ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در لهستان

رشته دامپزشکی در لهستان

تحصیل رشته دامپزشکی در لهستان برای علاقمندان به زندگی در منطقه شرق اروپا می تواند یک امتیاز بزرگ علمی به حساب آید. دانشگاه های بسیار معتبری در لهستان وجود دارد که می تواند تحصیل مقرون به صرفه در لهستان را برای علاقمندان به این رشته ایجاد کند و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند به این کشور به عنوان مقصد مورد نظر خود توجه داشته باشند. دانشگاه های خصوصی لهستان بدون نیاز به آزمون ورودی در تمامی رشته های تحصیلی از جمله دامپزشکی اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند و این خود یک راه میان بر بسیار خوب برای ورود به حوزه شنگن برای علاقمندان به این منطقه به حساب می آید.

رشته دامپزشکی به عنوان یکی از رشته های مربوط به علوم پزشکی از کیفیت بالایی برای تحصیل برخوردار است و علاقمندان به این رشته باید سختی های مسیر آموزش در این رشته را بپذیرند که یکی از مهم ترین آن ها شرکت در آزمون های ورودی است. در راستای توجه به همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در لهستان به عنوان یکی از کشورهای مهم اروپایی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی کدامند؟
  • هزینه های تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور به عنوان شهروند خارجی در لهستان کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در لهستان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در لهستان

لهستان یکی از کشورهای مهم منطقه اروپای شرقی است و کیفیت آموزش و زندگی در آن بسیار بالا است. در سال های اخیر میزان تمایل به مهاجرت به این کشور در میان ایرانیان نیز افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل دریافت اطلاعات در رابطه با مهاجرت به این کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

در رشته دامپزشکی دانشگاه های زیادی در لهستان وجود دارد که امکان تحصیل در این رشته را فراهم می کند. دانشجویان برای تحصیل در این رشته باید در آزمون های ورودی شرکت کنند مگر آنکه دانشگاه های خصوصی این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند که البته هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت. یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل در کشور لهستان باید به آن توجه داشت آن است که دانشجویان به راحتی می توانند دانشگاه های انگلیسی زبان را برای تحصیل در این کشور انتخاب کنند.

باید به این نکته نیز توجه داشت که تحصیل در این کشور در رشته دامپزشکی در یک دوره 5 ساله انجام می شود و دانشجویان پس از این دوره به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند.

بهترین دانشگاه های رشته دامپزشکی در لهستان

در لهستان دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که رشته دامپزشکی را ارائه می کنند اما 8 دانشگاه این کشور موفق به کسب رتبه های بین المللی در این رشته شده اند. برخی از دانشگاه های لهستان از نظر سطح علمی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و دانشجویانی را پذیرش می کنند که رزومه تحصیلی قدرتمند در این رابطه ارائه کنند. برخی از مهم ترین این دانشگاه ها در لهستان عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته دامپزشکی در لهستان

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در لهستان

یکی از مزیت های مهاجرت به لهستان برای دانشجویان آن است که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویانی که دانشگاه های دولتی لهستان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند به طور تقریبی در هر سال 6500$ تا 10000$ (دلار) را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت می کنند ولی باید در نظر داشت که شانس مناسبی در این کشور برای دریافت بورسیه های تحصیلی وجود ندارد.

از طرفی باید به این نکته اشاره داشت که زندگی در لهستان خارج از ورشو در حدود 500$ (دلار) در ماه هزینه دربر خواهد داشت و در ورشو این هزینه ها ممکن است به 800$ (دلار) در ماه برسد. با این حال به دانشجویان امکان کار در حین تحصیل داده شده است تا بتوانند از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

شرایط کار یک دامپزشک در لهستان

لهستان یکی از کشورهای اروپایی است که عضویت شنگن را در اختیار دارد و کیفیت زندگی در آن نیز در سطح مناسبی قرار دارد. باید در نظر داشت که تحصیل در این کشور زمان مناسبی است تا فرد تصمیم بگیرد در این کشور اقامت به دست آورد یا خیر ولی اکثر دانشجویان خارجی پس از تحصیل در لهستان می مانند. متوسط درآمد یک دامپزشک در این کشور در حدود 8620PLN (زلوتی) در ماه است و این مبلغ برای گذراندن یک زندگی با کیفیت در این کشور کفایت می کند. در صورتی که فردی به عنوان یک دامپزشک در بازار کار لهستان مشغول به کار شود، می تواند اقامت این کشور را نیز به دست آورد. در صورتی که به دنبال مسیرهای مناسب برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *