ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در پرتغال

رشته دامپزشکی در پرتغال

یکی از مهم ترین ویژگی های تحصیل رشته دامپزشکی در پرتغال دسترسی به دانشگاه های با کیفیت با رتبه های بالا در این کشور است. پرتغال یکی از کشورهایی است که کمتر مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار می گیرد و به همین دلیل است که تعداد تقاضاها برای مهاجرت به این کشور در محدوده بسیار کمی قرار دارد. در حال حاضر بیشتر تقاضاها برای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید املاک در این کشور به منظور دریافت اقامت انجام می شود و کمتر کسی است که به این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی مناسب نگاه کند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که پرتغال در رشته دامپزشکی دانشگاه های بسیار زیادی برای تحصیل دارد و به همین دلیل است که می توان آن را مورد توجه قرار داد.

هزینه های تحصیل در پرتغال بسیار مقرون به صرفه است و می توان گفت که این کشور در دسته کشورهای ارزان قیمت برای مهاجرت به حساب می آید. از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در پرتغال به عنوان یکی از کشورهای اروپایی پرداخته اند و به ابهامات موجود در این مسیر پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در پرتغال چگونه است؟
  • آیا پرتغال مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته دامپزشکی از نظر علمی است؟
  • شرایط مالی دانشجویان برای تحصیل در رشته دامپزشکی چگونه است؟
  • آیا می توان بعد از تحصیل در کشور پرتغال، در این کشور به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در پرتغال

افرادی که پرتغال را برای تحصیل خود در رشته های مختلف انتخاب می کنند باید از این مسئله اطلاع داشته باشند که دانشگاه های این کشور از نظر کیفیت آموزش در سطح عالی قرار ندارند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان به کیفیت عالی آموزش دسترسی داشته باشند ولی می توان به این مسئله اشاره داشت که در حال حاضر پرتغال یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل دامپزشکی برای افرادی است که رزومه های عالی در اختیار ندارند.

تحصیل دامپزشکی در پرتغال در صورتی امکان پذیر می شود که دانشجویان بتوانند با استفاده از یک آزمون ورودی، خود را به عنوان یک واجد شرایط برای تحصیل در این کشور معرفی کنند. زبان پرتغالی به عنوان زبان اصلی تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور شناخته می شود اما باید به این نکته اشاره کرد که برخی از دانشگاه های این کشور اقدام به پذیرش دانشجویان با زبان انگلیسی نیز می کند. طول دوره تحصیل در این کشور در رشته دامپزشکی حدودا 5 سال خواهد و دانشجویان پس از آن است که آماده ورود به بازارهای کار جهانی در این رشته می شوند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در پرتغال

معرفی دانشگاه های برتر رشته دامپزشکی در پرتغال

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر 8 دانشگاه نسبتا معتبر در پرتغال وجود دارد که تحصیل در آن ها می تواند ارزشمند باشد. باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان برای تحصیل در این کشور نیاز به رزومه های عالی ندارند چراکه دانشگاه های پرتغال از نظر رتبه بندی جهانی در رتبه های تراز اول جهان قرار نگرفته اند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته دامپزشکی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته دامپزشکی

با وجود چنین دانشگاه هایی می توان گفت که مهاجرت به پرتغال برای تحصیل در رشته دامپزشکی برای افراد با رزومه های سطح متوسط می تواند یک برگ برنده باشد.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در پرتغال

افرادی که در پرتغال مشغول به ادامه تحصیل می شوند این شانس را خواهند داشت که با کمترین هزینه های ممکن در قلب اروپا به ادامه تحصیل بپردازند و از این طریق به رزومه خود نیز جلوه ویژه ای ببخشند. در حال حاضر متوسط هزینه های تحصیل رشته دامپزشکی در پرتغال برای دانشجویان خارجی در حدود 2500€ تا 4700€ (یورو) در سال است که در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی می توان آن را یک هزینه مقرون به صرفه دانست.

هزینه های زندگی در این کشور نیز به نسبت اکثر کشورهای اروپایی شناخته شده مقرون به صرفه است به صورتی که یک دانشجوی خاجری در این کشور به طور متوسط باید هزینه ای در حدود 500€ تا 800€ (یورو) را برای زندگی خود در این کشور در نظر داشته باشد و این در حالی است که فرصت کار در این کشور را نیز خواهد داشت.

شرایط کار یک دامپزشک در پرتغال

افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور یکی از کشورهای مناسب برای دریافت اقامت در حوزه شنگن است و افراد می توانند پس از تحصیل خود، با استفاده از مدرکی که دریافت کرده اند، اقامت این کشور را به دست آورند. متوسط درآمد یک دامپزشک در این کشور در حدود 3240€ (یورو) در ماه است و دانشجویان می توانند به امید دسترسی به درآمد مناسب این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین ها برای خود هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *