ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در مجارستان

رشته دامپزشکی در مجارستان

تحصیل رشته دامپزشکی در مجارستان برای دانشجویانی که دارای مدارک تحصیلی مناسب و تسلط خوب به زبان انگلیسی می باشند، یک گزینه عالی به شمار می رود. در بیست سال گذشته، بیش از 30000 دانشجوی بین المللی در دوره های آموزش عالی در مجارستان شرکت کرده اند. این کشور به ویژه برای تحصیل در علوم به ویژه در زمینه هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی بسیار محبوب است. تمام این رشته ها برنامه هایی با پذیرش بسیار رقابتی در بسیاری از کشورها هستند درحالیکه تحصیل دامپزشکی در مجارستان و سایر رشته های ذکر شده گزینه های در دسترس می باشند. متقاضیان با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا پایان این نوشتار می توانند علاوه بر شرایط تحصیل دامپزشکی در مجارستان، همچنین با برنامه های مطالعه این رشته، دانشگاه های برتر برای تحصیل دامپزشکی در مجارستان و همچنین اخذ ویزای تحصیلی آن آشنا شوند.

شرایط رشته دامپزشکی در مجارستان

برای ادامه تحصیل دامپزشکی در مجارستان، دانشجویان می بایست در یک آزمون ورودی وجود دارد که برای پذیرش می باشد، شرکت کنند و از دانشگاه مورد نظر خود اقدام به اخذ پذیرش کنند. آزمون ورودی دانشگاه ها برای تحصیل دامپزشکی در مجارستان با هدف آزمون صلاحیت به صورت شفاهی و کتبی، آنلاین یا در صورت امکان حضوری (که به زبان انگلیسی نیز در اختیار دانشجویان است)، همچنین در رابطه با دروس دانشگاهی، که زیست شناسی و شیمی است، می باشد.

زبان های رشته دامپزشکی در مجارستان عبارتند از:

  • زبان انگلیسی
  • زبان آلمانی
  • زبان مجاری

تحصیل دامپزشکی در مجارستان به دانشجویان فرصت عالی برای شروع حرفه دامپزشکی می دهد و آنها را با دانش و توانایی کمک به درمان جراحی و مراقبت از حیوانات مجهز می کند. دوره تحصیل دامپزشکی در مجارستان معمولی پنج و نیم سال طول می کشد و ماژول ها به طور کلی آناتومی و فیزیولوژی، دامپروری، میکروبیولوژی، بهداشت عمومی، انگل شناسی و آسیب شناسی را پوشش می دهند. دو سال اول برنامه به عنوان مرحله پایه، با سومین و چهارمین بالینی و پنجم حرفه ای طبقه بندی می شود. در ادامه در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار متقاضیان گرامی قرار داده ایم.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در مجارستان

برنامه های رشته دامپزشکی در مجارستان

در طول دو سال اول (پیش بالینی) دانشجویان آناتومی، بافت شناسی، جنین شناسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، جانورشناسی، فیزیولوژی، بیوشیمی، اخلاق شناسی، اقتصاد کشاورزی، گیاه شناسی، بیوماتاتیک و کاربردهای کامپیوتری را مطالعه می کنند. زبان های انگلیسی، لاتین و مجاری را می توان به عنوان دوره های اختیاری انتخاب کرد. در طول سه سال آینده (بالینی و پاراکلینیکی)، برنامه تحصیل دامپزشکی در مجارستان شامل اصلاح نژاد حیوانات، آسیب شناسی، فارماکولوژی، سم شناسی، میکروبیولوژی، پاتوفیزیولوژی، انگل شناسی، تغذیه حیوانات، دامپزشکی، جراحی، بهداشت مواد غذایی، دامپزشکی قانونی، بهداشت حیوانات، اپیزولوژی و دامپزشکی دولتی. ترم یازدهم (عملی) شامل کار عملی در کلینیک های دانشکده ها و موسسات وابسته به دانشکده ها است.

بهترین دانشگاه ها برای رشته دامپزشکی در مجارستان

در حالی که مهاجرت به مجارستان به اندازه دیگر مقاصد اروپایی مانند بریتانیا، آلمان یا فرانسه برجسته نیست، اما به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشود، در تلاش است که به یک مرکز آموزش عالی پیشرو تبدیل شود. دانشگاه ‌های مجارستان از تعداد فزاینده ‌ای از دانشجویان بین ‌المللی، هم در برنامه‌های تبادل و هم برای مدارک کامل استقبال می‌کنند و به طور فزاینده‌ای دوره‌ هایی را ارائه می ‌دهند که به زبان ‌هایی غیر از مجارستانی و بیشتر انگلیسی، تدریس می‌ شوند. با این حال، مجارستان دارای تاریخ طولانی و رنگارنگ آموزش عالی و تحقیقات دانشگاهی می باشد و در دانشگاه های این کشور سنت طولانی تدریس به زبان های خارجی، در درجه اول انگلیسی وجود دارد. دانشجویان بین المللی به دلیل ترکیبی جذاب از آموزش با کیفیت بالا با شهریه نسبتاً پایین و هزینه زندگی به مجارستان جذب می شوند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دامپزشکی در مجارستان اشاره شده است:

نام دانشگاهنام شهررتبه در مجارستانرتبه در اروپارتبه جهانی
Szent Istvan UniversityGodollo162204
Eotvos Lorand UniversityBudapest2191706
University of DebrecenDebrecen3204784
University of SzegedSzeged4227985

ظرفیت موجود برای تحصیل در رشته دامپزشکی در هر سال محدود است و روش درخواست در بین دانشجویان بسیار رقابتی است. تحصیل در این دانشگاه ها با بالاترین کیفیت انجام می شود و با ارائه برنامه های تحصیلی عالی، این دانشگاه ها موجب جذب دانشجویان بیشتر می شوند.

 

هموطنان عزیزی که به فکر مهاجرت از طریق تحصیل در مجارستان هستند و یا به فکر کسب اقامت سایر کشورهای اروپایی می باشند می توانند با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل از روند امور مربوطه کسب کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته دامپزشکی در مجارستان

در بخش پایانی به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • شرایط رشته دامپزشکی در مجارستان چگونه است؟ برای ادامه تحصیل دامپزشکی در مجارستان، دانشجویان می بایست در یک آزمون ورودی وجود دارد که برای پذیرش می باشد، شرکت کنند و از دانشگاه مورد نظر خود اقدام به اخذ پذیرش کنند. آزمون ورودی دانشگاه ها برای تحصیل دامپزشکی در مجارستان با هدف آزمون صلاحیت به صورت شفاهی و کتبی، آنلاین یا در صورت امکان حضوری (که به زبان انگلیسی نیز در اختیار دانشجویان است)، همچنین در رابطه با دروس دانشگاهی، که زیست شناسی و شیمی است، می باشد.
  • برنامه های رشته دامپزشکی در مجارستان چگونه است؟ در طول دو سال اول (پیش بالینی) دانشجویان آناتومی، بافت شناسی، جنین شناسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، جانورشناسی، فیزیولوژی، بیوشیمی، اخلاق شناسی، اقتصاد کشاورزی، گیاه شناسی، بیوماتاتیک و کاربردهای کامپیوتری را مطالعه می کنند. زبان های انگلیسی، لاتین و مجاری را می توان به عنوان دوره های اختیاری انتخاب کرد. در طول سه سال آینده (بالینی و پاراکلینیکی)، برنامه تحصیل دامپزشکی در مجارستان شامل اصلاح نژاد حیوانات، آسیب شناسی، فارماکولوژی، سم شناسی، میکروبیولوژی، پاتوفیزیولوژی، انگل شناسی، تغذیه حیوانات، دامپزشکی، جراحی، بهداشت مواد غذایی، دامپزشکی قانونی، بهداشت حیوانات، اپیزولوژی و دامپزشکی دولتی. ترم یازدهم (عملی) شامل کار عملی در کلینیک های دانشکده ها و موسسات وابسته به دانشکده ها است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *