حتما باید با شرایط تحصیل، دوره ها، الزامات و همچنین برنامه های تحصیل دامپزشکی در سوئیس کاملا آشنا باشند و هدف کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تهیه این نوشتار نیز ارائه اطلاعات در این زمینه می باشد.

آشنایی با رشته دامپزشکی در سوئیس

دامپزشکی، که یکی از رشته های پزشکی می باشد که در سطح جهانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، در بهترین دانشگاه های دنیا از جمله دانشگاه های برتر سوئیس به دانشجویان آموزش داده می شود. افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند و به متخصصان دامپزشکی تبدیل شوند، قبل از ثبت نام در دوره های تحصیل دامپزشکی در سوئیس و اخذ مدرک این رشته، حتما باید با رشته دامپزشکی و وظایف افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، آشنایی کامل کسب کنند.

به طور کلی، دامپزشکی شامل موارد زیر می باشد:

  • انجام اقداماتی برای ارتقای سلامت و رفاه حیواناتی که بیمار هستند یا دچار حادثه شده اند.
  • تلاش برای بهبود اصلاح نژاد دام، دامپروری و تغذیه
  • بررسی، پیشگیری و درمان بیماری ها
  • محافظت از مردم در برابر آسیب از طریق بیماری های حیوانات
  • نظارت بر مواد غذایی با منشاء حیوانی (بهداشت عمومی دامپزشکی)
  • رسیدگی به مسائل مربوط به رفاه حیوانات و حفاظت از محیط زیست

بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در سوئیس

به طور کلی، تحصیل دامپزشکی در سوئیس پنج سال طول می کشد. مطالعات دامپزشکی در دانشگاه های این کشور به دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم می شوند و هر با شرکت در هر برنامه تحصیلی دانشجویان مدرک خاص ان برنامه را بعد از تحصیل دامپزشکی در سوئیس دریافت می کنند. دوره تحصیل دامپزشکی در سوئیس در مقطع کارشناسی 3 سال و دوره کارشناسی ارشد 2 سال (معمولا دو سال و یک ترم اضافه) به طول می انجامد. در این برنامه ها، دانشجویان موضوعاتی را یاد می گیرند که برخی از آنها در یک ترم تکمیل می شوند و برخی دیگر در دو ترم تکمیل می شوند.

سطح دانش دانشجویان بعد از اتمام هر ترم در موضوعاتی که مطالعه انجام داده اند، ارزیابی می شوند. شایان به ذکر است که پس از قبولی در یک امتحان، دانشجویان تعدادی امتیاز اعتباری تحت ECTS متناسب با مقیاس ماژول و آزمون کسب خواهند کرد. به عنوان یک قاعده کلی، یک امتیاز ECTS مربوط به 30 ساعت کار (شامل آموزش، آماده سازی و پیگیری کار، و آمادگی برای امتحان) است.

بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در سوئیس

برنامه های تحصیل رشته دامپزشکی در سوئیس

در سال اول تحصیل دامپزشکی در سوئیس، در دانشگاه های این کشور مبانی علوم طبیعی، زیست پزشکی و دامپزشکی تدریس می شود. علاوه بر مبانی آناتومی و فیزیولوژی و سیستم اسکلتی عضلانی حیوانات خانگی، موضوعاتی که تدریس می شوند عبارتند از جراحی عمومی، آسیب شناسی عمومی، بیوشیمی، پزشکی گله و جمعیت (مبانی)، شیمی (ارگانیک، معدنی)، دیجیتالی سازی، مقدمه ای بر رفاه حیوانات، بافت شناسی و سیتولوژی، ژنتیک کلاسیک و ژنتیک مولکولی، ارتباطات، پایداری، فیزیک با فیزیک پرتو و رادیولوژی.

علاوه بر این، دانشجویان در دوره های عملی نیز شرکت می کنند که شامل رسیدگی به گونه های مختلف جانوری و نمایش موارد بالینی، رفتار شناسی خاص، جنبه های بهداشتی و ایمنی بیمارستان، مقایسه ای مورفولوژی، اخلاق حیوانات، کار علمی، زیست شناسی سلولی و مولکولی می شود. در سال دوم و سوم تحصیل دامپزشکی در سوئیس در مقطع کارشناسی، تدریس در دروس پایه دامپزشکی ادامه دارد. در همان زمان، مطالعه سیستم های اندام حیوانات خانگی آغاز می شود. در دوره کارشناسی ارشد که شامل 5 ترم تحصیلی می باشد، برنامه تحصیلی به مطالعات اصلی و مطالعات تخصصی تقسیم می شود. محتوای اصلی مطالعات تحصیل دامپزشکی در سوئیس در این دوره شامل دانش و مهارت هایی است که دانش رایج در دامپزشکی را تشکیل می دهد. در این مطالعات متمرکز دانشجویان می توانند با محتوای خاص به طور عمیق آشنا شوند.

الزامات ورود به دوره کارشناسی ارشد برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس شامل موارد زیر می باشد:

  • تکمیل دوره کارشناسی دامپزشکی با موفقیت کامل
  • تمدید اقامت دانشجویی
  • مدرک لیسانس دامپزشکی از یک دانشگاه خارجی یا اخذ مدرک معادل آن از یک مرکز آموزشی که مطابق با دستورالعمل های انجمن اروپایی مؤسسات آموزش دامپزشکی (EAEVE) مورد ارزیابی مثبت یا تایید قرار گرفته باشد.

بعد از اتمام این دوره دانشجویان می توانند با داشتن شرایط لازم در برنامه تحصیلی دکترا نیز شرکت کنند.

مهمترین دلایل تحصیل در سوئیس

سوئیس دارای برترین کالج های دامپزشکی در جهان و همچنین بهترین کالج های دامپزشکی در قاره اروپا است. کالج‌ های دامپزشکی این کشور از متدهای فرانسوی پیروی می‌کنند تا مراقبت‌ های دامپزشکی را به دانشجویان آموزش دهند. دانشجویان بین المللی که برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس پذیرش می شوند، دانش و مهارت های عالی کسب می کنند. علاوه بر این، کالج های دامپزشکی در سوئیس دوره ها را در محیطی چند زبانه ارائه می دهند اما به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. دانشجویانی که برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس پذیرش می‌شوند، می‌توانند از طیف وسیعی از دوره ‌های علمی در بخش مراقبت ‌های بهداشتی پزشکی یک مورد را انتخاب کنند. دانشجویان می توانند برای تحصیل در سوئیس در مقاطع مختلف هم در رشته دامپزشکی و هم سایر رشته ها، از بهترین دانشگاه ها بهره مند شوند.

متقاضیان با مشاهده جدول زیر می توانند با دو دانشگاه برتر برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس آشنا شوند:

نام دانشگاهتعداد دانشجویاننام شهرسال تاسیس
University of Zurich257321833Zurich
University of Bern185761834Bern

همانطور که گفته شد، در داشگاه های سوئیس برنامه های تحصیلی با بالاترین کیفیت ممکن که در سطح جهانی شناخته شده می باشد، برنامه های تحصیلی به چند زبان مختلف به دانشجویان بین المللی ارائه می شوند. تمامی این دلایل موجب افزایش دانشجویان خارجی در این کشور می شود اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که مهاجرت تحصیلی به این کشور آسان نیست و اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس نیازمند رعایت شرایط خاص می باشد.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویانی که در سال های مختلف در دانشگاه های سوئیس ثبت نام کردند اشاره شده است:

تعداد دانشجویان در دانشگاه های سوئیس

الزامات تحصیل رشته دامپزشکی در سوئیس

در این بخش قصد داریم به الزامات تحصیل دامپزشکی در سوئیس اشاره کنیم.

این الزامات عبارتند از:

  • علاقه به پزشکی و علم
  • کنجکاوی و میل به تحقیق و کشف
  • قدرت مشاهده خوب
  • مهارت های تفکر بصری
  • توانایی تفکر تحلیلی و کار با دست
  • آمادگی یادگیری موضوعات با حجم بالا
  • عشق به حیوانات
  • علاقه به مراقبت و تغذیه از حیوانات خانگی، حیوانات مزرعه و باغ وحش
  • تمایل به انجام کارهای عملی
  • تمایل به کار در ساعات نامنظم
  • انعطاف پذیری و استقامت
  • سلامت کامل در طول دوره تحصیل (دوره های تحصیل دامپزشکی در سوئیس از نظر فیزیکی بسیار سخت می باشند و دانشجویان باید تلاش کنند سلامتی خود برای کل طول دوره را حفظ کنند)
  • عشق به برخورد با مردم
  • دانش خوب آلمانی یا دانش زبان انگلیسی

هموطنان عزیز در صورتی که به فکر مهاجرت به سوئیس از روش های مختلف هستند می توانند برای کسب اطلاعات کامل در زمینه شرایط اخذ ویزای این کشور و آگاهی از بهترین شهرهای سوئیس برای کار، تحصیل و همچنین سرمایه گذاری با متخصصان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *