ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در قبرس

رشته دامپزشکی در قبرس

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در قبرس با توجه به کیفیتی که آموزش در این کشور به همراه دارد تنها برای گروه خاصی از افراد مناسب است. قبرس یکی از کشورهایی است که به شدت مورد توجه ایرانیان قرار دارد و با توجه به شرایطی که دریافت پذیرش در این کشور به همراه دارد، می توان انتظار داشت که افراد زیادی نیز تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشند. دانشگاه های قبرس در سطح بین المللی از رتبه های خوبی برخوردار نیستند و به همین دلیل نمی توان آن ها را در دسته دانشگاه های ارزشمند برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. هزینه های تحصیل در این کشور نیز با توجه به کیفیت موجود در این کشور چندان مقرون به صرفه نیست.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که رشته دامپزشکی یکی از رشته های کلیدی در علم پزشکی است و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند شرایط مناسبی برای آینده خود ایجاد کنند. با این حال بسیار مهم است که فرد در چه شرایطی به تحصیل در این رشته می پردازد چراکه برای کار در کشورهای مطرح جهان، معادلسازی مدرک دامپزشکی یکی از الزامات اولیه ای است که فرد باید آن را انجام دهد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در رشته دامپزشکی در قبرس به عنوان یکی از کشورهای مورد نظر ایرانیان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در قبرس چگونه است؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت پذیرش در قبرس دارند؟
  • بهترین دانشگاه های قبرس در ایران مورد تایید هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در قبرس چگونه است؟
  • فرایند رسیدن به کار در قبرس پس از تحصیل چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در قبرس

افرادی که قبرس را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دارای رتبه مناسبی نیست و زمانی که صحبت از رشته مهمی همچون دامپزشکی در میان باشد، اثری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دیده نمی شود. در چنین شرایطی می توان گفت که قبرس کشور مناسبی برای تحصیل افرادی است که قصد ادامه تحصیل در کشوری نسبتا آسان را دارند و نمی خواهند فشار تحصیل به آن ها وارد شود.

برای تحصیل در رشته دامپزشکی در قبرس، دانشجویان باید مراحل مختلفی را طی کنند که اولین قدم دریافت مدرک زبان انگلیسی است. برای ورود به دانشگاه های قبرس در رشته دامپزشکی، دانشجویان به نمره 6 آیلتس نیاز خواهند داشت که حداقل میزان تعیین شده در میان دانشگاه های برتر جهان است. در حال حاضر دانشجویان باید در یک آزمون ورودی نیز برای شرکت در دوره دامپزشکی شرکت کنند. باید توجه داشت که در حال حاضر این آزمون صرفا برای سنجش سطح آگاهی دانشجویان است و کمتر کسی را می توان دید که در این آزمون ها نمره قبولی را به دست نیاورد. تحصیل در رشته دامپزشکی برای دانشجویان خارجی در حدود 5 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان پس از دریافت مدرک خود می توانند وارد بازارهای کار جهانی شوند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در قبرس

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در قبرس

یکی از مسائلی که دانشجویان در قبرس با آن روبرو می شوند، هزینه های کلی تحصیل در این کشور است. باید به این نکته اشاره داشت که قبرس کشور ارزان قیمتی برای تحصیل در خارج از کشور نیست و دانشگاه های این کشور هزینه های نسبتا زیادی را از دانشجویان دریافت می کنند. در حال حاضر رشته دامپزشکی نیز به عنوان یکی از رشته های گروه پزشکی در دسته رشته های گران قیمت برای تحصیل در این کشور به حساب می آید.

در گراف زیر مشخص شده است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور در طول یک سال تحصیل خود به چه بودجه ای نیاز خواهند داشت.

هزینه تحصیل و زندگی سالیانه دانشجویان رشته دامپزشکی در قبرس

در حال حاضر دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور با اما و اگرهای زیادی همراه است اما از نظر قانونی به دانشجویان این فرصت داده شده است تا به کار ضمن تحصیل مشغول شوند و از این طریق بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. باید گفت که مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل، نیاز به سرمایه نسبتا زیادی است.

شرایط کار دامپزشکان در قبرس

قبرس یکی از کشورهای برتر در جمع 30 کشور جهان از نظر کیفیت زندگی است و ممکن است افراد زیادی تمایل پیدا کنند که پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را از طریق کار نیز به دست آورند. یک دامپزشک در قبرس می تواند در حدود 2520€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد و از این طریق کیفیت نسبتا مناسب زندگی را برای خود و یک خانواده 4 نفره نیز ایجاد کند. شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی و همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *