ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در مالزی

رشته دامپزشکی در مالزی

تحصیل رشته دامپزشکی در مالزی مرتبط با بهداشت و درمان حیوانات است که از تشخیص، درمان، و پیشگیری از بیماری در رابطه با حیوانات تشکیل می شود. علاوه بر این، دامپزشکی مدرن شامل استفاده از داروها، جراحی ها و مشاوره برای صاحبان حیوانات خانگی است و از طب سنتی یا هومیوپاتی نیز در درمان ها استفاده می شود. یکی از چالش های اصلی دامپزشکان، در برقراری ارتباط با بیماران می باشد. آنها نه می توانند صحبت کنند و نه از درد خود شکایت ارائه می کنند و تشخیص و درمان آنها تخصص دامپزشک است. با این حال، رشته دامپزشکی یک رشته بسیار ارزشمند در تمامی کشورهای دنیا می باشد.

این مقاله شامل اطلاعات کامل و دقیق در زمینه تحصیل دامپزشکی در مالزی می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و هدف آن مطلع ساختن متقاضیانی می باشد که قصد دارند در زمینه دامپزشکی در مالزی مشغول به تحصیل شوند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در مالزی

برای پذیرش موفقیت آمیز و تحصیل دامپزشکی در مالزی، دانشجویان باید حداقل شرایط آکادمیک و سطح مقدماتی زبان انگلیسی را داشته باشید. با این حال، الزامات ممکن است بسته به موسسات متفاوت باشد. به دانشجویان توصیه می شود برای جزئیات بیشتر به طور مستقیم به موسسات مراجعه کنند و یا با مراجعه به سایت های دانشگاه های مربوطه، اطلاعات دقیق درباره شرایط اخذ پذیرش کسب کنند. مدرک تحصیل دامپزشکی در مالزی به دانشجویان دانش و مهارت های لازم برای تشخیص و درمان حیوانات را می دهد.

برخی از برجسته ترین موضوعاتی که دانشجویان در زمان تحصیل دامپزشکی در مالزی یاد می گیرند عبارتند از:

  • آناتومی حیوانات
  • بیوشیمی جانوری
  • بیماری های حیوانات (نشخوارکنندگان، پرندگان، اسب، خوک، آبزیان)
  • ژنتیک حیوانات
  • تغذیه حیوانات
  • بیهوشی
  • باکتری شناسی و میکروبیولوژی
  • همه گیر شناسی
  • جراحی عمومی
  • آسيب شناسي

در طول دوره تحصیل دامپزشکی در مالزی، دانشجویان ملزم به انجام تمرینات عملی خواهند بود. این می تواند شامل حضور در مکان های مختلف مانند مزارع دام، مکان هایی با حیوانات غیر دام مانند باغ وحش ها، پناهگاه های حیات وحش، و همچنین کلینیک های دامپزشکی باشد. به یاد داشته باشید که تحصیل دامپزشکی در مالزی آسان نیست زیرا مستلزم مهارت های تحلیلی زیادی است.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در مالزی

زیرشاخه های رشته دامپزشکی در مالزی

رشته های تحصیل دامپزشکی در مالزی وجود دارند که عبارتند از:

  • آناتومی (مطالعه ساختار فیزیکی بدن حیوانات)
  • بیهوشی (تسکین درد برای حیوانات)
  • دندانپزشکی (مطالعه مراقبت از دندان)
  • پوست (بیماری ها و شرایط مربوط به پوست)
  • طب داخلی (تشخیص و درمان بیماری های مربوط به قلب، مغز و تومورها)
  • جانورشناسی (مراقبت از حیوانات باغ وحش، حیات وحش و آبزیان)
  • تغذیه (مطالعه در مورد چگونگی تأثیر غذا و نوشیدنی بر سلامت حیوانات و نحوه درمان، درمان و پیشگیری از بیماری ها)
  • آسیب شناسی (مطالعه بیماری ها و علل به عنوان مثال کالبد شکافی )
  • فارماکولوژی (مطالعه کاربردها، اثرات و نحوه عملکرد داروها)
  • جراحی (شامل مواردی می باشد که برای جراحی باید آموزش داده شود)

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته دامپزشکی در مالزی

مهمترین موضوع هنگام تحصیل رشته دامپزشکی در مالزی این است که دانشجویان اطمینان حاصل کنند که موسسه مورد نظر آنها توسط شورای دامپزشکی مالزی به رسمیت شناخته شده است. اگر مدرک و دانشگاه مورد نظر دانشجویان به رسمیت شناخته نشود، در معرض خطر عدم امکان کار در زمینه دامپزشکی در مالزی و اخذ اقامت مالزی از طریق کار خواهند بود.

تنها دو دانشگاه مالزی وجود دارد که توسط شورای دامپزشکی مالزی به رسمیت شناخته شده اند که عبارتند از:

نام دانشگاهنام شهرسال تاسیسنوع دانشگاه
University of Putra MalaysiaSerdang1931دولتی
Universiti Malaysia KelantanBachok2007دولتی

همچنین در نمودار زیر به مقایسه تعداد دانشجویان هر دو دانشگاه ذکر شده پرداخته ایم:

مقایسه تعداد دانشجویان دانشگاه های University of Putra Malaysia و Universiti Malaysia Kelantan

مهارت های کاری مرتبط با رشته دامپزشکی در مالزی

دانشجویانی که به فکر تحصیل دامپزشکی در مالزی هستند و قصد دارند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود به صورت حرفه ای در این زمینه کار کنند، باید در نظر داشته باشند که کار در زمینه دامپزشکی نیاز به داشتن علاقه و مهارت های خاص می باشد. دامپزشکی رشته ای ظریف و دقیق است که بر زندگی حیوانات بسیار تاکید دارد. برای کار در این زمینه، سه ​​مهارت مهم وجود دارد.

این سه مهارت شامل موارد زیر می باشند:

  • علاقه شدید به حیوانات و علم
  • مهارت های ارتباط خوب با حیوانات
  • توانایی کار تحت فشار

برای ادامه تحصیل دامپزشکی در مالزی دانشجویان باید به دانش علمی مرتبط با حیوانات و حیات وحش علاقه زیادی داشته باشند. دامپزشکی طیف وسیعی از عملکرد و رفاه حیوانات و همچنین بیماری های عفونی مربوط به انسان را که می تواند به حیوانات سرایت کند را پوشش می دهد. متأسفانه بیماران این رشته نمی توانند صحبت کنند و از ناراحتی خود شکایت کنند. تشخیص و درمان حیوانات صرفاً تخصص دامپزشک است. به عنوان یک دامپزشک، دانشجویان همچنین باید با صاحبان حیوانات خانگی در مواردی مانند داروها و دستورالعمل ها ارتباط موثر برقرار کنند. دامپزشکی به دلیل تقاضا و اهمیت آن یکی از سخت ترین صنایع است. دانشجویان و متقاضیان در صورتی که می توانند تحت فشار کار کنی=ند و مسائل را به طور موثر تشخیص و حل کنند، در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

پس از دریافت مدرک دامپزشکی در مالزی، فارغ التحصیلان می توانند برای تبدیل شدن به جراح دامپزشکی ثبت شده تحت شورای دامپزشکی مالزی درخواست دهند. دانشجویان مشغول به کار در مالزی در زمینه دامپزشکی شوند، حتما باید اقدام به دریافت مجوز کار به صورت سالانه کنند.

مدت زمان تحصیل رشته دامپزشکی در مالزی

موضوع دیگری که دانشجویان و متقاضیان باید برای تحصیل دامپزشکی در مالزی در نظر داشته باشند، مدت زمان تحصیل این رشته تحصیلی می باشد. مدت زمان تحصیل دامپزشکی در مالزی می تواند از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت باشد. با این حال، به عنوان یک برآورد کلی، ما یک برآورد کلی از مدت زمان را با توجه به سطوح و شرایط تحصیلی تهیه کرده ایم.

در جدول زیر به مدت زمان تحصیل دامپزشکی در مالزی در دوره های مختلف اشاره شده است:

دوره تحصیلیمدت زمان تحصیل
تحصیلات پایه1 تا 1.5 سال
تحصیلات کارشناسی5 سال
تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا1 تا 3 سال

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده انجام تمامی امور هموطنان عزیز در زمینه اخذ ویزا برای مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا از روش های گوناگون و همچنین اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های دنیا می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *