ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در قطر

رشته دامپزشکی در قطر

تحصیل رشته دامپزشکی در قطر نیازمند هزینه های بالا است و این درحالی است که از نظر علمی فاصله زیادی با استانداردهای جهانی وجود دارد. قطر یکی از کشورهای مهاجرپذیر جهان به حساب می آید اما این خیل عظیم مهاجرت ها به این کشور بیشتر برای سرمایه گذاری و کار انجام می شود و کمتر کسی را می توان دید که به عنوان دانشجو این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کند. باید به این نکته اشاره داشت که هزینه های بالای تحصیل و همچنین کیفیت آموزش در این کشور دو عامل اصلی در این رابطه هستند که مانع از ورود دانشجویان بیشتر به این کشور می شوند. جامعه القطر در رشته های مربوط به علوم انسانی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است اما در علوم پزشکی شرایط متفاوت است.

رشته دامپزشکی به عنوان یکی از رشته های مهم در بین رشته های علوم پزشکی جایگاه خاص خود را دارد و دانشگاه های برتر جهان برای ورود دانشجویان به این رشته آزمون ها و مصاحبه های مختلفی را برگزار می کنند. در حال حاضر تحصیل رشته دامپزشکی در قطر می تواند یک چالش جدی برای بسیاری از علاقمندان به این رشته باشد و در حقیقت به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع پرداخته اند تا ابهامات موجود در این مسیر برطرف شود.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در قطر برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های قطر کیفیت مناسبی برای تحصیل در رشته دامپزشکی دارند؟
  • محدودیت های انتخاب قطر به عنوان مقصد تحصیلی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در قطر چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در قطر

باید به این نکته توجه ویژه داشت که دانشگاه های قطر در رشته های مرتبط به علوم پزشکی جایگاه مناسبی در اختیار ندارند و به همین دلیل است که نمی توان آن ها را به بسیاری از افراد توصیه کرد. برای تحصیل در قطر شاید رشته های مرتبط با علوم انسانی و برخی از رشته های مهندسی بهترین گزینه باشند ولی به هر ترتیب افرادی نیز وجود دارند که تمایل به تحصیل رشته های مرتبط به علوم پزشکی در این کشور را داشته باشند.

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر رشته دامپزشکی در دانشگاه های محدودی در قطر ارائه می شود و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان نیاز داشته باشند تا شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. ضمن این که در رتبه بندی های مختلف دانشگاه های برتر جهان در رشته دامپزشکی، نامی از دانشگاه های قطر دیده نمی شود.

برای تحصیل در دوره 5 ساله آموزش دامپزشکی در قطر، دانشجویان باید مدرک معتبر زبان انگلیسی در اختیار داشته باشند چراکه تمام گزینه های تحصیلی در قطر صرفا به زبان انگلیسی انجام می شود. حداقل نمره 6 آیلتس برای تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور ضروری است و دانشجویان بدون در اختیار داشتن مدرک زبان، موفق به شروع دوره تحصیل خود در این کشور نخواهند شد.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در قطر

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در قطر

باید به این نکته توجه داشت که قطر اگرچه گران ترین کشور در آسیا برای تحصیل در رشته دامپزشکی نیست، اما قطعا یکی از ده کشور گران قیمت جهان برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان در قطر با آن روبرو خواهند شد، تامین هزینه های زندگی در این کشور است و باید در نظر داشت که این مسئله ای نیست که بتوان به راحتی آن را کنار گذاشت. دریافت بورسیه تحصیلی در قطر به ندرت در دسترس قرار می گیرد و از طرف دیگر، دانشجویان در این کشور اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت و به همین دلیل است که همه هزینه های آن ها باید از پس اندازهای قبلی یا منابع خارجی تامین شود.

در گراف زیر می توان هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی در قطر را مشاهده کرد تا دریافت که مهاجرت به قطر می تواند چه هزینه های سنگینی را به همراه داشته باشد.

هزینه های یک سال تحصیل در رشته دامپزشکی در قطر

 

شرایط کار دامپزشکان در قطر

کار در قطر شرایط کاملا متفاوتی دارد و به همین دلیل است که افراد زیادی می خواهند در این کشور کار کنند. علاقمندان به کار در قطر به عنوان دامپزشک با شرکت در آزمون های معادلسازی به راحتی می توانند به کار در این کشور دست پیدا کنند و نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل در این کشور نخواهند داشت. یک دامپزشک در این کشور به طور تقریبی 18000QAR (ریال قطر) در ماه درآمد دارد و می تواند کیفیت بالای زندگی در این کشور را تجربه کند.

مهاجرت دامپزشک به قطر

قطر یکی از کشورهای خلیج فارس با رونق بسیار بالای اقتصادی است که در حوزه‌ های صنعت، نفت و گاز، ساختمان و خدمات مالی به عنوان یک بازار کار جذاب برای کارآفرینان و کارجویان شناخته می ‌شود. در زمینه دامپزشکی نیز، قطر با توجه به رشد سریع در بخش دامداری و دامپروری، به یک بازار کار پرسود و جذاب برای دامپزشکان تبدیل شده است. دامپزشکان در قطر می‌ توانند در حوزه‌ های مختلف از جمله پزشکی دامی، شناسایی بیماری‌های دامی و درمان آن ‌ها، بهداشت دام‌ ها و مدیریت فضای دامداری کار کنند. با توجه به رونق بخش دامداری در قطر، فرصت ‌های شغلی بسیاری برای دامپزشکان در این کشور وجود دارد. همچنین، قطر با توجه به سیاست‌ های دولتی خود در حوزه بهداشت و درمان دام‌ها، به یک مرجع مهم در این زمینه تبدیل شده است. شما نیز در صورت که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *