ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در صربستان

رشته دامپزشکی در صربستان

یکی از گزینه های ایده آل علاقمندان، می تواند تحصیل رشته دامپزشکی در صربستان و دانشگاه های با کیفیت و دولتی این کشور باشد. دانشگاه های زیادی در جهان وجود دارند که رشته دامپزشکی را با کیفیت بسیار بالا ارائه می کنند و علاقمندان به این رشته نیز می توانند آن ها را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در صربستان نیز دانشگاه های مناسبی برای تحصیل در رشته دامپزشکی وجود دارد که به فرد این امکان را می دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به رشته مورد نظرش برساند و امکان تحصیل در یکی از مهم ترین رشته های گروه پزشکی را برای او ایجاد کند.

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که شرایط برای دریافت پذیرش در دانشگاه های صربستان نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان در رشته دامپزشکی ساده نیست و دانشجویان برای دریافت پذیرش باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارند. از همین رو است کهمشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در صربستان پرداخته اند تا علاقمندان به این رشته بتوانند با آگاهی کامل در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در صربستان چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی کدامند؟
  • آیا صربستان مقصد ارزان قیمتی برای تحصیل در رشته دامپزشکی است؟
  • شرایط ورود به بازار کار رشته دامپزشکی در این کشور چگونه است؟

فرایند تحصیل رشته دامپزشکی در صربستان

علاقمندان به تحصیل در رشته دامپزشکی در صربستان باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های بسیار محدودی برای تحصیل در این کشور وجود دارد و به همین دلیل است که رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته است.

علاقمندان به تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور حتما باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند و تنها در صورتی می توانند به عنوان دانشجوی رشته دامپزشکی پذیرفته شوند که در این آزمون نمره کافی را به دست آورده باشند. باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر صربستان یکی از بهترین گزینه های تحصیلی در منطقه شرقی اروپا است چراکه دانشگاه های این کشور برای تحصیل در سطح بین المللی، رتبه های بسیار مناسبی را در این رشته به دست آورده اند. برخی از مهم ترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه بلگراد در رتبه 70 اروپا و 227 جهان
  • دانشگاه نوی صاد در رتبه 107 اروپا و 391 جهان

در چنین شرایطی می توان به این نکته اشاره داشت که مهاجرت به صربستان برای افرادی که رزومه تحصیلی متوسط در اختیار داشته باشند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افراد می توانند با توجه به شرایط خود در یکی از دانشگاه های ذکر شده پذیرش دریافت کنند.

خوشبختانه فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز در صربستان برای دانشجویان خارجی وجود دارد و این نکته قابل تامل دیگری برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است. باید در نظر داشت که در حال حاضر صربستان یکی از گزینه های ایده آل برای تحصیل در رشته دامپزشکی است که این دوره را در یک بازه زمانی 5 ساله ارائه می کند.

فرایند تحصیل رشته دامپزشکی در صربستان

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در صربستان

یکی از نکاتی که در رابطه با شرایط تحصیل در صربستان به آن توجه ویژه داشت، هزینه های تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی نیاز به بودجه های سنگین برای تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور ندارند و به همین دلیل می توان انتخاب این کشور برای تحصیل خود را نیز یک گزینه مقرون به صرفه دانست.

در شرایط کنونی صربستان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپای شرقی برای تحصیل است و گراف زیر که هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی را به تصویر کشیده است، به خوبی اثبات کننده همین موضوع خواهد بود.

هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی در صربستان

در حال حاضر برای دانشجویان خارجی این فرصت به وجود آمده است که در این کشور به صورت نیمه وقت کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند تا کمترین فشار اقتصادی در حین تحصیل به آن ها وارد شود.

شرایط کار دامپزشکان در صربستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که صربستان یکی از کشورهای درجه دوم اروپایی برای تحصیل است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، کمتر تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب کنند. با این وجود باید به این نکته اشاره داشت که یک دامپزشک در این کشور می تواند در حدود 16500RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد داشته باشد که با توجه به نرخ درآمد در این کشور می توان آن را ارزشمند دانست. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که در صورتی تمایل به مهاجرت به بهترین کشورهای جهان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر خواهند بود تا شما را راهنمایی و همراه کرده و بهترین گزینه را برای شما فراهم کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *